Tänää oli se suuri päivä, kun sain kopterin kotia asti..
Akun lataus ja leijuttelemaan.
Siinä vaiheessa, ku kopu oli noin metrin korkeudella, niin tajusin kuinka ahdas tämä olkkari oikein on.
No ei muuta ku kopu nätisti alas ja uudestaan ilmaan, mutta hieman matalemmalla.
Nätistihän tuo leijuu vaikka tilaa onki vähän. (on ollu simu reeneistä jotaki hyötyä)
Akku uusiksi lataukseen ja taas koittamaan. Kokeilin pistää perä roottoriin pienen teipin palan rauhottamaan värinöitä, mutta sattu väärään lapaan, ku alko kovempi puistatus ja kyljeleen lattialle.
Otin teipin pois ja pistin toiseen lapaan uuden teippipalan ja uus yritys. Värinät väheni melkein kokonaan, mutta tuntu ettei perä pidä.
Ei muuta, ku teippi taas irti ja kokeilemaan. Nyt ei perä pitänyt enään ollenkaan.
Kopusta koppa pois ja ihmettelemään missä vika. Pienellä kaasulla kokeilin kädessä pyörittää ja kaikki vaikutti toimivan kunnolla.
Aloin kuiten kattomaan perää tarkemmin ja siinä ku olin ottanu akun irti ja käsin pyörittelin nuppia, niin huomasin että perä ei pyöri kunnolla matkassa. Sieltähän se sitte löyty pääakselista vika. Oli se pääakselissa kiinni oleva hammaspyörä luovuttanu hampaansa.
Ei muuta, ku uutta osaa tilaukseen..