Kirjoittaja Aihe: Knight 50 Sport  (Luettu 57271 kertaa)

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #25 : 18 Kesäkuu, 2008, 22:02:18 »
Muuten hienosti mutta ny on remontissa.... Ilmeisesti rikkoutuneen lavanpitimenkuulalinkin vuoksi... Muuta selitystä ei löytynyt sille että sen naarmuttoman lavan linkin lenkki oli poikki ja sen päreiksi menneen lavan linkki oli vain irti touchdownista johtuen... Ehdin vetää Holdin päälle ja havaittuani ettei ohjaudu kuten tikkuja vääntelin, sammutin moottorin ja katsoin kuinka kepakko tippuu taiwaalta... Mutta takaisin rebuildin pariin... :)
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #26 : 18 Kesäkuu, 2008, 22:07:43 »
Joo noin se yleensä alkaa mutta knightiin osat on halpoja.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #27 : 19 Kesäkuu, 2008, 01:03:39 »
joo halpojahan ne.... rikkoutuneiden osien hinta n. 26€ + lavat... Edes peräputki ei saanut naarmuakaan... eliks: spindle oli suora mutta vaihdoiin kuitenki, pääakseli kiero, stabbaritanko, se yksi kuulalinkki, servovipuja 2kpl (onneks oli rimpulat vivut nii ei menny rattaat servosta), ja pääratas (rikki vaikka moottori ehti sammua ennen maadoittumista), ja ne mun sikahienot? LowRider landarit meni rikki  :'( ... nooh huomenna pääsee taas säätämään ja ehkä ylihuomenna jos säät sallii nii hieromaan taas käyrät kohdilleen...

Ahistaa vaan ku SABit ei mahdu kääntymään lavanpitimissä kuljetusasentoon vaa ne pitää aina ruuvata irti...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #28 : 20 Kesäkuu, 2008, 14:27:39 »
Noniin taasen ois Knighti iskussa käyrien viilaamista varten... Samalla vaihtui syklikki servot kun ei äkkiseltään löytyny yhtä 9252:sta nii laitoin sitte kolme 9255:sta (yksi servoista [uusin, käyttämätön] oli jo alunperin oma yksilönsä, se kun liikkui keskialueella hitaammin kuin kaksi muuta)...


Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

juha.A

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #29 : 21 Kesäkuu, 2008, 16:43:29 »
Vanha sportti ritari+delrin peräveto ratas= jäykkä voimansiirto!

Eli onkos muilla vanhemman mallin sportti ritarin omistajilla käynyt näin, että kun vaihtaa sen mustan peräveto rattaan
delrin versioon niin voimansiirrosta tulee selvästi jäykempi?  ratasvälys ei ole säädettävissä niin herkistyykö tuo ajossa
vai pitäiskö mun päivittää myös se "second gear"?

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #30 : 21 Kesäkuu, 2008, 17:05:25 »
Mulla ainaki tuossa uudenmallin sportissa irtosi delrinisestä countergearista melkoisesti pölyä ensimmäisten parinkymmenen lennon aikana... eli luulis herkistyvän ajanmittaan... Kuinka tiukalla sulla muuten se remmi on?
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

juha.A

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #31 : 21 Kesäkuu, 2008, 17:12:35 »
Ok! eli eiköhän se siitä herkisty,kovaa ajoa vaan. Hihna on sen verran kireellä että kun otan peräroottorista kiinni
ja toisella kädellä yritän nupista kääntää niin hihna ei helposti hyppää.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #32 : 26 Kesäkuu, 2008, 00:20:55 »
Kun mulle ei iso A kelpaa nii piti löytää muun merkkinen ja löytyihän se, ja paljon halvemmalla ku ison A:n vastaava...  ;D


http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6696&Product_Name=iMAX_iBEC_6A_Linear_Regulator_&_Glow_Drv.
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #33 : 09 Heinäkuu, 2008, 20:11:16 »
Sain Sportti ritarin alkuperäisestä muovisesta elevaattoriarmista kuulalinkin irtoamaan antamalla täydet negatiiviset kulmat ja täyden työnnön. Siitä sitten kattelemaan ratkaisua onkelmaan ja sehän löytyi, Proo version elevaattoriarmissa kuulalinkki on "kyljellään" eli EI voi irrota samalla tavalla. Noh semmosen tilasin ja tulipa samalla laitettua ne L-armitki alumiiniset ku osia ulkomailta tilasin...



BTW. onneks tapahtu huoltopöydällä eikä ilmassa....  :o



[edittiä]
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2008, 01:14:12 kirjoittanut Timo Huhtamäki »
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

k0pter1m1es

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #34 : 20 Heinäkuu, 2008, 13:19:28 »
mun mielestä sopi tänne nii en tehnyt uutta aihetta ;D

eli , minkä kokoinen on knihtin tankki? , kun rexässä on 440cc.

juha.A

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #35 : 20 Heinäkuu, 2008, 13:28:47 »
Sain Sportti ritarin alkuperäisestä muovisesta elevaattoriarmista kuulalinkin irtoamaan antamalla täydet negatiiviset kulmat ja täyden työnnön. Siitä sitten kattelemaan ratkaisua onkelmaan ja sehän löytyi, Proo version elevaattoriarmissa kuulalinkki on "kyljellään" eli EI voi irrota samalla tavalla. Noh semmosen tilasin ja tulipa samalla laitettua ne L-armitki alumiiniset ku osia ulkomailta tilasin...



BTW. onneks tapahtu huoltopöydällä eikä ilmassa....  :o



[edittiä]

Paljos sulla on kulmia nupissa jos noin pääsi käymään? mulla +12 -12 ja cyclic 7 astetta eikä oo lähteny elevaattoriarmi irti

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #36 : 20 Heinäkuu, 2008, 18:25:02 »
Tuossa tilanteessa oli +/- 11,5 ja cyclik n. +/-8 astetta. Mutta mulla ei ole lennättäessä ku +/-10,5 ja n. +/- 7 cyclickiä... Tuohan siis tapahtui pöydällä ku testasin paljon saa irti kulmia tuosta...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa jippo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #37 : 26 Elokuu, 2008, 08:08:21 »
Oletteko saaneet Ritarin tasapainoon ilman lisäpainoja? Jouduin laittamaan 30g rengaspainon tarralla kiinni korin kärkeen sisäpuolelle. Gyro on edessä. Akku niin edessä, kun saa. Peräservo rungossa kiinni. Laitoin jopa perään autoista jääneitä alumuttereita ja titaaniruuvejakin (=tuninkia).

Toinen kysymys? Startatessa etenkin kylmänä "kurahtaa", eli jostain antaa periksi. Olisiko se yksisuuntalaakeri, joka ääntelee. Olen sen pari kertaa putsannut ja rasvannut ilman tulosta. Vai olisiko kone vielä hiukka rikkaalla seoksella ja polttoainetta koneessa liikaa. Nykäisen kyllä sammutuksen jälkeen aina paineletkun irti heti, kun vain lavat pysähtyy.
Aeolus 50 3D TT / YS 50 ST
Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix rc

Poissa jippo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #38 : 03 Lokakuu, 2008, 18:44:00 »
Aiempaan omaan startin kurahtelu kysymykseeni vastaten. Kurahtelu loppui startatessa, kun vaihdoin starttiakselin ja yksisuuntalaakerin. Kyllä taas kelpaa käynnistellä hymyssä suin. Leikö noissa jo jotain vikaa uutuukseltaan, kun jo viiden gallonan jälkeen alkoi käynnistys olemaan toivotonta. Näin hyvin ei uutenakaan pyörittänyt.
Aeolus 50 3D TT / YS 50 ST
Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix rc

juha.A

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #39 : 03 Lokakuu, 2008, 18:55:08 »
onko sulla vanhan vai uuden mallinen sport? uudemmassa tuo onkelma pitäis olla korjattu.
Kai muistit myös liimata pinionin kunnolla kiinni siihen laakeriin

Poissa jippo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #40 : 03 Lokakuu, 2008, 20:24:06 »
Nyt on tainnut jäädä läksyt lukematta. En ole varma, onko tämä uutta vai vanhaa mallia? Heinäkuuta taisi olla kun tämän ostin. Laakeri on kuitenkin kovin tiukalla sovitteella prässätty paikolleen kytkimeen, joten en voi oikein uskoa, että se sieltä ihan ensin antaisi periksi. Ainakin ruuvipenkissä kokeillessa loppui Jumbo-startterista/ranteesta vääntö ennemmin.
Aeolus 50 3D TT / YS 50 ST
Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix rc

juha.A

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #41 : 03 Lokakuu, 2008, 20:48:40 »
No jos se on ostettu jp:ltä niin se on varmasti uudempi malli. Jos koppa on samanlainen kuin 3d mallissa
niin kyseessä on se uudempi malli. Ja tällä laakerin liimaamisella tarkoitin että se pinioni pitää liimata
kunnolla siihen yläpuolella rungossa olevaan laakeriin.

Poissa jippo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #42 : 03 Lokakuu, 2008, 21:06:57 »
Joo, kyllä se taitaa uutta mallia olla pikaisen opiskelun jälkeen. Hoksasin sen pinjonin liimaamisen jo aiemmin. Pääsi aukeamaan kierteistä, niitä onneksi rikkomatta.
Aeolus 50 3D TT / YS 50 ST
Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix rc

Miklu

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #43 : 14 Lokakuu, 2008, 18:48:21 »
Oletteko saaneet Ritarin tasapainoon ilman lisäpainoja? Jouduin laittamaan 30g rengaspainon tarralla kiinni korin kärkeen sisäpuolelle. Gyro on edessä. Akku niin edessä, kun saa. Peräservo rungossa kiinni. Laitoin jopa perään autoista jääneitä alumuttereita ja titaaniruuvejakin (=tuninkia).

Morientes!

Mulla kans n. 30g lisäpainoa keulassa ja akku niin edessä kun saa. Ja vielä pitää himppusen trimmaa nenää alas et ei lähde kaatuu taakse. Onko ne 3D peräevät muuten yhtään kevyemmät, kun orkkikset? Milläköhän ihmeellä sitä sais painoo pois persuuksista? Vielä jos vaihtaa tuon NiCd:n lipoihin, niin nenä kevenee entisestään hieman (kai?)

Pitää tässä samalla hieman mainostaa, että viime su oli ensilennot.. siis eka kerta kopterilla yleensä, ja toka oli äsken tuossa takapihan futiskentällä. Melkein jo väittäsin, että kylmyys aiheutti pelkokerrointa pahemmat tärinät  :)

(tais muuten olla eka messu tänne kopunettiin)

Poissa jippo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #44 : 14 Lokakuu, 2008, 19:13:33 »
Oli reilusti painoeroa 3D peräevillä. 3D evät siis kevyemmät ja pienemmät muutenkin. Harmi, kun ei tullut punnittua. Vaakalennossakin lentää minusta paremmin, kun se yläevä ei ilmavirrasta paina perää alaspäin niin paljon.

Mulla tänään irtosi se starttiakselin holkki ja meni päärattaan väliin kesken lennon. Lavat lakkasi pyörimästä ja kops. Ihme kyllä vain laskutelineet meni poikki. Vain pieniä kosmeettisia vaurioita. Pitää varmaan tänään lotota.
Aeolus 50 3D TT / YS 50 ST
Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix rc

Miklu

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #45 : 14 Lokakuu, 2008, 19:37:42 »
Huh! Onneksi olkoon. Eikö rattaat ottanu kipiää?

Pitää varmaan laittaa nuo 3D-evät tilaukseen.. vaan mistäköhän löytyy? HobbyJP:lla ei ainakaan sattunut silmään.

Poissa jippo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #46 : 14 Lokakuu, 2008, 19:41:22 »
Koelennon tuossa pihassa tein ja toimi hyvin. J-P:ltä 3D siivet tilasin.
Aeolus 50 3D TT / YS 50 ST
Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix rc


Miklu

  • Vieras
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #48 : 26 Lokakuu, 2008, 21:06:17 »
Nonniiin.. siellähän ne oli. Pistin tilaukseen: evät, varalandarit (kai sitä autorotaatioo pitää alkaa reenaa) ja hiilari-perälavat.. Mitäs ihmeen eroa muuten on, onko perälavat nuo 3€ muoviläpyskät vai über-kalliit hiilikuituiset läpyskät?

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Knight 50 Sport
« Vastaus #49 : 27 Lokakuu, 2008, 04:16:01 »
ööö.... se että yyberkallis hiililapa katkeaa heinänkorren kosketuksesta ja muovilapanen ei ?!?
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
3309 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Kesäkuu, 2007, 00:01:24
kirjoittanut Ege
4 Vastauksia
7246 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Syyskuu, 2007, 23:28:31
kirjoittanut Make J
3 Vastauksia
4592 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2010, 18:40:26
kirjoittanut jpheli
3 Vastauksia
2974 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Kesäkuu, 2009, 00:11:39
kirjoittanut Vispilä
9 Vastauksia
6229 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2011, 22:23:03
kirjoittanut Noxi