Jep jep.
NX4 sai tosiaan tänään ilmaa alleen. Mielenkiintoisesti osu VBarin setupit about suoraan kohalleen, muutamaan asetukseen koskin ihan vähäsen kentällä. Paljoa eii viittinyt ettei mee piloille
Mini VBar toimii yllättävän hyvin nitrossa, en huomaa minkäänlaista ongelmaa. Ei näkyny kopun käytöksessä mitään tärinään viittaavaa, siihen vbarin alle tulee semmonen millin paksunen metallilätkä imemään tärinöitä. On todella tärinävapaa laite kun kokeilin. Ilmassa kopu toimii todella hyvin! tuntuu kokoistaan isommalta, varmaan hieman suurempi massa kuin normaalilla viissatkulla luo tuon tunteen. Laite menee kuin raiteilla. Tehoa piisaa. niinkuin varmaan noista juhan videoistakin näkyy ei vehje puudu, ja onhan tuo vielä sisäänajoissa ja rikkaalla. Olin todella yllättynyt tuosta lentotuntumasta ja tehon määrästä. Asenne on rock! Todella jykevän oloinen laitos ilmassa, ei tee muuta kuin mitä käsketään, niinhän sen kuuluukin olla. Tarkka lentotuntuma, ei hirveästi piitannut tuulestakaan. Canopy erottuu hyvin tummaakin taustaa vasten ja muutenkin kopteri on helppo hahmottaa, Kytkin vaikuttaa hyvältä ja nappaa äkäisesti kiinni. Mosan lämmöt pysy kaikissa noissa lennoissa alle kädenlämpösinä, ei paha. Gauin govi ei vakuuttanut toistaiseksi, säädöissäkin saattaa olla jotain vikaa, mutta veti pelin poikki ja meinas tulla romua kun mosa sammu viidessä metrissä leijuttelussa, sain onneks yhtenä palana alas. Vbar ei ollut moksiskaan mosan tärinöistä eikä vetänyt swashia vinoon. Sellainen pieni huomio tuosta Gaui baarista, että se on pakko päivittää, perussetuppia en ainakaan itse pystynyt tekemään, vaan heitti kaikki arvot aina takaisin samaan mistä lähtivätkin, homma rupes futaamaan kun teki prohon päivityksen. Kyllä tuohon vielä pikkusen tulee runtua, kunhan tuosta sisässnajautuu, lentoaika oli nyt sellasta 4,5min mutta maailmalla lentoaika on asettunut siihen 5-6 minsan paikkeille, ihan kelpo aika. En mä nyt oikein muuta tuosta lentotuntumasta osaa sanoa. Todella hauska ja mukava lennettävä, yllätyin todella kuinka hyvä se oikeasti oli. Videot puhuu puolestaan. Asenne laite niinkuin Juha sanoi
Sitten siirrytään kasaamiseen:
laite oli lentokunnossa neljän illan puuhastamisella. Toki jäin hieromaan useaa asiaa, joten realistinen rakennusaika voisi olla semmoinen 5-6h. Elektroniikan saa tuohon siististi ja helposti asennettua, ja kaikelle on selkeä paikkansa. Tuossa laitteessa on 3 pientä mokaa mielestäni. Ja yksi moka liittyy hehkuun, siihen tulppapäähän, eli hehkutulppaan on vaikea saada se hauenleuka kiinni, asennusreikä on niin pieni ja runko kapea, joten tarttee pihtejä ja hieman yritystä että sen saa kiinni. Se canopynkiinnitys muovinen palikka laitetaan 2 puolisella tarralla kiinni, mulla se on jo puoliks irti, toinen moka on se uloke, johon tuo pala tulee, sain sen jo murtumaan tuon kovan laskun seurauksena, kaipaisi jotain vahviketta. Rakennus itsessään oli hyvin suoraviivainen, kaikki oli manuaalissa selkesti esitetty, muutama mokakin sieltä löytyi, kaikki liittyvät oikeastaan ruuveihin, eli ei mitään isoa, ne korjaantuvat aika nopeasti varmasti. Mosa meni kivasti rungon sisään. Runko itsessään on todella kapea ja vaikuttaa X-sarja tyyliin todella vahvalta. Rakennukseen tarvitsee kaikkia kuusiokolokokoja 1,5mm-3mm lisäksi tarvitsee sellaisen holkin joka menee perälavanpitimen sisään 5,5mm. Kaikki koneistus vaikutti todella hyvältä, eikä minkäänlaisia virheitä ollut, myöskin esim tankin sijoitus on hyvä, melkolailla suoraan pää-akselin alapuolella, joten painopiste ei muutu sen seurauksena, vehje on hieman takapainoinen kaikenkaikkiaan. Canopy on gaui tyyliin kevyt ja hyvää jälkeä, sekä lasikiuitu että maalaus. Nuppi ja perä olivat valmiiksi kasattuja, nupissa ei ollut ruuveissa lukitetta, mutta sen sai vääntää auki vipuvarren kanssa, painelaakereissa oli nupissa ja perässä rasvat. Peräänhän ei tartte lukitetta kun ne on nyloceilla. Kaikki oli myös nupissa ja perässä oikeassa järjestyksessä. Gaui servot vaikuttivat erittäin vahvoille ja nopeille.
Mutta muuten kaikki tarvittava löytyi paketista, muutama ylimääräinen ruuvi ja linkinpää jäi varaosaksi. Moottori ja putki vaikuttavat toistaiseksi toimivan erittäin hyvin yhteen ja tehoa on. Moottori myös käynnistyy erittäin helposti, eikä sen kanssa tarvitse hieroa. Tankissa on fuilimagneetti, kitissä tulee mukana semmonen metalliklunkki, jota en halunnut käyttää. Kitissä tulee myöskin kahdet eri leparikumit jäykät ja pehmeät. Lisää tarkempaa infoa löytyy videosta joka tässä latautuu, myös unpacking video tulee
Tähän mennessä laite on ollut erittäin hyvä, seuraiillaan miten kestää rääkkiä. Mukava rakennella, eikä omia virityksiä tartte tehdä.
tässä linkki kuviin rakennuksesta.Videota luvassa...