Budjettia en ole tarkemmin miettinyt mutta kelpuutan kyllä käytetynkin (olisi varmasti paras vaihtoehto, koska elektroniikan hankintaan ei omat tiedot vielä riitä)
Toivottavasti en aiheuta mitään mallisotaa
Räksää saa valmiina pakettina jossa on moottori, gyro, servot yms. kaikki sähköt mukana, siinä mielessä sen hankinta on suoraviivaista hommaa.
Toisaalta ei kannata säikähtää myöskään sähköjen hommaamista erikseen. Vähän kun kyselee niin täältä saa kyllä ohjeita ja vinkkeja mitä tarvitaan ihan linkkien kanssa että ota tuo.
Gaui 425 on edullinen, taitaa tulla halvemmaksi kuin rex. Ei ole huono sekään, osat on halpoja ja niitä saa. Itse olen ollut tyytyväinen. Myös räksään saa osia, sekään ei mene metsään jos siihen päädyt. Laakereiden vaihto on trexiin helpompi homma, gauiin runkolaakereiden vaihto on isompi homma, mutta ei mahdoton. Vaatii vaan koko rungon räjäyttämistä, mutta joutuu niitä muitakin aukomaan ei ne tiputtamalla mene paikoilleen.
Sitten on tämä uus tulokas suomessa eli protos. Hinnasta en osaa sanoa sen kummempaa mutta thehelistore myy sitä ja varaosia saa. Tämän joutunee vissiin myös keräämään osista.
Jokainen noista on hyvä eikä jää leikki leluista kiinni. Itse pidin tärkeimpänä ominaisuutena hyvää varaosien saantia ja ennen kaikkea että ne saa suomesta nopeasti kun kosahtaa.
Sitä belttiä ei varmaan kannattane yrittää päivittää trexiksi, se maksaa enemmän kuin uuden ostaminen. Hyvissä säädöissä 450 lentää myös nätisti tuulessa, mutta kyllä 500 kestää sitä selvästi enemmän. Puuskat heittää enemmän pienempää.
500 on mukava hyppäys isompaan, siinä on heti selkeä ero joka suhteessa, myös hinnassa. Akut maksaa enemmän, noparit yms. vaatii isompaa raahaa jne. Torppi on vähän kalliimpi, mutta ei sentään älyttömästi. Se myös näkyy taivaalla paljon paremmin mutta ainakin mun lennossa vaatii enemmän myös tilaa lentämiseen. Mukava se on ja hyvä hankinta isommaksi.