Kirjoittaja Aihe: Avant Aurora saapui  (Luettu 73399 kertaa)

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #50 : 13 Syyskuu, 2008, 19:12:13 »
Kyllähän se Ville antoi meille katselijoille vähän esimakua tulevasta.

Tuossa videota aiheesta, varautukaa rankkaan 3D lennätykseen ::)


Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #51 : 12 Lokakuu, 2008, 17:57:35 »
Moro,

Moottorin kanssa on ollut viime viikkoina pieniä ongelmia. Se sammui melkein aina, kun lähti nostamaan kierroksia tyhjäkäynniltä. Vaihdoin pienen letkunpätkän, joka on kaasarissa kiinni, ja nyt toimii luotettavasti. Samalla vaihdoin itsetehdyn kallistuslevyohjaimen Mikadoon ja säädin servojen sekä nupin geometrian oikeaoppiseksi. Tänään sitten otin ensimmäiset taivaslentokoipparit. Kopteri on yhdellä sanalla sanoen järjetön. Kun antaa 15 astetta kulmia, kuuluu vain humahdus ja laite on 50m korkeammalla. Melkein pelottaa, että kopukka räjähtää :). Yläneula on vielä tehdassäädöissä, joten moottori tahtoo hieman hyytyä. Luulen, että pienellä laihentamisella kierrokset pysyvät tasaisina. Kaasutikun vaste on muuten olematon... hauska ajaa pitchijumppaa.

Flybarless Aurora Usassa testilennolla (moottori kuulostaa olevan todella laihalla):

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #52 : 12 Lokakuu, 2008, 18:06:49 »
Todella ikävä ääni lähtee tuosta Jagin kopterista, tollanen rätisevä ääni  :-\. Ihan kuin se ei edes lähtisi moottorista. Mutta nopeasti kääntyy kyllä.


-op-
« Viimeksi muokattu: 12 Lokakuu, 2008, 18:20:16 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #53 : 12 Lokakuu, 2008, 18:14:26 »
Ja laihallehan se hyytyi...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #54 : 29 Lokakuu, 2008, 11:35:55 »
Motti laihalla ja putki ei sovi koneeseen ollenkaan, mistä näitä oikeen löytyy...
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #55 : 09 Joulukuu, 2008, 18:30:49 »
Oottekos ottanut niitä videoita omista lennoista?


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #56 : 09 Joulukuu, 2008, 20:13:03 »
On ollut monta viikkoa harmaa sää ja aurinko ei pysy kauan ylhäällä, joten en ole viitsinyt lähteä kentälle. Lisäksi lipo-vastariakulla en uskalla lennättää kylmällä säällä, mutta laitoin tilaukseen A123-kennoja. Toivottavasti jouluksi tulee hyvät ilmat niin pääsee pitkästä aikaa lennättämään.

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #57 : 01 Toukokuu, 2009, 21:41:38 »
Kesä lähestyy nopeasti, joten kopteri sai hieman päivitystä. Ensinnäkin vaihdoin V-Barin softan uuteen 4.0 versioon. 600E:ssä se toimii mahtavasti enkä epäile, että asian laita on toisenlainen Auroran kanssa. Toiseksi vakiokardaani oli hieman vääntynyt (todella pehmeää metallia), joten päätin laittaa kerralla hyvän, Hyperdriven. Se on tuettu molemmista päistä yksisuuntalaakereilla, joten kardaani tavallaan kelluu. Pitäisi vähentää tärinöitä, parantaa perän käyttäytymistä ym.. Tuote on alunperin suunniteltu Synergylle ja Aurora-versio on vielä testauksessa. Dremeliä joutuikin käyttämään asennuksessa paljon, mutta lopputulos näyttää hyvältä.

http://www.hyperformancerc.com/

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #58 : 19 Heinäkuu, 2009, 18:50:21 »
Laitetaanpa lisää päivitystä näin kesän edetessä. Moottorin takalaakeri meni vaihtoon, kun ensin Paattisilla huomautettiin moottorin tyhjäkäyntiäänestä, sen jälkeen Ylivieskassa ja vielä Oulussa. Uuden laakerin myötä tyhjäkäynti muuttui paljon nätimmäksi: ei enää rahinaa. Takalaakerin vaihdon ohessa vaihdoin myös polttoainetta. Ennen käytin 20% ainetta ja nyt on 30%. Uusi sotku maksoi alta 25€ / gallona itsesekoitettuna, joten halvalla päästiin. Tehoa on ainakin tarpeeksi. Kestää ajaa täysillä positiivisilla kulmilla rainbow-harjoittelua ja heittää yhtäkkiä täydet negatiiviset. Muutenkin mielestäni moottorin käynti muuttui tasaisemmaksi.

Näiden uudistusten jälkeen tulikin sitten vanha tuttu ongelma taas esiin. Yksisuuntalaakeri alkoi lipsua. Tuntui hullulta ostaa taas uusi laakeri, joten päätin kunnostaa sen. Avantin foorumilla on video, missä näytetään huoltotoimenpide alusta loppuun. Laakeri piti purkaa osiin, hioa laakerikehiä ja pieniä kenkiä, vai mitä ovatkaan oikealta nimeltään, rasvata ja laittaa uudelleen kasaan. Yllätyin, kun lennolla näin, että sehän toimii. Harvoin kopterin osia voi korjata... aina pitää ostaa jotain uutta :).

Huomaa muuten selvästi, mihin tämä kopteri on tehty: 3D:hen. Leijunnassa ja perustaivasajossa tästä kopterista ei saa kunnon käsitystä. Ekan kerran, kun koitin tiktokkeja, alkoi melkein hymyilyttää. Ei turhaa vempuilua vaan kopteri pysyy liikkeen mukana. Tänään koitin piroflipin tapaista ja taas oli hymy herkässä. Ilmeisesti suurempi koko viisikymppiseen verrattuna, kuten T-Rex 600E:hen, tuo omaa varmuutta. Lisäksi matalalla ajo on paljon näyttävämpää. Yhteenvetona sanoisin, mitä rajummin lennätät sitä paremmalta kone tuntuu.

Vielä on yksi päivitys tuloillaan ja sitten kait voi sanoa, että kopukka on täydellinen. Laitoin tilaukseen Insane Canopyn. Koppa tulee Jenkeistä ensi kuun lopussa tai syyskuun alussa. Koitan saada sen syysleirille nähtäväksi. Toivottavasti Aurora on silloin vielä ehjä :P.

EDIT: kokeillaanpa kuvaa uudestaan
« Viimeksi muokattu: 19 Heinäkuu, 2009, 18:57:03 kirjoittanut Ville Erkkilä »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #59 : 12 Elokuu, 2009, 15:50:07 »
Coming soon to a dealer near you

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #60 : 12 Elokuu, 2009, 16:30:38 »
Hieno sähkökopteri ja uusi 50-luokan "mini-Aurora" on myös tulossa. Muistaakseni oli viime vuonnakin IRCHAn pääpalkintona Aurora. Tuosta tulikin mieleen hyvä kommentti RunRyderissa, kun voittaja kyseli neuvoja uuteen kopteriin.
Lainaus
Luckiest man on the planet
#1 Cash Warren, Jessica Alba's boyfriend.
#2 The guy that wins the Aurora at IRCHA.

My recomendation, fly it like you won it for free man!
Asiasta toiseen, toivottavasti ovat oppineet jotain polttisversion julkaisusta, jotta saavat kopterin ajoissa markkinoille. Lisäksi olisi kiva nähdä nykyistäkin mallia kauppojen hyllyillä :).

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #61 : 12 Elokuu, 2009, 19:20:46 »
Aurorahan on jo menneen talven lumia ja vanhakin se jo on;)

Kasaman Srimok on tätä päivää...

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #62 : 12 Elokuu, 2009, 22:35:23 »
Aurorahan on jo menneen talven lumia ja vanhakin se jo on;)

Kasaman Srimok on tätä päivää

Ja pyh, Auroraa ei korvaa mikään Kasakamala Riisiwokki vaikka Awhora olikin aika fiasko julkaistaessa  ;). Toivottavasti tulee pian lisää kuvia tuosta E versiosta, tosin ei sillä että olis massia tollasia ostella  ;D.


-op-
« Viimeksi muokattu: 13 Elokuu, 2009, 00:27:04 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Pertti

  • Vieras
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #63 : 13 Elokuu, 2009, 14:56:26 »

...tosin ei sillä että olis massia tollasia ostella  ;D.


-op-

Näin sanoo kahden 700 omistaja ;D
Itse laskiskelin että saisko sitä 450 mahtuun n. 600€ budjettiin (radio ja laturi löytyy) ja sulla menee varmaan yks 600€ kuukauden poltoaineisiin... ;)
« Viimeksi muokattu: 14 Elokuu, 2009, 14:59:56 kirjoittanut Pertti »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #64 : 14 Elokuu, 2009, 09:41:43 »
Tuolla mainitsemallasi 600 erkillä Vispilä osti 2 akkua;)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #65 : 14 Elokuu, 2009, 15:22:39 »
Njääh, Aurorat on eri asia kun sit pitäs kuitenkin ostaa kaks kerralla että sopii hyvin yhteen ::).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #66 : 21 Huhtikuu, 2010, 16:32:15 »
http://www.avantrc.com/
On muuten halpa tämä uusi 90E: 795$. Esimerkiksi T-Rex 700E on 899$ moottorin kanssa. Oma kopterini käy ja kukkuu hyvin. Vaihdoin yksisuuntalaakerin Tsubakin tekemään, joka pitäisi olla sama kuin Srimokissa. Nyt toimii.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #67 : 03 Elokuu, 2010, 13:34:13 »
Tämä 700E moottorin kanssa muuttuu halvaks, kun tuohon AuroraE:hen laittaa kunnon Kontronik Pyro 700-52 moottorin;) (299Eur)
3DM:ssä ei ollut kuin 2 Auroraa ja nekin nitroja!

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #68 : 25 Helmikuu, 2011, 18:07:58 »
Laitetaanpa päivitystä pitkästä aikaa. Setuppi on muuttunut vähän alkuajoista eli tässä uudet speksit.

Moottori: YS 91SR
Vaimennin: Hatori SB19FH
Vastari: V-Bar + satelliittivastarit
Kaasuservo: JR DS3717HV @ 8V
Nuppiservot: JR DS8717 @ 8V
Peräservo: Outrage BL 9088 @ 8V
FBL-yksikkö: Mikado V-Bar Blueline
Governoori: V-Bar + Spektrum backplate sensor
Vastariakku: TP Pro Lite 2s2p 4200mAh / A123 2s1p 2300mAh
Lavat: Edge 693mm flybarless
Perälavat: Edge 105mm

Päivitysosat: Hyperdrive, Tsubaki BB15-1K, RCBooya-kopankiinnikkeet ja "Insane Canopy"
Paino: 4420g RTF ilman fuilia (A123-akulla)

Osa sähköosista meni siis uusiksi. Vaihdoin vanhan V-Barin uuteen siniseen, jottei tarvitsisi käyttää erillistä vastaria. En halunnut myöskään käyttää regulaattoria, joten kaikki servot käyvät nyt suoraan akkupaketin jännitteellä. V-Bar hoitelee vastarin ohella myös governoorin virkaa uuden päivityksen myötä. Kävin tänään ottamassa ensimmäiset testilennot, ja kyllähän se toimii. Tuulisen ja kylmän sään takia en alkanut revittelemään kunnolla vaan tyydyin perustaivaslentoon. Todellisen suorityskyvyn selvittäminen vaatii lisää lentoja. Yhden flipin sain sentään tehtyä :).

Lavat ovat myös vaihtuneet sekä nupissa että perässä. Pääsin kokeilemaan Kaidon Edge-lapoja syysleirillä ja tykästyin niihin. Perälavat menivät vaihtoon lähinnä ulkonäöllisistä syistä. Nyt toivotaan, että kevät tekisi nopeasti tuloaa, sillä tänä talvena lennätysilmat ovat olleet vähissä. Loppuun kuva, miltä kopteri näytti tänään Ahmosuolla.

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #69 : 07 Maaliskuu, 2011, 14:14:05 »
Kävi ilmi, että olin alunperin säätänyt V-Barin kuvernöörin toimimaan väärin, joten kirjoitetaanpa siitä vähäsen (paljon). Olin nimittäin asettanut governoorin ohjauskanavaksi kaasukanavan. Kuitenkin foorumeita lukemalla sain käsityksen, että kaasu toimii governoorille yhtenä inputtina. Täten taivaslentomoodissa kaasun pitäisi olla suurinpiirtein V-käyrän muotoinen. Hölmöä on se, että tätä ei ole mainittu mielestäni missään kohtaa itse softassa tai varsinaisissa ohjeissa. Tietenkin on selvää, että kierroslukuanturin hajotessa olisi hyvä olla varalla toimivat kaasukäyrät.

Radiossa taivaslentomoodissa kaasukäyrä oli nyt vain suora viiva, joten tämä ei käynyt. Harmaita hiuksia aiheutti se, että halusin eri lentomoodeille eri kierrosluvut JA halutessani vaihtaa V-Barin asetuksia kytkimellä (bank-switch). Tähän joutui tekemään seuraavaa:

1. V-Barista piti asettaa AUX-kanava AUX2:lle
-> AUX2-kanava ohjaa nyt bankkeja

2. Governoorin ohjauskanavaksi asetin viitoskanavan eli GEAR-kanavan
-> GEAR-kanava määrittää nyt kierrosluvun

3. Halusin roottorin kierrosluvun lentotilakohtaiseksi radiosta, mutta radioni sallii vain sen, että AUX4-kanava voi käyttää lentotilakytkintä
-> miksataan AUX4 GEAR-kanavaan
-> nyt lentotilan vaihto muuttaa GEAR-kanavan arvoja eli kierroslukua

4. AUX2-kytkimeni, jolla ohjataan V-Barin bankkeja, on vain kolmiasentoinen, mutta bankkeja on neljä erilaista
-> miksataan AUX3 (radion sivussa oleva liukukytkin) AUX2-kanavaan
-> pystyn vaihtamaan normaalisti AUX2-kytkimellä ensimmäiset kolme bankkia ja viimeisen saan käyttöön liu'uttamalla AUX3-kytkimen toiseen asentoon

Lisäksi tähän kaikkeen sisältyi rutkasti kaikenlaista hienosäätöä. Esim. kuinka saadaan HOLD-kytkin kytkemään governoori pois päältä. V-Barin governoori on muuten todella vaarallinen, jos sitä ei ole säädetty oikein. Jos governoorikanavan liikealue on välillä -100% - +100%, governoori tulee päälle arvon 0% jälkeen ja prosenttilukema suoraan määrää kierrosluvun. Vaikka kaasukanava olisi asetettu tyhjäkäynnille, moottori ottaa määrätyn kierrosluvun governoorikanavasta. Lisäksi moottorin ollessa sammuksissa, V-Bar ei saa signaalia kierroslukuanturilta. Silloin se ottaa fail-safena kaasukäyrät käyttöön. Tällöin on vaikea nähdä maassa, onko governoori oikeasti päällä. Väärät asetukset mahdollistavat sen, että käynnistyksessä moottori ryntää, kun sensori alkaa antaa signaalia V-Barille ja V-Bar ottaa governoorin käyttöön.

Eilen oli vuoden toistaiseksi paras lennätyssää ainakin Oulussa, ja pääsin kokeilemaan uusia säätöjä. Governoori toimii nyt mielestäni aggressiivisemmin kuin aikaisemmin, eli ilmeisesti kaasullakin on merkitystä sen toimintaan. Säädin myös lisää liikettä, joten temputkin taipuvat paremmin. Jatketaan testailua...
« Viimeksi muokattu: 07 Maaliskuu, 2011, 14:15:56 kirjoittanut Ville Erkkilä »

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #70 : 07 Maaliskuu, 2011, 16:29:51 »
Melkosta ninjailuaTM.

Itse pähkäilin tänään tuota Futaban ohjelmointia. On kovin vaikea oppia pois JR/Spektrumin tutusta tavasta. Hiljaa hyvä tulee. Tuo holdin/govin päälle/pois meneminen "semisti varoittamatta" on vähän pelottavaa. Luulis että tommonen "hotstartti" homma olis mainittu ohjeissa sillain TOSI ISOLLA.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #71 : 12 Elokuu, 2011, 19:13:22 »
Kun onnistuin hajottamaan oman yksilöni, piti alkaa miettiä uusia osia. Aloitin kopan vaihtamisesta. Ikävä kyllä, kun on omistanut kerran Insane Canopyn, pitää seuraavakin olla vastaavanlainen. Ehdin ennen torppia tilata muutakin tavaraa ja kopteriin päätyvät ainakin uudet nuppiservot, JR DS8917HV. Radiokin meni vaihtoon, koska kaveri halusi ostaa vanhan pois. Nyt mennään JR 12X:llä.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #72 : 15 Elokuu, 2011, 10:02:09 »
On möyheen näkönen ::)
Koska arvioisit että Aurora taas lentää?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #73 : 15 Elokuu, 2011, 13:26:31 »
Jaa-a, ehkä ensi kuussa. Kohta on ainakin flybarless-nuppeja tulossa Fast Ladille, joten ehkä samalla osia/kittejä, joita pääsee tilaamaan. Vielä, kun kerkeäisi ja innostaisi laittaa kopu kasaan...

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #74 : 07 Tammikuu, 2012, 16:53:45 »
Hah, olipa tosiaan hyvä arvio meikäläiseltä... eihän tämä ole vieläkään nipussa. Aktivoiduin kuitenkin heti vuoden ekana päivänä ja kävin osat läpi, mitä pitää tilata. Kaikkia osia ei ollut varastossa ja ajattelin odottaa seuraavaa erää saapuvaksi. Jaksoin odottaa yhden päivän ja sitten lähti tilaus CarbonXremelle :P. Setuppi alkuvuodelle tulee olemaan seuraava

Moottori: YS 120SR
Vaimennin: Hatori 120FS-3D
Vastari: V-Bar + DSMX-satelliitit
Kaasuservo: JR DS3717HV @ 8V
Nuppiservot: JR DS8917HV @ 8V
Peräservo: Futaba BLS256HV @ 8V
FBL-yksikkö: Mikado V-Bar Blueline
Governoori: V-Bar + Align-sensori
Vastariakku: TP Pro Lite 2s2p 4200mAh / A123 2s1p 2300mAh
Lavat: Edge 713mm flybarless
Perälavat: Rotortech 105mm

Veikataan jälleen, että lentää ensi kuussa ;).

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4579 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2007, 17:10:59
kirjoittanut Vispilä
2 Vastauksia
2628 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Heinäkuu, 2015, 17:45:56
kirjoittanut HeliFlyFinland
0 Vastauksia
5712 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Marraskuu, 2015, 23:29:08
kirjoittanut virtakuono
0 Vastauksia
1827 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2017, 14:33:25
kirjoittanut HeliFlyFinland
0 Vastauksia
1882 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Toukokuu, 2017, 21:47:03
kirjoittanut HeliFlyFinland