Itsellä ainakin "auttoi" tohon pelkoon vetää itseäpäin se, että teki tic tocit siten, että kopteri on sivuttain sua kohden.
Jos tulee tontiin, niin tulee joko vasemmalle, tai oikealle, muttei koskaan nenään.
Sekin hyvä puoli tuossa on, että näkee paljon selvemmin kuinka pitkälle sen kaaren on vienyt ja hyvällä säkällä liikkeistä voi tulla samanmittaisia molempaan suuntaan. Myös sitä vähemmän pelkoa, mitä pienempänä pitää liikkeen, eli agressiivisempi käännös eteen/taakse, lähes niin, että perälavat pysyy paikallaan. Jos alkaa vajota maata kohti, niin päästää vaan käännöksen pidemmälle ja voimakkailla positiivisilla (tai negatiivisilla, asennosta riippuen) äkkiä karkuun taivaalle.
Aluksi liike tuntui myös tosi rauhattomalta, mutta kun maltilla "pysäytti" kopterin liikkeen molempiin päihin, niin sai lisää miettimisaikaa ja liikekin sulavoitui.
Typerää tietysti aivan aloittelijana tulla "neuvomaan", mutta sehän ei ollutkaan tarkoitukseni... olen samassa kehitysvaiheessa tuon liikkeen osalta ja yllä mainituin konstein olen saanut simussa siitä paljon luontevampaa. Nyt vielä kun saisi parsittua laitteet kassaan ja pääsisi testaamaan taivaalle!