Sähkömoottoreilla tuo jännite, eli mille S-määrälle se on suunniteltu on vain ohjeellinen arvo esimerkkipotkurilla. Moottorin lämpeneminen riippuuu virrasta Phäviö=I^2*R, Virta taas on aika suorassa suhteessa moottorin antamaan momenttiin ja momentti taas on potkurin ja kierrosluvun funktio. Suurempi potkuri ja/tai suuremmalla kierrosluvulla vaatii enemmän momenttia. Jännite tulee kuvaan siinä että suuremmalla jännitteellä siihen moottorinn voi kansanomaisesti sanottuna puskea enemmän virtaa. Tässä tulee mukaan pyörimisnopeus, induktanssissa, eli moottorin käämeissä virran muutosnopeus on dI/dt=L/U eli Induktanssi jaettuna jännitteellä. Induktanssi taas riippuu moottorin rakenteesta. Eli tietyllä jännitteellä tietyllä kierrosnopeudella moottorista ei saa enää momenttia eli sinne ei saa työnnetyksi virtaa ( KV-Arvo). Jos haluaa mennä yksityiskohtiin niin tuohon vaikuttaa myös Back-EMF.
Jos siis moottoria ajetaan vakiokokoisella potkurilla vakiokierroksilla kuten quadrossa niin on ihan sama onko 3S, 4S vai 6S akku. Moottorissa joka tapauksessa kulkee sama virta. Jospistät kopteriin raskaan kameran, 3S versio ei nouse ilmaan mutta 4S tai 6S pystyy pyörittämään ropellia kovempaa ja työntämään moottoriin enemmän virtaa jolloin moottori päästää toimintasavut ulos. Siis jos vaikkapa lennokkiin pistää vain suuremman akun ja lentää täydellä kaasulla niin savut lähtee. Jos tuohon sitten vaihtaa pienemmän ropellin jolla maksimivirta ja momentti saavutetaan täydellä kaasulla niin ei mitään ongelmia. Hyvänä esimerkkinä, on tullut käytetyksi näissä sähköjeteissä, eli puhallinlennokeissa 6S akulla moottoreita jotka on suunniteltu ropellille ja 3S akulle.Sen puhaltimen kierrosluku vaan on moninkertainen mutta vaatii pienemmän momentin.
Siitä akkujohdon lämpenemisestä, ihan totta. Akusta otettu teho on P=I*U ja moottorin antama teho raas momentti*rpm eli I*rpm. Tässä kuitenkin moottorin virta on sii sama olkoot akkujännite mikä tahansa. Syynä on se osan ajasta virta kulkee "flywheel" transistorin kautta. Siis, jos 3S akulla virta kulkisi 50% akusta ja 50% flywheel trankussa, 6S:llä se kulkisi enää 25% akusta ja 75% flywheelistaä. Molemmissa tapauksissa virta on sama mutta 25% tapauksessa sitä kulkee akusta vain puolet siitä ajasta mitä 50% tapauksessa eli keskimääräinen virta on puolet.