Helpoimmalla pääset kuitenkin kun ostat heti lähtiessä toimivan kuten itsekin totesit ja ostat silloin spektrumin, sen kanssa ei tarvi värkätä eikä sovitella. Jos hommaat vaikka dx6i:n niin sillä lentää sitten muutenkin kuin vaan leluja, sillä voi oikeasti säätää kopteria mieleisekseen. Eihän se hifilaite ole sekään, mutta kun katselet foorumin allekirjoituksia, niin moni lentää sillä eikä ole oppimista estänyt.
Itse en keksinyt omaan käyttöön siitä muita puutteita kuin lentotilojen vähyyden eli normi ja iddle, toista iddleä olisin kaivannut. Hyvällä noparilla ja laskut holdilla voi tehdä normitilastakin iddlen jolloin niitä sitten on kaksi käytössä. Taitaa vaan nyt olla tuon mcpx ja nanokuumeen seurauksena kiven alla käytettynä, mutta ostotarjous ei maksa mitään. Lindigerillä (jotain tuohon suuntaan) tais olla 139 pelkkä mankka ilman vastareita ja dx7 vähän enemmän.
Kotipihalle joko tuo nano tai mcpx olis varmaan parhaita ratkaisuja. Ainakaan alkuvaiheessa ei taida olkkarin kattokruunu tykätä piroflippitreenistä, eikä pöydän kulma, sohvan nurkka, tv-ruutu, oven karmit yms.
Onhan sulla simu, jos ei ole niin hanki vaikka ilmaisversio jostain, silläkin pääsee jo pitkälle verrattuna ettei ole simua ollenkaan.
Mutta sitten oikeaan 3D treenin 450 kokoinen. Tosin mikään ei estä sitä hankkimasta myöhemmin kun ensin pörrää tuollaisella pienemmällä, paitsi jos ostat huonon mankan heti lähtiessä. Suurin kysymys lienee nyt selvittää kumpi on sulle itelle paremmin tällä hetkellä sopiva laite.
ps. tuo sportin nupin rajoittuneisuus on siis mun kuulema huhu, ei mun havaitsema fakta. Katsoin Miikan lennätysvideon eikä se kyllä siinä menoa haitannut. Korjataan siis tämä mielipide/käsitys tai joku muu sellainen, tuon takia ei todellakaan kannata sporttia jättää hankkimatta!