elikkäs ongelmana on että kaasua lennossa antaessa normi ja idle tiloissa perä heittää oikealle aikas rajusti, mutta pitää normi lennossa hyvin ei vaella. Olen kokeillut gy 401 ja nyt kiinni align gp780 ja sama ongelma, servona on futaba s9257 olen kokeillut vaikka mitä mutta perä käyttäytyy saman lailla. on siirretty pallolinkkia servo hornissa, delayllä leikkinyt herkkyyttä säädelty, nupin kierroksia kokeiltu mutta perä ei ole hyvä. siis pyydän nöyrimmin apuja Pisti silmään yksi seikka jota en ole aligneissa kokenut keskittäessä perälavat tail slider pääsee liikkumaan enempi vas kuin oikealle, eli lavat viiva suorassa tails lider ei keskellä, onko sama ominaisuus muissa 325 sissa? varmaan sama perä kuin vanhemmassa?
T Aleksi
En anna ratkaisua, vaan kerron että minulla e325:n kanssa samaa ongelmaa.
Gyro Futaba 401.
Minulla menee näin:
* leijunnassa kaikki ok
* kun antaa kuormaa, niin pettää n. 90 astetta sivuun
* sitten on jotenkin tunnoton. Esim ei reagoi. Saattaa tehdä itseänisiä hitaita liikkeitä. Ei reagoi tikkuun järkevästi.
* n. 10 sekan kuluttua alkaa pirottamaan ihan täysin. Sitten vaan korkeutta pois, hold ja laskuun...
* joskus valo vilkkuu, joskus ei.
* 5 akun aikana kävin 4 kertaa noin. Kopu yhä lentokunnossa, joten pirotreeniä tuli.
* myös minulla ei ole symmetrinen perä.
Ajattelin
* tarkastaa, että perä mekaanisesti kunnossa
* laittaa max neutraaliksi = keskelle. En tiedä onko perässä tuohon säätöjä
Neuvot vähissä, joten ei auta muuta kuin jatkaa saman tyyppisesti kuin sinäkin.
Aikaisemmin homma pelasi jotenkin. Nyt vaihdoin torpin jälkeen perän, jolloin ihan mahdoton. Leijutella voi, mutta kovemmat liikkeet sekottaa perän ihan täysin.