Kirjoittaja Aihe: GoPro Hero3  (Luettu 149868 kertaa)

Poissa Tucho

• Seniori torppari
Vs: GoPro Hero3
« Vastaus #100 : 23 Helmikuu, 2013, 21:21:47 »
Akunkeston lyhykäisyyttä ihmettelin itekkin, verrattuna hero kakkoseen. Ei mittaustuloksia mutta lyhyemmältä tuntuu selvästi.. Ja vähän niinku enempi lämpeiskin tämä uusi malli..

Poissa Whig

• Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
« Vastaus #101 : 24 Helmikuu, 2013, 09:35:16 »
Ja vähän niinku enempi lämpeiskin tämä uusi malli..

Vähän on aika lievä ilmaisu :-) Otin työhuoneen ikkunasta timelapsea tuolla kameralla muutamia viikkoja sitten ja kamera oli tuossa omassa tiiviissä kotelossaan ja, kun piti akkua alkaa vaihtamaan niin hyvä ettei sormia poltellu... Jätin sitten suosiolla kameran ja akun hetkeksi jäähtymään pöydälle ennenkuin jatkoin kuvailuja.

JCA

• Vieras
« Vastaus #102 : 24 Helmikuu, 2013, 11:39:39 »

Kattelin tossa illalla että oli jo jonkun verran kertyny noita kokeiluja GoProolla niin tunkasin ne yhdeksi pätkäksi.
Jälkikäsittelyä en tehnyt, näkee kiinnostuneet että millasta toi piirtää noin niinkö ihan suoriltaan. Suurin osa materiaalista on yöllä, kohinaa siis luvassa :D
1080p ja full skriinille niin näkeekin jotain, ihan snadisti youtube neste kyllä mun mielestä laatua, mutta enivei tollasta se piirtää pimeellä.

Suurimmaksi osaksi kuvattu 1080p ja 25 tai 30 fps. Alun timelapse on 2s intervallilla, oli ehkä vähän liian nopea.

Poissa jesi

• Seniori torppari
Re: GoPro Hero3
« Vastaus #103 : 24 Helmikuu, 2013, 12:09:57 »
Juu tuubiin ku työntää 3gb filun ja ku imasee takas sieltä niin on tyyliin 400mb.

Pakkaan tuubiin yleensä min 5, target 7, max 9m laadulla ja vielä siitäkin tuubi niistää siivun.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Tribu

• Tavallinen torppari
« Vastaus #104 : 24 Helmikuu, 2013, 14:56:17 »

Hyvää kuvaa tuo on tuottanut, mutta ainut mikä harmittaa on että ei nykyaikainen betoniviidakko karsi kuonaa pois, linnuista tulee iso haloo jos jää bussin alle. Mutta tuliskohan tollasesta alle juoksevasta homo sapiensista kanssa? Noh mutta video oli hyvää jopa nuo yökuvat!
« Viimeksi muokattu: 24 Helmikuu, 2013, 15:11:57 kirjoittanut Tribu »
Phantom

Poissa TuukkaJK

• Seniori torppari
« Vastaus #105 : 24 Helmikuu, 2013, 16:01:17 »
Hieno video Johny! Ihan kivaa kuvaa toi työntää hämärässäkin, kuhan ottaa Protunen pois päältä.
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #106 : 24 Helmikuu, 2013, 16:20:39 »
.. Tai korjaa editorilla, kuten tarkoitus ;)
/ Jere Siirilä

Poissa TuukkaJK

• Seniori torppari
Vs: Re: GoPro Hero3
« Vastaus #107 : 24 Helmikuu, 2013, 16:35:35 »
.. Tai korjaa editorilla, kuten tarkoitus ;)

Niin toi Protune on nimenomaan tarkoitettu editoitavaksi, mutta mulla kyllä työntää Protune päällä niin paljon kohinaa kuvaan pimeellä, että ainakaan minä en tiedä miten sen saisi editoimalla pois?
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa jesi

• Seniori torppari
Re: Vs: Re: GoPro Hero3
« Vastaus #108 : 24 Helmikuu, 2013, 16:43:23 »
Niin toi Protune on nimenomaan tarkoitettu editoitavaksi, mutta mulla kyllä työntää Protune päällä niin paljon kohinaa kuvaan pimeellä, että ainakaan minä en tiedä miten sen saisi editoimalla pois?

Juu mun leuan pointti oli että lähtökohtaisesti jos ei meinaa editoida ns raw filmiä niin oletus että kuvaa ilman protunea.

Mä en ole vielä ehtinyt perehtymään tuohon ollenkaan,mutta jos vertaa eiprotune vs käsiteltyprotune niin vissi ero jälkimmäisen hyväksi.
/ Jere Siirilä

JCA

• Vieras
« Vastaus #109 : 24 Helmikuu, 2013, 16:58:47 »
Tossa oli vähän sekasin protune päällä ja pois. Ja tosiaan ihan tarkotuksella jätin käsittelemättä, näkee halukkaat että mitä se raakana on. Että sieltä kamerasta ei ihan suoriltaan tuu täällä Suomessa sellasta kirkasta ja kaunista surffailu videoo Ibizan auringonlaskussa :D

Joo se on ihan sama kuin monta ihmistä kuolee tai vammautuu Elielinaukiolla, ei ne ikinä opi. Aina juostaan bussien väleistä eteen. Pahimpia ollu kun mamma juossu just ja just kävelemään oppineen lapsensa kanssa eteen, prkl kun pumppu tulee rinnasta läpi ja jarrupoljin menee lattiasta läpi. Tekis mieli käyä takomassa järkeä päähän.

Hatutti sillon viimekerralla kun joku vanhus jäi dösän alle niin kommentit oli mallia "osa bussikuskeista yrittää ajaa tahallaan päälle". Joku kerta mä vielä ajankin. Ja se että peruutusvalo ja ääni on ihmismagneetteja tuolla. Dösä peruuttaa niin juostaan taakse, KUSKI EI NÄE SINNE PRKL!

Oftopikki ja avautuminen oli siinä. :)
Kiva kamera toi gp3b jokatapauksessa, kunnon auringonvalossa ei ole vielä tullu testailtua.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #110 : 24 Helmikuu, 2013, 17:22:06 »
Hauska video Johnyltä. Mites noi imukuppi kiinnikkeet autoon? Voiko niihin luottaa ihan oikeasti täysin? Moottoripyörän katteisiin tai kypärään voisi olla hauska laittaa tuollainen, mutta sitten siihen pitäisi pystyä luottamaan täysin. Toinen taas sitten on kuvaus suoraan rinnasta tai päästä lentävää kopteria.

-

JCA

• Vieras
« Vastaus #111 : 24 Helmikuu, 2013, 17:29:18 »
Epäilin ittekkin imukuppia mutta tuo pitää kuin tauti. On se sitte konepellillä tai katolla niin 120kmh ilmavirrassa ainakin pysyy ja kovassakin tärinässä.
Pikku hiljaa alkaa luottamaan, ei se voi irrota kun ei sitä meinaa kädellä saada revittyäkään irti, tai mulla ainakin focuksesta pelti tulee mukana, ei se irti lähde. Voisin ihan tyyppaa vaikka konepellillä että mitenkä tiukassa se on, nappaan videolle. Puskurin muovissakin pysyy ongelmitta kiinni.

Paketin mukana tulee erilaisia kiinnikkeitä missä on mm. pieniä levyjä kakspuolisella teipillä, ne vois olla päteviä kypärään.

Kesän ratapäiviä odotellessa täälläkin ;)

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #112 : 24 Helmikuu, 2013, 17:35:18 »
Mulla ei ole koskaan imukuppi tai 3m teippi pettänyt, mutta en sitä hetkeä ole jäänyt odottamaan.

Mulla on tuuman nippu haukiperukkeita, menee sopivasti kameran kotelon ja jalan väliin ja siitä tehny jatkon siimalla tai narulla jonkin.

Esim kypärässä on pätkä valmiina odottamassa kiinnitystä.
Uskoisin että napakka risu tms osuu kameraan niin voi lyödä koko roskan irti, jääpä roikkumaan eikä esim mene takana tulevan renkaan alle.
/ Jere Siirilä

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #113 : 24 Helmikuu, 2013, 19:07:03 »
Mulla myös gopro2 oli imukupilla radalla useassa autossa kiinni, todella hyvin pysyi.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Whig

• Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
« Vastaus #114 : 24 Helmikuu, 2013, 19:29:21 »

Protunen kanssa on monilla ollut ongelmia =( Eli kameran firmwaressa bugittaa jokin ja protunen ollessa kytkettynä päälle on wifi puolella ainakin ollut ongelmia ja joillain videon tallennus loppunut itsestään n sekunin päästä =(

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #115 : 24 Helmikuu, 2013, 19:30:52 »
Mullo tälläi:
https://lh5.googleusercontent.com/-Qzz7WAczHzA/TmNDOwJSzwI/AAAAAAAAJbY/SwdPrpONYb8/s1200/IMAG0066.jpg

Josko ei hanno purkaa tai ei voi, niin sama varmistuksen voi tehdä parilla liimattavalla nippusideankkurilla ( http://www.yeint.fi/productPics/large/5467-3M.jpg ), niin saa kypärään varmistukseksi jälkiä jättämättä.

Samoja ankkureita käytin viimeksi pyöräkuormaajan aurassa olleessa gopro asennuksessa :)
/ Jere Siirilä

Poissa Eispii

• Seniori torppari
« Vastaus #116 : 24 Helmikuu, 2013, 20:33:53 »
Kattelin tossa illalla että oli jo jonkun verran kertyny noita kokeiluja GoProolla niin tunkasin ne yhdeksi pätkäksi.
Jälkikäsittelyä en tehnyt, näkee kiinnostuneet että millasta toi piirtää noin niinkö ihan suoriltaan. Suurin osa materiaalista on yöllä, kohinaa siis luvassa :D
1080p ja full skriinille niin näkeekin jotain, ihan snadisti youtube k*si kyllä mun mielestä laatua, mutta enivei tollasta se piirtää pimeellä.

Suurimmaksi osaksi kuvattu 1080p ja 25 tai 30 fps. Alun timelapse on 2s intervallilla, oli ehkä vähän liian nopea.

Ite en tiiä mitään videoiden/editoinnin tekemisestä,mut sitä ihmettelen kuinka tekijät löytää aina hyvän musiikin pätkiinsä(niinkuin tässä)
aivan loistavasti sovitettu musiikki filmin kohtauksiin.
Ite keskityn enemmän musaan kuinka se on sovitettu filmiin ja kuinka kaikki osuu kohilleen(niinkuin täs)
Toisilla vaan on sitä silmää :) Hieno pätkä :)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa cartti

• Tavallinen torppari
« Vastaus #117 : 24 Helmikuu, 2013, 20:41:54 »
Videosta kohinaa saa parhaiten pois kuvaamalla mustaa, luodaan siitä kohinaprofiili ja kunnon editointisoftalla käyttää sitä pohjana kohinanpoistoon. Protunen -> CineForm:in varsinaiset hyödyt on gopron kohdalla mm. todellinen valkotasapainon säätö. 10bit 4:2:2 YUV jää myös enemmän detailia jemmaan pimeisiin kohtiin kuvaa. Kun normaali formaatilla kuvatessa joku varjossa oleva detaili "sulautuu" pakkauksessa sinne mustaan, niin cineformissa voit jälkikäsittelyssä sen kaivaa sieltä näkyviin. Enää puuttuu lukittava valotusaika ja bugien korjaus, niin tällä tekisikin jo kaikkea kivaa...
Protunen kanssa on monilla ollut ongelmia =( Eli kameran firmwaressa bugittaa jokin ja protunen ollessa kytkettynä päälle on wifi puolella ainakin ollut ongelmia ja joillain videon tallennus loppunut itsestään n sekunin päästä =(
Tallennuksen loppuminen johtuu puhtaasti siitä syystä, että kortti ei kykene tallentamaan riittävän nopeasti. Vaikka se class 10 lukisikin kortissa, niin se ei takaa juurikaan mitään... Itse en siis gp3 omista, mutta tuttavani testasi useitakin kortteja ja sandiskin mobile ultralle uppoaa ainakin kortti täyteen. Muut tuppasivat katkaisemaan 10-15sek jälkeen.

JCA

• Vieras
« Vastaus #118 : 24 Helmikuu, 2013, 21:25:35 »
16 giganen mobile ultra (class 4) ei kykene nauhottamaan kun 1080p 30fps nostoppina kortin täyteen, muit katkee viim. 30s kohdalla.

Tilasin Sandiskin 64 gigasen mobile ultra class 10 uhs1 kortin, saa nähä kuin toimii.

Biisi löyty kyllä ihan tuurilla ja synkkas kyllä tosi helposti videon kanssa.
Freeplaymusic.com, sieltä tuo on.
Kiitos kommenteista :)

Poissa cartti

• Tavallinen torppari
« Vastaus #119 : 24 Helmikuu, 2013, 21:55:54 »
16 giganen mobile ultra (class 4) ei kykene nauhottamaan kun 1080p 30fps nostoppina kortin täyteen, muit katkee viim. 30s kohdalla.
Class 10 kortteihin siis silti viittasin, mikä ylipäätään on vaatimuksissa cineformia kuvatessa. Niistäkään vaan kaikki ei riitä vaadittuun nopeuteen.

JCA

• Vieras
« Vastaus #120 : 24 Helmikuu, 2013, 23:03:38 »
Jep, itte siis käyttäny nyt toistaseksi vaan class 4:sta. Paremman puutteessa.
Sitä lukenut myös että ei tuo kaikilla toimi, kallista testailua Suomen hinnoilla jos tahtoo 32 tai 64 gigasen kortin.

Poissa Tucho

• Seniori torppari
« Vastaus #121 : 25 Helmikuu, 2013, 03:32:29 »
Sandiskin 10-luokkanen ja 32 giganen ainakin mulla toimii ongelmitta.
4-luokka jonka lainasin vanhasta tabletista teki juurikin tuon katkaiseminsen kun tuli kameran puskuri täyteen.

Lämpenemisestä; Eilen unhotin kameran päälle sohvalle kun lähdin ulos. Noin tunnin päästä tullessani takaisin ihmettelin että mikä tässä viltin alla oikeen kuumottaa ja kun tarkemmin käpälöin niin Goprohan se siellä otti lämpöä keskenään. Kamera siis oli päällä muttei tehnyt mitään rasittavaa ja silti lämpes huomattavasti. Tuntuu jotenkin oudolta. Akkukin oli jo viimeisessä palkissa. Ärs.

JCA

• Vieras
« Vastaus #122 : 25 Helmikuu, 2013, 05:19:53 »
Lämpenemisestä vielä, toi omassa käytössäkin oleva ottaa lämpöä ihan pirusti. On se sitte timelapsea, videota tai muuten vaan päällä niin kivasti lämpee.
Ehkä vähän liiankin pieni jo toi laite, kärsii akunkesto varmaan ton lämpenemisenkin takia aikasta paljon.

Jossain luin että sen kuuluukin lämmetä varsin kuumaksi, eli ihan ominaisuus se on, mutta lämpö on aina hukattua tehoa... paitsi kylmässä Suomessa :D
Iso kasa gopro 3:a peiton alle...

Poissa Whig

• Aloitteleva torppari
  • *
    • Flickr
« Vastaus #123 : 25 Helmikuu, 2013, 06:17:00 »
Tilasin Sandiskin 64 gigasen mobile ultra class 10 uhs1 kortin, saa nähä kuin toimii.

Muistaakseni juurikin Sandisk 64GB Mobile Ultra microSDXC muistikortti tuolla omassa kamerassa onkin.

Poissa Sämxy

• Opetteleva torppari
  • **
    • Starlapland RC-ilmakuvaukset
« Vastaus #124 : 26 Helmikuu, 2013, 00:43:14 »

Tämmösen sain tekastua tuolla GoProlla,  1080p 50fps ilman protunea. Cineform ei asentunu koneelle joten Pinnacle Studio 16 oli editoinnissa vahvasti mukana myöskin valaistuksen säädöissä.
Isommalla resoluutiolla kuvatessa kone meni jo jumiin pelkästään raakavideon katselussa, joten joutuu nyt tähän tyytymään :D
FPV-kopterit / Mavic 2 Pro / Inspire 1 / S900 GH4 (YS-X4, YS-X6/Gremsy H3) exät: Vulcan 900 hillittömällä gimbaalilla, DJI Flame Wheel F450 (Naza-m)
http://starlapland.fi
http://facebook.com/starlapland

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3532 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Huhtikuu, 2011, 10:34:50
kirjoittanut Juge
3 Vastauksia
2762 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2013, 21:25:06
kirjoittanut ait83