Kirjoittaja Aihe: Kopterointia Kouvolan seudulla  (Luettu 274374 kertaa)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #50 : 11 Tammikuu, 2013, 15:55:32 »
Kävin lennätämäsä toisenkin setin KW:llä.
Muuten hyvä keikka mutta OS 55:n takalaakeri poiki. JOstain syystä kahdesta laakeri kuulasta on lähtenyt pinta irti.
Nyt menee 600N telkalle ainakin viikosi. Tätynee tilata Ameriikasta uudet stailes steel laakeri siihen. Eivätpähän ainakaan ruostu.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #51 : 12 Tammikuu, 2013, 17:53:56 »
Tänään oli hieno ja aurinkoinen sää. Lennättelyt menivät hieman myöhäiselle muun tekemisen takia.
Kävin lentelemässä KW:llä kuusi akullistan 450:llä. Pakkasta oli 17-18 astetta. Toi 3GX:n todellinen pakkasraja lienee näissä lukemissa. Satellitti menee bidaus tilaan kovassa pakkasessa. Kun koipua lämmitti autossa niin sain vehkeet hyvin käyntiin. Kopu pelas tosi hyvin tässäkin pakkasessa.

Kun tulin kotia ja tein tsekin kopulla oli nupisssa aikasesti väljää. Ajattelin, että eikö tuo kestä eldes 400 lentoa avaamatta.
No syyksi paljastui löystynyt leparin pulttii. Olisko pakkanen tai joku muu heikentänny lukitteita niin, että leparin pultti päätti löystyä ton vaatimattoman lentommäärän jälkeen. Rasvasin samalla paine laakerit ja laitoin takas nippuun. Motin laakerit saattaa olla kans kohta menossa. Pittänee tilata piahkoin uusi 450MX hyllyyn, ettei työkalu seiso suotta telakalla.
Olipas kiva lennellä kun ei tuullut. :) :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #52 : 15 Tammikuu, 2013, 22:01:57 »
Käytiin tänään Keijon kanssa KW:llä lennättelemässä.

Onnistuin torppaamaan 450:n vimein. Sekosin piroympyrässä kun ajoin funtsaileen muuta. Edellinen torppi tapahtui syysleirillä. Eli jotain 400 lentoa edellisestä. Oli jo suunnitelmissa tarkistaa laakerit. Nyt se tuli sitten tehtyä ja jo oli aikakin.
Lennot 450 4 akullista ja 700E 3 akullista.

Keijo lennätteli 600 pro:taan pari akullista. Ihan kivan näköinen peli tämäkin.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #53 : 18 Tammikuu, 2013, 07:57:06 »
Näittäis siltä, että pakkanen lauhtuu Lauantai iltapäiväksi sopivasti.
Ajattelin mennä KW:lle n. klo 13:00 pörryyttelemään.
Illalla sitten tietenkin sisävuorolle maapohja hallille (saattapi olla että jätän koput kotiin ja keskityn lennokkeihin).
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #54 : 19 Tammikuu, 2013, 17:41:25 »
Kävin kun kävinkin tänään klo 15 jälkeen KW:llä testailemassa sormien ja vehkeiden pakkaskestävyyttä.
Se ei ollut hyvä kumallakaan.
450:n gyro ei meinaa käynnistyä kovassa yli 15 astetta pakkasesssa. En tiedä kummastako se johtuu satellitista vaiko itse gyrosta.
600N lähti heikosti käyntiin. Mutta kun käyntiin sain niin pelas hyvin. Tosin eka akullisen jälkeen kytkmessä olevat akun jännitevalot olivat oranssilla joten katsoin parhaaksi lopettaa temppuilun siihen. Ei tunnu toi Alignin vastariakku tykkäävän pakkasesta.

Lenot 450 3 akullista ja 600N yksi tankillinen.

Nyt täytyy lähteä maapohja halliin lennäteleen ja huomenna noin klo 13:00 uusi yritys KW:llä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #55 : 20 Tammikuu, 2013, 09:25:06 »
Sää näyttäis niin hyvältä että taidan olla KW:llä jo klo 10:00.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #56 : 20 Tammikuu, 2013, 15:57:29 »
Kävin tänään kahteen otteeseen KW:llä aamupäivällä mukana oli 450, 600N ja 700E.
Iltapäivällä 700E ja 450.

600N pelas tosi hyvin, hieno motti toi OS.

450 on totuttua perus juttua. Alkaa kuulostaa siltä etti joku laakeri olis menossa rikki. Täytynee purkaaa ja tutkia.
Itse epäilen moottorin laakereita niilla lienee ajettu joku 700 lentoa voi olla enemmäkin.

700E on tosi hieno laite. Perä ei ole vielä parhaaassa iskusssa, sitä täytyy virittää lisää kun tulee lämpimämpiä säitä tällä hetkellä saapi välttää. Kattelin Castelen lokeja max virrat alle 120A vaikka kuinka yritän repiä. Näillä asetuksilla on akkuystävällinen peli. Tehoa on mulle tarpeeks. Kun sais 700N:nkin vielä hierottua tällaiseksi, uskon että saan kunhan ilmat lämpenee.

Lentotaidon opiskelukin etenee mukavasti. Nyt alkaa funnelit mennä vähän joka suuntaan, piroympyrä ja pirofunnelintapainenkin onnistuu välillä, 4 piste tictoc pysyy välillä jopa paikoillaan ja piro silmukan voisi sivullinenkin tunnistaa kun hyvin sattuu. :)
Täytyy treenata lisää ja paljon.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #57 : 20 Tammikuu, 2013, 16:01:28 »
700E. Kattelin Castelen lokeja max virrat alle 120A vaikka kuinka yritän repiä.

Akutko rajoittaa kun kyllähän tuo moottori enemmän antaa? Mitkäs akut sulla siinä on?

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #58 : 20 Tammikuu, 2013, 16:13:29 »
Lainaus
Akutko rajoittaa kun kyllähän tuo moottori enemmän antaa? Mitkäs akut sulla siinä on?
2 pakaa turmigy sininen 5000 ja yksi Genecace 5300.Ei pitäis akkujen rajoittaa samoista akuista on 550:llä otettu n. 160A piikki virtoja. Itsekin ihmettlen pieniä virtoja kun kopussa tuntuu olevan potkia mukavasti enkä enkä kaipaa yhtään lisää.

Lento aika on 4 min ja akkuihin menee jotain 3800 mAh. Kiekkoja on govissa 2155. Castlen asetukset on tehty sen Gasteln sivuilla olevan ohjeen mukaisesti.

Voisko olla niin, että paketin hyötysuhde on kohdallaan ja energia muuttuu tehoksi. Mutta hyvä näin.
Tehoa piisaa ja akut säästyy.  :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #59 : 25 Tammikuu, 2013, 17:28:03 »
Kävin tänän Apumaradantiellä testailemassa 450:stä. Nyt pela totutusti. Kuma juttu miten ehjä moottoripukki vaikuttaa pä rattaan kestoon ja tehoihin.

Lennot 7 akullista.

Huomenna näyttäis olevan sen verran kelvollinen sää, että vois mennä KW:lle n. klo 13:00.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #60 : 25 Tammikuu, 2013, 23:17:25 »
Lennot 7 akullista.

Siehä suhari oot, Elä ota nii todesta sitä miu lausuntaa historiasta... => Hanaa Häkkine!
Kaverilla on kyllä hirmu into. Nyt kaikki AAALTOJA!

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #61 : 26 Tammikuu, 2013, 12:22:17 »
Lastaan kopterit Transittiin ja tulen sinne KW:lle.

Pekka
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa riparipa

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • RC-Kopterit Ry/95
Re: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #62 : 26 Tammikuu, 2013, 17:09:52 »
7 lentoo 600:sella ja 1 kpl 450:sellä. Kopterit viimeksi ilmassa joskus syksyllä. Kivaa oli.
Trex 450 pro
Trex 600 E
Trex 600 N
Spektrum DX7
Futaba T8J

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #63 : 26 Tammikuu, 2013, 20:46:08 »
Olips hyvä kun tuli lähdettyä, vaikka vielä eilen tuntui siltä että, räkätaudin poteminen jatkuu
vielä tänäänkin.
Gasserikin alkaa näköjään pikkuhiljaa toimimaan. Kolme tankillista sain sillä ajettua ja
vähän säädettyäkin. Govi vaan ei toimi vieläkään.
Kuussatanenkin lensi viimeviikkoisen torpin jälkeen ekakerran. Oli aika outo
kun keräsin siihen niitä osia mitä sattui laatikoista löytymään, taisi tulla minulle liian
hätäinen laite. Täytyy yrittää totutella.
Sain poislähtiessä sen portinkin lukkoon ja sitten seuraava(kin) kulkija tarvii "lukkosulaa" ::)

Pekka
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #64 : 26 Tammikuu, 2013, 20:54:30 »
Olipas kiva päivä tänään.
Ei ollut kovinkaan kylmää mutta sää oli semmoinen tasaisen harmaa, jossa kopun asento on välillä vaikeata havaita tarkasti.
Kelin innnoittamana otin laturit mukaan ja latailin akkuja kentällä. Hyvinhän toi akkujen latailu onnistui. Kokoajan oli akku täynnä kun kolmisin vuoronperään lennätäteltiin.
Omat lennot 700E 7 ja 450 3 akullista.
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2013, 21:20:17 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #65 : 27 Tammikuu, 2013, 18:52:32 »
Tänään oli nitro päivä.
Kävin KW:llä tarkoituksena ulkoiluttaa 600N:ää.
Ekaks veryttelin 450:llä 4 akullista. No lumienkelihän sittä tuli.
On se kumma kun aloittaa piroflippiä n.5m korkeudessa kaikki menee ok ja korko säilyy. Mutta kun yrittää samaa n.3 korkeudessa iskee kumma jumitus ja maa yritää imeä kopun itseensä. Joskus onnistuu pelastaa tänään taas ei.
Vairiot pääratas ja etummainen TT ratas. Hiilari peräputki on hyvä koska se jäi ehjäksi.

600N toimi totutulla tavalla. Mitä nyt pakopaineletku katkes, motti sammui. Letkunjämät pois nipasta letku kiinni ja taas taivaalle.
1800 vastari akulla ei pääse kun kaksi lentoa ja sitten on bec:n valo oransiilla. Taitaa pakkanen syödä lipon tehoja. Onneksi noita akkuja riittää.

Lennot 450 4 akullista 600N 4 tankillista.

Pekkakin tuli lennätään omaa kussatkuaan ja grasseria.
« Viimeksi muokattu: 27 Tammikuu, 2013, 19:33:18 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #66 : 31 Tammikuu, 2013, 22:31:42 »
Tänään kävin päivällä pikkasen testailemassa.
Hyvin hän noin toimi.
Lennot 450 6 akullista 700E 3 akullista.
Toivottavasti Genesit tulevat maahan pian niin saisi neljännen akun tohon 700:een.

Tällä viikolla on ollu vaikeuksia 450:n pää rattaan kanssa.
Maanantaina iloa kesti kokonaiset 15s pikkasen pomputtelin ja eikös sorvanu koko rattaan.
Tistaina sitten pelas hyvin ja sain ajettua nelisen akullista.
seikasataset
Huomenna voisi olla mukava sää iltapäivällä. Ajattelin mennä jonnekin testailemaan n.klo14:00. Autossa on molemmat seiska sataset. Jos en muuta paikkaa keksi niin sitten meen Apumaradantielle.

KW:n tiekään ei ollut tänään aurattu. Olisko Isännän kone menny rikki.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #67 : 01 Helmikuu, 2013, 22:46:11 »
Kävin tänään Apumaradantiellä testailemassa kalustoa.

Paikka on hyvässä kunossa. Nyt tie on aurattu ihan perille saakka ,joten aurinkoisenakin päivänä pääsee ajeleen hyvässä sektorissa.

700E kaksi akullista. Piti toisen akullisen lopussa alkaa kikkailla autorotaatiolla vaikka laskupaikkana oli
melkoisen kapea tie penkkojen välissä. Rotaation lopussa huomasin, että kierrokset eivät riitä tielle. Yritin saada holdin poistolla kiekkoja lisää mutta se ei auttanut. Penkan päällehän se meni. Vauriot Aile servon rattaat, perälavat ja peräservon linkki. Harmittaa tollainen leikkiminen.

700N sai sitten suurempaa huomiota. Lentelin 5-6 tankillista. Sain YS:n aika hyvin säätöihin. Ihan kiva oli ajella tälläkin pitkästä aikaa.
Kunhan tulee noita plussa tai pikku pakkaskelejä lisää niin säädät jatkuu.

450:llä ajelin yhden akullisen lopuksi. Tuntuipa se pineltä. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #68 : 01 Helmikuu, 2013, 22:51:38 »
Kävin tänään Apumaradantiellä testailemassa kalustoa.

Paikka on hyvässä kunossa. Nyt tie on aurattu ihan perille saakka ,joten aurinkoisenakin päivänä pääsee ajeleen hyvässä sektorissa.

700E kaksi akullista. Piti toisen akullisen lopussa alkaa kikkailla autorotaatiolla vaikka laskupaikkana oli
melkoisen kapea tie penkkojen välissä. Rotaation lopussa huomasin, että kierrokset eivät riitä tielle. Yritin saada holdin poistolla kiekkoja lisää mutta se ei auttanut. Penkan päällehän se meni. Vauriot Aile servon rattaat, perälavat ja peräservon linkki. Harmittaa tollainen leikkiminen.

700N sai sitten suurempaa huomiota. Lentelin 5-6 tankillista. Sain YS:n aika hyvin säätöihin. Ihan kiva oli ajella tälläkin pitkästä aikaa.
Kunhan tulee noita plussa tai pikku pakkaskelejä lisää niin säädät jatkuu.

450:llä ajelin yhden akullisen lopuksi. Tuntuipa se pineltä. :)

eikö sulla ole bailout kytketty? castlessa on ihan toimiva bailout ja sen reagointinopeuttakin sai jotenkin säädettyä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #69 : 02 Helmikuu, 2013, 05:57:49 »
eikö sulla ole bailout kytketty? castlessa on ihan toimiva bailout ja sen reagointinopeuttakin sai jotenkin säädettyä.

On se päällä. Ja on testattu. Vois olla ehkä hiukan nopeampi. Näin talvellahan kentällä säätely on tosi  mukavaa kuten on todettu.
Ton rotaattorin tein aika korkealta.
Missä vaiheessa se menee normaali starttiin? Sittenkö kun moottori on kokonaan pysähtynny.

Näille säädöille yritin liian myöhään. Kiekat oli laskennu jo liikaa. Nitro olis voinnu ehkä lähteä siittä.
Puhtaasti oma vika. Pitäis malttaa osottaa sitä että lentopaikoilla on enemmän tilaa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #70 : 02 Helmikuu, 2013, 09:30:44 »
On se päällä. Ja on testattu. Vois olla ehkä hiukan nopeampi. Näin talvellahan kentällä säätely on tosi  mukavaa kuten on todettu.
Ton rotaattorin tein aika korkealta.
Missä vaiheessa se menee normaali starttiin? Sittenkö kun moottori on kokonaan pysähtynny.

Näille säädöille yritin liian myöhään. Kiekat oli laskennu jo liikaa. Nitro olis voinnu ehkä lähteä siittä.
Puhtaasti oma vika. Pitäis malttaa osottaa sitä että lentopaikoilla on enemmän tilaa.
se menee normaalistarttiin sitte ku käytät oikeella holdilla. Mäkin tuskastelin aikanaan 700e rekkulan kanssa jossa 120hv castle että se herää aivan liian hitaasti. Kävi kuitenkin ilmi että sen heräämisen sai softasta säädettyä nopeaksi :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #71 : 02 Helmikuu, 2013, 10:00:29 »
Headspeed change rate:a isommaksi niin keräilee bail outissa kierrokset nopeammin.
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #72 : 02 Helmikuu, 2013, 17:16:32 »
Missä vaiheessa se menee normaali starttiin? Sittenkö kun moottori on kokonaan pysähtynny.

Se menee tosiaan normaalistarttiin (=Initial Spool-Up rate) kun kääsukäyrä käy 'nollilla'. HOLD säädetään siihen tasoon, että moottori ei enää pyöri, mikä on noin 12-15% 'kaasua' ja tästä tasosta se siis kerää kierrokset tuon 'Headspeed change rate':n määräämällä tavalla - tämä on se bailout  ::)

Moottori siis pysähtyy kun HOLD on päällä ja kaasukäyrä em. tasossa.

Itse säädin tämän aikoinaan siten että NORM -moden eka piste on nolla ja loput flatti 30% (Govi Set RPM -modessa), ID1 se 70% ja ID2 100%. Jotkut käyttää tätä siten, että NORM -moden käppyrä on flatti 0%.

Ennen näitä säätöjä pitää tietysti tehdä ne 'Fixed endpoint' -säädöt, eli hakea radion ja säätimen 0% ja 100% vastaamaan toisiaan :-)

- 4D -
fourdee

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #73 : 02 Helmikuu, 2013, 17:39:20 »
Se menee tosiaan normaalistarttiin (=Initial Spool-Up rate) kun kääsukäyrä käy 'nollilla'. HOLD säädetään siihen tasoon, että moottori ei enää pyöri, mikä on noin 12-15% 'kaasua' ja tästä tasosta se siis kerää kierrokset tuon 'Headspeed change rate':n määräämällä tavalla - tämä on se bailout  ::)

Moottori siis pysähtyy kun HOLD on päällä ja kaasukäyrä em. tasossa.

Itse säädin tämän aikoinaan siten että NORM -moden eka piste on nolla ja loput flatti 30% (Govi Set RPM -modessa), ID1 se 70% ja ID2 100%. Jotkut käyttää tätä siten, että NORM -moden käppyrä on flatti 0%.

Ennen näitä säätöjä pitää tietysti tehdä ne 'Fixed endpoint' -säädöt, eli hakea radion ja säätimen 0% ja 100% vastaamaan toisiaan :-)

- 4D -

Siis mulla menee aina norm. startin kautta koska hold on asetettu -4%.
Norm moden kaasu käyrä on mulla kans 0-30-30-30.
550:ssä oli norm moden käyrä 0% .Minusta toi nykyinen on parempi startissa.

Loppuu ominaisuudet DX7:sta näiden säätelyiden kanssa että sais toimimaan tosi hyvin.

Taas yksi hyvä syy mankan vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu, 2013, 19:48:40 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterointia Kouvolan seudulla
« Vastaus #74 : 04 Helmikuu, 2013, 22:36:16 »
Kävinpä tänään päivällä Ampumaradan tiellä pörräämässä 6 akullista 450:llä olipas hieno sää.

Kohta pääsee lennätään neljän jäkeen kun päivät pitenee ja kevät tulee.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
47121 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Toukokuu, 2012, 14:10:43
kirjoittanut japi
12 Vastauksia
7974 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2013, 14:36:55
kirjoittanut KL
1 Vastauksia
2668 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2015, 19:19:28
kirjoittanut Konna
12 Vastauksia
6602 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Kesäkuu, 2015, 13:04:21
kirjoittanut Tohtori R
7 Vastauksia
2218 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Tammikuu, 2024, 16:50:52
kirjoittanut Konna