Olihan tapahtumarikas viikonloppu.
Perjantai:
Puoliltapäivin KW:lle.
- 450 porossa uusi Tiistaina iltana asennettu ja pihassa katuvalolampun alla testattu Castle. Akku kiinni, kaikki ok. Kopu kentälle ja holdi pois. Ei lähde pyörimään ja alkaa piippaan. Udestaan hold päälle ja pois. Ei lähde pöyrimään mutta alkaa tulla toimintasavua ulos ja sitten tulta. Äkkiä koppa pois ja akku irti. Se on sit siinä.
- 700N pari lentoa ja sitten akoi sataa.
- Kotia ja noparin vaihto 450
- Sade loppui ja takas kentälle
- 450 toimi Yep:llä taas hyvin
- 700N:llä 3 lentoa
Lauantai:
- Aamula kentälle 700E toisella akulla perä edeltä invert itteä kohti. Kummallinen ääni ja perä veltoksi. Kopusta vauhti pois ja laskuun. Ajattelin, että mitähän perästä nyt hajosi. Tarkastin paikat ja kaikki näytti olevan ok. Kokeilin pöyrimään mutta ääni oli paha. Tarkemmin tarkastellen pinjonista puuttui kaksi hamasta. No olihan se n. 30 lentoa vanha.
- 450 akut tyhjäksi ja 700N:llä lisää
- Iltapäivällä 450 akut tyhjäksi ja 700N:llä lisää.
Sunnuntai
- Vaihdoin 450 toisen 3GX yksikön hyvin toimi myrsky tuulessa.
-700E 3 lentoa joissa kadella tuli jatkuva ohjaustarve oikealle (syy tärinä). Pääratas oli saanut siipeensä kun pinjoni hajosi, lisäksi löytyi perän tt rattaan laakeriesta sanomista.
- Iltapäivällä ennen auringon laskua kävinkentällä testaamassa. Nyt 700E:n "käynti ääni" oli OK ja kaikki pelasi.
Tosin en meinannu päästä kentältä pois kun oli pari puuta kaatunnu tielle. Onneksi lähitalossa oli moottori saha.
Kun 700N:ään vaihdoin (parjatun
) DFC nupin ja 3GX:n 4.0 softan on vastari akun virran kulutus laskennut huomatavasti 4 lentoa kuluttaa n. 1400 mah. Nyt 700N on sellainen kun haluan sen oleva. Tehoa on kivasti vaikka motti on 91HZ OS, kopu on ketterä, tarkka ja kevyt ilmassa
.
Kaikki parjaa tota DFC nuppia minä taas pelkän koska 700 kokosen perä laukeaa.