Selvä. Mitä meinaat sillä "ilman gyroa".
Eli se peräservo suoraan rudder kanavaan niin ettei gyro ole välissä. Näissähän ei ohjata perää suoraan vaan gyroa joka sitten käskee perää lopullisesti.
Manuaalin lukemisen perusteella on kolmea modea gainille a, b ja idl. Mitkä kannattaa laittaa gaineiksi normille ja idlelle
Tuota ei voi sanoa suoraan mitenkään. Ne pitää vaan hakea kokeilemalla. Periaatteena kuitenkin että mitä enemmän kierroksia, sitä vähemmän gainia. Jos sulla on nyt joku arvo, jolla toimii kohtuudella, lähde siitä liikkeelle. Ei kannata tehdä mitään radikaaleja muutoksia kerralla.
Sitten sun pitää vielä tutkia makan asetuksista miten ne vaihtuu. Eli ne voi joko seurata flight mode-kytkintä tai sitten ne pitää vaihtaa itse jostain vivusta. Luultavasti sen voi itse määritellä kummin se toimii. Järkevintä on että gainit seuraa flight modea, koska silloin vaihtuu kierrosten mukaan automaattisesti myös gainit. Silloin ei pääse unohtumaan lentotilaa vaihtaessa. Erot ei ole yleensä isoja, mulla taitaa olla erot jotain 10 pykälää. Tässä pitää sitten huomioida myös skaala. Eri mankoissa on eri skaalat.
Tuota Tohtorin linkkiä kannattaa kyllä tutkia huolella. Tosin ei myöskään kannata masentua jos joku juttu ei oikein aukea heti. Jos ei ole aikaisemmin koptereiden kanssa pelannut niin asiaa tulee kerralla todella paljon ja vaatii aikaa sisäistää edes perusasiat. Muistan edelleen fiiliksen keväällä kun sain palapelin kouraan ja ilman tämän foorumin ja parin paikallisen kaverin apua hommasta ei olis ikinä tullut mitään.
ps. Käsitinhän nyt oikein että tämä on flybar kopteri. Eipä sillä, gainit pitää perässä olla myös noissa kärpäslätkättömissä mutta setuppi taitaa tulla vähän erilailla.
pps. Ota rohkeasti kuvia ja liitä mukaan jos joku askarruttaa. Kuvasta on aina helpompi selvittää että puhutaan samasta asiasta.