Kirjoittaja Aihe: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board  (Luettu 221567 kertaa)

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #400 : 26 Huhtikuu, 2014, 21:47:52 »
Eikös tossa ollu niin että gimbaali ei toimi vasta kun moottorit on päällä
Ei tunnu auttavan... Eikä uuden firmiksen lataaminenkaan. Jotain lienen missannut; oliko siinä muuta kun laittaa gimbaaliasetuksissa gainit muu kuin nolla (laitoin n. 500) ja kytkeä servot 7 ja 8 kanaviin? X-quad siis kyseessä.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #401 : 27 Huhtikuu, 2014, 08:38:14 »
Eikös tossa ollu niin että gimbaali ei toimi vasta kun moottorit on päällä

kyllä se tuossa 1.6++:ssa ainakin toimi mut kun armas niin sitten vasta vetäs täysin vaateriin eli sitä ei pystyny säätämään suoraks ilman armausta (moottoreiden ei tarvinnu olla päällä).
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #402 : 27 Huhtikuu, 2014, 10:46:15 »
DOH! Virta servoille... Olin jo unohtanut, että M1 on erillään. Otin servoille suoraan virrat 3 ja 4 esceiltä, ja jopa käy ja kukkuu.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #403 : 27 Huhtikuu, 2014, 15:26:09 »
Ei tunnu auttavan... Eikä uuden firmiksen lataaminenkaan. Jotain lienen missannut; oliko siinä muuta kun laittaa gimbaaliasetuksissa gainit muu kuin nolla (laitoin n. 500) ja kytkeä servot 7 ja 8 kanaviin? X-quad siis kyseessä.

tuohon jälkimmäiseenkin viestiin, ite kans otin nopareilta kun oli valmiiks punaset johdot irti niin niihin vaan.

offset(tai millä nimeää olikaan), jotta on vaaterissa ja gainilla säädetään liikealua eli kallistat kopua, jos liian vähän kallistuu niin lisää arvoa ja toistepäin. Tosiaan... itsellä tuo asento haki aika reippaasti paikkaansa jos tuli kallistus liian jyrkästi tai liian nopeasti ja servot nyki... parilla eri servolla ja armin säädöllä koitin saada pois, mut ei onnistunu... tiedä sit et oisko pitäny olla joku 20kg:n tai digiservo vai mikä tuon aiheutti. Vaateriin mulla tosiaan nykäs vasta kun armas... sellanen muutaman "millin vinossa" piti olla jotta oli vaaterissa sit lentäessä
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #404 : 27 Huhtikuu, 2014, 19:41:29 »
Joo kiitos, eiköhän nuo säädöt löytyne kun siihen asti päästään :) Firmispäivityksen jälkeisiä säätöjä tehty ja q450-runkokin särjetty (tai lähinnä jalat). Kyl se tästä ;)
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Kurmu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #405 : 29 Huhtikuu, 2014, 17:17:00 »
Kyselin joskus viime kesänä ratkaisua kun hetken kovemman self level päällä lentelyn jälkeen kopteria alkaa drfitamaan johonkin suuntaan. On kuulemma FC:n ominaisuus. Onkohan sama ominaisuus edelleen uudemmassa versioissa FC:stä / FW:ssä?

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #406 : 03 Toukokuu, 2014, 15:19:10 »
Tuleekohan FC:n rajoitukset jo vastaan itsellä? Yhtenä päivänä tein flippejä ja vaakakierteitä, kun huomasin että kone driftaa melko paljon. Ihmettelin onko akku vinossa tai mikä vikana kun tarvitsisi rankasti trimmiä. Jatkoin lentoa kun tuo ei hirveästi haitannut ja tuntui että samaa esiintyi muihinkin suuntiin, tosin hetken päästä kone ilmeisesti toipui noista. Vähän samanlaista käytöstä havainnut myöhemminkin.

Yhden kerran tuo efekti oli varsin raju, multi tuntui lentävän jotain 30-40 astetta vinossa siihen nähden miten ohjastin sitä, eli ei käytännössä ollut enää hallittavissa. Otin tehot pois mutta korkeutta ja nopeutta oli hieman ja rysähti omien ja katsojien jalkojen juureen. Pistää miettimään - meneeköhän mulla siis se 440 astetta/sekunti rajoitus jo yli? Stick scaling on nyt vasta 80 ja tikku on kyllä lähellä ääriasentoa noissa flipeissä ym. Oliko jollain esim. linkkiä käyttäjien kokemuksiin tuosta, pitäisi tutustua. Lennän 1.6++:lla ja pienellä self-level mixillä. Voi olla että edessä on nyt FC:n vaihto jos haluan jatkaa acroilua, heikko lentää jos vaikuttaa siltä ettei ole turvallista. Voi olla mahdollista että esim. gyrot olis ottanut jotain pientä damaa yhdessä rajummassa maahansyöksyssä, FC:llä ei Geetasia kummempaa suojaa ole?

Mikähän olisi hyvä FC acro-uran jatkoon, Multiwii? Pitää nyt katsoa tilaako uutta vai imeytyykö enemmän tuonne FPV:n pariin.

Hauska tapaus kohtasi muuten tänään ensimmäisellä akullisella. Vähän lämmittelin mutta tuntui meno jotenkin kankealta, enkö uskaltanut vääntää kunnolla tikusta kun kone liikkui laiskasti tai muuten ei ollut tatsi tallella? Kokeilin flippiä niin pyöri aika hitaasti ja vaivalloisesti, meni kuitenkin juuri ja juuri ympäri. Tässä vaiheessa alkoi epäilyttää ja otin koneen alas. Self-level-tila oli aktiivisena! Kytkin jäänyt väärään asentoon mankassa ja tarkastin näytön tekstit vähän huolimattomasti ennen lentoa.
« Viimeksi muokattu: 03 Toukokuu, 2014, 15:26:44 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #407 : 03 Toukokuu, 2014, 15:48:53 »
Kokeile flippailla acro tilassa ja kato miten käyttäytyy. Itsellä on stick scale 90.

Fpv:hen ja samalla acroiluun käytetään aika yleisesti cc3d:tä, revoa sekä acro naze32:sta. Itsellä tuli just tuo Revolution ja laitan sen acro tri:hin kiinni. Sais gepsinkin ja pitää katella jos sitä testais.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Nemo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #408 : 31 Toukokuu, 2014, 00:21:32 »
Minkähän takia lauta näyttää täydellä akulla jännitteeksi 13,2v vaikka se yleismittarilla mitattuna on 12,5v? Pystyykö jostain säätämään tai kalibroimaan tämän kohdalleen?

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #409 : 31 Toukokuu, 2014, 00:27:48 »
Ei pysty säätämään tai kalibroimaan. Mitä näyttää  kun on hetken lentänyt ja mittaa uudelleen?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Nemo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #410 : 31 Toukokuu, 2014, 00:39:37 »
Lennon päätteeksi KK:n näyttämä jännite oli 12,1v ja yleismittarilla 11,6v. Pitänee kokeilla vielä jollain toisella testerillä ettei vika ole siinä...

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #411 : 31 Toukokuu, 2014, 08:49:13 »
Minkähän takia lauta näyttää täydellä akulla jännitteeksi 13,2v vaikka se yleismittarilla mitattuna on 12,5v? Pystyykö jostain säätämään tai kalibroimaan tämän kohdalleen?

Uusimmassa RC911 firmiksessä löytyy tuon jännitteen offsetti... eikun hetkonen... siis taitaakin olla vain tuossa KK2.1(KK2V1++_AiO.zip) firmiksessä.

No jätämpä kuitenkin tämän tähän säikeeseen.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #412 : 08 Kesäkuu, 2014, 18:21:32 »
Millä Pi asetuksilla kannattaa aloitella tuo lennätys, liikkeet sai mahdollisimman rauhallisiksi ja selflevelin toimivaksi?
Tikkujen liike asetukset ? Löytyisikö joltain valmis lista tuohon?

Poissa Kurmu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #413 : 08 Kesäkuu, 2014, 20:40:21 »
Millä Pi asetuksilla kannattaa aloitella tuo lennätys, liikkeet sai mahdollisimman rauhallisiksi ja selflevelin toimivaksi?
Tikkujen liike asetukset ? Löytyisikö joltain valmis lista tuohon?
Ne default asetukset on kyllä melko turvalliset ainakin. Oskilointia ollut hieman itsellä jollain koptereilla mutta ihan lennettävä aloittelijalle. Jokaiselle koptericombolle on omat parametrit joten mitään yleisasetuksia ei ole olemassakaan. Nosta kopteri ilmaan vakioasetuksilla ja muista tarkastaa että self level on päällä ennen kuin otat ilmaan. Ja tietenkin pitää muistaa valita oikea kopterityyppi yms.. valikoista ennen käyttöönottoa. Sitten kun näet miten toi lentää vakio asetuksilla niin netistä etsit jonkun viritysopas videon ja sen avulla eteenpäin.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #414 : 08 Kesäkuu, 2014, 21:05:23 »
Onko kaikki default asetukse koottu johonkin yhteen listaan? Kuukkeli vaan löytää asetuksia aika monta, mikä niistä sitten se alkuperäinen...

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #415 : 08 Kesäkuu, 2014, 21:18:42 »
Onko kaikki default asetukse koottu johonkin yhteen listaan? Kuukkeli vaan löytää asetuksia aika monta, mikä niistä sitten se alkuperäinen...

Ne asetukset mitkä on kortissa paketista ottaessa. Reset nollaa myös nuo.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #416 : 08 Kesäkuu, 2014, 21:20:59 »
Pitääpä resetoida  :)

Poissa Kurmu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #417 : 08 Kesäkuu, 2014, 21:59:37 »
Pitääpä resetoida  :)
Kirjaa ne sitten ylös johonkin. Mulla on esim. puhelimessa taulukko jossa on defaultit, hyväksi havaitut ja nykyiset. Unohdan aina säätövimmassa mitä kaikkea olen muuttanut, mutta noin pysyy vähän kärryillä mitä kaikkea on tullut säädettyä. Kirjaa ylös varsinkin PI editor valikon arvot.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #418 : 11 Kesäkuu, 2014, 20:29:39 »
Pienoinen ongelma kk2:sen kanssa. Kaikki tuntuu toimivan ok  mutta kun koneen nostaa korkeammalle sammuu moottorit ja kopu alas. Kk2 näytössä lukee tuon jälkeen "throttle not input" ja välillä "yaw not input". Googlella löytyy vastaavia tapauksia mutta en löytänyt ongelmaan syytä. Osaisiko joku auttaa? Lähetin testi kertoo kaiken toimivan oikealla tavalla ja ongelma poistuu akun irroituksella kunnes ilmenee taas samassa tilanteessa.  Runkon sain jo kertaalleen poikki tuon vuoksi mutta vielä meni korjaten. KK2 ojelmisto versio 1.5

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #419 : 11 Kesäkuu, 2014, 20:32:13 »
Pienoinen ongelma kk2:sen kanssa. Kaikki tuntuu toimivan ok  mutta kun koneen nostaa korkeammalle sammuu moottorit ja kopu alas. Kk2 näytössä lukee tuon jälkeen "throttle not input" ja välillä "yaw not input". Googlella löytyy vastaavia tapauksia mutta en löytänyt ongelmaan syytä. Osaisiko joku auttaa? Lähetin testi kertoo kaiken toimivan oikealla tavalla ja ongelma poistuu akun irroituksella kunnes ilmenee taas samassa tilanteessa.  Runkon sain jo kertaalleen poikki tuon vuoksi mutta vielä meni korjaten. KK2 ojelmisto versio 1.5

Viittais siihen että yhteys katkeaa kun etäisyys kasvaa. Mikä radio käytössä?

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #420 : 11 Kesäkuu, 2014, 20:40:28 »
Flysky th9x radio. Tuo tekee jo tuota muutaman metrin päässä noin 10m....
« Viimeksi muokattu: 11 Kesäkuu, 2014, 20:42:01 kirjoittanut heliko »

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #421 : 11 Kesäkuu, 2014, 20:57:44 »
Flysky th9x radio. Tuo tekee jo tuota muutaman metrin päässä noin 10m....

Eli radioissa on siis se vika. Kun en tuota radiota tunne niin onko siinä mahdollista tehdä ns. range check. Eli lähettimestä lähetys teho minimiin ja katsotaan kuinka kauas päästään.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #422 : 11 Kesäkuu, 2014, 21:22:18 »
Ei taida pystyä tekemään tuota. Pitänee vaan koittaa tuota kantamaa maassa, kävellä pois päin ja katsoa sammuuko moottorit ?

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #423 : 11 Kesäkuu, 2014, 21:32:10 »
Ei taida pystyä tekemään tuota. Pitänee vaan koittaa tuota kantamaa maassa, kävellä pois päin ja katsoa sammuuko moottorit ?

Vaikka noin, mutta muista ottaa potkurit irti varmuudeksi.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #424 : 11 Kesäkuu, 2014, 22:23:34 »
Voiko tuohon kantamaan vaikuttaa jokin radion asetus,  josko pitäis jotain tarkastaa ?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3530 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Huhtikuu, 2009, 16:55:25
kirjoittanut jpietari
26 Vastauksia
17645 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2012, 18:07:14
kirjoittanut psi
6 Vastauksia
5962 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2012, 01:08:05
kirjoittanut WB
3 Vastauksia
3939 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2014, 22:01:41
kirjoittanut JuRu
2 Vastauksia
3293 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2013, 14:03:47
kirjoittanut Old Eagle