Kirjoittaja Aihe: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board  (Luettu 221977 kertaa)

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #125 : 21 Elokuu, 2013, 21:49:19 »
Linkki MultiRotorUK sivuille KK2.0 päivityksestä kiinnostuneille. Itse Flashasin oman tämän ohjeen mukaan ja hyvin meni. kkflashtoolin 64bit käynnistystiedosto ei jostain syystä avautunut omassa 64bit win7 koneessa, mutta homma hoitu 32bit käynnistystiedoston kautta. Tuo kkflash tool pitää sisällään 1.6 ja 1.6++ päivitykset.

http://www.multi-rotor.co.uk/index.php?topic=1198.0
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #126 : 21 Elokuu, 2013, 21:55:30 »
Ettei olis vaan 32bit java koneessa? tai jotkut ohjelmat vaatii myös ajamisen järjestelmävalvojan oikeuksilla.

Eikös se ole tärkein, että toimii jollain ja kortissa haluttu softa.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #127 : 22 Elokuu, 2013, 12:17:08 »
Ettei olis vaan 32bit java koneessa? tai jotkut ohjelmat vaatii myös ajamisen järjestelmävalvojan oikeuksilla.

Eikös se ole tärkein, että toimii jollain ja kortissa haluttu softa.

Joo niinhän se on... pääasia että toimii. Täytyypä muuten koittaa poistaa tuo java ja asentaa 64bit versio siihen.
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa nurmipora

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #128 : 22 Elokuu, 2013, 12:25:32 »
Joo niinhän se on... pääasia että toimii. Täytyypä muuten koittaa poistaa tuo java ja asentaa 64bit versio siihen.

Ei tarvitse välttämättä poistella 32 bittistä, molemmat 32 ja 64 bittinen voivat olla asennettuna samaan aikaan.

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #129 : 22 Elokuu, 2013, 13:47:44 »
Ei tarvitse välttämättä poistella 32 bittistä, molemmat 32 ja 64 bittinen voivat olla asennettuna samaan aikaan.

Loistavaa.. täältähän saa apua atk ongelmiinkin :)
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #130 : 22 Elokuu, 2013, 14:57:42 »
Loistavaa.. täältähän saa apua atk ongelmiinkin :)

Sitten vielä yksi neuvo, älä asenna sitä 64bit javaa. Sille ei ole mitään tarvetta.. Älä riko toimivaa jne..
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #131 : 22 Elokuu, 2013, 15:56:48 »
Java kannattaa ottaa pois toiminnasta selaimissa silloin kun niitä ei tarvita.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #132 : 10 Syyskuu, 2013, 09:15:52 »
Kk2.0 1.6++ softa päivittyi juuri. Muutamat ihan hyvä uudistus.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #133 : 10 Syyskuu, 2013, 09:27:45 »
Kk2.0 1.6++ softa päivittyi juuri. Muutamat ihan hyvä uudistus.

Mitäs uutta tuo uusi softa tuo tullessaan? Nimim. päivitänkö myös :)
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #134 : 10 Syyskuu, 2013, 10:39:17 »
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=26059940&postcount=301

Sit ku joku kertoo mitä eroa noilla on SL MIX LOW/MED./HIGH  :)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #135 : 10 Syyskuu, 2013, 10:56:10 »
Toimii ikäänkuin fail safena. Eli voit lentää flippejä heitellen tai rajummin kurvaillen. Kone on acro tilassa, mutta jos tulee ongelmia, ohjauksen keskittämällä palauttaa self level tilaan palauttaen koneen "vaateriin". Low tilassa korjaa laajemmalta tikun alueelta kun taas high toimii vain tikun ollessa keskellä.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #136 : 13 Syyskuu, 2013, 10:31:26 »
Tuli säädettyä ja testailtua paremmin uutta 1.6++ softaa. Toi 3 asentoisen kytkimen muutos on hyvä ja voi tehdä erilaisia lentotiloja helpommin. Ja tuo virran log on loistava. Akun virran näkee safe ruudussa, mutta nyt alla on log kohta joka kertoo kuinka alhaalla on käynyt lennon aikana. Heitin täydellä kaasulla flipin siinä vaiheessa kun rupes piippaammaan akkua ja aika alhaalla kävi virrat. Nostelin hälytyskohtaa samantien...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #137 : 13 Syyskuu, 2013, 11:54:00 »
Akun virran näkee safe ruudussa, mutta nyt alla on log kohta joka kertoo kuinka alhaalla on käynyt lennon aikana. Heitin täydellä kaasulla flipin siinä vaiheessa kun rupes piippaammaan akkua ja aika alhaalla kävi virrat.

Kuulostaa ihan huipulta ominaisuudelta, jos esim. on jotain ongelmaa selvitettävänä ;) Toivottavasti noi tulee viralliseen 1.7:aan pian, mutta päivitän kyllä tuon heti kun nyt ehdin koskemaan FC:hen.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #138 : 13 Syyskuu, 2013, 12:22:07 »
Ei varmaan tule viralliseen versioon. Kapteinkuk koodailee tuota lentokoodia ja nämä ovat siitä modattuja versioita joissa on vähän "mausteita". RC911 tekee tuota 1.6++ modia. Ottaa vastaan ehdotuksia mitä porukka haluaa. Seuraavaksi on tulossa eri pid tiloja esim. erilaisille keliolosuhteille. Vastailee myös ongelmiin RCG:ssä lähes päivittäin.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #139 : 14 Syyskuu, 2013, 20:23:51 »
Helpolta värkiltä tosiaan vaikuttaa oman näyttönsä ansiosta. Päivitin firmiksen 1.6++ versioon ja siitä muutama kysymys. Tieto varmaan löytyisi muualtakin mutta kun en jaksa etsiä ja miksi pitäisikään kun joku sen on kuitenkin jo kertaalleen etsinyt :D
Eli: Mitä nuo kaikki MODEt tarkoittavat? Mihin eri tarkoituksiin ja tilanteisiin mitäkin kannattaa käyttää eli mitä niistä kannattaa AUX-kanavaan liittää?

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #140 : 16 Syyskuu, 2013, 20:22:12 »
Infoa edelliseen anelen edelleen... Selittäkääs nyt ehtineemmät noiden eri SL-tilojen ja acro-tilan erot ja mitä niistä tarvitaan/kannattaa käyttää mihinkin? Ehdin juuri ja juuri ne opetella ennen kuin vaihdan laudan ;D

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #141 : 16 Syyskuu, 2013, 20:45:06 »
Toimii ikäänkuin fail safena. Eli voit lentää flippejä heitellen tai rajummin kurvaillen. Kone on acro tilassa, mutta jos tulee ongelmia, ohjauksen keskittämällä palauttaa self level tilaan palauttaen koneen "vaateriin". Low tilassa korjaa laajemmalta tikun alueelta kun taas high toimii vain tikun ollessa keskellä.

Tuossa pikkasen ylempänä  ;)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #142 : 17 Syyskuu, 2013, 16:54:03 »
Olin toki tuon lukenut mutta mikä tuo NORMAL SL sitten on?

...Flight mode replaced 'Self-level' on the SAFE screen and will indicate "ACRO", "SL MIX LOW/MED./HIGH" or "NORMAL SL".

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #143 : 17 Syyskuu, 2013, 18:04:36 »
Vakautus kokoajan käytössä. Normal self level.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #144 : 17 Syyskuu, 2013, 18:18:32 »
Self-level tilassa on päällä maksimikulma mihin antaa kopukan kallistua. Ei kippaa heti nurin vaikka kuinka vedät kaikki johonkin suuntaan. Gyrossa on myös maksimi laskentanopeus ja self-level tilassa tuon saa sekoittumaan kun tyrkkää stickscalet ylös ja yrittää tehdä flippiä. Flipin jälkeen ei enään tiedä missä on horisontti ja alashan se tulee. Self-leveliä tulee käytettyä kun heittää kopterin ilmaan hand launchilla ja tuosta on hyötyä jos käyttää myös kuvauskopterina.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #145 : 17 Syyskuu, 2013, 21:53:27 »
Kiitos :) Nimenomaan kuvauskopterihan on kyseessä ja kaikki mahdollinen vakautus on vain hyvästä. Muuhun pelleilyyn kun noita "oikeita" koptereita jo kasa... Seuraava vaihe on HKpilot 2.5 ja GPS...

EDIT: Eli siis NORMAL SL -tilassa vakautus on päällä kaiken aikaa ja noissa SL MIX -tiloissa vain tikun keskialuaeella riippuen siitä mikä niistä on valittuna? ACRO -tilassa ei liene vakautusta siis lainkaan jos oikein olen yrittänyt ymmärtää...?
« Viimeksi muokattu: 17 Syyskuu, 2013, 22:00:23 kirjoittanut Luigi Cravatto »

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #146 : 17 Syyskuu, 2013, 22:23:04 »
Jep juuri noin  :)

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #147 : 17 Syyskuu, 2013, 23:25:43 »
Kiitos :) Nimenomaan kuvauskopterihan on kyseessä ja kaikki mahdollinen vakautus on vain hyvästä.

Toinen asia on mihin sitten tarvitaan kuvauskopterissa noita kaikkia, ettei se normisofta vakautuksineen kävisi?
Ja mitä etua laudan vaihto tuo, saahan tuohonkin gps:n?

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #148 : 18 Syyskuu, 2013, 00:27:13 »
1.6++:lla lennetty pari päivää ja suosittelen kyllä. Hyvä acrolentäjille. Kaverin kuvauskopterissa on se toinen epävirallinen firmware. Pitänee kysellä saako 1.6++:een lähdekoodeja.

Jännitelogi on kyllä kiva toiminto, antaa vähän parempaa informaatiota siitä miten oma patteri oikeasti toimii. Saisi vain antaa enemmän dataa kuin yhden lukeman. Jos olisi vaikka csv:nä tms. dumppia jota saisi ulos, niin voisi laittaa gnuplotiin ym. Telemetrialla tuon nyt varmaan saisi omasta kopusta.

SL mixing näyttää pelastavan monelta torpilta aloittelijan. Tehdään manööveri, keskitetään tikkuja ja SL iskee päälle niin kopu menee aina suoraan. Tuntuma on vähän epämääräisempi kyllä kuin siinä wanhassa wirallisessa hc acromodessa, koska kopterin käyttäytyminen ei ole lineaarisen johdonmukaista. Enemmän arveluttaa se, miten vaikuttaa lentotaitojen kehitykseen se, että on aina mukana tuo SL kainalosauva estämässä torppeja. Acromode vaatii kyllä sitä että pilotti on hommansa tasalla useammin kuin kerran sekunnissa.

Lopputulemana on vielä ainakin se, että SL mixing tekee maailmasta paremman paikan elää.

Miten GPS toimii tän FC:n kanssa?
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #149 : 18 Syyskuu, 2013, 17:09:35 »
Toinen asia on mihin sitten tarvitaan kuvauskopterissa noita kaikkia, ettei se normisofta vakautuksineen kävisi?
Ja mitä etua laudan vaihto tuo, saahan tuohonkin gps:n?
Itse päivitin 1.6++:aan kun se kuulemma toimii kaikin puolin paremmin, en noiden lisääntyneiden vaihtoehtojen takia.

Laudan vaihdon pääasiallinen syy tulee olemaan nimenomaan korkeusmittaus ja GPS. En minä ainakaan tiedä miten GPS:n KK2.0-lautaan saisi... Ja tietysti yksi syy laudan vaihtoon on se että kun yhden oppii säätämään niin sittenhän se on nähty ja pitää alkaa hakata päätä seinään seuraavan kanssa ;D Haasteita nääs :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3541 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Huhtikuu, 2009, 16:55:25
kirjoittanut jpietari
26 Vastauksia
17672 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2012, 18:07:14
kirjoittanut psi
6 Vastauksia
5978 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2012, 01:08:05
kirjoittanut WB
3 Vastauksia
3949 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2014, 22:01:41
kirjoittanut JuRu
2 Vastauksia
3302 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2013, 14:03:47
kirjoittanut Old Eagle