Kirjoittaja Aihe: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board  (Luettu 222215 kertaa)

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #475 : 28 Kesäkuu, 2014, 21:10:28 »
« Viimeksi muokattu: 29 Kesäkuu, 2014, 09:11:10 kirjoittanut heliko »

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #476 : 29 Kesäkuu, 2014, 10:50:12 »
HK:lla tuo näyttö ei maksa mitään mutta postit aivan törkeät. Jos jollakin ylimääräistä näyttöä tai koko yksikköä niin voi vaikka yv:llä tarjota, taikka ehdotuksia mistä muualta tilailla.

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #477 : 29 Kesäkuu, 2014, 10:54:53 »
HK:lla tuo näyttö ei maksa mitään mutta postit aivan törkeät. Jos jollakin ylimääräistä näyttöä tai koko yksikköä niin voi vaikka yv:llä tarjota, taikka ehdotuksia mistä muualta tilailla.

Mitenniin törkeät? halvimmalla tulee 3€ ja n. pari viikkoa menee että on täällä. Tuolla halvimmalla tullut aina reilu viikossa tavarat.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #478 : 29 Kesäkuu, 2014, 10:58:52 »
Kasailin tuossa hkn ostoskoriin 20€ arvosta tavaraa ja loppu summa olis ollut 60€ eli onhan tuo aika postit. Viimeisestä tilauksesta tuolta on aikaa ja silloin en kyllä tuollaisiin posteihin ole törmännyt.

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #479 : 29 Kesäkuu, 2014, 11:01:21 »
10 luokkaa on ollut noi postit sillä halvimmalla isommissakin läjissä. Jos lipoja on mukana niin sitten ei ole tuo halvin mahollista.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #480 : 29 Kesäkuu, 2014, 11:29:05 »
Tarjoaa nykyään kallista vaihtoehtoa posteihin. Se halvin on siellä jemmassa. Ja jos Int varaston tilauksessa on lipo/lipoja mukana, pomppaa postihinnat.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #481 : 29 Kesäkuu, 2014, 12:43:40 »
Löytyi halvin vaihtoehto eli tilattu näyttö + muutakin rojua.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #482 : 01 Heinäkuu, 2014, 19:19:05 »
Multi pyrkii kääntymään hitaasti vaakatasossa vaikka trimmillä radiosta koittaa trimmata pois tuota. Huomasin että KK2:nen ei ole aivan suorassa rungossa meno suuntaansa nähden, olisiko syy tuossa ?

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #483 : 01 Heinäkuu, 2014, 19:43:13 »
Voisiko johtua värinöistä?
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #484 : 01 Heinäkuu, 2014, 19:47:45 »
Kk:n kohdalla vaeltelu johtuu yleensä siitä ettei pid arvot ole tarpeeksi isoja. Kortti ei pysty "pitämään" kopteria paikollaan. Silloin ei trimmi auta.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #485 : 01 Heinäkuu, 2014, 20:23:00 »
Moottoreista klapit pois ja paremmat, tasapainotetut potkurit niin minulla rauhoittui Hökötys. Tosin sen aijemman säätöjen vaeltelun ja helin hötkyilyn jälkeen tyydyn aika vähään. Ameriikanvideoita katsomalla voi vaatimustaso nousta aika kovaksi...

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #486 : 01 Heinäkuu, 2014, 21:22:20 »
Kortti kiinni hyvin vaimennettuna, väliin pehmeää latexia tai muuta. Missään nimessä ei ruuvattuna runkoon. Kortti tietenkin oikein päin ja kalibrointi. Sitten koelento ja p arvoa ylös niin kauan että löytyy oskilointipiste (kone värisee kaasua kunnolla antaessa ja värinä lakkaa kun kaasua höllää). Siitä hakee alas säätöä ettei enään oskiloi kunnolla kaasua antaessa. Noilla saa hyvin lentävän kopun. Osa nopareista vaatii ihan naurettavan isot lukemat (simonk noparit varsinkin) että oskilointi löytyy.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #487 : 01 Heinäkuu, 2014, 21:38:36 »
Kk:n kohdalla vaeltelu johtuu yleensä siitä ettei pid arvot ole tarpeeksi isoja. Kortti ei pysty "pitämään" kopteria paikollaan. Silloin ei trimmi auta.

Eli tarkalleen ottaen nostan mitä arvoja noista säädöistä ?

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #488 : 01 Heinäkuu, 2014, 21:51:57 »
Eli tarkalleen ottaen nostan mitä arvoja noista säädöistä ?
Eli laita default lukemat korttiin ja lähdet hakemaan P Gain lukemalla säätöjä. Ensin ylös ja haet todellakin pistettä kuinka ylös voi mennä. Pidä Roll (Aileron) ja Pitch (Elevator) linkitettynä ja aloita niistä. Yaw (Rudder) säätö pitää tehdä erikseen. Kokeile miltä kopteri sitten tuntuu.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #489 : 04 Heinäkuu, 2014, 20:10:40 »
Nyt kun torpissa rikkoutuneen näytön tilalle on tulossa uusi niin tuli mieleen rakentaa jotain suojaa tuolle laudalle. Lauta kun nyt on rungon päällä niin olisko ideaa miten tuo toteuttaa ? Runkona siis HK 450 guad ja tuonne ylä ja ala runkolevyjen väliin ei sitä mielellään tunkisi.

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #490 : 05 Heinäkuu, 2014, 10:28:45 »
Itse olen käyttänyt kaikenlaisia "tupperware"-tyyppisiä rasioita suojakupuna. Jokin pikakiinnitys, vaikka teippi jos ei jaksa rakennella.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #491 : 05 Heinäkuu, 2014, 11:27:26 »
Mulla on KK2:t alkuperäisissä paketeissaan ja sit toisessa on päällä vain tällainen:

http://www.dragonsandfairydust.co.uk/wp-content/uploads/2013/09/GeetaCurry1.jpg

Todistetusti toimii!

Noita olis mulla muutama ylimääräinenkin jo, jos joku tarvii...  :)
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #492 : 05 Heinäkuu, 2014, 18:58:03 »
Alkuperäisessä laatikossa se on täälläkin mutta silti se näyttö vaan rapsahti, huonoa tuuriakin mukana. Tänään lennättelin uudella 2200mah 3s akulla ja kyllähän tuolla nyt lentoaika nousi aika huomattavasti 1600mah akkuun verrattuna, pidempäänkin olis voinut kestää  ::)
Millaisia lentoaikoja muilla tuollaisella 450 kokoluokan rungolla?
1600mah akulla lentopaino oli noin 850g ja uudella tietty vähän suurempi,  en punninnut.
Onko noilla pi säädöillä vaikutusta lentoaikaan, noita nyt ei vaan tarvitse säätää kun ilman näyttöä käyttelin.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #493 : 05 Heinäkuu, 2014, 20:26:19 »
Tänään tuli kymmenen minuutin seudulle kuvattua ja ei vielä vahti ulvonu. Akku vielä lataamatta, niin ei tiedä kulutusta. Oisko joku 900 g painoa
 Tapatalk
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #494 : 05 Heinäkuu, 2014, 22:21:57 »
Mikä akku ja mihin olet häly rajan asettanut?

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #495 : 05 Heinäkuu, 2014, 22:50:46 »
gens 45c-2200-3s. 100 näky olevan eli 10v. Tuolla kun alkaa isolla kaasulla piippaileen, niin on 3,7+ kennojännite levossa. Huonoilla akuilla ulvoo ja aikaisemmin. 3,73 päälle oli nyt kennot ja ilmeisesti olisi alkanut piippaileen aivan justtiin. 935g paino nyt.
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa TedMaul

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #496 : 06 Heinäkuu, 2014, 12:08:06 »
Onko muilla käynyt tämän boardin kanssa niin, että välillä ei tahdo riittää tehoa yaw-muutoksiin? Esimerkkinä vaikka tilanne, jossa pitää kompensoida tuulenpuuskaa ohjaamalla vasemmalle - jos samaan aikaan yrittää kääntää kopua pystyakselinsa ympäri niin ei tapahdu oikein mitään. Toinen hieman äärimmäisempi tilanne oli kun lentelin ympäriinsä ja yhtäkkiä quadi kääntyi reippaat 90°. Siinä meni hetkeksi orientaatio sekaisin eikä tuo meinannut taaskaan totella yaw-tikkua. En tiedä tuliko tuossa tuulenpuuska vai ei. Hetken kun peilailin tikkujen kulmia päässäni sain kopterin takaisin haluttuun paikkaan leijumaan ja sitten se taas totteli yaw-tikkuakin.

Onko tämä ihan yleinen ominaisuus multeille  vai pitäisikö säätää boardin asetuksia?

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #497 : 06 Heinäkuu, 2014, 12:20:18 »
Onko muilla käynyt tämän boardin kanssa niin, että välillä ei tahdo riittää tehoa yaw-muutoksiin? Esimerkkinä vaikka tilanne, jossa pitää kompensoida tuulenpuuskaa ohjaamalla vasemmalle - jos samaan aikaan yrittää kääntää kopua pystyakselinsa ympäri niin ei tapahdu oikein mitään. Toinen hieman äärimmäisempi tilanne oli kun lentelin ympäriinsä ja yhtäkkiä quadi kääntyi reippaat 90°. Siinä meni hetkeksi orientaatio sekaisin eikä tuo meinannut taaskaan totella yaw-tikkua. En tiedä tuliko tuossa tuulenpuuska vai ei. Hetken kun peilailin tikkujen kulmia päässäni sain kopterin takaisin haluttuun paikkaan leijumaan ja sitten se taas totteli yaw-tikkuakin.

Onko tämä ihan yleinen ominaisuus multeille  vai pitäisikö säätää boardin asetuksia?

Tarkista että tikkujen end pointit on oikein. Softasta riippuen pitäs olla valikko mistä näät ne liikkeet mitkä välittyy KK:lle. Receiver test tai muu vastaava. Muistaakseni piti olla 100 luokkaa noi liikkeet.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #498 : 06 Heinäkuu, 2014, 12:25:06 »
Mulla oli tuossa boardissa haastetta Elev kanavassa. Syyksi ilmeni liian löysät pinnit boardissa tuossä kanavassa. Tiukensin liittimiä ja rupea pelittää tosi hyvin.
Tuntuma oli vastaava siihen malliin kuin ei välllä pystyis ohjaamaan elev suunnassa juuri ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 06 Heinäkuu, 2014, 18:33:33 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa TedMaul

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #499 : 06 Heinäkuu, 2014, 16:08:24 »
Hyviä vinkkejä, täytyy tarkastaa molemmat jutut. Receiver test tuli tehtyä taannoin koska vaihdoin vastarin, mutta äkkiäkös tuon varmistaa uudestaan.

Jotenkin tämä ongelma tuntuu korostuvan tuulella tuntuen siltä kuin moottoreista ei enää irtoaisi  yaw:lle mitään.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3564 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Huhtikuu, 2009, 16:55:25
kirjoittanut jpietari
26 Vastauksia
17686 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2012, 18:07:14
kirjoittanut psi
6 Vastauksia
5984 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2012, 01:08:05
kirjoittanut WB
3 Vastauksia
3963 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2014, 22:01:41
kirjoittanut JuRu
2 Vastauksia
3306 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2013, 14:03:47
kirjoittanut Old Eagle