Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 570610 kertaa)

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #200 : 09 Toukokuu, 2013, 20:51:33 »
softa päivittyy vain naza asisstantin kanssa.  Muista päivittää uusin Naza asisstant softa jotta onnistuu

Poissa vwaltsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #201 : 09 Toukokuu, 2013, 21:01:40 »
Kyllä se päivitys löytyi heti kun älysin että koneella oleva Naza Assistantti olikin vanhaa versiota.. sen päivitettyä sai myös uuden firmiksen ladattua härveliin, täytyy käydä kohta pihalle testaamaan mihin suuntaan vehjes karkaa..  ;D (kopkop.. puuta)

Poissa vwaltsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #202 : 09 Toukokuu, 2013, 21:36:01 »
Noniin.. testi akku lennetty. Hyvinhän se pelitti päivityksenkin jälkeen. Käynnistys proseduuri kaiken kaikkiaan tuntuu nopeutuneen melkoisesti tosin ensimmäiselllä akun kytkennällä en saanut GPS modella homepoint record ilmoitusta mutta akku irti ja toisella yrittämällä valot vilkutteli kuten pitikin.. toistaiseksi siis tuntuis pelittävän. Lisäsin samalla Manual moden käyttöön ja kokeilinkin, alkoi käydä piha ahtaaksi, melkoisesti tuntui löytyvän meno haluja härvelistä tuolla asetuksella!!  8)

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #203 : 10 Toukokuu, 2013, 18:30:19 »
Onnistuin tiputtamaan galaxy S:n tohon phanttomin ohjaimen päälle ja tuo IOC vipu meni poikki. Onko vinkkejä korjaamiseen tai koko mankan vaihtoon? Ja onko kukaan täällä vaihdellut phanttomin vakkari mankan johonkin toiseen?
Phantom

Poissa napsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #204 : 10 Toukokuu, 2013, 18:35:20 »
Tuossa oma kokemukseni videolla, kun Phantom lähtee hallitsemattomasti karkuun. Tuli kotiin kun ymmärsin sammuttaa virrat tajuattuani, ettei muuta ole tehtävissä.
Monenlaista teoriaa on karkailulle ollut ja oma teoria on se, että minulla oli HL päällä vaikka se olisi pitänyt laittaa OFF asentoon.

Videolla tarkoitus oli lentää auton yli rauhallinen ylilento, mutta ketuiksi se meni. Luulin sen jälkeen sekunnin, että sain mutterin haltuun mutta mitä sitä hulluja  :-\



T.Napsu

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #205 : 10 Toukokuu, 2013, 22:48:58 »
Onks tää karkailu vaan Phantomien "ongelma"? Eli siis normaalilla Nazalla ei ole ollut karkailua? Ja taisin ymmärtää niin et nyt v2:sen myötä Phantomissa sekä Nazassa on samat softat sisässä ja tuota ongelmaa ei olisi enään.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #206 : 10 Toukokuu, 2013, 22:49:52 »
Onnistuin tiputtamaan galaxy S:n tohon phanttomin ohjaimen päälle ja tuo IOC vipu meni poikki. Onko vinkkejä korjaamiseen tai koko mankan vaihtoon? Ja onko kukaan täällä vaihdellut phanttomin vakkari mankan johonkin toiseen?

Mulla Phantomi tottelee T8J:tä.

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #207 : 11 Toukokuu, 2013, 13:34:31 »
Mulla Phantomi tottelee T8J:tä.

Joo meinasin ton mun T8FG:n siihen laittaa komentajaksi. Ei oo ollu ongelmia?
Phantom

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #208 : 11 Toukokuu, 2013, 14:07:17 »
Ja kaippa siihen kytkimen saa vaihdettu, vaikka futtella ajaakin niin kannattaa silti entisöity, jos vaikka myy vehkeet joskus nii on täys paketti.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Nipa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #209 : 11 Toukokuu, 2013, 18:29:58 »
Phantomin omistajilla kun on ollut karkailun kanssa ongelmia niin tänään meinasi itseltä hexa karata. Kävin kuvailemassa työkaverin taloa. Kytkin akun kiinni ja vilkutti vain oranssia nopeaan tahtiin. Akku irti ja uudestaan kiinni jolloin haki normaalisti satelliittit ja ei mitään ongelmia lennon aikana.
Siitä sitten jonkun ajan kuluttua lähdin jatkamaan matkaa ja päätin että käyn yhdessä vakio paikassa tyhjentämässä loput akut ja testaamassa kameran asetuksia.
Laitoin akun kiinni ja kun edellisestä lennosta oli kulunut jo aika kauan niin taas haki normaalisti satelliitit uudestaan. Nostin hexan atti päällä ilmaan ja huomasin heti että vetää hieman oikealle mutta aattelin sen johtuvan tuulesta joka puhalsi vasemmalta. Ajoin hieman kauemmaksi ja nostin korkeammalle kytkin gps-moden päälle ja tervemenoa. Hexa kallistui rajusti oikealle ja kaasutti menemään.
Onneksi tajusin heti mistä on kyse ja napsautin manual-moden päälle ja otin laitteen takaisin hallintaan. Kokeilin uudestaan hetken päästä ja samaa rupesi tekemään.
Ajoin heti perään vielä toisen akun ja vika/häiriö oli yhtäkkiä poissa. Atti pelasi hienosti ja gps päällä pysyi hyvin paikallaan. Onneksi nyt selvittiin pelkällä säikähdyksellä.


DJI F550 nazalla ja kepsillä
Spektrum DX7S

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #210 : 11 Toukokuu, 2013, 18:41:55 »
Joo meinasin ton mun T8FG:n siihen laittaa komentajaksi. Ei oo ollu ongelmia?

Hyvin on vehkeiden yhteistyö pelannu, sen vähä mitä on duuneilta kerinny lennättään.

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #211 : 11 Toukokuu, 2013, 18:45:05 »
Phantomin omistajilla kun on ollut karkailun kanssa ongelmia niin tänään meinasi itseltä hexa karata. Kävin kuvailemassa työkaverin taloa. Kytkin akun kiinni ja vilkutti vain oranssia nopeaan tahtiin. Akku irti ja uudestaan kiinni jolloin haki normaalisti satelliittit ja ei mitään ongelmia lennon aikana.
Siitä sitten jonkun ajan kuluttua lähdin jatkamaan matkaa ja päätin että käyn yhdessä vakio paikassa tyhjentämässä loput akut ja testaamassa kameran asetuksia.
Laitoin akun kiinni ja kun edellisestä lennosta oli kulunut jo aika kauan niin taas haki normaalisti satelliitit uudestaan. Nostin hexan atti päällä ilmaan ja huomasin heti että vetää hieman oikealle mutta aattelin sen johtuvan tuulesta joka puhalsi vasemmalta. Ajoin hieman kauemmaksi ja nostin korkeammalle kytkin gps-moden päälle ja tervemenoa. Hexa kallistui rajusti oikealle ja kaasutti menemään.
Onneksi tajusin heti mistä on kyse ja napsautin manual-moden päälle ja otin laitteen takaisin hallintaan. Kokeilin uudestaan hetken päästä ja samaa rupesi tekemään.
Ajoin heti perään vielä toisen akun ja vika/häiriö oli yhtäkkiä poissa. Atti pelasi hienosti ja gps päällä pysyi hyvin paikallaan. Onneksi nyt selvittiin pelkällä säikähdyksellä.

Lähtikö se kiitämään sinne suuntaan missä viimeksi olit lennättämässä? (Työkaverin talolle päin)

Vaikuttaa siltä että edellinen kotipaikka jotenkin kummittelisi muistissa ja se haluaisi modesta välittämättä (poislukien manuaali) palata sinne???

Poissa napsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #212 : 11 Toukokuu, 2013, 19:15:18 »
Lähtikö se kiitämään sinne suuntaan missä viimeksi olit lennättämässä? (Työkaverin talolle päin)

Vaikuttaa siltä että edellinen kotipaikka jotenkin kummittelisi muistissa ja se haluaisi modesta välittämättä (poislukien manuaali) palata sinne???

Tässä se ristiriitaisuus tulee esiin. Phantom karkaa vaikka koti on rekisteröity ennen lentoa, eikä sitä lentävää kappaleta liikuteta mihinkään toiseen paikkaan ilman omaa moottoria. Phantomilla on rekisteröitynä vain YKSI kotipaikka. Käsistä lähtee silti.
Nyt ymmärtääkseni paikka vaihtui ja muistin olisi pitänyt tallentaa uusi kotipaikka. Tämä ongelma ei vaivaa DJI Phantomia, ainakaan en ole nähnyt missää vastaavaa.

T.Napsu


Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #213 : 11 Toukokuu, 2013, 19:50:30 »
Onkohan kaikki phanttomien karkaamiset tapahtuneet orggis tx:llä vai onko niitä karannu myös muilla radio installaatioilla.
Tuosta en muista lukeneeni.
Omassa orggis tx:ssä F/S häröili kun sitä katteli tolla assistantilla. Josko kytkimien kalibrointi on tehtaalla menny poskelleen ja touhuuvat mitä sattuu.
Omat osoittimet alko kestään paikallaan kun futaba astui remmiin.
Tuli vaan mieleen moinen juttu.

Poissa napsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #214 : 11 Toukokuu, 2013, 20:32:08 »
Onkohan kaikki phanttomien karkaamiset tapahtuneet orggis tx:llä vai onko niitä karannu myös muilla radio installaatioilla.
Tuosta en muista lukeneeni.
Omassa orggis tx:ssä F/S häröili kun sitä katteli tolla assistantilla. Josko kytkimien kalibrointi on tehtaalla menny poskelleen ja touhuuvat mitä sattuu.
Omat osoittimet alko kestään paikallaan kun futaba astui remmiin.
Tuli vaan mieleen moinen juttu.

Haluaisitko/viitsisitkö neuvoa meitä noviiseja miten Futuba otetaan käyttöön Phantomiin... Olen oppilas numrero yksi, jos vaivaudut opastamaan.

T.Napsu
« Viimeksi muokattu: 11 Toukokuu, 2013, 20:56:43 kirjoittanut napsu »

Poissa Nipa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #215 : 11 Toukokuu, 2013, 20:32:59 »
Lähtikö se kiitämään sinne suuntaan missä viimeksi olit lennättämässä? (Työkaverin talolle päin)

Vaikuttaa siltä että edellinen kotipaikka jotenkin kummittelisi muistissa ja se haluaisi modesta välittämättä (poislukien manuaali) palata sinne???

Ei. Lähti täysin päinvastaseen suuntaan missä työkaveri asuu.
DJI F550 nazalla ja kepsillä
Spektrum DX7S

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #216 : 11 Toukokuu, 2013, 21:45:25 »
Mä oon huono neuvomaan, mutta noiden videoiden mukaan itse tein ja toimii.
Saattaa tietty löytyä suoraan eri radiollekin.

Osa 1:

Osa 2:

Osa 3:

Poissa vwaltsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #217 : 11 Toukokuu, 2013, 22:40:33 »
Phantomin omistajilla kun on ollut karkailun kanssa ongelmia niin tänään meinasi itseltä hexa karata.

Mikä softaversio laitteessa oli sisällä?  :o

Poissa Nipa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #218 : 12 Toukokuu, 2013, 09:15:25 »
Mikä softaversio laitteessa oli sisällä?  :o

Just kurkkasin sieltä assistatista joka on vielä 1.8 niin Loader 5.0.3 ja filmware 2.02
DJI F550 nazalla ja kepsillä
Spektrum DX7S

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom , opettavainen video
« Vastaus #219 : 12 Toukokuu, 2013, 18:32:51 »

Poissa napsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #220 : 12 Toukokuu, 2013, 18:48:38 »
Mä oon huono neuvomaan, mutta noiden videoiden mukaan itse tein ja toimii.
Saattaa tietty löytyä suoraan eri radiollekin.

Osa 1:

Osa 2:

Osa 3:


Olisko tuo paketti tässä :

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18450__Futaba_T8FG_Super_14ch_Transmitter_w_R6208SB_2_4GHz_Receiver_Mode_1_.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17206__OrangeRx_Futaba_FASST_Compatible_8Ch_2_4Ghz_Receiver_S_Spec.html

Onko tuo (Mode1) OK ? Ymmärtääkseni on....

T.Napsu, kiitos ja anteeksi  ;)

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #221 : 12 Toukokuu, 2013, 19:11:21 »
Kakkonen on eurooppalainen suositus.
Ja futapaa tuskin kannattaa ostaa saksaa kauvempaa, suomestakin saa sopivasti.


Edit:
Tolle jää kummiski reilu 420eur hintaa ja takuut kiinassa, suomesta taitaa saada alle 500e (mutu) 14sg tms?

Ja käytettynä noita aika hyvin.


Edit2:
http://prorc.fi/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=11&virtuemart_category_id=11

http://prorc.fi/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=229&virtuemart_category_id=11
« Viimeksi muokattu: 12 Toukokuu, 2013, 19:21:16 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #222 : 12 Toukokuu, 2013, 20:05:39 »
Saako Phantomin moottoreita sammutettua vahingossa lentokorkeuksissa. Nythän maassa ollessa moottorit sammuu tikun ollessa muutaman sekunnin nollissa, ja ne on käynnistettävä tikkujen turva-asennolla uudelleen. Jos vaikka useamman kymmenen metrin korkeudessa tikku menee vahingossa nollille, niin tuleeko phantomi sukkana alas? Ei oikein uskalla kokeilla moista hypoteesia.
No nyt tuli tämäkin hypoteesi testattua. Melko korkealla (?~50m) tuli vedettyä kaasutikku nollille ja sieltähän phantomi tippui sitten sukkana alas. Alustana oli sellainen talven jäljiltä juuri herännyt heinäpelto. Toinen jalas meni poikki mutta lentokyky säilyi. Yritin vapaapudotuksessa käynnistää moottoreita mutta eivät tuntuneet käynnistyvän? Eli ei kannatta ainakaan asfalttiympäristössä kokeilla temppua.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #223 : 12 Toukokuu, 2013, 20:08:02 »
Jep, jesi kirjoittaa asiaa, takuun takia tosiaan itsekin ostin futabat suomesta, oli hyllytavaraa.

Poissa napsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #224 : 12 Toukokuu, 2013, 20:09:27 »
Kakkonen on eurooppalainen suositus.
Ja futapaa tuskin kannattaa ostaa saksaa kauvempaa, suomestakin saa sopivasti.


Edit:
Tolle jää kummiski reilu 420eur hintaa ja takuut kiinassa, suomesta taitaa saada alle 500e (mutu) 14sg tms?

Ja käytettynä noita aika hyvin.

Kiitos noista linkeistä. Näillä jatketaan harjoituksia, meni sitten syteen tai saveen... Käytettynä en osta muuta kuin...., nooh antaa olla.

T.Napsu

Sorry, että pukkasin oman vastauksen edellisen raameihin..... Kerpele sentään...

« Viimeksi muokattu: 12 Toukokuu, 2013, 20:17:31 kirjoittanut napsu »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4808 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5737 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
63094 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2393 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3420 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76