Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 571049 kertaa)

Poissa napsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #250 : 26 Toukokuu, 2013, 18:59:52 »
Tuollainen tuli tänään silmille ja allekirjoitan kirjoittajan tekstin. Hyvä, että joku viitsii neuvoa  8)

http://www.videovaruste.fi/news/vinkkiphantom/

Kuten itse, olen lähtenyt aivan uuden harrastuksen pariin, niin tuollaiset neuvot ja ohjeet ovat tärkeitä  :-[ .
Nöyränä opettelen ja toivottavasti pystyn opastamaan jotain muuta, kun olen itse oppinut ne itsestään selvyydet ja perusteet  ;)

T.Napsu

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #251 : 26 Toukokuu, 2013, 19:47:09 »
Tuollainen tuli tänään silmille ja allekirjoitan kirjoittajan tekstin. Hyvä, että joku viitsii neuvoa  8)

http://www.videovaruste.fi/news/vinkkiphantom/

Kuten itse, olen lähtenyt aivan uuden harrastuksen pariin, niin tuollaiset neuvot ja ohjeet ovat tärkeitä  :-[ .
Nöyränä opettelen ja toivottavasti pystyn opastamaan jotain muuta, kun olen itse oppinut ne itsestään selvyydet ja perusteet  ;)

T.Napsu

Hmm 404 not found tarjoaa tänne tuosta linkistä
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa napsu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #252 : 26 Toukokuu, 2013, 20:16:22 »
Kerpele, missä vika. Klikkaus vie kyllä minut oikeaan paikkaan ?

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #253 : 26 Toukokuu, 2013, 20:20:04 »
Kerpele, missä vika. Klikkaus vie kyllä minut oikeaan paikkaan ?
En kyllä osaa sanoa. Koitin news altakin kurkata tuolta navista, mutta en löytänyt mitään linkkiin viittaavaa
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #254 : 26 Toukokuu, 2013, 20:24:50 »
Hmm 404 not found tarjoaa tänne tuosta linkistä


Mulla ainakin toimii linkki.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #255 : 26 Toukokuu, 2013, 20:27:46 »
Täälläkin pelaa linkki 2:lla koneella katottuna.

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #256 : 26 Toukokuu, 2013, 20:35:18 »
Jaahas jaahas.. firefox näköjään cachennu sivun eikä suostu lataamaan tuota, mutta toisella selaimella toimii joten vika täällä päässä näkyy. Jatkakaa ;D
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #257 : 27 Toukokuu, 2013, 16:41:31 »
Hmm 404 not found tarjoaa tänne tuosta linkistä

tässä.

Lainaus

Lentovinkkejä Phantomille
6.5.2013 21.49

Phantom on osoittanut, että multikopterilaitteet soveltuvat nykyään lähes kenelle tahansa. Multikopterilla lentäminen vaatii kuitenkin tietynlaista asennetta, niin muiden turvallisuuden kuin oman kopterin hyvinvoinnin kannalta. Halusimme tuoda esille muutamia seikkoja jotka kannattaa ottaa huomioon DJI Phantom multikopterilla lennettäessä.

DJI Phantom multikopteri

Phantom, kuten sellaisen omistavat tietävät, on kevyt ja pienikokoinen multikopteri, jossa on neljä moottoria. Noin yhden kilon maksimi lentopainonsa takia, Phantom on tuuliherkkä, huolimatta siitä, että siinä on kehittynyt Naza-M ohjausyksikkö, joka on varmasti markkinoiden parhaita multikopterissa käytettäviä ohjausyksiköitä. Ohjausyksikkö ja siihen kuuluvat lisälaitteet kuten kompassi, barometri ja GPS huolehtivat siitä, että kopteri lentää mahdollisimman vakaasti ja helposti hallittavasti.

Ohjausyksikkö ei kuitenkaan voi tehdä mahdottomia ja viime aikoina onkin tuntunut siltä, että useat Phantom pilotit ovat uhkarohkeasti kokeilleet kopterin rajoja välittämättä tuuli- tai sääolosuhteista yleisesti. Yleinen trendi näyttää olevan, että erityisesti sellaiset henkillöt, joilla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta multikoptereista saatika sellaisen omistamisesta, eivät ymmärrä multikopterin rajoituksia tai olosuhteiden vaikutusta multikopterin lento-ominaisuuksiin. Tuntuu siltä, että kun aikaisemmin multikopterit rakennettiin itse lähes poikkeuksetta suhteellisen suurella rahalla ja rakentamiseen laitettiin useita miestyöpäiviä aikaa ellei viikkoja, niin kopterista pidettiin parempaa huolta, lento-olosuhteet otettiin paremmin huomioon ja turhia riskejä vältettiin kalustovaurioita minimoidessa ja mikä tärkeintä, kopterin lennättämisessä noudatettiin tiettyjä rutiineja joista ei poikettu.

Phantomin myötä, multikopterilentäminen on jokaisen ulottuvilla pienellä rahalla. Olen kuunnellut koko alkuvuoden uskomattomia, mielenkiintoisia ja ehkä jopa ärsyttäviä juttuja siitä, miten Phantomeilla lennetään ja kuinka sekä kopterin fyysisiä rajoja että pilotin osaamista koetellaan mitä uskomattomimmin tempauksin. Ei siis ihme että sattuu ja tapahtuu. Netissä kirjoitetaan Phantomin "vioista" tai "häviämisistä" ja uskotellaan muille usein ettei kyseessä ollut pilotin vika.

Perusteet lennättämiseen

Olipa vika kenen hyvänsä, faktaa on se, että Phantomin tai minkä tahansa multikopterilaitteen rikkoontuminen tai häviäminen harmittaa näin kevyesti sanoen. Onneksi en ole toistaiseksi kuullut henkilö- tai ympäristön kalustovahingoista, mutta on vain ajan kysymys, milloin tämäkin tulee esille. Siksi haluaisin heittää muutaman vinkin kaikille multikopteripiloteille ja erityisesti aloitteleville sellaisille, joiden kokemus ja asenne eivät ehkä vielä ole ihan kohdallaan. En halua yleistää tai osoittaa sormella ketään, joten älköön kukaan ottako tätä henkilökohtaisesti.

Huomioi tuuliolosuhteet

Phantomia ei tulisi käyttää koskaan kovissa tai puuskittaisissa tuulissa. Phantom on erittäin kevyt ja pienikokoinen, minkä takia se ei pysty vastustamaan tuulta tai puuskia samalla tavalla kuin isompikokoinen ja/tai kuusi tai kahdeksan moottorinen serkkunsa. Ammatti ilmakuvauksessa käytetty Hexa painaa n. 5-6 kg. Tuulet ovat myös täysin erilaiset eri korkeuksilla ja varsinkin metsän rajassa lennettäessä ja puiden yläpuolelle noustessa, tuuliolosuhteet muuttuvat radikaalisti. Tyypillinen kopterin häviäminen johtuu kopterin nostamisesta puiden yläpuolelle, jolloin tuuli saattaa viedä kopteria metsän suuntaan ja pois näkyvistä. Ilman näköyhteyttä peli on lähes aina menetetty ellei kopteria voida seurata maa-aseman monitorin tai videolasien avulla.

Yksi keino pelastaa kopteri, johon on näköyhteys menetetty on toimia seuraavasti (vain jos tuuliolosuhteet sen sallivat).

- Jos kopteri häviää näköpiiristä tai riistäytyy kontrollista, anna korjaamiselle aikaa seuraavasti
- Keskitä oikean puoleinen sauva vapauttamalla se kokonaan ja anna kunnolla kaasua
- Kopteri vakauttaa itsensä ja nousee ylöspäin, jolloin saadaan lisää peliaikaa pelastaa kopteri
- Pyri selvittämään kopterin nokkasuunta eli kulkusuunta eteenpäin ohjaamalla sitä kevyesti eteenpäin
- Kun kulkusuunta on selvitetty, käännä kopteri haluttuun suuntaan ja tuo kopteri lähtöpaikkaan

Älä koskaan nosta kopteria yli 150m tai aja sitä niin kauas ettet näe sitä

Olen kuullut useita juttuja alkuvuoden aikana tapauksista jossa pilotti on todennut esimerkiksi seuraavaa "laitoin kaasun pohjaan ja nostin kopteria 3.5 minuuttia taivaalle, jolloin en enää edes nähnyt sitä" tai "tuuli otti siihen kiinni ja kun en enää nähnyt sitä niin katkaisin radiosta virran kytkeäkseni kotiinpaluun" ja "tossa yksi ilmakuva aika korkeelta, mitäs luulet korkeuden olevan".

Kaikki mainitut tapaukset suututtavat minua ja osoittaa sitä, että lähtökohtaisesti asenne multikopterin lentämiseen on täysin väärä. Syy saattaa olla välinpitämöttömyydessä, kokemattomuudessa tai uhkarohkeudessa, mutta oli syy mikä tahansa, sen aiheuttaja on aina pilotti itse näissä tapauksissa.

En voi oikein ymmärtää mikä idea on "lentää" kopteri näkymättömiin ja sen jälkeen ihmetellä palaako se takaisin tai toimiikohan kotiinpaluu toiminto.

Kotiinpaluu eli FailSafe toiminnallisuus

Olen varmasti sata kertaa tämän vuoden puolella todennut Phantom piloteille, ettei kotiinpaluutoiminto ole tapa tuoda kopteri takaisin lähtöpaikkaansa vaan äärimmäinen turvakeino siinä vaiheessa kun kaikki muut keinot on käytetty kopterin saamiseksi takaisin. Koko lennättämisen idea on, että pilotti hallinnoi sitä minne kopteri lentää, eikä automatiikka, jonka tehtävä on tasapainottaa kopteri. Tuntuukin siltä, että Phantom pilotit ovat ottaneet kotiinpaluu toiminnon rutiiniksi lentää kopteri takaisin lähtöpaikkaansa viitsimättä opetella esimerkiksi peililentämistä eli vastaohjaustekniikkaa. Haluan huomauttaa, että kotiinpaluu-toiminto ei toimi, jos kopterin käynnistysvaiheessa ennen lentoonnousua kopteri ei vilkuta vain vihreää ja on odotettu 8 sekuntia täyden GPS lukituksen jälkeen. Vasta tämän jälkeen Phantom tunnistaa kotipesän ja pystyy palaamaan kotiinpaluutoiminnolla takaisin, olettaen että kopterilla on myös mahdollisen hätätilanteen jälkeen GPS signaalit lukittuna. Jos GPS signaali häviää kesken lennon, ei myöskään kotiinpaluutoiminto voi toimia.

Rutiini ensilennolla tai akun vaihdon jälkeen

Joka ikinen kerta kun kopteriin kytketään virta, oli kyse sitten ekasta lennosta tai viidennen akunvaihdon jälkeen samana päivänä, on joka kerta odotettava, että kopteri saa täyden GPS lukituksen eli LED vilkuttaa vain vihreää (tämä luonnollisesti olettaen, että halutaan lentää GPS lentotilassa ja halutaan käyttää GPS ominaisuuksia). Olen kuullut useita tapauksia, jossa oletetaan että kun vihreä valo on ensimmäisellä lentokerralla saatu, niin akun vaihdon jälkeen annetaan vaan palaa odottamatta vihreää valokuittausta. Jos tällaisessa tilanteessa kopteri tekee omiaan tai tietyt GPS:ään liittyvät ominaisuudet ei toimi, niin syy ei ole kopterin vaan käyttäjän.

Yhteenveto

- Järki päähään, malttia ja kärsivällisyyttä
- Opettele alkurutiinit ja pitäydy aina niissä, niin vältyt monelta ongelmalta
- Älä koskaan nouse yli 150 m korkeuden tai lennä kopteria pidemmällä kuin sen selvästi näet
- Jos oletat GPS liittyvien toimintojen toimivan, varmistu että LED valo palaa vain vihreänä ennen lentoon nousua
- Älä käytä kotiinpaluu toimintoa osana lentorutiinia vaan ainoastaan hätätilanteessa
- Vältä lentämistä kovassa tai puuskaisessa tuulessa (ammattitason koptereiden tuuliraja on n. 11ms, Phantomin ehkä 7-8ms max)
- Älä koskaan lennä ihmisten yläpuolella tai ympäristössä jossa kopteri voi vahingoittaa kalustoa

Omalla toiminnalla voi estää monta turhaa ongelmaa, joten hyvä asenne ja ennakoiminen auttaa monessa tilanteessa. Laitteisiin voi myös tulla vikoja kuten kaikissa teknisissä laitteissa. Phantom tai mikään muukaan multikopteri ei ole ongelmaton laite, joten en väitä tässäkään yhteydessä etteikö osa asioista johdu teknisistä vioista.

Erinomaisia lentotunteja multikoptereiden parissa!

Jan Lindberg
VIdeovaruste.fi
Phantom

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #258 : 27 Toukokuu, 2013, 17:51:47 »
Upea kirjoitus ja pilottien pudotus maantasalle. Likes!
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #259 : 28 Toukokuu, 2013, 10:54:33 »
Tälläiselle  nubelle oikein osuvaa tekstiä..  Kiitos ;)

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #260 : 31 Toukokuu, 2013, 10:15:48 »
Minunkin mielestäni hyvä kirjoitus. Olen yrittänyt noudattaa noita sääntöjä aika tunnollisesti. Paitsi hävettää vieläkin se testi, missä sammutin moottorit ilmassa ja kokeilin käynnistää niitä uudestaan vapaapudotuksessa.

Noissa lentovinkeissä kun mainitaan 150 metrin kattokorkeus, niin minulla on todella vaikeata arvioida tuota lentokorkeutta silmämääräisesti. Normi puunlatvat lienee n. 15-20 metrissä, mutta sen jälkeen kun kiintopisteet häviää arviointi tuleekin vaikeaksi.

Poissa Mayhem

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #261 : 31 Toukokuu, 2013, 22:08:50 »
Todella hyvä teksti:)
DJI Phantom , DJI F550
 Honey bee cp3
T-REX 100s , HK450 V2
Ar.Drone  , Ladybird V2

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #262 : 16 Kesäkuu, 2013, 09:38:01 »
Nyt testissä APC 8x4.7 potkurit.

Poissa msb

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #263 : 20 Kesäkuu, 2013, 23:32:25 »
Phantomilla kymmenkunta akkua lennetty, nyt mietityttää GoPro Hero3 kiinnitys. Suoraan kiinnittämällä tulee laskeutumisjalas kuvaan. Kameran mukana tulleella nivelvarrella saa alaspäin hyviä kuvia ja kopterin tasapainoon. Etuviistoon kuvattaessa kamera tulee liian eteen tai alas, painopiste menee liikaa eteen. Mistähän löytäisi kotimaasta lyhyen, suoraan jatkuvan pätkän? Muuten juhannuksen jälkeen tilaukseen menee kiinnikesetti, missä on useampia lyhyitä jatkopaloja.

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #264 : 23 Kesäkuu, 2013, 17:36:23 »
Taas on tullut videovarusteelta rautainen pläjäys multikopteri asiaa. Artikkelissa sivutaan phantomia muutamaan otteeseen, joten linkki tässä ketjussa lienee sallittu. http://www.videovaruste.fi/news/turvamulti/

Poissa Topiello

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #265 : 25 Kesäkuu, 2013, 09:44:09 »
Moro kaikki.
Olen uusi palstalla.
Tiedustelisin tuosta goPro3 black edition/phantom yhdistelmästä. Onko mahdollista seurata lentoa reaaliajassa esim. ipadin näytöltä? Jokin aplikaatio goProlla on, mutta mihin tarkoitukseen.
Kiitos vastanneille.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #266 : 25 Kesäkuu, 2013, 12:45:30 »
Moro kaikki.
Olen uusi palstalla.
Tiedustelisin tuosta goPro3 black edition/phantom yhdistelmästä. Onko mahdollista seurata lentoa reaaliajassa esim. ipadin näytöltä? Jokin aplikaatio goProlla on, mutta mihin tarkoitukseen.
Kiitos vastanneille.

Yhteys iPadin ja kameran välillä toimii wifillä, joten kantomatka ei ole hirveän pitkä. Lentäminen pelkästään pädillä voi olla vähän hasardia jos yhteys yllättäen katkeaa. Ja kuvassa taitaa olla jonkin verran viivettä. Lähinnä tuota voi käyttää apuna, jotta näkee mihin kamera tähtää. Korjatkaa jos väärässä, pädillä ei voi katella kuvattuja leffoja. Itsellä ei siis ole GoProta.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Topiello

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #267 : 25 Kesäkuu, 2013, 16:08:37 »
Niin... Ajattelin että tuolla voisi ottaa esim. kuvakaappauksen ipadin näytöstä haluamallaan hetkellä ja kuva olisi näin välittömästi jaettavissa. Viive tietysti haittaa moista aktiviteettiä.  ???

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #268 : 25 Kesäkuu, 2013, 16:19:03 »
Niin... Ajattelin että tuolla voisi ottaa esim. kuvakaappauksen ipadin näytöstä haluamallaan hetkellä ja kuva olisi näin välittömästi jaettavissa. Viive tietysti haittaa moista aktiviteettiä.  ???
No juu onnistuuhan se noin. Laittaa Phantomin leijumaan paikallaan ja räpsii sinä aikana kuvakaappauksia. Ei siinä viive haittaa. Hakee uuden kohteen ja taas leijuntaan ja...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #269 : 25 Kesäkuu, 2013, 16:23:14 »
Eikös aiemmin osa Phanttomien karkaamisista johtunut WiFin päällä olosta, vai muistanko väärin ?

Poissa Topiello

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #270 : 25 Kesäkuu, 2013, 16:45:18 »
Onko kellään ollut kopterissa lämpökameraa? Mitähän nuo nykyään kustantaa. Koitin etsiä, mutta pitäisi vähän tietää sopivista malleista. Jo Phantom-tason kopterista voisi olla apua ihan viranomaiskäyttöön.

Jos jollakulla on kokemuksia esim. tälläisestä hyötykäytöstä, niin kuulisin mielelläni lisää.

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #271 : 25 Kesäkuu, 2013, 16:49:19 »
Onko kellään ollut kopterissa lämpökameraa? Mitähän nuo nykyään kustantaa. Koitin etsiä, mutta pitäisi vähän tietää sopivista malleista. Jo Phantom-tason kopterista voisi olla apua ihan viranomaiskäyttöön.

Jos jollakulla on kokemuksia esim. tälläisestä hyötykäytöstä, niin kuulisin mielelläni lisää.

3000-5000e saa käyttökelposen.

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #272 : 25 Kesäkuu, 2013, 21:42:12 »
3000-5000e saa käyttökelposen.

Niissä on, kamerasta riippuen, tuo tarkennus etänä hieman haastavaa. Ainakin kun taannoin Flukea testailin ostomielessä, niin tarkennus tapahtui siinä käsin, ei minkäänlaista automatiikkaa.

Tokihan tähän käyttöön soveltuvia itsetarkentaviakn varmasti on, mutta hinta on tosiaankin tuo tonneja ennemmin kun satasia...

Poissa lav

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #273 : 28 Kesäkuu, 2013, 14:40:05 »
Phanttomien karkaamisista johtunut WiFin päällä olosta
Ainakin spekuloitiin että osa johtui tuosta (ja osa ei-niin-yhteensopivista paremmista ohjaimista). DJI lisäsi Phantomiin (Naza:aan) workaroundin noita vastaan : jos korkealla tietyt signaalit pysyy muuttumattomina, niin Phantom tulee RTH-toiminteella takaisin kotiin.

Itse kokenut tuon Wifin hyödyn marginaaliseksi:
- Lyhyehkö kantama (50m suuruusluokkaa)
- Syö akkua (normaalisti gopro jaksaa kuvata sen tunnin tms)
- Jonkin verran rajoitteita koska kuvaa sai tabletin ruudulle. Muistaakseni nauhoituksen päälläollessa ei saanut lainkaan.

                                   - Lasse


Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #274 : 30 Kesäkuu, 2013, 07:20:14 »
Ainakin spekuloitiin että osa johtui tuosta (ja osa ei-niin-yhteensopivista paremmista ohjaimista). DJI lisäsi Phantomiin (Naza:aan) workaroundin noita vastaan : jos korkealla tietyt signaalit pysyy muuttumattomina, niin Phantom tulee RTH-toiminteella takaisin kotiin.

Itse kokenut tuon Wifin hyödyn marginaaliseksi:
- Lyhyehkö kantama (50m suuruusluokkaa)
- Syö akkua (normaalisti gopro jaksaa kuvata sen tunnin tms)
- Jonkin verran rajoitteita koska kuvaa sai tabletin ruudulle. Muistaakseni nauhoituksen päälläollessa ei saanut lainkaan.

                                   - Lasse

Itselläni ainakin näkyy video kuva nauhoittaessa. tietty tulee pirusti viiveelä puhelimessa kun ekaksi kirjoittaa muistikorttiin ja sen jälkeen vasta jakaa sen puhelimen wifille, näin ainakin käsitän sen homman kun ei ole nauhoitus päällä ei ole niin suuri viive.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4819 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5746 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
63148 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2417 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3466 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76