Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 570722 kertaa)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #625 : 01 Maaliskuu, 2014, 14:30:21 »
Jos gepsit tippuu pois gps tilassa lentäessä, menee atti tilaan automaatisesti. Ongelmia saattaa tulla siinä vaiheessa kun taas löytää gepsit uudestaan. Nazalla tuli testattua lentäen katoksen alle gps tilassa. Kun tuli pois, lähti kopu vetää rajusti johonkin suuntaan. Manual tilassa palas taas hallintaan.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #626 : 01 Maaliskuu, 2014, 14:40:38 »
Jos gepsit tippuu pois gps tilassa lentäessä, menee atti tilaan automaatisesti. Ongelmia saattaa tulla siinä vaiheessa kun taas löytää gepsit uudestaan. Nazalla tuli testattua lentäen katoksen alle gps tilassa. Kun tuli pois, lähti kopu vetää rajusti johonkin suuntaan. Manual tilassa palas taas hallintaan.

Nuo aurinko tuulet saataa gps tilassa viedä mihin vaan ja ei pudota atti tilaan automaatisesti.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #627 : 01 Maaliskuu, 2014, 15:01:55 »
Niin siis ei pudota, vaan tarkoitin että jatkaa lentämistä atti tilan tyylisesti niin kauan ennen kuin löytää taas gepsit. Varsinkin Nazalla/Phantomilla kannattaa osata lentää kaikissa lentotiloissa ja pitää manual tila lähellä. Niin ja opetella myös lentämään manual tilassa että saa tarvittaessa koneen alas ehjänä.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #628 : 01 Maaliskuu, 2014, 15:11:21 »
Etienne.Oehmichen ei kerro mikä Phantom -malli on kyseessä. 2 Vision älykännyappihan kertoo montako GPS-satelliittia sillä on käytettävissään. Älykännyihin löytyy useitakin appeja, joilla voi tsekata satelliittien "näkyvyyden".

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.discipleskies.satellitecheck
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #629 : 01 Maaliskuu, 2014, 16:04:33 »
Älykännyt on paikantamisessa erillaisia kuin Naza. Käyttävät verkkoa hyväksi paikantamisessa ja siksi saattavat saada paljonkin gepsejä kiinni, kun taas Naza vieressä vähemmän. Tuo näkyy varsinkin siinä jos Nazalla on tyyliin lennetty himassa ja seuraavalla kerralla käynnistetään pitkän matkan päässä. Kestää tovi ennen kuin kuulee gepsien sijainteja ja osaa määrittää uuden paikan. Antaa vaan sen ihan rauhassa hakea gepsejä ja kyllä ne sieltä löytyy.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #630 : 01 Maaliskuu, 2014, 16:40:38 »
Älykännyt on paikantamisessa erillaisia kuin Naza. Käyttävät verkkoa hyväksi paikantamisessa ja siksi saattavat saada paljonkin gepsejä kiinni, kun taas Naza vieressä vähemmän.

Nuo mainitsemani appit tarkkailevat GPS-satelliitteja, eivät GSM-verkkoa.

Tietysti Phantom ja älykänny ovat eri laitteita, erilaiset GPS-antennit. Näkemistäni kuvista päätellen Phantomin antenni voisi olla jopa isompi/parempi ja suunnattu taivaalle.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #631 : 01 Maaliskuu, 2014, 17:17:27 »
Sillä tiedolla missä ja miten paljon satelliitteja on sillä hetkellä taivaalla, ei tee yhtään mitään. Vaan sillä et se löytää ne. Kun asiaan ei voi mitenkään pahemmin vaikuttaa. Perusphantomissa kun ei ole juuri muita häiriölähteitä jotka voi vaikuttaa gepsien löytymiseen. Kyllä niitä tuolla ylhäällä on ja antaa sen vaan etsiä. Jos taas ei osaa muulla lentotilalla lentää kuin gps, ei kannata lentää ollenkaan...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #632 : 01 Maaliskuu, 2014, 17:52:35 »
Anteeksi että osallistuin, eihän aloittelijan sovi toista yrittää auttaa.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #633 : 01 Maaliskuu, 2014, 18:08:28 »
Tokkopa kyse on siitä, että kuka auttaa ketä. Porukallahan näitä on helpompi ratkoa.
Mikek on tuossa vaan asian ytimessä, kannattaa oikeesti opetella lennättään nillä muilla modeilla kuin pelkällä GPS:llä.
Vaikka ne saattaa aluksi tuntua hankalilta, mutta saattavat oikeesti pelastaa päivän tai multin.
Itte en GPS modee käytä kuin siihen, jos multia on pidettävä kuvauksen aikana paikallaan ja käänneltävä kameraa.
Tuolloinkin sivusilmällä seurattava ettei värkki häröile omiaan. Muuten käytän ATTI:a ja välillä harjoitusta manuaalilla.

En yksinkertaisesti luota tuohon GPS:ään niin paljoo, että sillä lennättäisin.
Joka kerta kun naza karkaa, saa ivaajat ja urputtajat lisää löylyä myllyynsä, minä en sitä ainakaan heille suo, imho.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #634 : 01 Maaliskuu, 2014, 18:42:35 »
Mä käytin GPS:ää backupina kun treenaili lentämistä. Atti tilassa pyöritteli kaikkea älytöntä ja jos tuntui et lähtee lapasista totaalisesti, löin gepsin päälle ja kaasua et kone pysähtyi ennen tonttiin tulemista. Tein esteratoja tietyömaatotteröistä (sellaisista kapeista putkiloista) ja pujottelin niitä sekä väistelin. Tai sit puiden ympäriämpäri. Sit kun alkoi tuon hiljalleen haldaamaan, siirryin manual tilaan ja jos lähti lapasista, löin atti tilaan. Hätätilassa gepsi tilaan. Kopuna treenaamiseen tosin Phantom on aika hinnakas. Itse treenailin kopulla jossa uusi kinttu maksoi 4.90€. Ei kirpassu niin paljon aina kun tuli alas ;) Simulaattorit oli vaan jotenkin niin typeriä lentää. Sillä räiskii miten sattuu eikä ole väliä jos tulee tonttiin...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #635 : 01 Maaliskuu, 2014, 20:10:21 »
Minä taas käytän gpssää 90% ajasta jonka lennän jos se vaan on mahdollista Ja vaan siksi että saan pidettyä kopterin nopeuden aina samana kamera ajon kannalta. Atti tilassa vauhti on aika vaikea halita tarkasti.

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #636 : 01 Maaliskuu, 2014, 22:58:34 »
Minä taas käytän gpssää 90% ajasta jonka lennän jos se vaan on mahdollista Ja vaan siksi että saan pidettyä kopterin nopeuden aina samana kamera ajon kannalta. Atti tilassa vauhti on aika vaikea halita tarkasti.

Näin mennään täälläkin, gps tilassa helpompi lentää fpv:nä ja muutenkin, ei tule "neste sukkaan" kun tietää että kopu pysyy ilmassa ja paikallaan. Helpommin se kartaa manual tilassa, jos on etäisyyttä hiukankaan enempi kuin 40m.

Poissa Etienne.Oehmichen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #637 : 02 Maaliskuu, 2014, 13:10:47 »
Oukkelis doukkelis..Kopuna siis Phantom V1.1.1.
Kiitos paljoista vastauksista! Kokemusta on sen verran vähän tosiaankin, että olen pysytellyt pääasiassa van gps atti-tilassa ja kokeillut vaan muutaman kerran manuaali-tilaa. Mutta eiköhän se ole sitten pikku hiljaa aika ottaa rohkeasti askel etiäpäin ja alkaa lentämään atti-tilassakin.  ;D

Juu ihmetystä toki aiheutti se että, miksei löydy sateliittejä kun vilkuttelee kolmee punaista vihreän jälkeen ja meinasin että onkos se kompassijutska tai kopun sisusta saanu jotain hittiä kuitenkin? (En ole torpanu tosiaankaan..vielä  :D..mutta esim. viikko takaperin lentoon lähdössä kapealla hiekkatiellä tuuli alkoi puskemaan kopua metsään 2m. korkeudessa ja tietenkin kokemattomana ei taitoa löytynyt selkärangasta ohjata kopua takaisin, joten tein pakkolaskun rauhallisesti, mutta ottihan kopu siinä aluskasvillisuuteen ja varpuihin kosketusta. Tarkistin tietenkin potkurit ja kopun päällisin puolin ja palailin avaralle kentälle takaisin harjoittelemaan..tosin tuuli oli voimaas ja puuskittainen, joka toi oman nyansin lentämiseen, mutta antoi kyllä paljon luottamusta itselle selkänahkaan.)

Tarttee mennä kokeilemaan atti-tilassa lentämistä ja ehkä opetella tuota eri lentotilojen vaihtelemista lennon aikana. Tosiaankin tuuliset säät on toistaiseksi  olleet haastavia ja siksi pysynyt kentällä ja gps atti-tilassa ja lentokorkeutta vaihdellu tuulien mukaan, välillä korkeammalla tuntuu helpommalta, kun taas puiden alapuolella lentäessä tuntuu jotenkin turvallisemmalta, ehkä siksi, kun välillä on tuntunut siltä että tuuli vie kopua tai sillä on ollut haastavaa yrittää lentää takaisinpäin tuulta vastaan.

Mutta kivaa tmä on ollut ja saan kyllä joka lennosta kiksejä, mutta haluan tehdä kaikki huolellisesti ja varman päälle, jottei torppais kopua hallitsemattomasti..ja varsinkaan mihinkään rakennuksiin, autoihin tai ihmisiin. Ja tietenkin kopun karkailu saisi varmaan sydämen tykyttämään ylikierroksille, hehee!  ;D

Mutta juup ollaan kuulolla taas ja tarkkailen kopun kompassijutskaa jne., mutta Atti-tila kutsukoot!!! Kiitos kaikille ja pidetään tää henki täällä lepposana ja ystävällisenä, niin on mukava keskustella, vaikkakin kokeneemmille saattaa vaikuttaa tällaisten nyyppien ongelmat joskus itseselvyyksiltä ja tyhmiltä kysmyksiltä. Mutta kaikille turvallisia lentoja ja muistakaa, Taivas on vain rajana ja nekin rajat tavoittamattomissa! 8 )
T. Etienne Oehmichen

Poissa outo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #638 : 02 Maaliskuu, 2014, 13:12:03 »
Täällä ajetaan myös GPS tilassa, etenkin jos on lähellä puita. Korkeammalla ja väljemmällä alueella (pellolla) vetelen ATTIlla. Manualiin en oo uskaltanut vielä koskea..

Poissa Etienne.Oehmichen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #639 : 02 Maaliskuu, 2014, 13:54:11 »
Täällä ajetaan myös GPS tilassa, etenkin jos on lähellä puita. Korkeammalla ja väljemmällä alueella (pellolla) vetelen ATTIlla. Manualiin en oo uskaltanut vielä koskea..

Juurikin näin olen itse tehnyt, mutta olen kokeillut parikertaa manuaalia kokeilumielessä, mutta pääasiassa menty tuolla gps-tilassa, ehkä juurikin siksi, etä antaa mahdollisuuden turvallisesti pysähtyä paikalleen "kelatessaan" seuraavaa siirtoa ohjainpuikkojen kanssa (tosin onhan tässä iskostautunut jo kohtalaisesti tuo ohjaaminen, mutta toki yllättävissä ja läheltäpiti-tilanteissa esim. puuston lähestyessä nopealla vauhdilla, ei ohjaaminen olekaan itsestään selvyys). Tätä taitoa ei voi kait muuten oppia, kuin harjoittelemalla ja harjoittelemalla. Mut onhan tuon perus harjoittelemisen lisäksi jo ollut kova halu ollut tehdä kuvauslentojakin, mutta toistaiseksi materiaali odottaa kovalevyllä, sillä tuntuu jotenkin kököltä ilman gimbaalia, vaikkakaan jelloa en ole havainnut yhtään (kopun ja GPH3BE välissä on tuollainen halppis antijello-teline, joka ajaa tuon jello-asiansa todella hyvin).

Taidankin lähteä kohta puolin ilmailemaan! 8 )
T. Etienne Oehmichen

Poissa outo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #640 : 05 Maaliskuu, 2014, 01:30:38 »
Tuosta manual modesta.

Tänään meinas tulla torppi 30m korkeudessa kuuseen. Minä sitten pistin sinne alimpaan ATTI tilaan manual moden. Tuli joku ajatuskatkos kun lentelin ilmassa ATTI modessa ja ajattelin laskeutua ja piti laittaa GPS mode. Tuli muuten aika kovaa kyytiä alas kun vauhtia oli sillä hetkellä 10-13m/s ja samalla "laskeutumassa". Nooo pienet paniikit ja refleksit veti GPS modelle. PUUH. Latvasta lähti pari tupsua ja kopterissa ei mitään jälkiä.. oijoi..

Sit kun sais laskeuduttua niin vaihdoin uuden akun ja koitin manual modea. Aika jännä kun on tikku keskellä koko ajan niin toi kaasun säätö on vähän.. no haasteellista. Onneksi edes hiukan kokemusta koksukoptereista ja "viritetyistä" sellaisista niin ei ihan reisille menny toi manual mode. Tosin vaatii toooooodddeeeellla paljon harjoitusta. Alas kyllä saan ehjänä ja jotenkin lennätettyä.

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #641 : 08 Maaliskuu, 2014, 13:09:12 »
Kuuluisiko tuon Nazan olla aivan suorassa runkoon nähden? Nyt vasta huomasin videolinkin johtoja asennellessa, että näkyy olevan aika vinoon asennettu piirilevylle. Irti se ei ole, eikä saanut sellaista tälliä että olisi voinut siinä kääntyä.

Poissa Dalsson

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #642 : 11 Maaliskuu, 2014, 12:15:25 »
Hei

Sain eilen hyppysiini tuollaisen dji phantomin. Laatuvaikutelma aika hyvä :)
Hankin tuon phantomin lähinnä kuvausmielessä, mutta mistä sitä tietää vaikka innostuisi enemmänkin tästä harrastuksesta.

Olen koittanut kovasti kahlata nettiä läpi ja etsiä tietoja/vinkkejä kyseistä laitetta varten. Ensimmäiseksi olisi tietty lentämisenopettelu atti ja manual tilassa. Tuo gps mode ei oikein tunnu niin luotettavalta että uskaltaisi näin arvokkaan laitteen antaa sen hoitoon :/

Jonkunverran lukenut noista karkailemisista. Ilmeisesti se on yleisesti tapahtunut gps atti tilassa ja usein myöskin kamera on ollut wifi yhteydessä?

Voiko tätä karkaamista estää jotenkin omalla toiminnalla? Ilmeisesti kompassi olisi hyvä kalibroida aika usein, manual tilan hallinta auttaa tilanteen pelastamisessa?


Onko ketään saanut selville mistä tuo karkailu johtuu? Kameran wifi, gps, kompassi, magneettiset kentät, pilotin virhe? Ei meinaan tee kyllä mieli hukata tuota kopteri+kamera yhdistelmää :D

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #643 : 11 Maaliskuu, 2014, 13:54:56 »
Veikkaisin että suurin syy karkailuun on ku ei ooteta tarpeeksi että kopu löytää sateliitit??? Onko täällä ketään jolta kopu olis karannu? 

Poissa Dalsson

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #644 : 11 Maaliskuu, 2014, 14:03:39 »
Muistaakseni tässä topikissa on kaksikin tapausta mistä löytyi video ja oliko yksi tapaus missä pyydettiin etsintäapua :/

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #645 : 11 Maaliskuu, 2014, 14:27:58 »
Onkohan phantom 2 karkaillu? Vai oliko tuo ongelma vain ykkösissä?

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #646 : 11 Maaliskuu, 2014, 14:44:35 »
On niitä karkaillut. Itselläkin Naza on halunnut lähteä ihan jonnekin muualle itsenäisesti.

Mut hyvä kuulla että joku suhtautuu näihin tietyllä varovaisuudella. Yleensä Phantom juuri ostetaan kun uskotaan myyntipuheita kotiin palamisesta ja automaattisesta lentämisestä. Gps tila antaa alussa hyvän "turvan" treenaamiseen. Pyörittelee ja lentelee totutellen että kopu on eri asennoissa ja menee sinne minne sen haluaa menevän. Kun perusjutut on hallussa, vaihtaa atti lentämiseen ja jos tuntuu et on lähdössä käsistä, klikkaa gepsin päälle. Manual lentämistä kannattaa treenata niin että saa koneen hallintaan ilmassa ja laskeutumaan.

Kun virrat kytkee, kannattaa todellakin odotella rauhassa tovi että löytää satellitit sekä rekisteröi "kodin".
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #647 : 11 Maaliskuu, 2014, 14:46:53 »
Onkohan phantom 2 karkaillu? Vai oliko tuo ongelma vain ykkösissä?

Offia: taitaa sekä ykkösen että kakkosen karkailu olla  sekä nuorilla että vanhoilla aika tasan ;-)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #648 : 11 Maaliskuu, 2014, 15:04:29 »
Mulla ei oo karannu, vaikka on ykkönen, tossa se lattialla istuu.

Poissa Dalsson

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #649 : 11 Maaliskuu, 2014, 15:48:26 »
Oliskos se niin että tuo manual moden saa päälle kun sen on ensin kytkenyt ohjelmiston käyttöön, mutta ei siis ole automaattisesti valittavissa?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4808 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5737 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
63096 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2405 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3420 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76