Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 570692 kertaa)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #650 : 11 Maaliskuu, 2014, 15:52:38 »
Oliskos se niin että tuo manual moden saa päälle kun sen on ensin kytkenyt ohjelmiston käyttöön, mutta ei siis ole automaattisesti valittavissa?

Noin mulla ainakin oli, eli assistant ohjelmalla piti ottaa käyttöön , samoin nuo IOC tilat, eli CL (course lock) ja HL (home lock).

Poissa Dalsson

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #651 : 11 Maaliskuu, 2014, 22:52:15 »
Miten tuon kopterin saa liitettyä tuohon nazan ohjelmaan? Latasin dji:n sivuolta ton nazan ohjelman ja liitin kopterin usb johdolla kiinni koneeseen (kopterissa tottakai akku kiinni).

Tietokone rekisteröi tuon kopterin mutta ohjelma ei. Pitäisikö ohjelman löytää kopteri automaatisesti?

Tänään pääsin ensimmäistäkertaa tuota konetta kokeilemaan ja on kyllä todella tunnollinen ja helppo ohjattava. Kovin korkealle ei vielä rohkene mennä joten pyörin suosiolla tuossa 1-5m korkeudessa. Tuo peiliohjaus täytyy kyllä harjoitella kunnolla, helppo uskoa että aiheuttaa paniikkitilanteita jos sitä ei kunnolla hallitse.

Alussa tuli kaadettua kpteri muutaman kerran kun oletti ohjauksen olevan vaikeampi kuin olikaan, mutta kun oppi luottamaan ettei se heti säntää mihinkään niin nousu, lento ja laskeutuminen alkoi sujumaan kohtalaisesti. Kaksi akullista lentelin ja tutustuin. Hymyssäsuin sai palata kotiin ja opiskelemaan lisää asiasta :)

Hieno tunne kun ohjaus tosiaan tekee mitä käsketään. Ennen tätä hajoittelin hetken night vision kopterilla ja siinä ohjaussuunnat saattoi seota kesken lennon tai kopteri ei suostunut lentämään toiseen suuntaan ollenkaan.
Tämä kone mahdollistaa ihan oikeasti järkevän harjoittelun, ilman jatkuvaa pelkoa että kohta rymisee :)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #652 : 11 Maaliskuu, 2014, 23:24:25 »
Mä oon tehny näin, assistant ohjelma auki tietokoneessa, phanttomin lähetin päälle, phanttomiin virrat ja sit usb piuha kiinni.

Poissa jeemu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #653 : 11 Maaliskuu, 2014, 23:30:00 »
Palaako kopukassa ledi himmeesti kun yhistettynä tietomakoneseen?

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #654 : 11 Maaliskuu, 2014, 23:41:44 »
Muistaakseni himmeä vihreä.

Poissa Dalsson

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #655 : 12 Maaliskuu, 2014, 07:49:44 »
Juu palaa. Kokeilin niin että avasin ohjelman ja sen jälkeen yhdistin kopterin usbilla, mutta lähetin mulla ei ollut päällä.
Mikä toisaalta on kyllä hölmöä etten sitä kokeillut, koska jos on tarkoitus vaikuttaa lähettimen valintoihin niin voisi olettaa että myös lähetin olisi silloin päällä:D Tuota täytynee siis kokeilla uudestaan.

Minkä tilalle tuo manual mode tulee? Toisen atti moden tilalle?

Tuohon manual moden käyttöönottoon taisikin olla kuvallinenohje aijemmin tässä topicissa :)

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #656 : 12 Maaliskuu, 2014, 22:08:57 »
Siihen alemman Atti-tilan paikalle saa valittua joko manual moden tai failsafen.

Poissa jeemu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #657 : 12 Maaliskuu, 2014, 23:26:50 »
Koitas lataa ajurit Dji n sivuilta ja kokeile sen jäläkee uuestaa.

Poissa Dalsson

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #658 : 13 Maaliskuu, 2014, 06:52:06 »
Nonii ajoin ajurit ja pidin lähettimine päällä niin onnistui.

Iso kiitos kaikesta avusta!

Poissa Korpikopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #659 : 17 Maaliskuu, 2014, 18:35:59 »
Hei. Nyt kun kokemuksia varmaan on noista goprolle käypäsistä gimbalkiikuista niin kertokaapa mikä olis paras
ratkaisu phantomin ekaversion alle.Ja sit tietysti se helppo ja hyvä/halpa ratkaisu.Hirveesti ei säätäminen
kiinnostais eli piuhat kiinni ja lentelemään:)
T Jari

Poissa outo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #660 : 18 Maaliskuu, 2014, 10:43:04 »
Hei. Nyt kun kokemuksia varmaan on noista goprolle käypäsistä gimbalkiikuista niin kertokaapa mikä olis paras
ratkaisu phantomin ekaversion alle.Ja sit tietysti se helppo ja hyvä/halpa ratkaisu.Hirveesti ei säätäminen
kiinnostais eli piuhat kiinni ja lentelemään:)
T Jari

Sitten sun tarvii ostaa kaksi.

Kiinalainen halpakopio ja sitten vaikka Zenmuse.

Poissa Dalsson

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #661 : 19 Maaliskuu, 2014, 09:57:48 »
Mitäs tuo zenmusen asennus käytännössä vaatii phantom ykköseen ja mitkä on käytännön hyödyt verrattuna tuollaiseen esim tarotin vastaavaan?

Poissa Etienne.Oehmichen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #662 : 23 Maaliskuu, 2014, 21:48:22 »
Voehan pihkura! Nyt on tullut lenneltyä todella todella paljon ja joka kerralla sen kolme akullista putkeen. Hommat on alkanut pikku hiljaa menemään ihan jees..tosin lähinnä gps atti-tilassa.

Ensimmäinen torppi näki päivänvalon puolitoista viikkoa sitten. Lensin takaperin peruttaen täysillä (kuvaten siis kameralla itseäni kohti) ja nostin liian hitaasti samalla täysivauhdilla peruuttaen ja puunlatvaan ja sieltä alas kivikkoon!  :'( Kopu tuli alas tassut edellä kivikkoon..huh huh..säihkähdyksellä selvittiin tällä kertaa. Toinen jalka vääntyi,mutta emännän hiustenkuivaajalla lämmittäen sain väännettyä takaisin lähestulkoon samaan asentoon.

No tänään olin sitten todella isolla peltoalueella ja lentelin jälleen gps atti-tilassa yhden akullisen. Go Pron akku oli finaalissa,joten irroitin sen ja ajattelin treenailla kaksi akullista lentämistä..hmmm..niillä muilla modeilla. Noh nousin ilmaan gps atti-tilassa ja vaihdoin atti-tilaan ja homma tuntui olevan hanskassa (siis tuntui olevan). Nostin korkeutta ja siirryin manuaali-tilaan ja noin muutama sekunttia lentoa ja yht'äkkiä kopu lähtee moottorit vinkuen täysillä syöksymään tonttiin..aaargh! Tässä tuli aloittelijan kokemus esiin, en kerennyt seuratakopun syöksyä tekemättä juurikaan mitään ja se tuli täysillä peltoon,niin että savipöllysi maassa. Tuntui kuin koneesta olisi syöksyn aikana irronnut tehojakin enemmän? No jälleen kopu säilyi täysin ehjänä (joku pikku murunen ihain kuin jokin komponentin tai vastaava osa tipahti sisältä kun avasi kopun kannen.

Putsasin moottorit paineilmalla ja paperiliinalla mudat kopun kuoren sisältä ja ulkopuolelta. Testilennon jälkeen tuntui toimivan ihan jees,tosin vilkutti vihreä-punainen valoa eli ei löytänyt kaiketi kaikkia sateliittejä, mutta toimi muuten normaalisti.

Eli onko niin että manual-mode on jotenkin todella haastavan epävakaa vai miksi se kippasi yht'äkkiä ja syöksyi viistosti moottorit huutaen tonttiin?! (jälkikäteen kelailin,että oliskos ollut pelastttavissa nopealla gps atti-modeen siirtymisellä tai failsafe toiminnalla?)..mutta kaikki tapahtui muutamassa sekunnissa ja vaikka oli korkeutta riittävästi,niin ei siinä keretty sanomaan kissaa tai muitakaan eläimiä!!! Kertokaas minkä virheen tein? (mielestäni ei tuullut juurikaan,mutta voiko jollain nopealla käännöksellä tai kiihdyttämisellä saada kopun kippaamaan manual-modessa?)

- Kiitos etukäteen ja tuurikin on ollut läsnä näillä parilla torpilla,sillä savipelon sijasta jos olisin ollut asfaltilla,niin olis ollu paljon muovinpalasia ja entinen kopu,tuli meinaa sen verran lujaa korkealta ja kovaa tonttiin!!
T. Etienne Oehmichen

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #663 : 23 Maaliskuu, 2014, 22:07:43 »
Atti tilassa kopu ei pääse pyörähtämään ympäri, koska asteluku minkä kallistuu on rajoitettu. Manual tilassa tuota rajoitusta ei ole ja jos annat tikun olla jossain asennossa, jatkaa se vaan pyörähtämistä ympäri. Reagoi myös manual tilassa paljon herkemmin tikkuihin ja helposti jos korjaa liikaa, saattaa kopu ollakkin nopeasti ympäriämpäri päällään ilmassa. Heittämällä gps tilaan sekä antamalla kaasua, olis EHKÄ voinut pelastaa. Mutta nopeasta pudotuksesta vaatii myös aikaa korjaukseen. Ehtii ehkä kääntyä oikein päin, mutta helposti on jo tontissa ennen kuin kerkeää ottaa korkeutta.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Etienne.Oehmichen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #664 : 24 Maaliskuu, 2014, 08:38:10 »
Kiitos Mikek!..juuri näin kuvaamallasi tavalla minulle tais käydä..eli olin aika korkeella, vaikea havaita kopterin asentoa jne. ja annoin aika reilusti kaasua ja lopputulos tonttiin, kun en osannut olla riittävän valppaana korjatakseni/yrittääkseni muuttaa lentomoodia.

Eli mites tämän manual-moden kanssa kannattaisi aloitella harjoittelemista,että välttis vastaavilta kippauksilta? Ja minkä takia täällä kokeneemmat ovat sitä mieltä,että "Jollet osaa lentää manuaalisti,niin turha lennättää ollenkaan"? Turvallisempaa on kyllä ollut lennellä ja harjoitella gps atti-tilassa! Mutta antakaa toki näkökulmia ja neuvoja miten harjoittelen manual-modella, niin etten kippaisi sitä ilmassa..rauhallismmat käännökset? Hitaampi vauhtiko? Laajemmat kaarrokset? Antakaa aloittelijoille nyt hyviä neuvoja ja vinkkejä,eikä vaan huudella taustalla pätien. Nyt niitä viisaita neuvoja ja kokemuksen hedelmiä jakoon,hei!
T. Etienne Oehmichen

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #665 : 24 Maaliskuu, 2014, 09:22:54 »
Kannattaa opetella manuaali tila niin että osaa ottaa koneen hallintaan. Ohjaus on todellakin herkkä ja vaatii totuttelemista. Tuossa Phantomin ohjaimessa kun ei taida saada säädettyä expoja. Mutta leijuttelemalla vaikka noin 2 metrin korkeudessa paikoillaan. Kokeilee hiljalleen miten ohjautuu eteen-taakse-sivuille. Nythän ei korjaa kopterin asentoa ja saadakseen taas koneen takas paikalleen leijuntaan, pitää ohjata "vastaan". Kun saa koneen liikkumaan ja taas pysähtymään leijuntaan, voi kokeilla vaikka jotain kuviota leijutella hiljalleen. Ja kun leijunta alkaa sujumaan kopun "nenä" itsestään poispäin, voi kääntää jompi kumpi "kylki" itseenpäin. Kokeilee taas pitää paikoillaan, liikutella eteen-taakse ja palauttaa. Jos tuntuu et lähtee käsistä tai sekoaa suunnissa, tuosta kylki-asennosta on nopea kääntää taas nenä poispäin, jossa suunnat on helpompia. Sitten tietenkin on vielä vaikein, eli "nenä" itseensä päin. Sitten onkin vaan seuraavana et pyörittelee miten sattuu ilmassa, mutta aina pitää mielessä et jos tuntuu ettei pysty hallitsemaan konetta, pyrkii kääntämään koneen nenän itsestään poispäin ja on aina paljon helpompaa saada hallintaa. Tylsän näköistähän tuo on sivustakatsojalle, mutta itse lentäjälle todella hyvää treeniä ja palkitsee kyllä. Se fiilis että kone on hallinnassa ja lentäjä vie konetta eikä toisinpäin, tuo älyttömästi varmuutta sekä rentoutta lentämiseen. Tulee paljon vähemmän APUA!- ja HUPS!-tilanteita ;)
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #666 : 24 Maaliskuu, 2014, 10:20:23 »
Kiitos Mikek!..juuri näin kuvaamallasi tavalla minulle tais käydä..eli olin aika korkeella, vaikea havaita kopterin asentoa jne. ja annoin aika reilusti kaasua ja lopputulos tonttiin, kun en osannut olla riittävän valppaana korjatakseni/yrittääkseni muuttaa lentomoodia.

Eli mites tämän manual-moden kanssa kannattaisi aloitella harjoittelemista,että välttis vastaavilta kippauksilta? Ja minkä takia täällä kokeneemmat ovat sitä mieltä,että "Jollet osaa lentää manuaalisti,niin turha lennättää ollenkaan"? Turvallisempaa on kyllä ollut lennellä ja harjoitella gps atti-tilassa! Mutta antakaa toki näkökulmia ja neuvoja miten harjoittelen manual-modella, niin etten kippaisi sitä ilmassa..rauhallismmat käännökset? Hitaampi vauhtiko? Laajemmat kaarrokset? Antakaa aloittelijoille nyt hyviä neuvoja ja vinkkejä,eikä vaan huudella taustalla pätien. Nyt niitä viisaita neuvoja ja kokemuksen hedelmiä jakoon,hei!

Hommaamalla joku asiallinen CP kopu. Ei missään nimessä tartte olla edes iso vaan joku mcpx tai vastaava. Sen kun saa hanskaan alkaa mikä vaan luonnistua  ;)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #667 : 24 Maaliskuu, 2014, 10:44:40 »
Tuo sääntö että "Jollet osaa lentää manuaalisti,niin turha lennättää ollenkaan" on kyllä täysin typerä. Jossain 3D puolella voisin ymmärtää tällaisen kommentin kun ne kopterit on nimenomaan temppuiluun tehty, mutta multeilla voi (itseasiassa pitää) nauttia hommasta muuta kautta kun ei näillä kuitenkaan mitään piroflippejä veivata.

Tästä huolimatta suosittelen itsen sen manuaalitilan ottamisen haltuun jossain vaiheessa, mutta harjoittele nyt ensin suunnat tuon mikekoon ohjeen mukaan GPS ja ATTI tiloissa. Itse en lennä ollenkaan manuaalitilassa kun tällä mun vehkeellä tavoite on ilmakuvien otto eikä siitä lentämisen fiiliksestä nauttiminen. Jotta laitteen hallinnasta ja kopterin käskyttämisestä pääsee multeilla nauttimaan kunnolla on se manuaali tila kaikkein paras, mutta ei mitenkään välttämätön. Etenkään alkuun.

Joissain onglmatilanteissa tuo manun hallinta voi pelastaa homman. Toisaalta ainakin omassa lennossa kopu on usein niin kaukana/korkealla ettei sen "keulan" suuntaa voi havainnoida (IOC tiloissa ei tarvitse) eikä tällöin ole paljon hyötyä vaikka manutila olisikin hanskassa. Voihan sen varovasti yritys-erehdys menetelmällä saada sieltä manulla kotiin mutta ei tuo nyt ole asioita joita ihan ensimmäisenä kannattaa murehtia.

Ei 3D kopujakaan kukaan(?) harjoittele lentämään ilman perägyroa siltä varalta että se joskus vaan itsekseen pimenee.
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #668 : 24 Maaliskuu, 2014, 11:36:30 »
Toisaalta ainakin omassa lennossa kopu on usein niin kaukana/korkealla ettei sen "keulan" suuntaa voi havainnoida (IOC tiloissa ei tarvitse) eikä tällöin ole paljon hyötyä vaikka manutila olisikin hanskassa.

Ei taida lakikaan oikein tukea ajatusta, jossa lennätettävän laitteen asennosta "ei voi olla hajuakaan" ;-)

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #669 : 24 Maaliskuu, 2014, 12:27:45 »
Joissain onglmatilanteissa tuo manun hallinta voi pelastaa homman. Toisaalta ainakin omassa lennossa kopu on usein niin kaukana/korkealla ettei sen "keulan" suuntaa voi havainnoida (IOC tiloissa ei tarvitse) eikä tällöin ole paljon hyötyä vaikka manutila olisikin hanskassa. Voihan sen varovasti yritys-erehdys menetelmällä saada sieltä manulla kotiin mutta ei tuo nyt ole asioita joita ihan ensimmäisenä kannattaa murehtia.

Ei 3D kopujakaan kukaan(?) harjoittele lentämään ilman perägyroa siltä varalta että se joskus vaan itsekseen pimenee.

DJI:n maailmassa manuaalitilan toiminta peruslennossa vastaa aika pitkälti perinteistä FBL-purkillista kopteria eli vakautusgyrot on aina käytössä.

Attitude-tilassa mukaan astuu barometri korkeuden pitämiseen ja automaattinen palautus vaateriin, kun tikuista päästetään irti. Näihin voinee yleensä luottaa, mutta jossain erityisolosuhteissa ilmanpaineanturi saattaa sekoilla, jolloin manuaalitila helpottaa.

GPS-tilassa luotetaan baron lisäksi täysin gps:n ja kompassin dataan. Lentotila on herkkä erilaisille häiriöille ja softan bugeille. Häiriötilanteessa manuaalitilaan pudottamalla saa härvelin toki aina alas, mutta mitä paremmin lentotaito on hyppysissä, katastrofin ainekset laimenee...

Kopterin lentäminen siten, ettei orientaatiosta ole hajuakaan, on mielestäni aika holtitonta toimintaa. Oikeat UAV:t sitten erikseen.

Hommaamalla joku asiallinen CP kopu. Ei missään nimessä tartte olla edes iso vaan joku mcpx tai vastaava. Sen kun saa hanskaan alkaa mikä vaan luonnistua  ;)
Tämä tai simu tarjoaa paljon halvalla.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #670 : 24 Maaliskuu, 2014, 12:33:12 »
Kopterin lentäminen siten, ettei orientaatiosta ole hajuakaan, on mielestäni aika holtitonta toimintaa. Oikeat UAV:t sitten erikseen.


Da, lakihan vaatii Fpv:n assarin tarkkailijaksi, eikä turhaan.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #671 : 24 Maaliskuu, 2014, 12:40:33 »
Lainaus käyttäjältä: Otou
Hommaamalla joku asiallinen CP kopu. Ei missään nimessä tartte olla edes iso vaan joku mcpx tai vastaava. Sen kun saa hanskaan alkaa mikä vaan luonnistua  ;)
Lainaus käyttäjältä: mop
Tämä tai simu tarjoaa paljon halvalla.
Itse en simuilusta tykkää, kun ei siinä ole mitään "jännitystä" ;) v929 on halpa sisällä sekä myös ulkona kikkailuun eikä rikki ole saanut mitään. Tuota kun pyöritteli, oppi orientaatiota hyvin.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #672 : 24 Maaliskuu, 2014, 12:51:25 »
Itse en simuilusta tykkää, kun ei siinä ole mitään "jännitystä" ;) v929 on halpa sisällä sekä myös ulkona kikkailuun eikä rikki ole saanut mitään. Tuota kun pyöritteli, oppi orientaatiota hyvin.
Nano QX on vähän kalliimpi, mutta jos on spekun mankka, niin toimii suoraan ja samat kommentit: Kestää seiniä, pöytiä, tuoleja jne. Kaksi lentotilaa, joista vakautettu on todella helppo ja sopii alun orientaatioharjoitteluun . Akrotilalla voi sitten treenailla lentotaitoja pidemmällekin.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #673 : 24 Maaliskuu, 2014, 12:54:09 »

Kopterin lentäminen siten, ettei orientaatiosta ole hajuakaan, on mielestäni aika holtitonta toimintaa. Oikeat UAV:t sitten erikseen.


En tiedä viittaatko minuun vai puhutko yleisesti, mutta minä käytin ilmaisua "ei voi havainnoida", mistä lie itse keksit tuon ettei olisi hajuakaan.  Olen lähes varma, että olet itsekin ollut kopterilla sellaisessa tilanteessa, jossa sen pyörähtäminen yht´äkkiä (jokin vikatilanne) pystyakselinsa ympäri x astetta johtaisi tilanteeseen, jossa sinulla "ei olisi hajua" sen keulan suunnasta. Lennättäessä pilotti "tietää" sen suunnan koska on itse sen siihen orientaatioon lentänyt.

Turvallisuus on tärkeää mutta minusta sellaisen vaatiminen että koska tahansa kopteria katsomalla pitäisi hahmottaa sen orientaatio täydellisesti menee jeesustelun puolelle. 3D puolellakin näkee jatkuvasti lennettävän niin kauas (usein ylös autorotaatiota varten) että vain pilotti voi tietää miten päin härveli on. Ja nimenomaan tietää, ei nähdä.


Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #674 : 24 Maaliskuu, 2014, 12:55:42 »
Da, lakihan vaatii Fpv:n assarin tarkkailijaksi, eikä turhaan.
Daadaa  8), Miksi Fpv:n pitää tarkkailla assaria? Nojoo, tässä nyt muutenkaan puhuttu fpv:stä vaan lennättämisestä esim. fanttomin IOC-moodissa tietämättä kopun asentoa.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4808 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5737 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
63094 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2393 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3420 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76