Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 570652 kertaa)

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #725 : 07 Huhtikuu, 2014, 15:36:57 »
Siinä taitaa olla gimbal mukana?

Tuota voisi kutsua kamerakiinnitykseksi, ei gimbaaliksi. Gimbaalilla mielletään kuvaavakauttavaa häkkyrää.

Eiköhän Gopron saa kiinni miltei mihin vaan.


Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #726 : 08 Huhtikuu, 2014, 01:23:41 »
Saako phantom visionissa toimimaan ground stationia? Jos saa niin mitä vaatii?

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #727 : 08 Huhtikuu, 2014, 11:43:18 »
Näyttäisi Lightroom 5.4 tukevan DJI Phantomin raw formaattia: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=5740&PID=5605546
Futaba T8FG Super

Poissa petrike

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #728 : 11 Huhtikuu, 2014, 16:42:03 »
Saako phantom visionissa toimimaan ground stationia? Jos saa niin mitä vaatii?

Ei saa. On tarkoitettu vain Phantom 2:een. Visioniin pitäisi tulla softapäivityksen kautta sama toiminnallisuus ilman mitään lisäkilkkeitä.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #729 : 11 Huhtikuu, 2014, 19:04:55 »
Ei saa. On tarkoitettu vain Phantom 2:een. Visioniin pitäisi tulla softapäivityksen kautta sama toiminnallisuus ilman mitään lisäkilkkeitä.

Onko jossain taulukko, että mikä noista valkoisista appleista on millainenkin? Eihän noista ota erkkikään selvää ja sivustonsa sotkee vaan lisää.

Poissa gobba

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #730 : 12 Huhtikuu, 2014, 23:26:45 »
Ensimmäinen quad-kopu investoitu (dji phantom 1.1.1)

Nyt pitäisi saada laitteeseen sopiva kamera. Ajattelin, että sopiiko tämä kamera tuohon phanttomin omaan telineeseen?

--> http://www.blobber.fi/GoPro-HD-HERO-Wide-5-Naked

Poissa gobba

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #731 : 14 Huhtikuu, 2014, 10:06:46 »
Vielä toinen kysymys I-version phanttomista.

Onko tähän saatavilla leveämpiä laskeutumistelineitä jossain? Laskeutuminen olisi hiukan vakaampaa.

Poissa Etienne.Oehmichen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #732 : 16 Huhtikuu, 2014, 14:40:58 »
En ole Gobba varma sopivuudesta (tarkista vaikkapa jostain tuon Gopro Heron  ja tuon kameratelineen mitat), epäilisin että olis kamera liian iso tuohon, mutta voin toki olla väärässä. Kyllä niitä erilaisia landareitaon saatavilla varmaan pilvin pimein.

https://www.google.fi/search?q=dji+phantom+landing+gear&client=firefox-a&hs=974&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=lGpOU9-FF6Tq4wTKioHwDg&ved=0CEwQsAQ&biw=1280&bih=857

Parhaiten onnistuu alastulo orggislandareilla minun mielestä, kun vapautat oikean käden ohjaussauvasta ja lasket vasemmalla suht ripeesti n. 50-100 cm korkeudesta kopun alas maahan ja tämän jälkeen väännät ohjaussauvat alakulmiin keskelle eli sisäänpäin, ni onnistuu hyvin (itse jossain vaiheessa menin sekaisin tuossa alastulorituaalissa ja väänsin ohjaussauvat aina ulospäin alakulmiin, jolloin melkein aina kopu kippasi nurin ennenkuin moottorit sammui)  ;D
T. Etienne Oehmichen

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #733 : 16 Huhtikuu, 2014, 23:26:07 »
Parhaiten onnistuu alastulo orggislandareilla minun mielestä, kun vapautat oikean käden ohjaussauvasta ja lasket vasemmalla suht ripeesti n. 50-100 cm korkeudesta kopun alas maahan ja tämän jälkeen väännät ohjaussauvat alakulmiin keskelle eli sisäänpäin, ni onnistuu hyvin (itse jossain vaiheessa menin sekaisin tuossa alastulorituaalissa ja väänsin ohjaussauvat aina ulospäin alakulmiin, jolloin melkein aina kopu kippasi nurin ennenkuin moottorit sammui)  ;D

Kun kopu on saavuttanut maanpinnan, niin vetää vaan kaasut pois ja pitää siinä, moottorit sammuu noin kolmessa sekunnissa eikä kippaile mihinkään. Eli tuo "tikut kulmiin"-rituaali ei ole välttämätön.

Poissa gobba

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #734 : 18 Huhtikuu, 2014, 11:08:18 »
Kiitos neuvoista! Pitää tutkia tuota laskeutumisteline juttua tarkemmin vielä.

Pystyykö DJI I-version lentovakautta säätämään jotenkin tarkemmin tietokoneella? Tuntuu, että kopu hakee nyt hiukan, eikä pysy vakaasti paikoillaan. Toki tuuli on vaikuttanut monena päivänä lentoon aika paljon. Potkureina on ihan normi itsestään kiristyvät Phantomin mallit.

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #735 : 18 Huhtikuu, 2014, 11:11:43 »
Kannattaa varmistaa että avaruudesta ei tule liikaa säteilyä. Tuo GPS:n tarkkuus kun vaihtelee.

Tässä on esim linkki taulukkoon, josta voi peilata paljonko gps:sään kannattaa luottaa.


Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #736 : 22 Huhtikuu, 2014, 04:31:17 »
K-indeksin seuraamiseen "GPS-lennätyksen" kannalta löytyy Android app

https://play.google.com/store/apps/details?id=info.kijk.Kmonitor

Poissa KMikko

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla"
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #737 : 23 Huhtikuu, 2014, 12:01:08 »
Moi,
En tiedä liittyykö asiaan,mutta viimeviikolla Torniossa kuulemma vaikeutti "maamittareitten" hommia...Eivät kerta kaikkiaan saaneet yhteyttä sateliitteihin???
Epäilivät,että Ukrainan tilanne vaikuttaa   ??? Tiedä häntä??

T.Mikko

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #738 : 23 Huhtikuu, 2014, 12:46:27 »
Moi,
En tiedä liittyykö asiaan,mutta viimeviikolla Torniossa kuulemma vaikeutti "maamittareitten" hommia...Eivät kerta kaikkiaan saaneet yhteyttä sateliitteihin???
Epäilivät,että Ukrainan tilanne vaikuttaa   ??? Tiedä häntä??

T.Mikko

Mitenköhän laskettelijat ovat löytäneet hiihtohissille, jos GPS ei toimi :D

Poissa JanneHir

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #739 : 24 Huhtikuu, 2014, 10:36:16 »
Moi,
En tiedä liittyykö asiaan,mutta viimeviikolla Torniossa kuulemma vaikeutti "maamittareitten" hommia...Eivät kerta kaikkiaan saaneet yhteyttä sateliitteihin???
Epäilivät,että Ukrainan tilanne vaikuttaa   ??? Tiedä häntä??

T.Mikko

Eikös tässä viimepäivien aikana ole ollut aika komeita revontulia. Revontulet tarkoittaa että ionosfäärin aktiivisuus on korkea, mikä häiritsee paikannussatelliittien signaalien kulkua tuoden epätarkuutta sijaintitarkkuuteen. Pitäkää muutenkin mielessä, että näissä koptereissa käytettävä absoluuttinen paikannus parhaimmassakin olosuhteessa yltää 10-5 metrin tarkkuuteen.

-Terveisin kohta valmistuva maanmittauksen insinööri

***********

Asensin Phantomiin T-Motorin moottorit ja Tarotinkin säädöt ovat vihdoin osuneet kohdilleen.





Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #740 : 24 Huhtikuu, 2014, 15:00:17 »
Tuo mainitsema Android sovellus perustuu:

"The Estimated 3-hour Planetary Kp-index is derived at the NOAA Space Weather Prediction Center using data from the following ground-based magnetometers: Sitka, Alaska; Meanook, Canada; Ottawa, Canada; Fredericksburg, Virginia; Hartland, UK; Wingst, Germany; Niemegk, Germany; and Canberra, Australia."

Poissa Lapinjuntti

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #741 : 26 Huhtikuu, 2014, 20:53:17 »
Kopeteri karkasi Firmaware päivityksen jälkeen!Mistä johtuu ja mitä vois tehdä?

Eli tästä ollut tässä rimpsussa aikaisemminkin juttua, mutta en kyllä suoranaista vastausta löytänyt tähän ongelmaan, eli mulla on se vanha phantomi, jossa taisi olla firmware 3.02 versio. No nyt kun pitäisi tuo Zenmusen gimbaali laittaa päivitin Nazan ohjelmistolla sen ja kalibroin myös kompassin, tein se kyllä sisällä, en tiedä onko vaikutusta, asian mukaiset piipitykset antoi ja värit...?NOh kaikki meni niinkuin videossa, ohjain toimi normaalisti jne.

No sitten lentämään GPS tila päällä kuten normaalisti ja vasen namikka Off-asennossa. Aikaisemmin ei ole mitään häikkää ollut, vaikka pihaa reunustaa korkeat kuuset ja on vähän katveessa, no vihreä valo palo ihan normaalisti lentoon ihan ok, mutta lähtee aika alussa  vaeltaan sivusuunnassa vasemmalle, ei mitään kiertoa aika suoraan vain vasemmalle ja kohta ei totellu mitään ohjain liikkeitä PRKLE!Onko taas nämä niitä normi päivityksiä että kaikki menee päin TTUA kun nuo lataa koneeseen, pitääkö jotain GPS-anturin tai muuta alkaa siirtään tai jotain...? Miten tuohon vehkeeseen nyt uskaltaa mitää kameroita laittaa gimbaalin kiinni...

En olisi päivittäny mihinkään, mutta tuo gimbaalin ei pelaa ja ei pelaa visiiin ennenkuin siihen se upgrade-kitin asentaan. Onneksi ei ollut kamera mukana, ja uskaltaako tuolla enään GPS modessa lentää, ku  tuommoisia temppuja alkaa tekemään...ja HUOM! vanhalla firmawarelle ei kertaakaan, ei minkäänlaista häikkää, lensi just sinne minne halusi...Mietin , että pitääkö alkaa vai tuossa atti modessa-lentään, en kuitenkaan ole kovin korkealle sitä viemässä, aina näkee sen ja minne päin valot näyttäää ja minne menossa...

Korvatillikkan olis insinööri saanut jo olis samalla tontilla ollu! TANA!

Poissa Lapinjuntti

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #742 : 26 Huhtikuu, 2014, 21:07:11 »
niin onhan noita viissiin karannut enemmänkin...

Mutta en lentänyt korkealla noin 3-4m, liian kaus tai mitään muuta päätöntä, noin 10m päässä se vain päätti  syöksyä metsään...


Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #743 : 27 Huhtikuu, 2014, 00:00:38 »
En tunne noita "vanhoja phantomeja", mutta uudemmassa kalibroisin IMU:n.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #744 : 27 Huhtikuu, 2014, 00:42:53 »
Lainaus
ei mitään kiertoa aika suoraan vain vasemmalle ja kohta ei totellu mitään ohjain liikkeitä PRKLE!

Saitko siis takaisin hallintaan kun vaihdoit ATTI modeen? Lähtikö kovaa vauhtia vai hitaasti liukuen?
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Lapinjuntti

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #745 : 27 Huhtikuu, 2014, 08:44:47 »
tsekkasin tuon IMU:n mutta ei pitänyt olla tarvetta kalibrointiin...tein sen kuitenkin nyt...

Taas sama homma, yhtäkkiä ei enää tottele ohjaimia vaan lähtee vaeltaan yksin, onneksi matalalla kohtuu hiljaa talon seinään. PRKL! ei tuossa GPS tilassa taida uskalla lentää enää ollenkaan. Tuntuu muutenkin, että tuossa GPS-tilassa ei meinaa oikein totella...

Nazan ohjelmassa kaikki kyllä näyttää ihan ok, ohjaimet toimii jne.

Pitäisköhän kokonaan ajaa asetukset uudelleen, jos kuitenkin päivityksessä mennyt joku bitti poikittain...

Poissa Lapinjuntti

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #746 : 27 Huhtikuu, 2014, 08:45:53 »
aika hitaasti liukuen, ei mitenkään erityisen kovaa...

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #747 : 27 Huhtikuu, 2014, 08:47:34 »
Testaa atti modella tekeekö samaa, vai onko ongelma pelkästään gps modella.

Poissa Lapinjuntti

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #748 : 27 Huhtikuu, 2014, 09:03:00 »
Nyt lentelin toisen kerran uudestaan Atti ja GSP modessa pelasi ihan, hyvin ja tosiaan tuo karkaaminen on tapahtunut aina hyvin pian eka lentoon lähdön jälkeen...Taitaa pitää lennellä Atti-modessa, kun itsellä ei ole tarkoitus kovin huiman korkealle muutenkaan lennellä...

Pitää nyt aloittaa aina ATTI-modessa ja seurata esiintyykö samaa lagaamista...Kalibroin kompassin taas uudelleen, ja samoin IMU:n kalibroinnnit, ohjaimenkin kalibroin uudestaan, kaikki pitäis olla kunnossa...Tietysti nyt on vissiin jotain GPS-sinkku ongelmaa muutenkin Ukrainan tilanteen takia. Johtuukohan, että ei ole saanut kunnon yhteyttä sateliitteihin tai että singnaali on jotenkin suuripiirteinen.

Kokeilin tuota failsafe toimintoa, niin perkule sehän otti ja meinas lähtä ihan eri tontille mistä oli lähtenyt. Laitoin äkkiä virrat päälle ja atti-modessa takaisin kotipihalle...eli vähän nyt viittais että jonkin tuossa GPS-hommelissa ei ole oikein kunnossa, joko kopukassa tai sitten sinkun laadussa...näin maallikon päässä pähkäiltynä...

Tämmöstä tämä on kun toistaitoiset yrittää päässä ilmaan, onneksi en istu kopterin kyydissä...

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #749 : 27 Huhtikuu, 2014, 09:34:17 »
Tuossa karkailu kopterissa olisi nyt tilaisuus tutkia oikein kunnolla missä se vika on . On parasta ottaa propellit irti ja tutkia ajan kanssa.

Foorumit on täynnä spekulointia mistä tuo karkailu johtuu. Onko tuttava piirissäsi kunnon RF nörttiä ?

Yksi epäiyn kohde on huono radio kontrolleri .....

GPS on voinut mennä rikki törmäyksessä.....



« Viimeksi muokattu: 27 Huhtikuu, 2014, 09:36:11 kirjoittanut rotomoto »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4808 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5737 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
63094 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2393 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3420 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76