Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 570489 kertaa)

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #850 : 01 Elokuu, 2014, 19:24:02 »
Kerkesin jo poistaa. Akun tilahan näkyi aiemmassakin softassa prosentteina. Tuskin tuo huonompaan suuntaan on mennyt :). Vanhempi on ainakin vielä toistaiseksi ladattavissa myös dji:n omilta sivuilta.
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #851 : 01 Elokuu, 2014, 21:16:33 »
Ainakin mulla 7" tabletissa tuo prosenttifontti on niin pieni etten nähnyt sitä edes silmälaseilla.

Vanhoja softaversioita löytyy tuolta (enemmän kuin DJI:ltä tai google.playstä :)

http://www.droneslinger.com/software.html

Nuuka

  • Vieras
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #852 : 02 Elokuu, 2014, 21:17:54 »
Itsekin päivitin Phantom 2:een uusimman 3.06-firmwaren sekä P330CB versioon 1.0.1.32. H3-3D heilui holtittomasti joka puolelle tämän P330CB:n päivityksen aikana, mutta toimii nyt ihan normaalisti. Jännä, kun Phantomin sivulta latasin uuden Assistant Softwaren, sen pikakuvakkeen nimeksi tuli "DJI Phantom 2 Vision Assistant Software_3.2". Onkohan vain unohtunut nimetä kuvake uudelleen, koska itse ohjelmassa ei Vision-sanaa näkynyt, ja onnistuneesti sillä normaalin Phantomin päivitin.

Ilmeisesti ovat poistaneet tuosta 3.2-version Assistant Softwaresta akun varauksen varoitusrajojen säädöt, eli ei voi valita enää, milloin saa varoituksen matalasta ja kriittisestä akun varauksesta, jotka ovat nyt säädetty 20 ja 15 prosenttiin. Lisäksi olivat tehneet niin, että matalan varauksen varoituksella (20%) kopteri alkaa palata takaisin kotiin, minkä voi kuitenkin poistaa käytöstä. Mutta jos kriittinen varauksen taso (15%) saavutetaan, kopteri alkaa laskeutua sille paikalleen, vaikkakin sitä voi kuulemma ohjailla ja hieman laskunopeutta hidastaa.

Poissa KaikkiNimetVarattu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #853 : 08 Elokuu, 2014, 17:50:31 »
Tulis. Samalla taajudella olevat signaalit sotkee toisensa. Video joko 5.8 tai 1.3Ghz. Helpolla pääsis alkuun esim electronicalta löytyvällä FatShark Predator V2 setillä, jossa tulee mukana kaikki. Lasit vastarilla, lähetin, kamera ja virranotto lc filtterillä balansointiliittimestä. Tuo siis 5.8 taajuudella. Halvemmallakin varmaan selviää jos on innostusta kasata oma setti erilisistä palikoista.

Kolmosesta en osaa varmasti sanoa, mutta aiemmilla versioilla goprota on kuvassa ollut sen verran viivettä, että voi hankaloittaa lentämistä. Esim. omassa ykkösversiossa se on varmaan puolen sekunnin luokkaa. Käytännössä mahdotonta lentää.

Mikä tuo Electronica on kun en sitä pikaisesti hakemalla ainakaan löytänyt? Mistä Suomesta käsin kannattaisi ostaa tuo setti? Entä löytyykö tuota valmista settiä 1.3 Ghz taajuudella, luultavasti olisi hivenen häiriöttömämäpi signaali kuin 5,8.

Poissa Jeziz

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #854 : 08 Elokuu, 2014, 17:54:07 »


Mikä tuo Electronica on kun en sitä pikaisesti hakemalla ainakaan löytänyt?
electronicarc
Espanjalainen kauppa
-Spektrum DX7s
-DJI F450 w/Naza-M
-Blade QX180 HD
-Phoenix simu
-Jiuchon Pro New

Poissa KaikkiNimetVarattu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #855 : 09 Elokuu, 2014, 18:46:55 »
Kiitti, löytyi.

Fatshark Pradotor-kitti. Tuleeko telemetriatiedot vakiona vai pitääkö hankkia mukaan jokin lisäpalikka? Akun tilatiedot olisi varmaan se välttämättömin tieto.

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #856 : 10 Elokuu, 2014, 09:38:45 »
Telemetriatietojen saamiseksi laseihin tarvitsee jonkun osd:n. Kamera ja videolähetin ei itsessään tiedä niistä mitään. Itsellä discossa käytössä kitin mukana tullut TBS Core, joka näyttää akun jännitteen, kulutetut mahit, lentoajan ja rssi:n voimakkuuden. Tuo on aika hintava, mutta hyvä. Muista en osaa kommentoida oikein juuta enkä jaata kun ei ole kokemusta. Taitaa esim. Hobbykingiltä saada akun jännitteen näyttävää osd:tä jo johonkin reilun kympin hintaan? Hifimmissä malleissa sitten mukana gps, jolloin voi näyttää vaikkapa nuolen lähtöpaikkaan.

Tuo siis tulee laitteen virransyöttöön kiinni ja kameran ja videolähettimen väliin.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #857 : 10 Elokuu, 2014, 09:55:23 »
25 taalaa maksaa gps:llä varustettu osd hobbykingillä. Tosin vakiona näyttää vain gps koordinaatit aku varauksen nopeuden ja ajastimen, mutta pienellä vaivalla saa näyttämään missä suunnassa on koti ja muitakin lisäominaisuuksia. Ja osd = on screen display.

Poissa jvc2013

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #858 : 18 Elokuu, 2014, 15:50:42 »
Onko uusimmassa versiossa (DJI Phantom 2) ollut vielä karkaustapauksia? Mulla on osto siirtynyt sen takia..

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #859 : 18 Elokuu, 2014, 18:52:13 »
Onko uusimmassa versiossa (DJI Phantom 2) ollut vielä karkaustapauksia? Mulla on osto siirtynyt sen takia..

Onhan niitä sattunut maailmalla jonkin verran, googlella löytyy tarinaa.

Jos budjetti antaa periksi niin kannattaa harkita Xaircraft X650 Pro pakettia (SuperX Basic aivoilla). En ole hetkeäkään joutunut tuon kanssa katumaan. On lennettävyydeltä ihan eri luokkaa kuin Phantomi ja kestää enemmän tuulta (on kooltaan isompi). Joutuu itte kasaamaan, säätäminen on helppoo kun purkin vakiogainit toimii hyvin.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #860 : 19 Elokuu, 2014, 08:22:26 »
Onko uusimmassa versiossa (DJI Phantom 2) ollut vielä karkaustapauksia? Mulla on osto siirtynyt sen takia..
Kyllä niitä ihan suomessakin on tapahtunut. Itse ollut yhden tapauksen silminnäkijä .
Siitä en sit osaa sanoa kumpaan kategoriaan tapaukset yleensä kuluu, käyttäjä vai kone. ::)

Poissa Heli Kopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #861 : 19 Elokuu, 2014, 21:57:55 »
Kuriiri kantoi kotiini nyt ensimmäisen kopterini, Phantom 2:n. Olen päntännyt manuaalin läpi ja päivittänyt kopterin ja RC:n ohjelmistot uusimpiin versioihin. Huomenna (jos säät sallii) olisi tarkoitus suorittaa ensimmäiset harjoituslennot.
Millaisia vinkkejä heittäisitte tällaiselle ihan aloittelijalle kun alan treenaamaan lentämistä? Pari kysymystä itselläni vielä auki:
-kannattaako ensilennot lentää GPS-modella vai ilman? Kummalla saan todennäköisemmin kopterin tuotua alas ehjänä :) ?
-pitääkö Failsafe-toiminnallisuus erikseen konfiguroida laitteeseen ennen lentoonlähtöä? Manuaalissa kun sanotaan (S1-kytkimen kohdassa) näin: "Users can configure position 3 (bottom position) of the S1 switch to trigger the Failsafe in the Assistant Software.". En kuitenkaan mistään kohtaa löytänyt tuossa softassa, että miten konfiguraatio tehdään.
-määritetäänkö "home point" aina ennen lentoon lähtöä S2-kytkimen avulla?
-tarvitsenko S2-kytkintä näin alkuun mihinkään muuhun, jos/kun Naza mode ei ole käytössä?
-S1-kytkimessä on asennot GPS (ylin), ATTI (keskellä) ja ATTI (alin). Jos "GPS" tarkoittaa että lennetään GPS-modessa, mikä on ero noiden kahden alemman ATTI-moden kesken?
-millaiset etäisyydet lentäessä kannattaa pitää lähistöllä kulkevaan voimajohtolinjaan? Suoraan johtojen alla/yllä ei tietenkään ole tarkoitus lentää, mutta mitä pitäisitte minimietäisyytenä poikittaissuunnassa?

Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, mutta ajattelin että parempi tässä kohtaa ennemmin kysyä viisaammilta kuin kokeilla ja katua.
Suuri kiitos avusta :).

Poissa Nemo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #862 : 21 Elokuu, 2014, 11:21:29 »
Kuriiri kantoi kotiini nyt ensimmäisen kopterini, Phantom 2:n. Olen päntännyt manuaalin läpi ja päivittänyt kopterin ja RC:n ohjelmistot uusimpiin versioihin. Huomenna (jos säät sallii) olisi tarkoitus suorittaa ensimmäiset harjoituslennot.
Millaisia vinkkejä heittäisitte tällaiselle ihan aloittelijalle kun alan treenaamaan lentämistä? Pari kysymystä itselläni vielä auki:
-kannattaako ensilennot lentää GPS-modella vai ilman? Kummalla saan todennäköisemmin kopterin tuotua alas ehjänä

En osaa neuvoa miten kannattaa tehdä, mutta kerron miten itse tein  ;)

-Jos ei ole mitään kokemusta, niin 5-10 akullista erittäin varovaista leijuttelua manuaali tilassa siten, että kopu on KOKOAJAN keula menosuuntaan ja noin parin metrin korkeudella. Tällä tavalla itse kopun perässä kävellen ja kaarroksia tehden oppii tuntemaan tikkujen reagoinnin. Kun on vähän tuntumaa voi kokeilla käänttää pystyakselin mukaisia suuntia ja tehdä käännöksiä eri asennoissa. Tällä tavalla oppii tuntemaan käytöksen eri asennoissa jottei sitten tule korkealla ylläreitä kun tuuli sitä riepottelee. 8)

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #863 : 21 Elokuu, 2014, 11:45:40 »
Kyllä itse lähtisin gps tilassa harjotteleen ja sitten ku taidot paranee atti tilaan ja sit vasta manuaali tilaan. Koska gps tilassa tuolla pystyy lentämään vaikka 5v kakara :)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #864 : 21 Elokuu, 2014, 12:05:48 »
Flite Test - How to Fly a Multirotor:
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Heli Kopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #865 : 22 Elokuu, 2014, 13:57:09 »
Kyllä itse lähtisin gps tilassa harjotteleen ja sitten ku taidot paranee atti tilaan ja sit vasta manuaali tilaan. Koska gps tilassa tuolla pystyy lentämään vaikka 5v kakara :)

Kiitos vinkeistä!
Atti-tila on S1-vivun keskimmäinen asento ja manuaali-tila S1-vivun alin asento?

Poissa tikkma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #866 : 22 Elokuu, 2014, 15:38:58 »
Tehdasasetuksissa ei S1 vivulla ole muita toimintoja, kuin kompassin kalibrointi. Softalla naza-moodiin, niin voi sitten valita toiminnot. Ylin ja keskiasento on gps, atti ja alimpaan voi valita failsafe tai manual. Samalla tulee vasempaan kytkimeen ios toiminnot. Ehkä ei kannata opetella manuaali tilassa.... oppii kyllä lentämään, jos kopukka pysyy ehjänä.....

Nuuka

  • Vieras
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #867 : 22 Elokuu, 2014, 21:49:25 »
-kannattaako ensilennot lentää GPS-modella vai ilman? Kummalla saan todennäköisemmin kopterin tuotua alas ehjänä :) ?
Mielestäni kannattaa lentää GPS-tilassa. Sitä paitsi Phantom 2 on aina GPS-tilassa, jos tietokoneella ei ole sitä säädellyt Naza-M-tilaan (paitsi silloin, kun se ei ole löytänyt vielä tarpeeksi satellitteja, jolloin se on tavallaan ATTI-tilassa, jolloin se pitää vain korkeuden jne. mutta ei sijaintia.) Itse en ole ainakaan vielä uskaltanut lentää manuaalitilassa, koska pelkään, että saan kopterin nurin ja se tipahtaa. ATTIakaan ei saa kytkettyä tehdasasetuksilla päälle.

-pitääkö Failsafe-toiminnallisuus erikseen konfiguroida laitteeseen ennen lentoonlähtöä? Manuaalissa kun sanotaan (S1-kytkimen kohdassa) näin: "Users can configure position 3 (bottom position) of the S1 switch to trigger the Failsafe in the Assistant Software.". En kuitenkaan mistään kohtaa löytänyt tuossa softassa, että miten konfiguraatio tehdään.
Failsafea ei saa tehdasasetuksilla kytkettyä tuosta S1-kytkimestä, vaan se kytkeytyy esimerkiksi silloin, jos ohjaimen signaali katkeaa, tai jos ohjaimen sammuttaa. Jos S1-kytkimeen haluaa saada Failsafen, kopteri täytyy asettaa Naza-M-tilaan, joka aiheuttaa myös muita asioita, joihin kannattaa perehtyä esim. YouTube-videoiden avulla. Naza-M-tilassa S1-kytkimen ylin asento on GPS-tila, keskimmäinen asento ATTI ja alin ATTI tai halutessa manuaalitila tai failsafen kytkeminen, mutten muista, mikä oli oletuksena Assistant Softwaressa, olikohan siinä ATTI oletuksena. Phantom-tilassa S1-kytkimellä ei tehdä muuta kuin kompassin kalibrointi, joka on erittäin tärkeää, ja josta löytyy tietoa ohjekirjasta (kalibrointi tehdään samoin myös Naza-M-tilassa).

-määritetäänkö "home point" aina ennen lentoon lähtöä S2-kytkimen avulla?
Ei. Phantom määrittelee sen itse, kun se on löytänyt tarpeeksi monta satellittia. Home pointin asettumisen havaitsee ledien vihreästä nopeasta vilkkumissarjasta. Home pointinhan saa asetettua tuolla S2-kytkimellä kesken lennon, jos niin haluaa, mutten muista, toimiiko se Phantom-tilassa.

-tarvitsenko S2-kytkintä näin alkuun mihinkään muuhun, jos/kun Naza mode ei ole käytössä?
Et tarvitse.

-S1-kytkimessä on asennot GPS (ylin), ATTI (keskellä) ja ATTI (alin). Jos "GPS" tarkoittaa että lennetään GPS-modessa, mikä on ero noiden kahden alemman ATTI-moden kesken?
Tuo kytkinhän ei siis tee mitään, ellei kopteria ole asetettu Naza-M-tilaan Phantom Assistant Softwarella. Jos niin on tehty, kahdella alimmalla ATTIlla ei ole eroa, ellei alimman ATTI:n tilalle ole asetettu Assistant Softwarella failsafen kytkemistä tai manuaalitilaa. Kannattaa kuitenkin katsoa, jos kopteri on Naza-M-tilassa, että mikä asetus siellä on päällä, ettei vahingossa mene kopteri manuaalitilaan.

Muista kuitenkin kalibroida kompassi ennen lentoa.
« Viimeksi muokattu: 22 Elokuu, 2014, 22:01:08 kirjoittanut Nuuka »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #868 : 22 Elokuu, 2014, 22:09:40 »
Nazassa en enään luottais gps:ään. Atti sentään luotettavampi. Tossa fc:ssä kannattaa laittaa mankkaan manual tila saataville. Jos yrittää fly away:tä, voi tiputtaa manualilla alas.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #869 : 22 Elokuu, 2014, 22:13:17 »
Nazassa en enään luottais gps:ään. Atti sentään luotettavampi. Tossa fc:ssä kannattaa laittaa mankkaan manual tila saataville. Jos yrittää fly away:tä, voi tiputtaa manualilla alas.
Mietin tuota samaa.. Liian monta lähtenyt kohti Kiinaa .
Nim. Perässä juossut 3km ;D

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #870 : 22 Elokuu, 2014, 22:15:24 »
Mielummin tiputtaa alas ja vaihtaa potkurit kun kattoo poislentoa haikeana perään vilkuttaen ;)
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa tikkma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #871 : 23 Elokuu, 2014, 00:10:43 »
Eikös tuo Kiinanmatka pysähdy atti tilassakin?

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #872 : 23 Elokuu, 2014, 00:21:27 »
Eikös tuo Kiinanmatka pysähdy atti tilassakin?
Itsellä Nazan sekoamisen pysäytti vasta manual tila. Gps kadotti satelliitit (lensin katoksen sisään) ja kun löysi uudestaan, lähti vetämään ihan minne sattui.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Heli Kopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #873 : 23 Elokuu, 2014, 13:23:00 »
Erinomaista, kiitos vastauksista.
Onko muuten kompassia kalibroitaessa merkitystä sillä, pyörittääkö kopteria myötä- vai vastapäivään?

Nuuka

  • Vieras
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #874 : 23 Elokuu, 2014, 20:58:46 »
Itse olen pyörittänyt aina myötäpäivään, mutta netissä on video-opastuksia, jossa sitä pyöritetään vastapäivään.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4808 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5737 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
63037 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2377 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3417 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76