-kannattaako ensilennot lentää GPS-modella vai ilman? Kummalla saan todennäköisemmin kopterin tuotua alas ehjänä ?
Mielestäni kannattaa lentää GPS-tilassa. Sitä paitsi Phantom 2 on aina GPS-tilassa, jos tietokoneella ei ole sitä säädellyt Naza-M-tilaan (paitsi silloin, kun se ei ole löytänyt vielä tarpeeksi satellitteja, jolloin se on tavallaan ATTI-tilassa, jolloin se pitää vain korkeuden jne. mutta ei sijaintia.) Itse en ole ainakaan vielä uskaltanut lentää manuaalitilassa, koska pelkään, että saan kopterin nurin ja se tipahtaa. ATTIakaan ei saa kytkettyä tehdasasetuksilla päälle.
-pitääkö Failsafe-toiminnallisuus erikseen konfiguroida laitteeseen ennen lentoonlähtöä? Manuaalissa kun sanotaan (S1-kytkimen kohdassa) näin: "Users can configure position 3 (bottom position) of the S1 switch to trigger the Failsafe in the Assistant Software.". En kuitenkaan mistään kohtaa löytänyt tuossa softassa, että miten konfiguraatio tehdään.
Failsafea ei saa tehdasasetuksilla kytkettyä tuosta S1-kytkimestä, vaan se kytkeytyy esimerkiksi silloin, jos ohjaimen signaali katkeaa, tai jos ohjaimen sammuttaa. Jos S1-kytkimeen haluaa saada Failsafen, kopteri täytyy asettaa Naza-M-tilaan, joka aiheuttaa myös muita asioita, joihin kannattaa perehtyä esim. YouTube-videoiden avulla. Naza-M-tilassa S1-kytkimen ylin asento on GPS-tila, keskimmäinen asento ATTI ja alin ATTI tai halutessa manuaalitila tai failsafen kytkeminen, mutten muista, mikä oli oletuksena Assistant Softwaressa, olikohan siinä ATTI oletuksena. Phantom-tilassa S1-kytkimellä ei tehdä muuta kuin kompassin kalibrointi, joka on erittäin tärkeää, ja josta löytyy tietoa ohjekirjasta (kalibrointi tehdään samoin myös Naza-M-tilassa).
-määritetäänkö "home point" aina ennen lentoon lähtöä S2-kytkimen avulla?
Ei. Phantom määrittelee sen itse, kun se on löytänyt tarpeeksi monta satellittia. Home pointin asettumisen havaitsee ledien vihreästä nopeasta vilkkumissarjasta. Home pointinhan saa asetettua tuolla S2-kytkimellä kesken lennon, jos niin haluaa, mutten muista, toimiiko se Phantom-tilassa.
-tarvitsenko S2-kytkintä näin alkuun mihinkään muuhun, jos/kun Naza mode ei ole käytössä?
Et tarvitse.
-S1-kytkimessä on asennot GPS (ylin), ATTI (keskellä) ja ATTI (alin). Jos "GPS" tarkoittaa että lennetään GPS-modessa, mikä on ero noiden kahden alemman ATTI-moden kesken?
Tuo kytkinhän ei siis tee mitään, ellei kopteria ole asetettu Naza-M-tilaan Phantom Assistant Softwarella. Jos niin on tehty, kahdella alimmalla ATTIlla ei ole eroa, ellei alimman ATTI:n tilalle ole asetettu Assistant Softwarella failsafen kytkemistä tai manuaalitilaa. Kannattaa kuitenkin katsoa, jos kopteri on Naza-M-tilassa, että mikä asetus siellä on päällä, ettei vahingossa mene kopteri manuaalitilaan.
Muista kuitenkin kalibroida kompassi ennen lentoa.