Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 570478 kertaa)

Poissa Heli Kopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #875 : 23 Elokuu, 2014, 23:33:07 »
Pyöritin itse kanssa myötäpäivään, vaikka joissain videoissa tosiaan pyöritetään vastapäivään...
Anyway ensilennot tänään suoritettu menestyksekkäästi. Hauskaa oli, tästä se homma lähtee!

Poissa Masq

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #876 : 25 Elokuu, 2014, 18:48:00 »
Onko Phantom2 Vision:iin saatavilla mitään gimbal:ia, siis tuohon visionin oman kameran ja kopterin väliin. Vai joutuuko vaihtaan kameran esim. gopro?

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #877 : 25 Elokuu, 2014, 19:42:47 »
On saatavilla ....kokeiles googlella phantom vision gimbal.

Poissa jkopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #878 : 06 Syyskuu, 2014, 04:27:43 »
Eilen tuli goodluckbuyn halba-gimbaali, puolessatoista viikossa normaalilähetyksenä. Paketista puuttui vain kiinnityslevy, jolla saisi phantomin alle. Laitoin jo sähköpostia, lupasivat järjestellä...
Sen verran irrallaan kokeilin, että vaikuttaisi toimivalta.

Onko joku selvittänyt, saako tässä tiltin toimimaan phantomin radion kanssa Nazasta? Kuvan oikeassa reunassa näkyy Pitch-liitännän kolme pinniä, mutta mikähän nasta tulee mihinkin? Ja mikä lienee tuo pikkupainike tuossa levyn oikeassa alanurkassa?

Millaisia kokemuksia sinulla on tästä, näin aika pitkään ajan päästä kysyttynä? 
Tilasin samanlaisen, mutta huomasin että esim. sinä olit käsittääkseni luopunut tästä ja palannut takaisin vanhaan.
Onko tuossa siis joku perustavaa laatua oleva vika tms?

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #879 : 06 Syyskuu, 2014, 08:16:45 »
Ei siinä mitään vikaa ollut, toimi aivan hyvin. Tutulla se on edelleen käytössä. Se vaan jäi minulla jouten, kun vaatimustason kasvaessa halusin siirtyä kolmiakseliseen vakaajaan.
Yksi puute tuossa on se, ettei ohjaimen firmistä voi päivittää, mutta toisaalta toimii se noinkin. Kameran kiinnitykseen suunnittelin jo pätevämpää systeemiä, mutta sekin jäi toteuttamatta. Ja melko painavahan se on jos vertaa vaikka Zenmuseen mutta hintakin tietysti aivan muuta.

Poissa jkopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #880 : 07 Syyskuu, 2014, 11:02:33 »
Ei siinä mitään vikaa ollut, toimi aivan hyvin. Tutulla se on edelleen käytössä. Se vaan jäi minulla jouten, kun vaatimustason kasvaessa halusin siirtyä kolmiakseliseen vakaajaan.
Yksi puute tuossa on se, ettei ohjaimen firmistä voi päivittää, mutta toisaalta toimii se noinkin. Kameran kiinnitykseen suunnittelin jo pätevämpää systeemiä, mutta sekin jäi toteuttamatta. Ja melko painavahan se on jos vertaa vaikka Zenmuseen mutta hintakin tietysti aivan muuta.

Kiitos paljon tästä! :)

Ihmisten kommenteista päätellen hinta on vuodessa laskenut aika rajusti, tollasta jopa yli sataa taalaa kertovat makselleensä 
Itse maksoin 44 euroa tomituskuluineen :)

Mitä tuossa Youtubesta katselin, niin ei taida olla edes vaikea asentaa niin, että Phantomin radio-ohjaimen lisävaruste "tilt-vipu" takana kääntää kameraa vertikaalisesti :) Tai niinku harcore tyypit teki jenkkivideolla: Ruuvimeisseli suoraan tilt-vivun reiästä sisään ja silleen käytettiin sitten sitä seitsemätttä kanavaa :) 

Koko asennus oli luokkaa: gimbal kiinni, yks piuha kiinni gimbaliin, yks kopteriin ja sitten virrat vaikkapa suoraan akun balanssiliittimestä ja se on siinä :)

Poissa Heli Kopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #881 : 07 Syyskuu, 2014, 12:41:45 »
Itsellä nyt P2:lla kymmenisen lentokertaa gps-tilassa takana. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa Naza-modeen ja treenailla ensin ATTI-modella ja sitten myös ihan manuaalilla (ensihätään sen verran että saisin mahdollisen flyawayn sattuessa tuotua kopun manuaalilla alas, aikanaan myöhemmin sitten toki ihan manuaalisen lentämisen ilosta).
Miten suosittelisitte ottamaan ensilennot manuaalitilassa? Nostaa kopu ATTI-tilassa ilmaan ja heittää siellä manuaalille? Vai jo maasta lähdettäessä suoraan manuaalilla?

Poissa Soppamies

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #882 : 19 Syyskuu, 2014, 14:27:22 »
Mitä itse olen manuaalilla reenannu niin olen ensin atti-modella nostanut vermeen ilmaan 3-4 metrin korkeuteen ja siinä vaihtanu manuaalille. Ohjaus tuntuu olevan pirun herkkä, joten kannattee varovaisesti alotella ja hakea tuntumaa, kannattee myös olla valmiina siirtymään takas att-modeen jos vehje lähtee lapasesta.
 :)

Poissa Urbanus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #883 : 19 Syyskuu, 2014, 21:58:39 »
Pieni pettymys. Liian rauhallinen.  :o Ei voi tehdä flippejä eikä kunnon slideja. Ohjain aika halvan oloinen, lennätysaika liian lyhyt. Totuin lenteleen manuaali ladybird joku kopio härpäke banggoodista niin olihan se paljon ärhäkkäämpi kuin tämä Dji phantom fc40. Kysymys: Kuinka paljon jaksaa nostaa kuormaa ja tuleeko ärhäkämmäksi jos hommaa 80C Discharge akun? Hovering toimii kyllä nätisti. Yleisarvosana 7,5/10 lennätyskokemuksesta. Tosin ei tää mikään temppukopteri oo. Eiköhän arvosana nouse kuvauksen tullessa mukaan. Ps. Pohjassa lukee model p330d 2.0.0 onko uusin

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #884 : 22 Syyskuu, 2014, 17:12:08 »
Kysymys: Kuinka paljon jaksaa nostaa kuormaa ja tuleeko ärhäkämmäksi jos hommaa 80C Discharge akun?

Eiköhän tuolle mukana tullut akku anna kakkua sen kun pyytääkin.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #885 : 22 Syyskuu, 2014, 17:29:42 »
No ei todellakaan mikään temppukopteri. Koneet vaihtamalla sais tietenkin lisää potkua, mutta toi fc taas ei ole tarkoitettu flippailuun, joten sekin menis uusiksi. Tee vaikka toinen multi puurimoista, 1200kv koneilla ja Naze Acro fc:llä, ja siitähän se hupi sitten alkoikin :)
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa tkpilot

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #886 : 01 Lokakuu, 2014, 19:26:02 »
Mitä itse olen manuaalilla reenannu niin olen ensin atti-modella nostanut vermeen ilmaan 3-4 metrin korkeuteen ja siinä vaihtanu manuaalille. Ohjaus tuntuu olevan pirun herkkä, joten kannattee varovaisesti alotella ja hakea tuntumaa, kannattee myös olla valmiina siirtymään takas att-modeen jos vehje lähtee lapasesta.
 :)

Itse kokeilin vasta nyt yli vuoden lennättelyn jälkeen tuota ATTI tilaa,  ::),  ihan kunnon korkeuksissa.
Ei sitä kannata pelätä, varsin helppoa ohjata kopteria kun tiedostaa vaan että sillä tuntuu siinä tilassa olevan enemmän omaa tahtoa jonka
saa kyllä hallintaan lyhyellä harjoittelulla.
Liekö nuo Phantomin karkailut tapahtuneet juurikin ainoastaan GPS tilassa joista on kirjoitettu tässäkin topicissa?
Oma 1. versio ei ole karkaillut ollenkaan (koputtaa puuta) yli vuoden lennättelyn aikana.

Poissa Soppamies

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #887 : 05 Lokakuu, 2014, 12:15:37 »
Niin, siis tuossa aiemmin puhuin MANUAL-tilasta... ATT-tila on vielä helppo lennettävä, vehje kun pysyy edelleen vaaterissa itsekseen tuolla moodilla.

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #888 : 28 Lokakuu, 2014, 19:54:00 »
DJI has released the new firmware v3.08 for Phantom 2 series



Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #889 : 29 Lokakuu, 2014, 14:17:02 »
Niin, siis tuossa aiemmin puhuin MANUAL-tilasta... ATT-tila on vielä helppo lennettävä, vehje kun pysyy edelleen vaaterissa itsekseen tuolla moodilla.

Miinuksena tohon phantomin manuaalitilaan on ohjaimen kaasutikun palautuminen keskelle. Muuten ihan ok manuaalissakin. Atti tila nyt ei paljoa muuten eroa gps tilasta, kuin sen että ei pidä paikallaan gps:n avulla. Eli jos laittaa lentään johonkin suuntaan ja vie tikut keskelle niin jatkaa tuule/oman vauhdin turvin matkaa. Menee muutenkin aika usein atti-tilaan kun gps signaali heikko. Monesti huomaa vain valoista koska on atti-tilassa. Tietty leijailessa sen huomaa ja matalalla helpommin. Mut jos hurjastelee niin atti-mode melkein parempi. Ei tule yllätyksiä.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Heli Kopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #890 : 02 Marraskuu, 2014, 13:21:21 »
DJI has released the new firmware v3.08 for Phantom 2 series



Pelittääkö hyvin päivityksen jälkeen :) ?

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #891 : 02 Marraskuu, 2014, 16:02:22 »
Pelittääkö hyvin päivityksen jälkeen :) ?

DJI mokasi "vanhojen" akkujen firmwarepäivitysten suhteen. Päivitys oli saatavilla 28.11. ja 31.11. tuli uusi päivitys ja huomautus ettei päivitys ole yhteensopiva tiettyjen akkuversioiden kanssa (ks. release notes). Mulla vahinko ehti tapahtua. Nyt Vision app hyvin nopeasti ilmoittaa "Not enough power to return home" vaikka etäisyys olisi vain 30 m varausta yli 70%. Joudun ehkä lähettämään akut DJI:lle, mikä on kallista, Itella kun ei LiPoja suostu ulkomaille kuljettamaan.

Uusien ominaisuuksien mm. Dynamic home point kokeilu jäi minulta em. syystä kesken.

Poissa Tive

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #892 : 02 Marraskuu, 2014, 22:04:51 »
Tuli tänään testattua uutta DJI Phanton 2 Vision plussaa ja vaurioilta vältyttiin mutta ilman ongelmia ei ensilento sujunut.

Lensin GPS-tilassa ja tarvittavat satelliitit (löytyi 9 kappaletta) löytyivätkin helposti, mutta lentoon lähdettäessä kopterit ei täysin totellut ohjainta vaan tavallaan haki kokoajan paikkaansa. Kesken lennon huomasin kännykästä (johon kopteri välitti kuvaa ja lentodataa) näyttävän korkeudeksi (altitude) -450 m! Enkä kuitenkaan Maan syövereissä kopteria lennättänyt vaan ihan maankamaran pinnassa. Onnistuneen laskeutumisen jälkeen koitin kalibroida kompanssin uudelleen ja muuten käynnistää kopteria ja ohjauslaitteistoa uudestaan, mutta lentodata näytti korkeuden edelleen olevan -450 ja -500 metrin välillä koneel ollessa maanpinnalla paikallaan. Ja kun lopetin kopterin ohjaamisen sen ollessa ilmassa (en siis koskenut ohjaustatteihin) kopterit lähti hiljalleen vajoamaan alaspäin. Eikö koneen tällaisessa tilanteessa kuuluisi pysyä suht paikallaan ilmassa kun kerran GPS-tila käytössä. En sitten enempiä viitsinyt lennättää ja laskin koneen alas. Osaakos joku sanoa mistä homma voisi kiikastaa?

Kotona suoritin kopteriin IMU kalibroinnin DJI phantomin ohjelmiston kautta (en tiedä auttaako asiaan?), mutta en tiedä korjaantuiko ongelma kun en enää uudelleen pimeyden tultua kerennyt testamaan uudelleen.

Lisäksi voiko asiaan vaikuttaa että kopterissa on 3.04 firmware? En viitsinyt uusimpaan 3.08 päivittää kun netissä oli puolin ja toisin keskustelua ettei kyseiseen versioon ainakaan vielä kannata päivittää.

Ja mitä tuon altitude lukeman kuuluu oikein toimiessaan näyttää? Näyttääkö se maanpinnalla paikallaan nollaa vai näyttääkö se korkeutta merenpinnasta?

Kiitokset jo etukäteen vastauksista!

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #893 : 02 Marraskuu, 2014, 22:38:08 »
3.6 firmiksessä on ainakin vähän korjattu tuota magneettisen deklinaation aiheutamaa "vaeltelua", ks. release notes. 3.8 on käsittääkseni toiminut OK paitsi akkujen firmisten osalta.

Jos altitude-näyttö ei nollaudu kun moottorit käynnistetään, niin epäilisin laitevikaa.

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #894 : 03 Marraskuu, 2014, 10:03:48 »
Oli näköjään tullut uusi versio Phantom 2. Hinta pysynyt samana:

- Uusittu gimbaalin tilt kytkin nyt ohjausrullalla

- Ei radiossa pattereita, sisäinen USB ladattava LiPo akku

- Radion akkutilan LED näyttö

- Kaasutikun lukitusautomatiikka

- Treeniportti, voit käyttää Phantom radiota simulaattorissa

- Uudet 2312 / 960 KV moottorit, joissa laadukkaammat komponentit (200g lisää nostokykyä)

- Uusi 9450 potkurimalli

- Uudistettu kompassi

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #895 : 03 Marraskuu, 2014, 15:05:12 »
Nuo ovat saatavana myös päivityskomponentteina "vanhoihin" P2:iin.

Nuuka

  • Vieras
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #896 : 03 Marraskuu, 2014, 15:08:16 »
Nuo ovat saatavana myös päivityskomponentteina "vanhoihin" P2:iin.

Millähän hinnalla? Varmaan useita satasia...

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #897 : 07 Marraskuu, 2014, 18:45:36 »
Espoon kaveri just kävi hakemassa motonetista dji1:sen. Aikaisemmin ostatin sillä miniquadin ja vissin jotenkin sen hallitsee. Kaveri on yleensä rauhallinen mutta kun se innostuu niin ei tiedä miten käy. Eli, jos oot espoon nurkilta ja pieni puhelinneuvonta tai muu paikanpäällä opastus ei tunnu huonolta idealta niin laita yv yhdistän sitten sut kaverille. Itse olen Seinäjoella ja en just nyt pääse mitenkään Espooseen. Kaveri ei tietenkään mitään apuja kyselly mutta vois joku paikallinen rimpauttaa mukavasti ja toivottaa tervetulleeksi DJI-kerhoon. Ei se quadi varmasti yöllä lähde lentoon ja laitoin jo mailissa kaikki yleiset varoitukset jopa aurinkotuulia koskien.

Mutta tiedät varmasti tunteen kun on uusi kopu takakontissa ja polte on kuuma. Auta kaveria että saadaan phantomi huomenna ilmaan ja alas turvallisesti. Lait yv niin nakkaan kaverin pnumeron.

Thanks! Hieno harrastus ja toivottavasti estetään näin flyaway!
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa AnselA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #898 : 11 Marraskuu, 2014, 19:02:52 »

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #899 : 12 Marraskuu, 2014, 00:56:35 »
Colin who?

Colin Hunt?


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4808 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5737 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
63037 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2377 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3417 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76