Suuri kiitos SIB77:le vastauksista!
Käyttöohjeet on vain Englannin kielellä, joka minulla on todella heikkoa. Ei tunnu mistään löytyvän suomenkielisiä ohjeita, joten pitää koittaa opetella käyttämään laitetta ja lukemalla tätä foorumia.
Vielä olisi kysymyksiä ilmassa:
1. Missä tilanteessa kannattaa käyttää attitude hold -asetusta?
2. Monet sanovat, että pitää osata lentää ilman gps:ää ja satelliitteja. Mitä eroa siinä on, samanlailla konetta lennätetään ohjaimesta (jotkut ovat sanoneet, että attitude mode olisi turvallisin lentoasetus, koska gps:n häiriintyessä kone alkaa käyttäytyä levottomasti, attitudessa on normaali)?
3. Missä tilanteessa on mahdollista, että attitude tilassa phantom 3 lähtee omille teilleen, jos se kerran on VAIN attitude hold tilassa mahdollista? Eikö insinööreillä ole tullut sitten suunnitteluvirhe, jos kopteri yrittää karata Kiinaan?
4. Eli turvallisinta on lentää aina vain gps:n kanssa?
5. Mitähän tapahtui, kun testasin sammuttaa älylaitteesta näytön ja odotin, kunnes akun varaus menee 10%? Kone oli silloin noin 10m korkeudessa, josta se lähti kohti 30m päässä olevaa kotipistettä, enkä pystynyt kontrolloimaan ohjainta. Kone laskeutui maahan kymmenisen metriä ennen kotipistettä, josta se otti pari kovaa pomppua, kunnes oli kotipisteessä? Tämä kaikki kesti noin 20-30sek.
6. Mitä ovat ohjaimen pohjassa olevat c1 ja c2 nappulat, kun niistä ei tunnu tapahtuvan mitään (ohje sanoo, että c1 kääntää kameran ylös- tai alaspäin)?
7. Näytön ylhäällä palaa vihreä valo, joka on ilmeisesti toimivan gps signaalin merkki. Tuo vihreä väri vaihtuu ajoittain oranssiksi. Katkeaako silloin gps, eli kone jää leijumaan paikoilleen ja odottaa ohjaimen liikkeitä?
8. Onko vielä jotain ehdottoman tärkeää ohjetta aloittelevalle ja aralle lentäjälle, mikä tulee ottaa huomioon, ettei satu vahinkoja (etäisyyksien turvarajat olen säätänyt 450m ja maksimihan on 500m)?
Teille nämä kysymykset ovat varmaan naurettavia ja tyhmiä, mutta kun sitä tietoa en oikein saa muualta niin hyvin, kuin tältä mahtavalta foorumilta.
Kiitokset taas etukäteen!