Kirjoittaja Aihe: Dji Phantom  (Luettu 570964 kertaa)

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1175 : 03 Kesäkuu, 2016, 16:00:18 »
Ei vastattu, soitin taas.
Varastossa tarkoittaa siis, että voi olla myös Ruotsissa päävarastolla...
Myöhemmin mailia asiasta, että jotain häikkää siellä, ei ole vielä viikon jälkeenkään lähtenyt edes varastolta. Peruin tilaukset, olkoot.
Power.fi :stä jäi vähän heikkoja kokemuksia.

Ebaystä tilasin Advanced mallin kun syljetti niin kovin. 829€ hintaan sai sieltä :-X
Ja sitten kun se napsahtaa tullin kautta, niin se maksaakin alun toista tuhatta?
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa vjandrei

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Frontti nörtti.
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1176 : 03 Kesäkuu, 2016, 16:18:14 »
Ei toimi. Standardissa ja 4K:ssa on wifi.

Akuista ei ole hyviä tarjouksia juuri nyt.

Kiitos, kysyin Twitterin puolella DJI:samaa ja tosiaa ei ole Lightbridgeä.
Eikös 149e ole ihan hyvä tarjous? Kävin just poistaa yhden kypäräkamera.fi:stä
Front end koodari joka myös kokkaa kovasti.
www.maukasta.fi

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1177 : 03 Kesäkuu, 2016, 17:06:43 »
Ei vastattu, soitin taas.
Varastossa tarkoittaa siis, että voi olla myös Ruotsissa päävarastolla...
Myöhemmin mailia asiasta, että jotain häikkää siellä, ei ole vielä viikon jälkeenkään lähtenyt edes varastolta. Peruin tilaukset, olkoot.
Power.fi :stä jäi vähän heikkoja kokemuksia.

Ebaystä tilasin Advanced mallin kun syljetti niin kovin. 829€ hintaan sai sieltä :-X

Tohon kun maksat tullit ja alvit ym päälle niin saisit suomesta hyllystä pro version. Hirveä hinta 829€alv0

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/62592/ggqjv/DJI-Phantom-3-Advanced-nelikopteri 898€ suoraan hyllystä
« Viimeksi muokattu: 03 Kesäkuu, 2016, 17:08:16 kirjoittanut Willeh »

Poissa Tuuskaaja

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1178 : 04 Kesäkuu, 2016, 03:09:15 »
Ja sitten kun se napsahtaa tullin kautta, niin se maksaakin alun toista tuhatta?
Jäi postauksesta pois, että Saksasta tulee.

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1179 : 10 Kesäkuu, 2016, 08:53:05 »
Harmi kun Kodin1:ssä ei ole saldoja tuolle 499 tarjoukselle :). Ois voinu tilata itsellekkin taas phantomin. Vision 2 + meni vaihdossa viime kesänä, ja jäin vähän kaipaamaan sitä helppoutta. Etenkin näppärä kuljetella kaikki samassa paketissa ja pienessä tilassa. Standard lienee ois ihan riittävä satunnaiseen tarpeeseen, vaikkakin tuossa uudessa nelosessa ois mielenkiintoisia uusia ominaisuuksia. Hinta on silti vähän kova standardiin verrattuna etenkin :). Motonet näyttäis myyvän 599e niinkuin moni muukin paikka. Plussaa ois, että vois napata suoraan hyllystä. Vara akut 169e. Ei lienee missään muualla Kodin1:sen tasoisia tarjouksia standardista?
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1180 : 16 Kesäkuu, 2016, 21:58:52 »
Harmi kun Kodin1:ssä ei ole saldoja tuolle 499 tarjoukselle :). Ois voinu tilata itsellekkin taas phantomin. Vision 2 + meni vaihdossa viime kesänä, ja jäin vähän kaipaamaan sitä helppoutta. Etenkin näppärä kuljetella kaikki samassa paketissa ja pienessä tilassa. Standard lienee ois ihan riittävä satunnaiseen tarpeeseen, vaikkakin tuossa uudessa nelosessa ois mielenkiintoisia uusia ominaisuuksia. Hinta on silti vähän kova standardiin verrattuna etenkin :). Motonet näyttäis myyvän 599e niinkuin moni muukin paikka. Plussaa ois, että vois napata suoraan hyllystä. Vara akut 169e. Ei lienee missään muualla Kodin1:sen tasoisia tarjouksia standardista?

Veljekset keskisellä 444€ ainakin viimeviikon.

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1181 : 18 Kesäkuu, 2016, 23:42:28 »
Tuli sorruttua kuitenkin tuohon Phantom 4:n. Vähän käytetyn kun sai parilla akulla varustettuna. Kelit ei vielä ole sallineet ensilentoja, niitä odotellessa :).
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa MiikaVirta

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1182 : 20 Kesäkuu, 2016, 09:07:23 »
Onko täällä käyttäjät huomanneet standardin ja 4k version kanssa videosignaalin kantaman huomattavaa häviämistä uusimmalla firmiksellä? Asiasta oli jossain DJI:n foorumiila aika tuskastuneita postauksia.

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1183 : 20 Kesäkuu, 2016, 09:36:47 »
Joo, joutui bindaamaan quadin ja radion uudestaan niin alkoi pelaamaan.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa 0070

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1184 : 22 Kesäkuu, 2016, 10:28:25 »
Hommasin Dji phanton 3 4K kopterin ja olisi muutama kysymys:

1. Pystyykö kyseinen kopteri lähtemään jossain tilassa omille teilleen?
2. Pystyykö lentämään ilman nettiyhteyttä niin, että näytöllä näkyy kuva ja tarvittavat tiedot? Kun yhdistän usbilla puhelimen/tabletin, en ole saanut kameraa näkymään näytöllä, ainoastaan wi-fillä löytyy yhteys koneeseen ja näyttö alkaa näkymään.
3. Mitä tapahtuu, jos gps-yhteys katkeaa lennon aikana?
4. Mitä tapahtuu, jos virta katkeaa ohjaimesta kesken lennon?
5. Mitä tapahtuu silloin, kun akun kriittinen varausraja 10% tulee? (ampaiseeko suorinta tietä kotipisteeseen, eikä anna ohjata enää laitetta?)
6. Mitä tapahtuu, jos netti on päällä ja näytöstä (puhelin/tabletti) loppuu virta?
7. Mikä on mielestänne suurin vaara kyseiselle koneelle sitä lennätettäessä?

Kysymykset saattavat teistä tuntua naurettavilta, mutta minulle aloittelijalle vastaukset olisivat suuria asioita ja saisin hiukan varmuutta epävarmuuteeni.
Kiitos etukäteen jos saisin vastaukset kaikkiin kysymyksiin, tai edes osaan! 

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1185 : 22 Kesäkuu, 2016, 13:21:33 »
1. attitude hold tilassa eli ilman gps:ää
2. Pystyy. Nettiä ei tarvi. Ohjain tekee wifi hotspotin johon tabletti/puhelin yhdistetään. Sen jälkeen dji go päälle. USB:lla et tee mitään.
3. Kopteri pysähtyy ja jos akku meinaa loppu laskeutuu siihen paikkaan missä sattu olemaan.
4. Kopteri palaa lähtöpaikkaan
5. Alkaa laskeutumaan hiljalleen
6. Ei mitään. Lennä normaalisti tai paina palaa kotiin nappia.
7. Laskeutuminen veteen.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa yazca

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1186 : 22 Kesäkuu, 2016, 15:22:13 »
"7. Laskeutuminen veteen."  :) :) :)
Walkerat: 110,Runner 250, Runner 250 Pro + kaikki vanhat pikkuiset Walkerat..
Devo F7, Devo 8S, Devo f12e

Poissa 0070

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1187 : 24 Kesäkuu, 2016, 01:07:28 »
Suuri kiitos SIB77:le vastauksista! :)

Käyttöohjeet on vain Englannin kielellä, joka minulla on todella heikkoa. Ei tunnu mistään löytyvän suomenkielisiä ohjeita, joten pitää koittaa opetella käyttämään laitetta ja lukemalla tätä foorumia.
Vielä olisi kysymyksiä ilmassa:

1. Missä tilanteessa kannattaa käyttää attitude hold -asetusta?
2. Monet sanovat, että pitää osata lentää ilman gps:ää ja satelliitteja. Mitä eroa siinä on, samanlailla konetta lennätetään ohjaimesta (jotkut ovat sanoneet, että attitude mode olisi turvallisin lentoasetus, koska gps:n häiriintyessä kone alkaa käyttäytyä levottomasti, attitudessa on normaali)?
3. Missä tilanteessa on mahdollista, että attitude tilassa phantom 3 lähtee omille teilleen, jos se kerran on VAIN attitude hold tilassa mahdollista? Eikö insinööreillä ole tullut sitten suunnitteluvirhe, jos kopteri yrittää karata Kiinaan?
4. Eli turvallisinta on lentää aina vain gps:n kanssa?
5. Mitähän tapahtui, kun testasin sammuttaa älylaitteesta näytön ja odotin, kunnes akun varaus menee 10%? Kone oli silloin noin 10m korkeudessa, josta se lähti kohti 30m päässä olevaa kotipistettä, enkä pystynyt kontrolloimaan ohjainta. Kone laskeutui maahan kymmenisen metriä ennen kotipistettä, josta se otti pari kovaa pomppua, kunnes oli kotipisteessä? Tämä kaikki kesti noin  20-30sek.
6. Mitä ovat ohjaimen pohjassa olevat c1 ja c2 nappulat, kun niistä ei tunnu tapahtuvan mitään (ohje sanoo, että c1 kääntää kameran ylös- tai alaspäin)?
7. Näytön ylhäällä palaa vihreä valo, joka on ilmeisesti toimivan gps signaalin merkki. Tuo vihreä väri vaihtuu ajoittain oranssiksi. Katkeaako silloin gps, eli kone jää leijumaan paikoilleen ja odottaa ohjaimen liikkeitä?
8. Onko vielä jotain ehdottoman tärkeää ohjetta aloittelevalle ja aralle lentäjälle, mikä tulee ottaa huomioon, ettei satu vahinkoja (etäisyyksien turvarajat olen säätänyt 450m ja maksimihan on 500m)?

Teille nämä kysymykset ovat varmaan naurettavia ja tyhmiä, mutta kun sitä tietoa en oikein saa muualta niin hyvin, kuin tältä mahtavalta foorumilta.
Kiitokset taas etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu, 2016, 18:07:46 kirjoittanut 0070 »

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1188 : 25 Kesäkuu, 2016, 12:54:57 »
Attitude tilassa multi pitää vain korkeutensa. Se siis ei ole lukittuna paikalleen kuten gps modessa, vaan tuuli vie multia mennessään ja joudut ohjaamaan tuulta vastaan.

Omille teillen lähteminen periaatteessa voi tapahtua missä tilassa vain jos vika iskee päälle. Kuitenkin GPS tilassa nuo karkaamiset yleensä on tapahtunut, ja muuttaminen attitude tilaan saattaa pelastaa tilanteen ja palauttaa hallinnan. Tällöin on hyvä, että osaa lentä multia ilman gps avustusta.

Kun akun varaus laskee liian alas, kopteri palaa lähtöpisteeseensä. Nämä asetukset kannattaa muuttaa niin, että ottaa senverran korkeutta ensin, eikä osu mahdollisesti matkalla oleviin puihin.

Myös nuo c1 ja c2 nappulat voi ohjelmasta määritellä mitä tekevät. Ne siis pystyy käyttäjä määrittelemään.
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa 0070

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1189 : 25 Kesäkuu, 2016, 13:14:47 »
Kiitos Spin sinulle ohjeista ja vastauksista! :)

Spin:n ja SIB77 vastaukset ovat ristiriidassa karkailujen suhteen. Tuossa ylempänä kun kysyin, että missä tilanteissa kone voi lähteä omille teilleen, niin SIB77 vastasi, että attitude hold tilassa eli ilman gps:ää. Spin taas sanoi, että karkailut tapahtuu yleensä gps tilassa.
Kumpi noista on nyt sitten totta???

Kun huomaa, että kopteri karkaa, niin miten ohjauksen saa salamannopeasti muutettua attitude tilaan, jos kerran sillä sen on mahdollista vielä pelastaa?

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1190 : 25 Kesäkuu, 2016, 23:16:34 »
Jos tarpeeksi sekasin on vehkeet niin se on ihan sama mitä nappeja vääntelee radiosta, menee jos on mennäkseen.

Karkaamisen voi estää kolmella tavalla:
- ei osta em laitetta
- pitää sen kotona kaapissa
- sitoo tarpeeksi vahvan siiman tai narun kopteriin ja toisen pään tarpeeksi tukevaan paikkaan.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1191 : 25 Kesäkuu, 2016, 23:24:38 »
Attitude tilassa se kyllä driftaa, jos sitä karkaamiseksi voi myös kuvailla ? ;). Tosiaan eikait sitä ikinä voi täysin eliminoida tuota, muutakuin jesin kuvailemilla tavoilla :).

Ainakin P4:n ohjaimessa on nappi ylänurkassa, mistä lentomoodi muutetaan GPS/ATT. Vähän versiosta riippuva, mikä ohjain on mukana.

Itse kyllä lentelen GPS tilassa, on se niin vakaa ja helppo kuvata siinä tilassa. Karkailua voi koittaa minimoida toimimalla ohjeiden mukaan ja kalibroida kompassin aina ennen lentoja, ja tietty muut huoltotoimenpiteet. Laitokseen voi pistää vielä erillisen gps seurantapalikan, niin sen ehkä voi vielä löytää jos lähtee omille teilleen :).
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa 0070

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1192 : 04 Heinäkuu, 2016, 01:16:12 »
Millä asetuksella lennetään sisätiloissa, attitude?
Mihin käytetään F (function) tilaa?
Radion kulmassa on siis nuo P, A Ja F vaihtoehdot.

Poissa Tuuskaaja

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1193 : 28 Heinäkuu, 2016, 23:23:23 »
DJI-miehille kautta rantain sellainen kyssäri, että millaista puhelinta / tablettia käytätte livekuvanäyttönä?

Porsi puhelin. Huomasin toissailtana, että sehän jää kopterikin maahan nyt sen takia, kun näyttöä ei ole.
Wanhaa Samsungin tablettia testasin, sopii 7" pidikkeisiin heittämällä. Toimiikin mutta hööki ei riitä sulavaan kuvantoistoon.


Saa suositella edullista tablettia tohon käyttöön jos on tiedossa. Vääntöä pitää olla riittävästi tähän mutta juuri muuhun ei sitten tarvitse ollakkaan...  ;D

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1194 : 29 Heinäkuu, 2016, 14:42:44 »
Halvin jonka tehot riittää juuri ja juuri:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/39755/gvtsc/Lenovo-Tab3-A710-7-tablet-Android-5-0-musta

Ulkomailta hommasin:

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_343663.html

Kaksi tärkeintä kriteeriä on näytön kirkkaus ja riittävä teho, että on mukava lennellä auringonvalossa.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1195 : 30 Heinäkuu, 2016, 16:42:25 »
Testi:

Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa Tuuskaaja

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1196 : 01 Elokuu, 2016, 20:16:41 »
Gearbest näyttäisi lähettävän aikaisintaan Aug.28 -> joten taitaa olla liian hidasta.
Android 5.1.

Aliexpressiltä saisi hiukan eri prosessorilla UK:sta lähetettynä, 4.4 Androidilla ja mitä näistä juttuja lukee niin päivittäminen ei onnistu ihan tuosta vain.
Pitääpä vielä vähän miettiä...

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1197 : 02 Elokuu, 2016, 21:44:16 »
Galaxy s7 edge toistaiseksi. Ajattelin ostaessa, että onhan mulla tuo Asus transformer t700 (hommasin jopa palikan, että mahtuu ohjaimeen tuo isompi näyttö), mutta eipä siinäkään nyt puhti enää tunnu riittävän. Joku tabletti ois tuohon käyttöön kyllä hommattava itsekin. Tuo edellämainittu kyllä kohtuu edullinen ois.
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1198 : 03 Elokuu, 2016, 17:56:38 »
Mitä olette mieltä. Onnistuuko Phantom 3 Standard kopterilla "ammattikuvaus" eli jos joskus haluaisi kuvata perusjuttuja tai ottaa valokuvia niin kelpaako Standard siihen, vai pitääkö olla advanced / pro. Ja miten kantavuus kopterissa, onko ihan hyvä siihen?
Aerial Finland

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: Dji Phantom
« Vastaus #1199 : 04 Elokuu, 2016, 17:50:19 »
Mitä olette mieltä. Onnistuuko Phantom 3 Standard kopterilla "ammattikuvaus" eli jos joskus haluaisi kuvata perusjuttuja tai ottaa valokuvia niin kelpaako Standard siihen, vai pitääkö olla advanced / pro. Ja miten kantavuus kopterissa, onko ihan hyvä siihen?

????
Aerial Finland

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Kiinalainen Phantom 250

Aloittaja Harza72 Kloonit

5 Vastauksia
4818 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2009, 21:42:02
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
5745 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 09:24:29
kirjoittanut kaardian
30 Vastauksia
63131 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2409 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3441 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76