Mulla on ollu käytössä semmonen kunnollinen tehdastekoinen mankkahuppu
mutta.
Kovemmilla pakkasilla se ei ollut mukava.
En kyllä tiennyt tätä ennenkuin rakensin rattiohjaimelle urtsista kotelon
ja huomasin kuin messevä se oli.
Hokasin heti että tämä on käytössä paljon mukavampi kuin kangaspussi vaikkakin oli kohtuullisesti eristetty.
Mua häiritsi se että kopteroidessa mankka oli kylmä vaikka lämmitys kuin kovalla olis.
Pussissa periaatteessa oli lämmin mutta kuitenkaan ei.
Lisäksi pussin ikkuna aina oli huurussa.
No sittemmin nikkaroin tikkumankalle myös 20mm Finfoamista lämmitetyn loodan.
Lopullinen viimeistely on vielä tekemättä, koska haluan tehdä kunnolliset kenttätestaukset, ja jos vaatii muutoksia nii ei sitten ahista repiä paikkoja auki.
Pointti on kuitenkin se että, nyt mankka on myös lämmin, ja koko kotelon sisus tasaisesti. Käden kun luukuista sisään laittaa niin tuntee heti että ilmasto on kuin eri planeetalta pussiin verrattuna.
Se on kuin kotona sisällä lennättäis.
Ja onhan laatikkoon tietysti asennettu sisä ja ulkolämpömittari
Ikkuna on kolmikerroksinen lexan eikä edes yritä vetää huuruun.
Sisääntuloaukot on peitetty joustavalla ja liukkaalla kankaalla niin että tulevat keskeltä pikkusen päällekkäin.
Joka reunalta tulee kangas, joten missään vaiheessa käsien umpärille ei voi muodostua aukkoa josta pääsis kylmää sisään.
Kättä voi liikutella aukossa sivuille miten vaan, ja aina reikä on vain just sen kokoinen kun tarvii.
Tein laatikosta kantikkaan siksi että, se ei kuljetuksessa lieru omia aikojaan ja muutenkin pysyy pystyssä takuuvarmasti, ja samalla laatikossa on kohtuullisesti tyhjää tilaa säilyttää vaikka akkuja tai hanskoja. Tai mitä ny vaan tahtoo lämpimänä pitää.