Mielipiteitä on jokasella, kuten myös ittellänikin.
Joka kerta kun luen uutisen tosta Applen touhusta niin alkaa ottaa pattiin ja käy mielessä että ei alakerransarvijaakko yhtään omenaa enää tähän talouteen.
Fakta nyt vaan on se, että omassa käytössä iMac on ollut niin sulavan mukava käyttää verrattuna aikasempiin pc koneisiin että ei tekis mieli vaihtaa pois.
Kännykkä on Samsung Galaxy Tab ja mie olen aivan täynnä tota Androidin jatkuvaa jumittelemista, mikä todnäk johtuu suurimmaksi osaksi siitä että Samsung ei laita noihin paskoihin riittävästi muistia. Tai äkkiseltään kuvittelisin näin kun RAM:n tyhjennys aina jeesaa ja toimii taas puoli päivää. En sano mitään uusista malleista, ehkä niissä asia on erilailla, mutta Tab ja Galaxy S on ainaski tälläsiä. Joojoo on asennettu appsien autokillerit ja muut, silti. Eiks toi ole verrattavissa siihen mitä omena puhelimessa oli joskus, joutu ostaa sen kuoren siihen että sai kenttiä ku antenni oli hanurista --> Androidiin pitää jo uutena asentaa ohjelma joka sulkee sovellukset mitkä se jättää auki kun menee muuten jumiin. TÄH
iPhonea kun tuli käytettyä edellisessä duunissa niin olihan se aika sulava, kerran sen vuoden aikana tilttas ja sillon oliki niin kova tiltti että millään ei saanu sitä auki. Akku loppu niin sitte sai käynnisteltyä uudestaan ja heräs henkiin, en tiiä oisko siihen ollu joku näppäinyhdistelmä kombo koodi resetti härdelli.
Enivei, mun laitteiden käyttö on yksinkertaista, olenhan yksinkertainen ihminen. Mä meditoin videoita Adoben softilla, surffaan netissä ja kattelen leffoja. Kännyllä surffaan netissä ja soitan / käytän sähköpostia ja pelaan Bad Piggiestä. En siis tartte yhtään sen enempää mitä Apple kykenee tarjoamaan. Kun joku ottaa AINA esiin sen että ei voi tehdä mitään. Kaiken olen voinu tähän asti tehdä, paitsi pelailla FSX:ää, sekin onnistus kun laittas sen winukan bootcampilla, menee tosin se idea koko macista sitte.
Rauta nyt on sitä samaa mitä kaupasta saa, ei se ole mitään special mac yber shit piirilevyä. Softaan tää sulavuus perustuu.
- Haluan uuden luurin, Galaxy Tabin tökkiminen hatuttaa
* Apple iPhone, liian pieni.. tottunu tohon 7 tuumaseen. iLuuri toimii helkkarin sulavasti, tiedän kokemuksesta. Toisaalta ei tekis mieli tukea enää Applea
* Samsung Note... Olis näytöllä kokoa.. Android.. takkuileekoha se samallailla. Mikään muu ärsytä niin paljoa kun että työkalu takkuilee tai ei toimi. Koskee kaikkia laitteita, työpaikan dösistä lähtien.
* Sonim joku MIL speksattu yyber kestävä haitekki perusluuri ja sen kaveriksi joku 7-10 tuumanen tabletti? Kallis vaihtoehto.
- Haluan uuden tietokoneen, ihan homona tehoa
* PC. Tekis mieli rakentaa pitkästä aikaa ite kone, tehä just sellanen kun itte haluaa. Nestejäähyt, ledit, pleksit, 12 core, 64 gigaa muistia, pari GTX690:stä tai Nvidia Quadro tai jotain muuta hauskaa. Winukka tarjois sen paljon puhutun "vapauden" tehdä kaikkea.. mitä mä sit todellisuudessa tekisin sillä enemmän kun macilla? Pelaisin varmaan bäfää ja fsx:ää pari kertaa vuodessa sillon kun kerkee. Aiemmat Winukka kokemukset perustuu XP ja Vista käyttiksiin, ei mitenkään kauheen sulavaa käyttöä ollut. Tai jotenki ärsyttää se koko winukan ulkoasu. Win 8:ssa varmaan aika huisisti opettelemista, seiska kuulemma toimii ihan hyvin?
* MAC Pro. Helppo. Tosin näyttiksinä tarjolla vain yks tai kaks HD 5770:a. Jotenki luotan jo näitten toimintaan ja käyttis tarjoaa just sen mitä tarvin, paitsi sen kerran tai kaks vuodessa bäfää tai fsx:ää.
Hinnoista turha tulla ruikuttaa. Tolla setupilla mistä haaveilen, hinnat on aikalailla samalla tontilla pc ja mac kokoonpanoissa. Kerran jos toisenki rakentanu ne jimmssin kaupassa ja apple storessa. Ei mitenkään halvimmasta päästä toi evga:n emo mihin saa 2x 6 core Xeonit. Saatika noi prossut ja näyttikset.
Nää on vain ajatuksia normaalin kuluttajan mielestä, sen enempää mistää mitään tietämättä.
Mikään Apple fani en ole, vaikka jokaisella winukka hörhöllä tuntuu olevan se käsitys, että jos joku omistaa minkä tahansa Applen tuotteen niin hän on Apple fani.
Osittain sekin ärsyttää, jos apple fanit ärsyttää jotain niin niin tekee kyllä winukka pätijätkin. Ottaa ihan homona pattiin toi hemmetin negatiivinen asenne ja apple käyttäjien haukkuminen, ihan senkään takia en haluis vaihtaa winukkaan. Mä käytin ennen PC:stä, tää on mun eka mäkki mikä nyt on, kivasti palvellu vuoden 2009 joulusta lähtien. Potku ei ihan riitä tohon videon kanssa leikkimiseen, muuten kyllä.
Lopettakaa toi lässyttäminen joskus. Joo.. kuten marqush sanoi niin Apple hidastaan tekniikan kehitystä tolla jatkuvalla patentti sähläämisellä ja se ketuttaa minuakin. Se on vaan fakta, että vaikka kuinka täällä avaudutaan niin se ei tule muuttamaan yhtään mitään, millonkaan. Se on joku isompi taho minkä täytys lopettaa jollain keinolla toi patenttien säätäminen.
Joka kerta kun joku käy täällä tai mulla on mäkki leirillä mukana niin joku avautuu mäkkismistä, apple fanipojista yms. MIKÄ VAIVAA, ONKO OLLU HUONO LAPSUUS? Mulla on iMac, entä sitten? Mä tykkään käyttää tätä. En tykkää sitä mitä Apple tekee, mutten myös yksittäisenä kuluttajana voi millään vaikuttaa Applen päätöksiin. Vaikka koko Suomi kieltäytyis ostamasta Applea niin tuskin niitä kiinnostaa.
Mikä on siis se perimmäinen syy Apple vihaan? Tai.. miksi jokaista applen tuotteen omistajaa pitää haukkua tai jollain muulla tavalla kettuilla?
Miksi edes haukutaan Applen tuotteita. Ne on tehty normaalille kuluttajalle joka ei tiiä yhtään mitään mistään, eikä tartte kun just ne tietyt ominaisuudet.