Tälläinen kone nyt rexässä, CYE MP5 SB putken kanssa. Ensivaikutelma vähän rosoisempi kuin OS, rungossa jonkun verran naarmuja, mutta eipähän nuo haittaa. Mukana tulee hyvä ohje säätämiseen, kirjoittajan englannissa ei ole paljon kehumista mutta selvää saa. Kaasaria kiinnittäessäni kiristin toista ruuvia liikaa, ja söi kierteitä rungosta. Minusta tuo systeemi on vähän huono, koska jossain vaiheessa tuo olisi kuitenkin tullut, rungossa käytetty materiaali ei tunnu parhaalta mahdolliselta. Kyllä se kiinni pysyy, mutta jos tarttee paljon korjailla niin voi vielä huonommaksi mennä kierteet. Paremi systeemi olisi Ossin tapainen kiinnitys osa jonka voi vaihtaa tarvittaessa. Nyt pitäs vaihtaa koko runko.
Kommenttien mukaan antaa enemmän tehoa kuin muut markkinoilla olevat moottorit, ja ei olisi samaa laakeriongelmaa kuin Ossissa. Ossin ongelma on myös se että jos siitä haluaa tehoa pitää ajaa laihalla jolloin kone kuumenee. Redline käy hyvin rikkaallakin ja lämpöongelmaa ei pitäisi tulla. Putkeksi suositellaan MP5 SB:tä, tai Bobby Watts Hatoria. Valitsin MP:n Readyhelin tyyppien kommenttien perusteella, ja onpahan vähän halvempi kuin Hatori. Tulpaksi suositellaan TT:n omaa tulppaa, OS8:a, tai Enya 3:sta. Koetan ekana TT tulpalla ja vaihdan jossain vaiheessa ossiin.
Ko moottorin kaasarin kanssa on joillakin ollut ongelmia. Kaasarisylinterin takana on jousi, joka painaa sylinterin uraa siinä liikkuvaa kiinnitysruuvia vasten. Itse sylinteri on alumiinia, ja ruuvi terästä. Joillakin se ruuvi on kaivanut reiän sylinteriin ja lukittanut kaasarin. Push pull linkistö kuulemma ehkäisee asiaa jonkun verran.
Kaasuservona s9257, governööriksi tulossa RevMax ja uusi Spektrumin 7100R anturi, joka mittaa kierrokset suoraan takakannen kautta jollain tekniikalla mitä en ymmärrä..
Fuilina varmaan käytän alussa WC20:stä ja vaihdan sitten 30:seen.
Huomenna aion sisäänajaa, kolme kierrosta auki neula ja noin 3-5 tankkia leijuttelua ja säätämistä. Lopullinen ohjeen suosittelema neulan arvo on noin 2 ½ kierrosta auki.
-op-