Kirjoittaja Aihe: Paypal  (Luettu 81211 kertaa)

mika a

• Vieras
Vs: Paypal
« Vastaus #75 : 10 Helmikuu, 2011, 11:39:36 »
Moro avasin jokin aika sitte Paypal tilin. johon ei ole liitetty luotto korttia. Nyt sain sähköpostin Paypallilta jossa minua kehoitettiin liittämään maksu tai luotto kortti tiliin.
Sposti tuli tämmösestä osoitteesta paypal2@info.paypal.com onko oikea vai jonku huijjarin. Spostissa oli mys ohjeet kortin liittämiseen.

Olen aikaisemmin yrittänyt liittää tiliin OP visa electron korttia. Mutta Paypal ei hyväksy sitä. Kysyin asiasta omalta pankilta hei ei tiennyt mitään syytä miksei Paypal hyväksy korttia. Pankin puolesta kaikki kunnossa. Jäi vain yksi tilaus tekemättä kun verkko kaupassa yritin maksaa Paypallilla niin rupes kysyyn luottokortin numeroa sen jälkeen kun olin syöttäny Paypal tunnukset. Mikähän täs mättää.
« Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu, 2011, 11:41:25 kirjoittanut mika a »

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #76 : 10 Helmikuu, 2011, 11:49:57 »
Moro avasin jokin aika sitte Paypal tilin. johon ei ole liitetty luotto korttia. Nyt sain sähköpostin Paypallilta jossa minua kehoitettiin liittämään maksu tai luotto kortti tiliin.
Sposti tuli tämmösestä osoitteesta paypal2@info.paypal.com onko oikea vai jonku huijjarin. Spostissa oli mys ohjeet kortin liittämiseen.

Olen aikaisemmin yrittänyt liittää tiliin OP visa electron korttia. Mutta Paypal ei hyväksy sitä. Kysyin asiasta omalta pankilta hei ei tiennyt mitään syytä miksei Paypal hyväksy korttia. Pankin puolesta kaikki kunnossa. Jäi vain yksi tilaus tekemättä kun verkko kaupassa yritin maksaa Paypallilla niin rupes kysyyn luottokortin numeroa sen jälkeen kun olin syöttäny Paypal tunnukset. Mikähän täs mättää.

melkein vois jo pelkän osotteen perusteella tuomita huijaukseksi!
paypal ei varmasti kysele korttien liittämistä noin ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #77 : 10 Helmikuu, 2011, 12:08:51 »
Kirjaudu palveluun katso mitä sanoo siellä. Ja siis kirjaudu siten, että syötät selaimeen osoitteen paypal.com, EI siten että klikkaat jonkun mailin linkkiä. :D

Kortin liittäminen PayPaliin pitäisi onnistua OP:lla. Olen ainakin oman electronini liittänyt. Joskus vaati verkkopankin puolelta rastin ruutuun "salli sähköinen asiointi" tai jotain muuta vastaavaan, en tiedä vaatiiko enää. Se pitää tosin muistaa, että PayPal (kuten muutenkin korttitietoja kysyvät lafkat) ovat äärimmäisen tarkkoja siitä, että kortin tiedot syötetään täsmälleen kuten ne kortissa lukee. Jos kortissa lukee Pekka K Kortinomistaja, pitää palveluun syöttää homma juuri näin eikä esim. Pekka Kortinomistaja tai Pekka Kaaleppi Kortinomistaja. Järjestelmästä riippuen voi vaatia vähän arpomista mihin kenttään esimerkiksi tuo K syötetään (etunimi vai sukunimi) ja pitääkö kortin numeroon antaa välilyönnit vai ei. Mutta pitäisi siis onnistua.

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #78 : 10 Helmikuu, 2011, 12:18:44 »

melkein vois jo pelkän osotteen perusteella tuomita huijaukseksi!
paypal ei varmasti kysele korttien liittämistä noin ;)
Sähköposti saattaa jopa olla paypalilta, koska domain itsessään ( paypal2@info.paypal.com ) on oikein.
Mitään tietoja paypal ei IKINÄ pyydä lähettämään sähköpostitse, vaan tiedot tulee aina syöttää paypal.com-osoitteesta kirjautumisen jälkeen oman tilin hallinnasta.
Paypalin osoite alkaa aina seuraavasti: https://www.paypal.com/fi ja suojatun yhteyden merkki tulee olla aktiivinen (yleensä suljettu lukko jossain selaimessa itsessään, sivulla näkyvät lukot ovat merkityksettömiä).
paypaliin mennään aina itse kirjoittamalla osoite, ei klikkailemalla linkkejä meileistä tai webbisivuilta

Mikäli OP'n elrectionia ei saa paypaliin kytkettyä, on vaihtoehtona siirtää tilillä massia paypaliin.
Tuolta maksukamun sivulta löytyy paljon ohjeita (ja mainoksia) paypalin käytöstä
tilisiirto-ohje paypaliin

Tulikin jo vastausta, mutta laitan silti kun ehdin kirjoittelemaan
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #79 : 10 Helmikuu, 2011, 12:21:04 »
Jep, ihan oikea osoite on.
Tuskin ovat kysyneet mitään, muistutelleen vain että kortinkin voi liittää jne...
Vastasinkin sulle jo osaksi tuonne lennunetin puolelle, ei sillä että vastaus olisi auttanut  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #80 : 10 Helmikuu, 2011, 12:35:30 »

Sähköposti saattaa jopa olla paypalilta, koska domain itsessään ( paypal2@info.paypal.com ) on oikein.

mulla on kaikki paypalilta tulleet viestit tallella ja jokainen niistä on tullut osoitteesta
service@intl.paypal.com ei mistään paypal2.... jne

tosin se on hyvä sääntö etä ei koskaan linkkien kautta edes aidoilta näyttävissä posteissa vaan paypal.com ja siitä sitte manuaalisesti hakee tarvitsemat juttunsa :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

mika a

• Vieras
« Vastaus #81 : 10 Helmikuu, 2011, 12:37:58 »
Juu alunperin mun olikin tarkoitus käyttää vain Paypal tiliä juuri niin että siirrän sinne rahaa. Mutta kun olin tekemässä yhtä tilausta, niin sen jälkeen kun olin syöttänyt kaupasa Paypal tunnukset niin pyydettiin luottokortin tietoja. Tilaus jäi siihen en syöttäny kortin tietoja.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #82 : 10 Helmikuu, 2011, 12:41:25 »
Tuo paypal2.pla pla on paypalin mainos osoite.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #83 : 10 Helmikuu, 2011, 13:17:17 »
Mutta kun olin tekemässä yhtä tilausta, niin sen jälkeen kun olin syöttänyt kaupasa Paypal tunnukset niin pyydettiin luottokortin tietoja. Tilaus jäi siihen en syöttäny kortin tietoja.
Kysymys kuuluukin, oliko sinun pakko antaa kortin tiedot tuossa vaiheessa, vai oliko kyseessä vain PayPalin ehdotus "voisit liittää tiliisi kortinkin, anna sen tiedot tähän"? Eli oliko sinulla mahdollisuus ohittaa kortin tietojen kysely jollain "not now, thanks" -napilla vai ei? Tiedän että monet palvelut (etenkin eBay) tykkäävät kysellä silloin tällöin puuttuvia tietoja kirjautumisen jälkeen, ihan vain että saisivat oman asiakasrekisterinsä täydellisemmäksi. Vastaavasti PayPal voi toistuvasti ehdottaa sinulle että voisit liittää kortin palveluun, jotta asiointi helpottuisi (-> käyttäisit enemmän rahaa PayPalin kautta ;)).

Poissa taski63

• Seniori torppari
« Vastaus #84 : 10 Helmikuu, 2011, 13:23:50 »
Lainaus
paypaliin mennään aina itse kirjoittamalla osoite, ei klikkailemalla linkkejä meileistä tai webbisivuilta
Kyllä ostotapahtuman yhteydessä mennään webbikaupasta useimmiten nimenomaan linkkiä klikkaamalla paypaliin (ja automaagisesti takaisin), notta ne tilaustiedot kirjautuvat oikein...
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #85 : 10 Helmikuu, 2011, 15:09:25 »
Lainaus
Kyllä ostotapahtuman yhteydessä mennään webbikaupasta useimmiten nimenomaan linkkiä klikkaamalla paypaliin (ja automaagisesti takaisin), notta ne tilaustiedot kirjautuvat oikein...
Nyt olikin kyse tilanteesta, jossa oli vastaanotettu mailia, josta löytyi linkki PayPaliin. Oikein vainoharhainen ostaja tietysti sopii erikseen kaupan kanssa että valitsee tilatessa maksutavaksi "käteinen" ja toimitukseksi "nouto", ja käy sitten erikseen paypalista maksamassa sovitun summan (tuotteet + toimitus). ;)

mika a

• Vieras
« Vastaus #86 : 11 Helmikuu, 2011, 15:01:56 »
No joo

Paypal asiaki on viel vähän epä selvä korttia en ole saannu liitettyä Paypal tiliini. No ajattelin tehdä pienen koe oston. ostin HK partsilta vähän osia 25$ ettei tipu kovin korkealta. No kun pääsin maksu vaiheeseen ja olin syöttäny Paypal tunnukseni niin Paypal vaati taas kortin tietoja. eikä tätä voinnu mitenkään ohittaa. No tällä kertaa syötin kiltisti kaikki korttini tiedot mitä Paypal vaati. Ja yllätyksenä Paypal hyväksy korttini ja ostos meni läpi. Kortin tietojen syötön jälkeen Käsittääkseni Paypal ilmoitti et ottaa Paypal tililtäni 1€ jonka olin sinne koe mielessä siirtänyt ja veloittaa loput kortiltani. No katotaan miten käy. Pitääpä käyä viel tuolla Paypal sivuilla kattomassa et onko jotain muutoksia tapahtunu ;D

mika a

• Vieras
« Vastaus #87 : 11 Helmikuu, 2011, 15:14:57 »
No jep

Pankkitililtä lähtirahaa
Paypal tililtä häipy se euro
Spostiin tuli lasku Paypallilta
HKpartsilta tuli tilausvahvistus

Oston jälkee mun Visa electron korttini on liittyny Paypaliin aika jännä. No kaippa ne kamatkin sit jossain vaiheessa ilmestyy ;D ;D ;D

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #88 : 11 Helmikuu, 2011, 18:48:01 »
No ei ihme ettet päässyt maksuprosessissa eteenpäin, jos sulla oli siellä PayPal-tilillä euro... :D Eikai se sua päästä maaliin, jos ei ole hynää millä maksaa! ;)

mika a

• Vieras
« Vastaus #89 : 11 Helmikuu, 2011, 19:32:15 »
No ei ihme ettet päässyt maksuprosessissa eteenpäin, jos sulla oli siellä PayPal-tilillä euro... :D Eikai se sua päästä maaliin, jos ei ole hynää millä maksaa! ;)

No katsoskun mun kerhokaveri avasi kans tos kesällä Paypal tilin. Ja osti Kiinasta jotain romua. Ihan tyhjällä Paypal tilillä. Oston jälkeen Paypal tilille ilmesty - merkkinen summa. Ja tämän jälkeen kaverini siirsi vasta verkkopankista puuttuvan summan Paypal tilille. No voihan olla että Paypal on muuttanu systeemiä niin että eka pitää olla rahat näkyvissä Paypal tilillä.

No nytpä on se korttikin paypallissa.

MIKKELSONNI

• Vieras
« Vastaus #90 : 27 Toukokuu, 2011, 18:10:04 »
Nyt on pakko kysäistä apua. Eli miten pääsen muuttamaan tuon pilipali tilin sellaiseksi että kurssimuutoksen tekee vasta pankki. Olen tämän jo aikaisemminkin tehnyt, mut nyt asetukset näyttää muuttuneen varmaan kortin uusimisen yhteydessa ja enää löydä paikkaa missä tuon asetuksen sai muutettua.
« Viimeksi muokattu: 27 Toukokuu, 2011, 19:54:33 kirjoittanut MIKKELSONNI »

MIKKELSONNI

• Vieras
« Vastaus #91 : 28 Toukokuu, 2011, 08:22:32 »
Nyt on pakko kysäistä apua. Eli miten pääsen muuttamaan tuon pilipali tilin sellaiseksi että kurssimuutoksen tekee vasta pankki. Olen tämän jo aikaisemminkin tehnyt, mut nyt asetukset näyttää muuttuneen varmaan kortin uusimisen yhteydessa ja enää löydä paikkaa missä tuon asetuksen sai muutettua.

Homma hoidossa :D Eipä pääse enää pilipali vetämään välistä.

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #92 : 28 Toukokuu, 2011, 08:41:20 »
Lainaus
Homma hoidossa  Eipä pääse enää pilipali vetämään välistä.
Minäkin tuon muutoksen aikanaan tein paypaliin, mutta nyt ei heti sattunut silmään tuo asetus... missäs se nyt on?
Tosin ainakin Nordea on myös alkanut vetämään välistä valuuttamuunnoksessa, en vaan löytänyt siitäkään hintaa.

MIKKELSONNI

• Vieras
« Vastaus #93 : 28 Toukokuu, 2011, 09:48:18 »
Tästä taitaa olla parikin tapaa miten asetus pitäisi muuttaa, mut minulla se onnistui näin profile>my money > my preapproved payments update> set avaible funding sources > conversion options ja sitten se alempi.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #94 : 28 Toukokuu, 2011, 10:57:42 »
Tästä taitaa olla parikin tapaa miten asetus pitäisi muuttaa, mut minulla se onnistui näin profile>my money > my preapproved payments update> set avaible funding sources > conversion options ja sitten se alempi.

no katohan vaan mullakin toi oli väärin vaikka oon mielestäni joskus sen laittanu ::) kiitos muistutuksesta!

ite mä nyt oon laiska enkä jaksa ettiä mutta joku on jo varmaan ettiny valmiiksi mistä ton paypalin kurssin näkee että vois verrata esim oman pankin vaihtokurssiin ::) eihän se nyt kai ole kiveen kirjotettu että se aina kalliimpi on vai!?

MIKKELSONNI

• Vieras
« Vastaus #95 : 28 Toukokuu, 2011, 12:46:28 »
Eilen paypalin kurssi oli 1.39114  ja tuo minun tietokoneeni työpöydällä näkyvä kurssilaskuri näytti 1,433.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #96 : 28 Toukokuu, 2011, 13:18:56 »
Mutta tuskin tässäkään harrastuksessa tuo ero vaikuttaa ratkaisevasti?
Itse pidin siitä että se euromäärä näkyy jo maksettaessa, eikä sitten vasta tiliotteessa  ???

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

MIKKELSONNI

• Vieras
« Vastaus #97 : 28 Toukokuu, 2011, 14:04:32 »
Mutta tuskin tässäkään harrastuksessa tuo ero vaikuttaa ratkaisevasti?
Itse pidin siitä että se euromäärä näkyy jo maksettaessa, eikä sitten vasta tiliotteessa  ???

Itse olen pohtinut tämän asian silleen, et jos näistä ylihintaisista harrastevälineistä saa edes muutaman euron nipistettyä on se kaikki kotiinpäin.
« Viimeksi muokattu: 28 Toukokuu, 2011, 14:07:02 kirjoittanut MIKKELSONNI »

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #98 : 28 Toukokuu, 2011, 15:31:03 »
Niin no, mistä sitten ostaa... mielestäni monikaan asia ei ulkomailta ole "ylihintaista"  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #99 : 28 Toukokuu, 2011, 18:06:00 »
Niin no, mistä sitten ostaa... mielestäni monikaan asia ei ulkomailta ole "ylihintaista"  ;D
Jos alkuperäistä osaa hankkii, niin Rekkulakaupalla on kyllä riittävän kilpailukykyiset hinnat verrattuna vaikkapa Ladiin, sekä palvelu ja tuotteen saannin nopeus on ihan helkutin hyvä!!

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
25 Vastauksia
11658 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Helmikuu, 2009, 08:21:42
kirjoittanut 0lli
7 Vastauksia
3302 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Heinäkuu, 2009, 22:12:38
kirjoittanut kaardian
4 Vastauksia
3791 Lukukerrat