Uudet lavat, peräputki ainakin on varmat.
Lisäksi kannattaa tarkistaa lepari sen laakerit, pääakseli sekä pääakselin laakerit. Helpolla tuosta pääse, ei paha ollenkaan.
Nuppia ei välttämättä tarvi purkaa. Otat lavat ja linkit irti ja pyrittelet lavanpitimiä. Jos tuntuu pykäliä niin sitten on laakerit vaihdettava. Jos ei tunnu, niin sitten pyöritä leparin päästä kuusiokoloavaimella lukitusruuvia. Tarkkaile ettei narahda auki, jos narahtaa niin sitten pitää avata ja laittaa lukite uudelleen. Muuten näet pyörittämällä lähteekö toinen lavanpidin kiertämään. Jos kiertää, lepari on kiero. Pyöritä molemmista päistä ja katso tarkkaan kiertääkö. Jos ei näy mitään merkillistä ja olet varma ettei ruuvi auennut lukitteesta, ei muuta kuin uudet lavat paikoilleen ilmaan.
Itse olen tarkistanut noin tuota leparia. Jos epäilet vähänkin että lukite irtosi, ota se suosiolla auki ja pistä uutta.
Pääakselin kierouden näet kun otat nupin irti ja pistät koneen pyörimään. Hitaasti ja rauhallisesti ettei tule yllätyksiä ja perälavat mielellään myös pois. Silloin se ei pääse pyörähtämään jos vahingossa tökkäät rudderia.