Pitkän tauon jälkeen paluu harrastuksen pariin.
Kun ensikerran aloitin tämän kopteriharrastamisen, hankin välineeksi Trex 450seV2 kopterin ja nyt kun olen uudelleen alkanut harrastamisen Trex 600E kopterilla niin voin sanoa että tällainen kone se olisi pitänyt heti alunperinkin olla. Leijutusominaisuudet on kuin eri planeetalta suuremman painon takia (luonnollisesti). Nyt takana reilu kymmenen akkua varovaista pomputusta, viimeiset jo ihan rehellistä leijutusta. Mitään ei ole (vielä) särkynyt, ainoastaan pieniä "parannuksia" olen kopteriin tehnyt kun mielestäni niille oli edellisen omistajan toimesta jätetty varaa. Luulin tässä jo noparin kylmenneen, kun leijutuksesta lakkasi toiminta eikä enää lähtenyt pyörittämään moottoria muutakuin sen, että ihan pari nykäystä sai moottorin akselille aikaiseksi. Olin jo tilaamassa uutta mutta onneksi siinä hypistellessäni sitten jäi noparin liittimestä johto käteen.
Näin paljastuivat heikohkot juotokset muuallakin kopterin sähköissä. Nyt ne korjailtua kaikki toimii taas hienosti.
Ja taidanpa nyt hyödyntää palstatilani kysymällä muutaman kysymyksen:
-Onko teillä kokemuksia nopeudensäätimen asentamisesta kopterin alle? Mahtaako käydä päinsä, lähinnä lämpenemistä ajatellen?
-Onkos kukaan käyttänyt futaban 3050 servoja nupilla? Tuntuvat ainakin jotenkin toimivan mutta tuntuu että swashi on aina eri asennossa.
-Ja, onko makdollista että radion potikka kaasu/pitch kanavalla on niin kulunut että juuri leijutuskohdassa tuntuu olevan lyhyt kuollut kohta?
Alla vielä muutamia kuvia tästä kaunokaisesta
Lisää tulee myös ja toivottavasti seuraavissa kopu on jo ilmassa.