Kirjoittaja Aihe: 450 rexän liikealueet  (Luettu 2368 kertaa)

Ghost-76

  • Vieras
450 rexän liikealueet
« : 23 Kesäkuu, 2008, 17:07:10 »
Laiton nyt otsakkeeks tuon, mut jos tähä ohjeit saan, nii varmaa pätee muihiki malleihi, kuha ny laitoin vain noin ton. Ongelma on, että mul tulee kyllä vallan pirusti kulmia joka suuntaan rexäs, mutta en saa niitä pienennettyä tai siis itseasiassa saan, mutta prosentit pitchis on sit ihan päin känkkylää. Eli mullon nytteki niikö viitos kohdassa (eli tikku ylhääl) 50% vaan prosentit. En tajuu mistä kohasta pitää säätää? ??? Mekaanista säätööki oon miettiny, mutta eikös ne oo aika hyvät, ku kulmii tulee kumpaaki suuntaa tosi kovin(?) Toivottavasti joku tästä ny ymmärs mikä on mun ongelma ja osais neuvoo??? Lyhyesti vielä, että mulla siis pitchin prosenteilla 50 on jo aivan täysdet kulmat - miten saisin siis sen niin, että täydet kulmat tulee vasta prosenteilla 100 jne???



-jari-

TTM

  • Vieras
Vs: 450 rexän liikealueet
« Vastaus #1 : 23 Kesäkuu, 2008, 18:06:22 »
Juu, no ei sil periaattees oo merkitystä mistä ne säätää. Ite laittasin swash afr / swash mix -valikosta pitchin % lukua pienemmälle, joka siis säätää collective pitchin liikealuetta.
Toisaalta, jos nupin servoarmit on kovin pitkät, niin sekin nostaa kulmia kaikkialla. Eli lyhentämällä servoarmia pääsee samaan tulokseen, jolloin myös reso kasvaa eli nupin tarkkuus paranee ja samalla nopeus hidastuu.

Ghost-76

  • Vieras
Vs: 450 rexän liikealueet
« Vastaus #2 : 23 Kesäkuu, 2008, 18:32:08 »
Juu, no ei sil periaattees oo merkitystä mistä ne säätää. Ite laittasin swash afr / swash mix -valikosta pitchin % lukua pienemmälle, joka siis säätää collective pitchin liikealuetta.
Toisaalta, jos nupin servoarmit on kovin pitkät, niin sekin nostaa kulmia kaikkialla. Eli lyhentämällä servoarmia pääsee samaan tulokseen, jolloin myös reso kasvaa eli nupin tarkkuus paranee ja samalla nopeus hidastuu.

kiitos vastauksesta. Mullon futten 7C:t enkä oo varma onko niis tuommottine swash afr säätö, mutta tsekkaan asian asap. Tuotas tuotas, pakko varmistaa, et tarkotakko täsä kohas servo armil sitä mikä on servos itessää kii vai niikö työntötankoo? Joka tapaukses tulee yks lisä kysymys viel mielee, että onko niille jotai ihanne lukuja trexin tapaukses? Eli paljoko kiinnityksen pitäs olla servon keskustast ja sitte sen dönärin pituus?  ;D

TTM

  • Vieras
Vs: 450 rexän liikealueet
« Vastaus #3 : 23 Kesäkuu, 2008, 19:58:51 »
Futtessa vissiin on just toi swash afr valikko.. Joo, eli armi on se servon akselissa kiinni oleva vipu. Työntötangoilla on joka koneessa määritelty ihannemitta manuskassa (jota sulla ei ole.. :D) Tuo armin pituus riippuu servoista, eli nopeudesta ja voimasta. Mulla näkyy olevan 13mm hitecin hs65 servoilla.
Tönärin pituudet manuskasta nivelreiän keskeltä 450S: vas etu, aile, 31,3mm; oik etu, pitch 45mm; taka, elev, 40,3mm

Ghost-76

  • Vieras
Vs: 450 rexän liikealueet
« Vastaus #4 : 23 Kesäkuu, 2008, 20:25:44 »
Futtessa vissiin on just toi swash afr valikko.. Joo, eli armi on se servon akselissa kiinni oleva vipu. Työntötangoilla on joka koneessa määritelty ihannemitta manuskassa (jota sulla ei ole.. :D) Tuo armin pituus riippuu servoista, eli nopeudesta ja voimasta. Mulla näkyy olevan 13mm hitecin hs65 servoilla.
Tönärin pituudet manuskasta nivelreiän keskeltä 450S: vas etu, aile, 31,3mm; oik etu, pitch 45mm; taka, elev, 40,3mm

  Kiitos sulle taas - täsmennyksestä. Mulla on XL versio, mutta katsotaan ny mitä saan aikaa näillä tiedoilla - toivoakseni muutakin, ku disasterin  ;D