Kirjoittaja Aihe: CopterX  (Luettu 19950 kertaa)

Ali

  • Vieras
Vs: CopterX
« Vastaus #25 : 30 Heinäkuu, 2007, 17:55:24 »
Mielenkiintoista luettavaa,minulla vastaavia laatu ongelmia ei ollut kuin parissa laakerissa jotka alunperin jumitti,onneksi oli korvaavat laakerit. Ja runkona mulla oli hiilikuitu!! Onkohan tehdas kussut alkuperäisissä nilkoilleen ja tiputtaneet laatua jälkikäteen??
Martevuo sääti ja koe lensi omani ja kehui että lentää ihan kuin 450SE?!
Omassani ei ole muuta vikaa kuin kuski :)

Nyt pomppas. Tein kopterille huoltoa ja huomasin että peränroottorin akseli oli hieman kiero. Kopterin perä ei ole todellakaan osunut viime kaputin jälkeen maahan ja silloin vielä oli peräkasetin akseli suora (lapaset edelleen timmissä kunnossa).
No ei hätää, kasetti atomeiksi ja akseli irti. Ajattelin että sorvaan nopsaan uuden akselin mutta sorvin terät oli loppu... Akseli kiinni sorvin pakkaan ja ajattelin että kyllä se oikenee voimalla, mutta ei tarvinnut kuin painaa sormella niin oikeni. Seuraava vaihdon kohde on peräkasetin CopterX:n akselista Align:n akseliin. CopterX:n akseli materiaali on täyttä paskaa. Muutenkin laatu tuntuu olevan hieman mitä sattuu. Alumiini rungon materiaali on todella pehmeää. Jossain vaiheessa varmaan vaihdan senkin Align:n tai vastaavaan hieman laadukkaampaan hiilikuituun. Saa nähdä mitä muuta tulee esiin aikaa myöten. :-[

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX
« Vastaus #26 : 31 Heinäkuu, 2007, 18:48:49 »
Epäilen kovasti että CopterX AluEdit malli on osiltaan pehmeämpi kuin SE hiilirunkoineen. Tämä yhdistettynä epätasalaatuiseen tuotantoon/maanantaikappaleeseen selittäisi aika pitkälle Jullen ongelmat...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: CopterX
« Vastaus #27 : 31 Heinäkuu, 2007, 19:22:06 »
Juu, paskan saa pyytämättäkin :(
Todenäköisesti toi carbon versio on järeämpi ja järkevämpi. Ehkä tuosta AE:stä on ainesta (varauksella) varaosiksi SE:lle. Mutta niinkuin JKokkala jossain yhteydessä sanoi että alumiinin materiaali on kautta linjan huonompaa kuin toisilla valmistajilla.
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

Ali

  • Vieras
Vs: CopterX
« Vastaus #28 : 01 Elokuu, 2007, 10:08:41 »
Mulla Äxxä tullu vissiin 3 kertaa tonttiin eikä aluosat ole ottaneet itseensä,riittänee laatu minulle  ::)


Juu, paskan saa pyytämättäkin :(
Todenäköisesti toi carbon versio on järeämpi ja järkevämpi. Ehkä tuosta AE:stä on ainesta (varauksella) varaosiksi SE:lle. Mutta niinkuin JKokkala jossain yhteydessä sanoi että alumiinin materiaali on kautta linjan huonompaa kuin toisilla valmistajilla.

Girk

  • Vieras
Vs: CopterX
« Vastaus #29 : 15 Kesäkuu, 2008, 14:53:57 »
mitä eroa tuolla CX 450AE V2 ja CX 450SE V2  on? ainakin runko materiaali on eri

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX
« Vastaus #30 : 16 Kesäkuu, 2008, 10:17:53 »
Nimenomaan se. AE on Alu Edition, ja siinä on alumiinirunko, SE taas Special Edition, ja siinä on specialimiinirun... eikun hiilikuiturunko. Jos noista olisi pakko valita, ottaisin SE:n ilman muuta, alumiini (ja varsinkin kiinanalumiini) on aika herkkää vääntymään. Lisäksi joka ikinen akseli kannattaa päivittää Alingiin, jotka on nimensä mukaan suoria... ::)
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: CopterX
« Vastaus #31 : 16 Kesäkuu, 2008, 12:15:56 »
Paitsi 600N:n pääakseli, niinkuin joku tyyppi kertoili RR:ssä että mittasi 0.06mm heiton..  ;D. Siitä sitten valitteli että miten törkeetä..

Eiköhän ne Copter X:nkin akselit ole suoria alunperin, tosin sitten kun ne ottaa käteen niin painovoima vetää kaarelle  ;)


-op-
« Viimeksi muokattu: 16 Kesäkuu, 2008, 12:17:27 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

katkera

  • Vieras
Vs: CopterX
« Vastaus #32 : 14 Syyskuu, 2008, 10:41:33 »
Onko tämä suora kopio Aling:sta, ts. käykö kaikki osat suoraan?

Täällä  mainittu gyron vaihdosta heti ja pari komenttia akseleista..Onko setissä muuta pakosti vaihdettavaa?

Alustavasti olen katsellut tuollaista pakettia:
http://www.rc-asia.com/shop/product_info.php?cPath=405_417&products_id=8811

Onkohan toi  radio mistään kotosin...?
« Viimeksi muokattu: 14 Syyskuu, 2008, 10:47:38 kirjoittanut katkera »

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: CopterX
« Vastaus #33 : 14 Syyskuu, 2008, 11:47:58 »
Sanoisin että jätä suosiolla kauppaan. Lähettimellä et kauaa tee mitään, saakohan tohon edes lisää vastareita. Gyro taitaapi olla kiinanhalpis-mallia, samoin laturi ja servot. Tuohon hintaan ei vaan saa hyvin lentävää helikopteria, rungon saa. Akku tossa voi kestää jonkin aikaa, mutta sekään ei kovin ihmeellinen taida olla, vain 15C:kin. Unohda, ja osta kerralla kunnolliset kamppeet!

katkera

  • Vieras
Vs: CopterX
« Vastaus #34 : 15 Lokakuu, 2008, 16:17:18 »
En tiedä enkö vain ole huomannut aiemmin, mutta ehirobon sivuille taitaa olla ilmestynyt uusi tuttavuus:
CopterX CX 450ME 2.4GHz RTF
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=173_174&products_id=6155

Mitäköhän tuo ME meinaa, muovi-edition?
Vaikuttaa meinaan aika muovisilta nuo roottorin kärjestä (rotor head?) otetut kuvat. Tuskin tuo nyt mikään Metal Edition on, ainakaan tuohon hintaan... tiedä sitten onko tuo muovi merkittävästi esim alumiinia huonompi, ainakaan huonoa alumiinia...

 ;D
...It is a work of great originality for helicopter!...
« Viimeksi muokattu: 15 Lokakuu, 2008, 16:21:29 kirjoittanut katkera »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: CopterX
« Vastaus #35 : 15 Lokakuu, 2008, 19:23:20 »
Jaa, tiedä sitä.. ME = menetetty elämä? Affenin posti yllä oli harvinaisen hieno ja kaikki kattava. Pienellä budjetillä järkevät vaihtoehdot on simulaattori, tuplaroottorinen sisäkopteri tai sisälennokki (esim. depron stuntti mikä todella parantaa reaktioaikaa  :)). CopterX kannattaa jättää hyllyyn.

Tässä fakta: Jos halpa 450 kokoinen kiinnostaa, hyvä vaihtoehto on Blade 400 3D RTF laadukkaan radion ja sähköjen takia.
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39221&grpid=5007

Jos kiinnostaa, voin lähettää Rotor World lehdessä julkaistun arvostelun sähköpostitse  :P.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX
« Vastaus #36 : 18 Lokakuu, 2008, 11:30:30 »
Tuo ME näyttäisi TRex GF mallilta, jossa on alumiininen nupin keskio, ja muoviset lavanpitimet. Hassua, kun CopterX on kopioinut uusimmat reksit, se alkaa kopioida vanhoja. Mutta eihän tämä ole yllätys, halpavalmistajia ei kiinnosta harrastuksen jatkuvuus (=laadukkaiden tuotteiden valmistus) vaan rahastaminen (=tehdään "uutuuksia" jotka kiinnostaa kuluttajia, ja joita ostetaan vain sen takia että ovat "uutuuksia")
-flybarless, sedative stabilized head-

Harza72

  • Vieras
Vs: CopterX
« Vastaus #37 : 24 Lokakuu, 2008, 08:44:00 »
Onhan tuolla eHirobolla myös aika siisti CopterX Black Angel Kit, laatu ok. ja aika kivoja ratkaisuja mm peräputken kiinnitys, pohjalevy/laskutelineen välinen kiinnitys, puomin kiinnityss ja perähihna ym.

Hintakin on vielä siedettävä ?

http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=173_174&products_id=6183


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
CopterX CX200

Aloittaja Harza72 Kloonit

4 Vastauksia
3982 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2009, 11:51:30
kirjoittanut 1m4s0_
141 Vastauksia
54589 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Helmikuu, 2010, 17:35:35
kirjoittanut anttvirt
30 Vastauksia
15691 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2009, 10:26:00
kirjoittanut psz
26 Vastauksia
14254 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Helmikuu, 2010, 20:22:11
kirjoittanut Mick
2 Vastauksia
3642 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2010, 12:42:35
kirjoittanut Rity