ReplicatorG? Mistä tällaista luit? Ainakin vanhoja Felixejä ajetaan "ohjeen mukaan" Repetier-Hostilla tai Pronterfacella, mutta toki lähes kaikki muutkin ohjaussoftat toimii. Noihin edellisiin (tai ainakin Repetrieriin jota itse käytän) löytyy valmiita profiileja nimenomaan Felixille tuunattuna eri täytöillä, laaduilla ja tukirakenteilla. Tietenkin niitä voi myös itse muokata ja tehdä uusia, mutta noilla valmiilla on äärimmäisen helppo lähteä liikkelle. Vanha malli käytti Marlinin firmistä, joka lienee se kaikkein laajimmin tuettu. Uudemmista en tiedä, koko elektroniikka ainakin meni vaihtoon. Felixin FAQ-sivulla puhutaan yhä Repetieristä ja Pronterfacesta, joten kaippa ne on ne softat myös nykyään. Slicereina esimerkiksi Repetierissä tulee vakiona Slic3r ja SFACT. Minä käytän tuota jälkimmäistä.
Mulla ei ole ollut ikinä minkäänlaista tarttumisongelmaa PLAn kanssa, jämähtää kuin tauti Kapton-teippiin vaikka pyötäkin on vain 40 asteinen. Pöydän pitää tosin olla puhdas, eli pyyhkäisy asetoniin kastetulla rätillä on toisinaan paikallaan. ABS:n kanssa en ole tosiaan saanut yhtään tulostetta onnistumaan muutamaa kerrosta ylemmäs. Olen kokeillut niin kuumaa pöytää kuin tosta mun Felixistä lähtee (noin 70 astetta, Kapton-teippi), mutta ei puhettakaan että tarttuisi. Sama homma sinisen maalarinteipin kanssa, osa lähtee irti kuin olisi öljytty. En usko että mikään rafti auttaisi, niin höyhenenhelposti osat irtoavat. Lasilevyllä en ole kokeillut, kuten en myöskään hiuslakalla. Lopetin kokeilut siihen, kun tajusin ettei pöytä yksinkertaisesti lämpene riittävän kuumaksi. Tulostuksen pitää onnistua ilman hankalia esivalmisteluja ja rafteja, joiden irroittamisessa on kova työ ja jotka pilaavat heti tulosteen pohjan.