Tilatkaas nyt joku äkkiä tuollainen ja ranskisviivoilla goodies/badies puolet.
Pitäsköhän myydä Mäcci ja ostaa tuo.. Ai kun polttelee.
Moro,
Vähän omia ajatuksia, kun ks. värkki(k8200) on nyt puolen vuoden ajan tuossa pöydällä ollut.
Tulostin tulee täysin osina, niinpä paketista löytyy ruuvi jos toinenkin. Osat on kuitenkin paketoitu siististi numeroituihin pusseihin ja kasausohjetta seuraamalla ne löytyvät helposti. Kasaus ohjeet löytyvät k8200.eu sivuilta josta saa myös vähän kuvaa mitä toi paketti pitää sisällään. Kasaaminen itsessään on suht helppo, mutta yksi tai jopa kaksi työpäivä siihen kannattaa varata, että saa tehtyä kaiken huolellisesti.
Tulostin on ihan oiva paketti jo sellaisenaan, mutta tietenkin myös korjattavaa löytyy vai pitäisikö sanoa tulostettavaa
Eli ihan peruspaketilla saa jo hyvää jälkeä, mutta tietenkin sitä aina haluaa parempaa. Thingverse.com löytyykin useita käyttäjien 3d mallinnuksia osista, joilla tulostimen puutteita on korjailtu. Foorumilta löytyy myös paljon vinkkejä mitä muut ovat tehneet
http://forum.velleman.be/viewforum.php?f=45.Sanoisinko että jos tykkää säätämisestä ja rakentelusta niin tämä tulostin on varmasti yksi parhaita vaihtoehtoja. Jos haluaa suoraan tulostamaan kannattaa valita joku toinen. Itselle tämän tulostimen hankinnassa yksi peruste oli jo se, että pääsi sen itse kasaamaan. Vähän kuin tekniikka legoilla olisi päässyt rakentelemaan
Ongelmat mitä tulostimen kanssa on ollut, olivat x ja y akselin hihnapyörissä olevat akselin reiät ei ollu porattu täysin keskelle joten siitä aiheutu pientä heittoa. Tulostin ensin uudet hihnapyörät ja sain ongelman korjattua. Lopulta myös myyjä toimitti uudet pyörät reklamoituani asiasta. Toinen ongelma on z-akseli. Akselin mutteri pääsee elämään joten siitä tulee myös heittoa tulostukseen. Z-akselin monet on vaihtanu oikeaan trapetsi kierteeseen ja mutteriin. Näin myös minä tein ja laatu parani huomattavasti.
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen pakettiin ja ostaisin kyllä uudestaankin ks. tulostimen jos pitäis vielä valita.