Aargh, hirveä tappelu minun pikku kommentini vuoksi
. No, pieni väittely on aina paikallaan.
Eikös sen pitäisi pystyä vaihtamaan leijjunnassa. Ainut mikä muuttuu tällöin on kierrokset. Kopterin ei pitäisi hypätä...
Mikä laki näin määrää
. Mua ei kyllä haittaa pätkääkään jos kopteri vähän pompaa idlelle siirryttäessä. Kokeneemmat kuskit varmasti osaa tehdä sen ilman että mitään pomppuja tapahtuu, mutta minua se ei haittaa ollenkaan.
Eikohan se ole opettelunkin kannalta jarkevampaa pitaa 0 aina keskella.. Kopun kanssa tulee helposti muutenkin niita eiku ja oho tilanteita niin miksi viela tahallisesti vaikeuttaa asioita.
Parempi siis totutella jo leijutuksessa tikun oikeaan paikkaan niin lentokin sujuu sitten helpommin kun selkarankaan on jo tarttunut oikea asento.
Olen samaa mieltä ettei kannata tahallaan vaikeuttaa asioita, siksi en käyttäkään leijutukseen tätä tikkukeskellänollakulmat-tyyliä. Totta kai kannattaa käyttää itselle helpointa ja parasta tyyliä, ei kuitenkaan kannata olettaa että se itselle paras on muidenkin mielestä paras.
Ja eihän sitä tikun asentoa nyt kukaan siinä lennättäessä tarkkaile, vai tekeekö joku näin? Itse ainakin säätelen tikun asentoa leijutuksessa sen mukaan kun kopteri tuntuu nousevan tai laskeutuvan.
Tätä on tässä nyt toisteltu, mutta eiköhän se oo tosiaan järkevin pitää niitä käppyröitä sellaisina miltä itsestä tuntuu. Itsellä on käytössä nyt kaikki DX7:n kolme lentotilaa. Normimodi jossa leijuu tikku keskellä (vähän yläpuolella oikeastaan), kaasukäyrä nouseva ja puolittajat käytössä. Idle 1 jossa leijuu tikku keskellä, suora kaasu ja ei puolittajia. Idle 2 jossa sitten vielä keskellä nollakulmat ja täydet miinukset. Tuommoset käyräthän voi hyvinkin olla ihan perseestä ja jonkun mielestä varmasti onkin. Itse kuitenkin pidän ihan hyvänä, lennän pääasiassa tuolla idle ykkösellä ja sellaista taivaalla ees taas sinne ja tänne lentelyä. Jotenkin mukavampi ku ei ole niin "levoton" tuo lapakulmakäyrä. Eihän sitä tiedä vaikka joskun alkaisinkin pitämään tuota Idle kakkosta parempana jokaisessa tilanteessa kunhan olen sitä enemmän käyttänyt. Tarkoitus oliskin että kokemuksen karttuessa säätelen noita aina vain itselle miellyttävämmäksi.
Ihan niinkuin samasta aiheesta ois tapeltu ennenkin täällä foorumilla
.