Kirjoittaja Aihe: Satunnaiset ilmakuvausvideot  (Luettu 216803 kertaa)

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
Vs: Satunnaiset ilmakuvausvideot
« Vastaus #275 : 16 Toukokuu, 2014, 00:58:41 »
Näyttää enemmänkin GoPro matskulta mihin on lyöty 100% lisää saturaatioo ja horisontti on suoristettu editissä :). On myös jälkistabiloitu jonkun verran, kun pari kertaa muljahtaa kuva. Eli joku Phanttomi taitaa olla taas.

Liian hyvin pysyy minusta linssiefekti kasassa gopro3 kuvaksi.. ennemmin tuohon veikkaisin jotain Canonin MkIII ja laajaa linssiä esim 14mm 2.8 tms (en tosin ehkä tarkkuuden puolesta välttämättä tätä veikkais), mutta kun katsoo miten keskialue pysyy kasassa.. Tosin ehkä GoPro3+ black voisi tähän pystyä. Hyvin on jälkikäsittely hoidettu jos toi on oikeasti Phantomin + gopro3 kuvaa. Saturatio on yli, mutta sopii minusta varsin hyvin tilanteeseen.

Poissa Tucho

• Seniori torppari
« Vastaus #276 : 16 Toukokuu, 2014, 21:59:44 »
Lähtisin Gopro-linjalle. Yläkulmissa on just silleen epätarkkaa kun tulee Gopron kuvaa vääntäessä suoraksi.

Pätki tai nyki, mutta se kai johtu omasta yhteydestä tai jostain muusta, ei tuosta alkuperäisesta videosta...

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #277 : 17 Toukokuu, 2014, 00:10:22 »

Minkähän takia mulla nää YouTube videot nykii? Mille fps:lle muuten laitatte videoita ja millä fps:llä kuvaatte? Hero 3+ Black tuossa käytössä ja ei oikeen pääse oikeuksiinsa.
« Viimeksi muokattu: 17 Toukokuu, 2014, 00:13:39 kirjoittanut Toeh »

Poissa Vispilä

• Seniori torppari
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #278 : 17 Toukokuu, 2014, 11:39:18 »
Minkähän takia mulla nää YouTube videot nykii? Mille fps:lle muuten laitatte videoita ja millä fps:llä kuvaatte? Hero 3+ Black tuossa käytössä ja ei oikeen pääse oikeuksiinsa.

Youtube pakkaa videoita aika rajusti vielä jollain omilla asetuksillaan enkä ole ainakaan vielä keksinyt missä muodossa videot sinne kannattais ladata ettei tule yhtään nykimistä. Mulla on kans toi 3+ ja kuvailen yleensä 1080p 50fps tai 2.7K 25fps. Pakkaan videot Premierellä H264 kodekilla 1080p 25fps ja bitrate 15 hujakoille. Pakkaaminen syö videon värikylläisyyttä ja tube hyväksyy myös isompaa fileä, oon koettanu ladata myös ProRes HQ:na ja sillon tubessakin näkyy värit kirkkaammin. Kestää vaan pitkään ladata. Vähän vähemmän tuntuis kans nykivän kuva.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #279 : 17 Toukokuu, 2014, 14:31:43 »
Youtube pakkaa videoita aika rajusti vielä jollain omilla asetuksillaan enkä ole ainakaan vielä keksinyt missä muodossa videot sinne kannattais ladata ettei tule yhtään nykimistä. Mulla on kans toi 3+ ja kuvailen yleensä 1080p 50fps tai 2.7K 25fps. Pakkaan videot Premierellä H264 kodekilla 1080p 25fps ja bitrate 15 hujakoille. Pakkaaminen syö videon värikylläisyyttä ja tube hyväksyy myös isompaa fileä, oon koettanu ladata myös ProRes HQ:na ja sillon tubessakin näkyy värit kirkkaammin. Kestää vaan pitkään ladata. Vähän vähemmän tuntuis kans nykivän kuva.
Tuo video oli kuvattuna 1080p 60fps ja pari kertaa pakkailin premierellä erilaisiin tiedostoihin ja tuo oli toistaiseksi paras laatu PC:llä toistossa. H.265, YouTube HD ja taisi olla 24fps sekä bitrate siellä ~15. Tuota 2.7k on myös tarkoitus ollut kokeilla mutta onpa unohtunut. Kuulemma laatu on aivan eri tasoa myös pakatessa ja skaalatessa 1080p kokoon. Tai niin oon lukenut. Testaillaan.

Poissa Vispilä

• Seniori torppari
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #280 : 17 Toukokuu, 2014, 14:53:06 »
Tuo video oli kuvattuna 1080p 60fps ja pari kertaa pakkailin premierellä erilaisiin tiedostoihin ja tuo oli toistaiseksi paras laatu PC:llä toistossa. H.265, YouTube HD ja taisi olla 24fps sekä bitrate siellä ~15. Tuota 2.7k on myös tarkoitus ollut kokeilla mutta onpa unohtunut. Kuulemma laatu on aivan eri tasoa myös pakatessa ja skaalatessa 1080p kokoon. Tai niin oon lukenut. Testaillaan.

60fps eli kuvaatko NTSC tilassa?
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #281 : 17 Toukokuu, 2014, 15:34:00 »
60fps eli kuvaatko NTSC tilassa?
Näköjään.  :D Pitääpä vaihtaa kotimaan standardiin.

Poissa Tuoppi

• Seniori torppari
    • Kopteri blogi
« Vastaus #282 : 17 Toukokuu, 2014, 16:10:33 »
60 fps ei ole tasan jaollinen 24 fps kanssa. Siitäpä saa aikaiseksi nykivää fiilistä. Kuvaa esim. 50fps ja editoi 25fps projektissa niin voit tehdä kivasti nättejä hidastuksia 50% asti.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa copter24

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #283 : 17 Toukokuu, 2014, 17:20:12 »
Aloitanpa uuden säikeen, tänne siis rohkeasti jakoon omat ilmakuvaus videot!

Aloitan omalla teoksella, johon kokosin viime syksyn testipätkiä.

Kyllä täytyy sanoa että PARAS kotimainen pätkä minkä olen nähnyt. Eiku kamerakauppaan ja tehään samanlaista tuotantoa! Ihan pähee pätkä!

Poissa copter24

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #284 : 17 Toukokuu, 2014, 17:28:20 »
No empä tiedä kehtaako tuollaisen videon perään mitää laittaa... :)

Tossa oma tussaus kotipihalla lentelystä.

Aivan upeeta kuvaa, musa mukana niin antaa hyvän ammatillisen vaikutelman. Jes!

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #285 : 17 Toukokuu, 2014, 17:45:12 »
60 fps ei ole tasan jaollinen 24 fps kanssa. Siitäpä saa aikaiseksi nykivää fiilistä. Kuvaa esim. 50fps ja editoi 25fps projektissa niin voit tehdä kivasti nättejä hidastuksia 50% asti.
Kiitoksia vinkeistä tehdäänpä siis näin.

Poissa Tuoppi

• Seniori torppari
    • Kopteri blogi
« Vastaus #286 : 17 Toukokuu, 2014, 17:49:10 »
Ja muista ottaa googletililtä auto enhance pois päältä, niin pysyy värit parempina.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Koippa

• Seniori torppari
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
« Vastaus #287 : 18 Toukokuu, 2014, 13:43:19 »
Kuka kuvannu ? Lennetään ihmisten ja autojen päältä !! https://www.facebook.com/gigantti
Taidan alkaa itsekin kansalaisilmailupoliisik si  :D

Veikkaan kopteriksi Dji Phantom 2 Vision plus. Mahdollisesti oma henkilökunta kuvannu? Tuskin vastuuvakuutusta kuvaajalla. Ihmisten päällä ei tarvis lennellä. Autoista ei välii jos vakuutus kunnossa. Autot saa rahalla kuntoon.

Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #288 : 18 Toukokuu, 2014, 17:22:07 »

Veikkaan kopteriksi Dji Phantom 2 Vision plus. Mahdollisesti oma henkilökunta kuvannu? Tuskin vastuuvakuutusta kuvaajalla. Ihmisten päällä ei tarvis lennellä. Autoista ei välii jos vakuutus kunnossa. Autot saa rahalla kuntoon.

Ei tuo kyllä pahimmasta päästä ole.

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #289 : 18 Toukokuu, 2014, 18:47:38 »
Mini-H quadin eilisaamuinen lento Tullisaaressa. Tiedän - ei kannattaisi lennellä julkisissa puistoissa, mutta pyrähdin paikalla ennen aamukahdeksaa, jolloin alueella liikkui vai pari koiranulkoiluttajaa. Mini-H:n lentopaino on akkuineen vain 310g joten kovin suurta vahinkoa tällä ei toivottavasti saa aikaiseksi!

Poissa Dago

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #290 : 18 Toukokuu, 2014, 19:57:07 »
Mini-H quadin eilisaamuinen lento Tullisaaressa. Tiedän - ei kannattaisi lennellä julkisissa puistoissa, mutta pyrähdin paikalla ennen aamukahdeksaa, jolloin alueella liikkui vai pari koiranulkoiluttajaa. Mini-H:n lentopaino on akkuineen vain 310g joten kovin suurta vahinkoa tällä ei toivottavasti saa aikaiseksi!

Olipas smoothii videoo mini-h:lle. Mikäs on setuppi kameran, controllerin ja videosoftan kanssa? Miltkä oli setupit kamerassa ja editointi softassa?

Lähetetty minun GT-N7100 laitteesta Tapatalkilla

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #291 : 18 Toukokuu, 2014, 20:21:28 »
Olipas smoothii videoo mini-h:lle. Mikäs on setuppi kameran, controllerin ja videosoftan kanssa? Miltkä oli setupit kamerassa ja editointi softassa?

Lähetetty minun GT-N7100 laitteesta Tapatalkilla

Kamerana on Mobius Action Cam ja controllerina Flyduinon Nanowii. En ole täysin tyytyväinen Nanowiin "tikkutuntumaan" mutta en jaksa raahata läppäriä kentälle PID-asetusten säätöä varten. Video on kevyesti stabiloitu Mercallilla. Mini-H on liki täydellisen tärinätön, mutta tähänkin videoon mahtui jokunen pieni ilmakuoppa. Editorina on Cyberlink power Director 12. Kuva-asetuksia en ole rukannut, liitin vain musiikin, alkutekstit ja häivytykset alkuun ja loppuun. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa kokeilla clippien leikkaamista mutta jotenkin vain tykkään ajaa koko lennon yhteen putkeen.
« Viimeksi muokattu: 18 Toukokuu, 2014, 20:27:35 kirjoittanut Picofly »

Poissa Mingo

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #292 : 18 Toukokuu, 2014, 20:44:10 »
Aloitanpa uuden säikeen, tänne siis rohkeasti jakoon omat ilmakuvaus videot!

Aloitan omalla teoksella, johon kokosin viime syksyn testipätkiä.

Hianoo kuvaa kyllä. Leikkauksessa kannattaa vaihtaa kuvakokoa aina kuvien välillä. Antaa rytmiä.
Ennen pelotti, nyt on autopilotti.

Poissa eveli

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #293 : 19 Toukokuu, 2014, 10:59:46 »
Tiedän - ei kannattaisi lennellä julkisissa puistoissa, mutta pyrähdin paikalla ennen aamukahdeksaa, jolloin alueella liikkui vai pari koiranulkoiluttajaa.

Onko tämä nyt näin? Itse uutena harrastajana olen jo tovin miettinyt että mitä järkeä ilmakuvauksessa on jos ainoat kuvauskohteet on pellonreuna landella tai metsä korvessa?

Poissa cartti

• Tavallinen torppari
« Vastaus #294 : 19 Toukokuu, 2014, 11:14:40 »
Itse otin tuon kyllä sarkasmina. Hieno ja asiallinen video minun mielestäni.

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #295 : 19 Toukokuu, 2014, 15:56:55 »
Itse otin tuon kyllä sarkasmina. Hieno ja asiallinen video minun mielestäni.

Ei se ihan sarkasmia ollut.

Tylsäähän se on hinkata samalla pellonkulmalla viikosta toiseen. Aina välillä tekee mieli lentää puistomaisemmassa ympäristössä, mutta itse yritän minimoida riskit pitämällä kaluston mahdollisimman kevyenä ja lentämällä hiljaiseen aikaan, yleensä varhain aamulla. En haluaisi olla se urpo, jonka kopteri putoaa satunnaisen ulkoilijan silmille. 

Poissa eveli

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #296 : 19 Toukokuu, 2014, 17:50:41 »
Ei se ihan sarkasmia ollut.

Tylsäähän se on hinkata samalla pellonkulmalla viikosta toiseen. Aina välillä tekee mieli lentää puistomaisemmassa ympäristössä, mutta itse yritän minimoida riskit pitämällä kaluston mahdollisimman kevyenä ja lentämällä hiljaiseen aikaan, yleensä varhain aamulla. En haluaisi olla se urpo, jonka kopteri putoaa satunnaisen ulkoilijan silmille.

Varovaisuus on tietenkin hyvä asia ja turvallisuudesta huolehtiminen on se mihin kaikkien tulisi pyrkiä. Pointtini on vain se, että pitäisi löytää joku perspektiivi ja kultainen keskitie tähän asiaan. On hyvä että harrastajat ovat vannoutuneet noudattamaan turvallisuutta ihan omatahtoisesti. Tällä hetkellä tuntuu vain, että välillä asenteet on liiankin jyrkkiä.

Kun puhutaan ilmakuvauksesta niin täytyy ajatella sitä mitä varten koko käsite on. Ilmakuvauksessa on kyse nimenomaan kuvaamisesta ja yleensä kuvataan mielenkiintoisia kohteita, tapahtumia tai asioita. Näitä harvoin löytää sieltä landen pellolta tai perämetsistä, tai ainakin aihepiiri on kovin suppea ko. mestoissa. Koko ilmakuvaus on turhaa, ellei sitä voida sananmukaisesti toteuttaa. Jos tarvitsee kuvata jokin tietty asia, sitä ei voida suorittaa menemällä sinne toisaalle turvallisen pellon reunaan kuvaamaan.

Turvallisuudesta täytyy ehdottomasti huolehtia, mutta mielestäni sitä ei saa vetää liian kireälle. On muistettava että monessa toiminnassa on riskinsä, mutta silti kyseisiä toimintoja suoritetaan hyväksyen tietty riskitaso. On siis löydettävä sopiva tasapaino tarkoituksenmukaisuuden ja riskien välille. Tietty riski on mielestäni ok, vaikka sen ääneen sanominen kuulostaa kovin itsekkäältä ja karulta.

Voisin tästä melkein perustaa oman threadin jossain vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 19 Toukokuu, 2014, 18:02:32 kirjoittanut eveli »

Poissa BigDaddyJ

• Pro torppari
« Vastaus #297 : 19 Toukokuu, 2014, 19:41:21 »
Viime kesältä:

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #298 : 19 Toukokuu, 2014, 19:47:51 »
Jos olisi vaikkapa jossain ulkoilmatapahtumassa, ja muutamien kilojen mötikkä leijuilisi pääsi päällä vaikkapa 20m korkeudessa, niin herää kysymys että riittääkö kypärä, jos mötikkä tippuu sukkana alas. Ainakaan itse en tuntisi oloani turvalliseksi.

En tiedä paljonko tuollainen professional-laitteisto painaa, mutta veikkaan, että kolme kiloa ei riitä...

Poissa EM

• Pro torppari
« Vastaus #299 : 19 Toukokuu, 2014, 20:26:07 »
En tiedä paljonko tuollainen professional-laitteisto painaa, mutta veikkaan, että kolme kiloa ei riitä...

Tuplaa tai triplaa, ite harrastelen harrastelija-kalustolla joka on painoltaa noin 4,5-5kg.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Satunnaiset ilmakuvat

Aloittaja EM « 1 2 ... 6 7 » Ilmakuvaus

167 Vastauksia
92952 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Kesäkuu, 2016, 16:48:04
kirjoittanut JukiMax