Kirjoittaja Aihe: Satunnaiset ilmakuvausvideot  (Luettu 216820 kertaa)

Poissa Vipe83

• Tavallinen torppari
Vs: Satunnaiset ilmakuvausvideot
« Vastaus #350 : 20 Heinäkuu, 2014, 17:51:40 »

Joko soitit poliisit? Hieno otsikko videolla.  ::)

Tähän on nyt tultu. Osa lentää ja kuvaa miten sattuu ja osa tekee julkisen mestauksen näille ilman oikeudenkäyntiä.  :(

Olisiko fiksumpaa ottaa selvää kuka kuvas ja jos lentäminen häiritsi niin antaa palautetta kuvaajalle? Moni kuvaaja ei välttämättä edes lue foorumia.

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #351 : 20 Heinäkuu, 2014, 17:54:36 »
Ei mua ressaa yhtään, mulla oli sateenvarjo, huidon sillä rumat ämmät ja kopterit pois.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jrna

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #352 : 20 Heinäkuu, 2014, 20:50:11 »

Omasta mielestäni tuota s800:aa lennätettiin ihan järkevästi lähes koko tapahtuman ajan; Pari kertaa surffattiin kaarros katsomon aalloilla. Pääösin lennätettiin rata-alueen keskikohdassa, ei kovin korkealla ja kaukana yleisöstä. Ei taidettu mennä edes radan päälle kertaakaan.

Pääsääntöisesti ei pelottanut, vaikka olin oman poikani kanssa radan reunalla.
« Viimeksi muokattu: 20 Heinäkuu, 2014, 20:54:25 kirjoittanut jrna »
Sport Quad (warthox)
F450 + Zenmuse h3-3d
Vulcan 1200 octo
S1000 + Zenmuse GH4

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #353 : 20 Heinäkuu, 2014, 22:18:50 »
Joo ei mulla ollu asian suhteen mitään ongelmaa, eos miksi lähdettiin mun päätä laittamaan pölkylle  :o
/ Jere Siirilä

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #354 : 20 Heinäkuu, 2014, 22:21:01 »

Varsin asiallinen setti, kellekkään ei tule edes yllätyksenä että kuvataan.. noin se pitääkin mennä.

Poissa Vipe83

• Tavallinen torppari
« Vastaus #355 : 20 Heinäkuu, 2014, 22:34:46 »
Joo ei mulla ollu asian suhteen mitään ongelmaa, eos miksi lähdettiin mun päätä laittamaan pölkylle  :o

Tuli vaan negatiivinen fiilis, kun on pelkkä lyhyt klippi kopterin ohilennosta yleisötapahtumassa ja otsikkona "DJI shittiä @ kardaanikunkku 2014".
Mulla jäi heti sellainen mielikuva, että halutaan taas mässäillä ja tuoda näytille oliko etäisyydet jne kohdillaan.

Lisänä tähän soppaan tietysti vielä tuo kirosana DJI, onneks ei sentään Phantom. (hakusanoiks vois lisätä varuiks "dji flyaway")  :D

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #356 : 20 Heinäkuu, 2014, 22:40:23 »
Kaimmää saan otsikoida videoni ihan miten haluan?

Kannattaa ny vähä tarkistella sitä lääkitystä huomiselle päivälle.

edit: typo
/ Jere Siirilä

Poissa Sämxy

• Opetteleva torppari
  • **
    • Starlapland RC-ilmakuvaukset
« Vastaus #357 : 25 Heinäkuu, 2014, 12:07:01 »
Uutta palvelua puskee; kopterivideot kartalle. En ole varma onko postattu jo aiemmin?
http://travelbydrone.com/
FPV-kopterit / Mavic 2 Pro / Inspire 1 / S900 GH4 (YS-X4, YS-X6/Gremsy H3) exät: Vulcan 900 hillittömällä gimbaalilla, DJI Flame Wheel F450 (Naza-m)
http://starlapland.fi
http://facebook.com/starlapland

Poissa Vipe83

• Tavallinen torppari
« Vastaus #358 : 25 Heinäkuu, 2014, 13:53:05 »
Tuommoisia kuvailtiin Tampereella.

Nuuka

• Vieras
« Vastaus #359 : 25 Heinäkuu, 2014, 15:24:17 »
Tässä ensimmäinen netissä julkaisemani videokooste, jonka olen kuvannut Phantom 2:lla. Kopteri on ollut nyt minulla reilun viikon, joten videossa olevissa viime ja tällä viikolla kuvatuissa pätkissä saattaa olla jotain moitittavaa, mutta kuulen mielelläni palautetta :) Musiikkivalinnasta taisi tulla vain hiukan liian mahtipontinen...

Eilen olin kuvaamassa erästä järveä, ja läheisellä mökillä oli väkeä uimassa. Tullessani järven päälle mökillä puheenaiheet muuttuivat, ja kuulin mm. sanat "ufo", "haulikko" ja "radio-ohjattava lentokone". Pian mökiltä saapui mies ihmettelemään kopteria, ja pyysi minua lentämään mökkinsä luo. No siinä sitten ohjaimen näyttöön tulevaa kuvaa ja kopteria ihmeteltiin.

« Viimeksi muokattu: 25 Heinäkuu, 2014, 16:19:28 kirjoittanut Nuuka »

Poissa zem122

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #360 : 25 Heinäkuu, 2014, 22:58:26 »
Jos viikossa saa tuollaista jälkeä niin mitä se on kuukauden päästä ?
Hienoa jälkeä kerrassaan.Liisää odotellessa harjotellessä itsekkin jos siitä jotain tuollaista saisi aikaiseksi.
Vesien päälle on vielä arkuutta mennä ja ainakin kellukkeet pitää kopteriin mukaan pistää.

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #361 : 26 Heinäkuu, 2014, 02:45:09 »
Tässä ensimmäinen netissä julkaisemani videokooste, jonka olen kuvannut Phantom 2:lla.

Pakko sanoa että melkoinen luotto sinulla tuohon kopteriin.. mietitkö kertaakaan lentojen aikana että se tippuisi tai muuta vastaavaa?

Poissa Tucho

• Seniori torppari
« Vastaus #362 : 26 Heinäkuu, 2014, 03:45:45 »
Kaimmää saan otsikoida videoni ihan miten haluan?

Kannattaa ny vähä tarkistella sitä lääkitystä huomiselle päivälle.

edit: typo

Toki saa otsikoida kuten tykkää. Sensijaan on tyhmää provosoitua siitä jos antamansa otsikko herättää sen lukijassa jonkinlaisen tunteen. Oli se sitten haluttu tai ei.

Puutuin vaikkei mulle kuulukkaan. Ärsytti. Ehkä lisää sitä lääkettä ja nukkumaan  :P

Nuuka

• Vieras
« Vastaus #363 : 26 Heinäkuu, 2014, 09:49:50 »
Pakko sanoa että melkoinen luotto sinulla tuohon kopteriin.. mietitkö kertaakaan lentojen aikana että se tippuisi tai muuta vastaavaa?

Kyllähän minua aina hirvittää lentää varsinkin vesistöjen päällä, aina miettii,  että pysyyköhän se kopteri siellä taivaalla. On aina helpottava tunne, kun pääsee maan päälle. Mukavinta on lentää lähellä itseä, maan päällä ja matalalla.

Poissa Tucho

• Seniori torppari
« Vastaus #364 : 26 Heinäkuu, 2014, 14:31:38 »
Kopteri on ollut nyt minulla reilun viikon, joten videossa olevissa viime ja tällä viikolla kuvatuissa pätkissä saattaa olla jotain moitittavaa, mutta kuulen mielelläni palautetta :)

Joko vehkeet on kehittynyt kolmessa vuodessa ihan pirusti tai sitten mä oon vaan ihan onneton kaikessa :D

Jos ensimmäiset kuvaukset mitä tein olis ollut lähelläkään tota tasoa niin olisin ollut onnellinen :D
Noh, onhan niistä aikaa jo muutama vuosi ja vehkeenä trex 450 8)

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #365 : 26 Heinäkuu, 2014, 17:36:31 »
Joko vehkeet on kehittynyt kolmessa vuodessa ihan pirusti tai sitten mä oon vaan ihan onneton kaikessa :D
Multikopteri ja harjaton gimbaali, siinä ne modernit onnen avaimet. :) Multikopteri lisää vakautta monta kertaluokkaa versus helikopteri, harjaton gimbaali vielä kymmenkertaistaa parannuksen servotelineeseen verrattuna.

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #366 : 26 Heinäkuu, 2014, 17:46:13 »
Toki saa otsikoida kuten tykkää. Sensijaan on tyhmää provosoitua siitä jos antamansa otsikko herättää sen lukijassa jonkinlaisen tunteen. Oli se sitten haluttu tai ei.

Puutuin vaikkei mulle kuulukkaan. Ärsytti. Ehkä lisää sitä lääkettä ja nukkumaan  :P

Viittaukseni siihen että täällä ja irkissä on oletus että DJI = paskaa :)
/ Jere Siirilä

Poissa Koippa

• Seniori torppari
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
« Vastaus #367 : 26 Heinäkuu, 2014, 18:26:46 »
Suuri osa kuvaamisesta on kyllä sitä, että osaa löytää näyttävät kohteet näyttävistä kuvakulmista. Kyllä se itse lentäminen on tekniikan kehityttyä jäänyt vähän toissijaiseksi. Sama kun filmiaikana stillit piti yrittää ottaa kerralla hyviä ja nyt kun "filmi" on ilmasta niin voi vetää huoletta pitkää sarjaa. Osalla on visuaalista silmää, toisilla ei.

Tässä lyhyt kooste mitä on tullut kuvailtua tässä muun ohessa.

Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa knot62

• Opetteleva torppari
  • **
    • Aerial visions
« Vastaus #368 : 26 Heinäkuu, 2014, 23:36:46 »
Täritär , mut tein silti. :o

Gaui 840H@DJI A2@Alexmos 32bit@NEX-5R
Turnigy i10
www.youtube.com/knot62

Poissa oskuk

• Seniori torppari
« Vastaus #369 : 27 Heinäkuu, 2014, 12:13:06 »
Suuri osa kuvaamisesta on kyllä sitä, että osaa löytää näyttävät kohteet näyttävistä kuvakulmista. Kyllä se itse lentäminen on tekniikan kehityttyä jäänyt vähän toissijaiseksi. Sama kun filmiaikana stillit piti yrittää ottaa kerralla hyviä ja nyt kun "filmi" on ilmasta niin voi vetää huoletta pitkää sarjaa. Osalla on visuaalista silmää, toisilla ei.

Näin se on. Yleensä näissä jutuissa aletaan väistämättä panostaa tekniikkaan, ja se itse asia unohtuu. Laaduksi nousee jokin tekninen yksityiskohta, kuten vaikka tärinä tai valotus, ja unohdetaan helposti se ettei tuotoksessa ole mitään sisältöä: ajatusta, juonta, valoa, kuvakulmia, leikkausta, jännitettä, tarinaa, sisältöä, kulkua, rytmiä jne. Pitäisi aina priorisoida. Olla syy. Miksi kuvaisin jotain? Miksi kuvaisin tätä? Miksi kuvaisin sitä illalla? Miksi syksyllä? Miksi pannaukset aina samaan suuntaan, miksi leikkaukset tuon mittaisia? Miksi tuolla musiikilla? Miksi vaimoa ei kiinnosta? ;-)

Poissa zem122

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #370 : 27 Heinäkuu, 2014, 19:46:28 »
Näin se on. Yleensä näissä jutuissa aletaan väistämättä panostaa tekniikkaan, ja se itse asia unohtuu. Laaduksi nousee jokin tekninen yksityiskohta, kuten vaikka tärinä tai valotus, ja unohdetaan helposti se ettei tuotoksessa ole mitään sisältöä: ajatusta, juonta, valoa, kuvakulmia, leikkausta, jännitettä, tarinaa, sisältöä, kulkua, rytmiä jne. Pitäisi aina priorisoida. Olla syy. Miksi kuvaisin jotain? Miksi kuvaisin tätä? Miksi kuvaisin sitä illalla? Miksi syksyllä? Miksi pannaukset aina samaan suuntaan, miksi leikkaukset tuon mittaisia? Miksi tuolla musiikilla? Miksi vaimoa ei kiinnosta? ;-)

Olen täysin samaa mieltä.Toiset saavat pokkareilla näyttävämpiä kuvia aikaiseksi kun toiset ammattilaisvermeillä ikinä.

Poissa Vipe83

• Tavallinen torppari
« Vastaus #371 : 27 Heinäkuu, 2014, 20:12:44 »

Valitettavasti kaupallisessa kuvauksessa mikään tekninen yksityiskohta EI voi mennä pieleen, muutoin tuote/palvelu on viallinen eikä mainosvideoiden kaltainen.
Homman täytyy onnistua aina ja joka kerta, vaikkei kyseessä ollut kotikylän pellonlaita aurinkoisena päivänä. Tuossa mielessä tekninen onnistuminen joka kerta, on ainakin oma käsitys laadusta.
Asia on tietysti eri, jos omaksi ilokseen tekee. Budjettia ja ajankäyttöä voi tuossa tapauksessa kuvailla rajattomaksi, tuolloin hyvällä visuaalisella silmällä tehtyjä videoita katselee mielellään.

Harvassa hommassa on saatu täysin vapaat kädet ilmakuvaukselle. Yleensä on ollut selkeät linjat mitä asiakas haluaa, kokemuksen kautta voi tietysti ennakoida miltä esimerkiksi 100m korkeammalla maisemat näyttää, tai mikä toimii ilmasta kuvatessa ja mikä ei. Lopulliset klipit ovat monesti muutamien sekuntien luokkaa lopputuotoksessa.

Poissa pah

• Pro torppari
« Vastaus #372 : 27 Heinäkuu, 2014, 20:56:35 »
Täältä löytyy kyllä todella laadutastakin ilmakuvausta.
Ihmetyttää, jos ei golf seurat ota yhteyttä. Mikä olisikaan parempaa mainosta netissä, kuin laadukas ilmakuvaus kentästä kaikkine väylineen.
Ainakaan UGK:n kotisivuilta ei löydy ilmakuvattua kenttää.
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa oskuk

• Seniori torppari
« Vastaus #373 : 28 Heinäkuu, 2014, 00:23:29 »

Valitettavasti kaupallisessa kuvauksessa mikään tekninen yksityiskohta EI voi mennä pieleen, muutoin tuote/palvelu on viallinen eikä mainosvideoiden kaltainen.
Homman täytyy onnistua aina ja joka kerta, vaikkei kyseessä ollut kotikylän pellonlaita aurinkoisena päivänä. Tuossa mielessä tekninen onnistuminen joka kerta, on ainakin oma käsitys laadusta.
Asia on tietysti eri, jos omaksi ilokseen tekee. Budjettia ja ajankäyttöä voi tuossa tapauksessa kuvailla rajattomaksi, tuolloin hyvällä visuaalisella silmällä tehtyjä videoita katselee mielellään.

Harvassa hommassa on saatu täysin vapaat kädet ilmakuvaukselle. Yleensä on ollut selkeät linjat mitä asiakas haluaa, kokemuksen kautta voi tietysti ennakoida miltä esimerkiksi 100m korkeammalla maisemat näyttää, tai mikä toimii ilmasta kuvatessa ja mikä ei. Lopulliset klipit ovat monesti muutamien sekuntien luokkaa lopputuotoksessa.

Totta -ja siksi amerikalainen elokuva vaan on niin huonoa.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #374 : 28 Heinäkuu, 2014, 02:03:20 »
Syvällisen keskustelun jälkeen taas linkkiä esille. Lyhyt pätkä kuvailtiin tuossa viime lauantaina ku oltii lennättelemässä Jurvan kesäjuhlissa.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Satunnaiset ilmakuvat

Aloittaja EM « 1 2 ... 6 7 » Ilmakuvaus

167 Vastauksia
92952 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Kesäkuu, 2016, 16:48:04
kirjoittanut JukiMax