Kirjoittaja Aihe: hk 500  (Luettu 3097 kertaa)

Poissa vinotintto

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • nitro on nitro...
hk 500
« : 07 Helmikuu, 2013, 11:16:15 »
Ja niin nousi ilmaan komiasti, vaikka suuria ennakkoluuloja oli et pysyykö edes kasassa. Vispilä turvallisesti tietysti puikoissa.
Tätä kopua ei ole noilla romppeilla lennetty koskaan tuumasi op, kopussa oli kierroksia niin paljon et olis räjähtäny takuu varmasti jos olisin ite sen ekan kerran laittanu pyörimään.  :( pikkuisen taidettiin aloittelijaa pissata linssiin taas näis kaupois... no oppia ikä kaikki. ei kun pallot jalkaan ja harjoittelemaan. Vähä tietty simua ensin et liikkeet palaa taas mieleen. Ja sit osat kainalossa nolona op:n pajalle ::)
Graupner mz18
Align 500N,

Poissa piropirkka

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: hk 500
« Vastaus #1 : 07 Helmikuu, 2013, 14:12:19 »
Ostit kopterin käytettynä, mikäli oikein meditoin?
The fact that you breathe doesn't mean you're alive.

Poissa vinotintto

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • nitro on nitro...
Vs: hk 500
« Vastaus #2 : 07 Helmikuu, 2013, 15:27:36 »
Jep... vähä haiskahti et kasattu vain myyntitarkoitukseen.? :o Ei pitäisi sortua halpaan ja lukea tarkkaan ilmoitus, vaik eihä aloittelijat tiedä niistä osista oikein mitää. >:( pitää päivittää pikkuhiljaa oikean rexin osilla aina kun särkyy.
Graupner mz18
Align 500N,

Poissa 4D Pilot

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Näissä hommissa tieto vähentää tuskaa!
Vs: hk 500
« Vastaus #3 : 07 Helmikuu, 2013, 22:42:26 »
"Käytetty" on turvallinen status, - tai sen pitäisi olla! Testaamattomia kyhäyksiä ei pitäisi laittaa myyntiin ilman erityismainintaa, koska varsinkin meille vasta-alkajille se tuottaa harmaita hiuksia, sekä turhaa rahanmenoa. Rehellisyyttä peräänkuulutan! Herrasmies-laji!
Jiuchon Pro, Genius CP V2, Walkera V200d03, RealFlight.

Poissa Jomppis

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: hk 500
« Vastaus #4 : 08 Helmikuu, 2013, 01:09:00 »
"Käytetty" on turvallinen status, - tai sen pitäisi olla! Testaamattomia kyhäyksiä ei pitäisi laittaa myyntiin ilman erityismainintaa, koska varsinkin meille vasta-alkajille se tuottaa harmaita hiuksia, sekä turhaa rahanmenoa. Rehellisyyttä peräänkuulutan! Herrasmies-laji!

Minä taas peräänkuulutan itseopiskelua. Vaikka olen rc-kopteroinnissa "noob" itsekin, ihmettelen usein millä tietämyksellä koptereita lennätetään. Sähköalan koulutuksen omaavana toki ihmetyttää perussuureiden ja ohmin lain vaikeus, mutta kyllä kopterin perustoiminta, kuten nupin ja swashplaten toimintaperiaate olisi ihan hyvä olla takaraivossa ennen ensimmäistä virrankytkentää... Näin ~10v rc-harrastuksen (lennokit, autot yms.) tiimoilta on iskostunut päälimmäisenä mieleen teesi "nämä eivät ole leluja".

Matematiikkaa soisi jokaisen ylesisivistykseen kuuluvan myös sen verran, että osaa laskea välityssuhteen pinioni-pääratas -sovellutuksesta sekä moottorin pyörintänopeuden KV-arvon perusteella halutulla akulla... ::)

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: hk 500
« Vastaus #5 : 08 Helmikuu, 2013, 23:18:34 »
Moottoriteho korvaa suunnitteluvirheet, ja jos ei se vieläkään lennä, otetaan puolet joutavasta pois...  ;D

No ei tämä harrastus itselläkään ole ihan kivutta lähteny käyntiin...
Kyoshon M24 oli iha kaamee kokemus. SIIS IHA KAAMEE!
Mut Caliber 3 oli jo todella lentävä, lentää vielä tänä päivänäkin.
Sitte tuli jo 700 nitro alik`n, Iha kaamee paarma, sormet ku vähä väpättää ni sehä lähtee jo lapasesta.
Toisaalta taas vakaa lennettävä =>  pitää hakea kultainen keskitie tormakkaan ja lennettävän välistä.

Quark S.R.B mikä vieläkin itellää lentää, on ihan pätäkkä vehje. Tarpeeks laiska ettei vaimon kukkaruukut hajoa, mut kuiteki kestää jos tulee naapurin seinä vastaan  ;D

Edit: olipahan taas offtopiccii.  :-[

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: hk 500
« Vastaus #6 : 09 Helmikuu, 2013, 08:54:30 »
Minä taas peräänkuulutan itseopiskelua. Vaikka olen rc-kopteroinnissa "noob" itsekin, ihmettelen usein millä tietämyksellä koptereita lennätetään. Sähköalan koulutuksen omaavana toki ihmetyttää perussuureiden ja ohmin lain vaikeus, mutta kyllä kopterin perustoiminta, kuten nupin ja swashplaten toimintaperiaate olisi ihan hyvä olla takaraivossa ennen ensimmäistä virrankytkentää... Näin ~10v rc-harrastuksen (lennokit, autot yms.) tiimoilta on iskostunut päälimmäisenä mieleen teesi "nämä eivät ole leluja".

Matematiikkaa soisi jokaisen ylesisivistykseen kuuluvan myös sen verran, että osaa laskea välityssuhteen pinioni-pääratas -sovellutuksesta sekä moottorin pyörintänopeuden KV-arvon perusteella halutulla akulla... ::)
Olishan se hienoa tietää ja toki nuo asiat pitää pystyä selvittämään itse.

Kuitenkin jos eka radio-ohjattava on kopteri niin ei tämä yhtälö voi toteutua millään. Näissä on niin järjetön määrä pikkujuttuja, jotka pitää tietää ja ymmärtää ettei niitä kaikkia voi aloittelija mitenkään sisäistää ennen kuin se laite on fyysisesti kädessä. Kyllä siinä on mun mielestä ihan hienoa ja asiallista jos kokeneemmat auttaa alkuun ja vähän suomentaa asioita. Ei pyörää kannata uudelleenkaan keksiä joka päivä.

Kun on vuosikausia harrastanut ja pelannut erilaisten laitteiden kanssa, alkaa hämärtyä mikä on itsestään itselle ja mikä rakettitiedettä nyybielle.

Mutta siitä olen täysin samaa mieltä että itse on tehtävä valtavasti töitä ja yritettävä parhaan kykynsä mukaan selvitellä asioita. Loputtomaan kokeneempien apuun ei voi laskea.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa vinotintto

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • nitro on nitro...
Vs: hk 500
« Vastaus #7 : 07 Maaliskuu, 2013, 16:11:03 »
Nyt on viisatasella leijuteltu jo monta kertaa ja viel ehjänä...  ::)täällä joensuussa ainakin vispilä tuntuu jaksavan opettaa meit newiksiiki. aina kiltisti rakentaa kasaan mitä ikinä sille vienkin  ;D vinkkinä tietty alkuu vihjas et spektrum olis helppo ohjain ja align ainut kopu millä joensuussa lennetää... ;D oon koittanu kovasti opetella siinä sivussa itekin näit askartelemaan mekaaninen puoli onnistuu jotenkin mut radio ja kopun säädöt kaipaa viel vispilän hellää käsittelyä. :-[ monet torpit säästetty todennäköisesti. kyllä olis pitkä ja visainen tie opetella kaikki kantapään kautta.
Graupner mz18
Align 500N,

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: hk 500
« Vastaus #8 : 07 Maaliskuu, 2013, 17:00:11 »
mekaaninen puoli onnistuu jotenkin mut radio ja kopun säädöt kaipaa viel vispilän hellää käsittelyä.

Jotkut vaan syntyy kultalusikka suussa :)
Ite joskus rämpiny onnettomien epätoivoisten suossa ja viittiny viel ajaa 200km jojesuuhu kysymää apua :D

Edit: Typo

Poissa vinotintto

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • nitro on nitro...
Vs: hk 500
« Vastaus #9 : 07 Maaliskuu, 2013, 17:32:15 »
onneksi op asuu muutaman kilometrin päässä. ;D ;D ;D
Graupner mz18
Align 500N,

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: hk 500
« Vastaus #10 : 07 Maaliskuu, 2013, 21:45:59 »
Täälläpäin kaikki kopterit laitetaan lentämään  :)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"