Kirjoittaja Aihe: Futaba T14SG tai 8FG säädöt Gaui 500X / 540H  (Luettu 4118 kertaa)

Poissa Virtualtour

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Ilmakuvaukset / panoraamat 360
    • DJI S800
Futaba T14SG tai 8FG säädöt Gaui 500X / 540H
« : 24 Helmikuu, 2013, 14:28:56 »
Mistä saisi Futaba T14SG:lle Gaui 500X säädöt, samat toimivat myös Gaui 540H:ssa.
Futaba 8FG on pitkälti samat asetukset kuin 14SG:ssä. Eli mistä saisi vaikka ladattavan tiedoston Gaui 500X asetuksiin?
Onko olemassa pankkia mistä ladata näitä säätöarvoja. Jos ei, niin miksei tehdä tälläistä?
Vaikka säädöt eivät aina täsmääkään, niin saisi jollaisenkin tajun, missä mennään. Tästä olisi helpompi jatkaa, kun
olisi jollainenkin pohja samalle koneelle ja ohjaimelle.

Voisin tehdä tätä toimintaa varten web-sivuston, jossa harrastajat voisivat koota ja ladata softia ja säätöjä.
Olen seurannut, että matskua ei ole oikein saatavilla. Kamera päälle ja toimeksi.

Poissa SlOrbA

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Futaba T14SG tai 8FG säädöt Gaui 500X / 540H
« Vastaus #1 : 05 Elokuu, 2013, 18:34:48 »
Juuri päästiin 8FGS:n kanssa tuota 540H:ta ihmetteleen. Yllättävän vaikealta näyttää säätöjen kanssa, koska kopteri ei mitenkään rauhalliseksi leijujaksi saa vaikka kuinka gain arvoa säätää.

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Futaba T14SG tai 8FG säädöt Gaui 500X / 540H
« Vastaus #2 : 06 Elokuu, 2013, 00:40:13 »
mitäköhän tarkoitat rauhallisuudella? Gaini pitää säätää juuri vägäämisen rajoille, ja rauihallisuutta voi säätää mankan DR:llä eli puolittajilla ja expoilla.

Poissa dubbe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Futaba T14SG tai 8FG säädöt Gaui 500X / 540H
« Vastaus #3 : 06 Elokuu, 2013, 20:27:42 »
Eli minkälaisita lähtöarvoista olisi hyvä lähteä eteenpäin?

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Futaba T14SG tai 8FG säädöt Gaui 500X / 540H
« Vastaus #4 : 06 Elokuu, 2013, 20:33:24 »
dr 60% ja expoa vaikka 30%. Gainiruuvi suunnilleen keskelle.

Poissa dubbe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Futaba T14SG tai 8FG säädöt Gaui 500X / 540H
« Vastaus #5 : 06 Elokuu, 2013, 21:12:45 »
Ok,
Kiitos tiedoista. Kokeillaan noita asetuksia.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba T14SG tai 8FG säädöt Gaui 500X / 540H
« Vastaus #6 : 07 Elokuu, 2013, 10:09:59 »
Onko olemassa pankkia mistä ladata näitä säätöarvoja. Jos ei, niin miksei tehdä tälläistä?
Perinteisten koptereiden kohdalla syy on selkeä: jokainen kopteri eroaa teknisesti toisesta, joten mitään kaikenkattavia tai yleispäteviä arvoja on hankala antaa. Jos setuppi sattuu olemaan lähes identtinen, voi toisen asetukset lataamalla päästä aika lähelle hyvää lopputulosta. Mutta siinäkin tilanteessa voi joku yksi pieni säätö vaikuttaa lennettävyyteen aivan huimasti, ja jos ei ole minkäänlaista tietämystä eri asetuksista ja niiden säätämisestä, voi tuon yhden arvon metsästäminen valikkoviidakosta olla melko kova homma. Käytännössä siis asetuspankki täyttyisi tuhansista eri säätöfileistä, joista kukin toimisi vain sen yhden tietyn sähköisen ja mekaanisen setupin kanssa. Hyödyksi jäisi lähinnä omien asetusten varmuuskopiointi nettiin...

Multikoptereiden kohdalla tilanne on melkolailla toisenlainen. Ilmeisesti tuon Gauin kopterin osalta asetelma on toinen, mutta yleisesti multikoptereissa radion säädöt ovat lähes triviaalit. Tikkuihin ei kosketa (jos ei sitten halua käyttää dualratea tai expoa) ja yksi tai kaksi kaksi- tai kolmiasentoista kytkintä ohjataan kanaviin 5 ja 6 (jos tällainen konffaus on radiossa edes mahdollista). Siinä se, minimissään. Loput asetukset säädetään lentoaivon syövereistä ja näissä erot eri koptereiden välillä voivatkin sitten taas olla suuria. Toisaalta esimerkiksi Nazan tyyppisessä aivoboksissa säädettäviä kohtia on niin vähän, että asetukset on helppo kirjoittaa ja lukea vaikka foorumilta muutamalla lauseella. Tiedostopohjaiseen asetusten jakamiseen ei ole tarvetta. Toisaalta jos säädettäviä kohtia on enemmän (ArduCopter, AutoQuad jne.), pienenee samojen asetusten toimimisen todennäköisyys toisessa kopterissa merkittävästi.

Lyhyesti vastauksena kysymykseesi: teknisesti hankalaa ja/tai yleensä tarpeetonta. :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
6582 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2011, 19:35:06
kirjoittanut Zenda
8 Vastauksia
7068 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Huhtikuu, 2012, 20:43:39
kirjoittanut jesi
GAUI 540H

Aloittaja knot62 Gaui

12 Vastauksia
9193 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2013, 12:27:00
kirjoittanut knot62
24 Vastauksia
13810 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2013, 18:59:38
kirjoittanut Sandu
1 Vastauksia
2130 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Lokakuu, 2013, 20:43:29
kirjoittanut Xen