Kirjoittaja Aihe: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics  (Luettu 28409 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« : 29 Kesäkuu, 2008, 00:43:33 »
Moi,

Ajattelin että jos pitäisin hieman kirjaa torpeista ja hajonneista osista, niin olisi helpompi uusien miettiä mitä osia kannattaa ottaa varalle, saattaapa olla ihan muutenkin mielenkiintoista (saavat muutkin laittaa postauksia torpista+vahingosta, niin lisään sitten listaan).
Listaan lisätty myös sellaisia jotka ovat menneet ilman varsinaista torppia, kuten esim, tail blades.

Torppeja: 9

Saldo:

9 x Main Blades
7 x Flybar
6 x Servo Gears
6 x Tail Boom
5 x Jesus Bolt
4 x Tail Blades
3 x Main Gear (pelkkä pääratas)
2 x Linkage Rod / Plastic Ball Link
3 x Main Shaft
2 x Vertical Stabilizer
2 x Tail Rotor Shaft
1 x Flybar Paddles
1 x Horizontal Stabilizer + kiinnike
1 x Servo Horn
1 x Landing Gear
1 x Tail Servo Case
1 x Feathering Shaft
1 x Tail Servo Rod
1 x Landing Skid
1 x Tail Boom Brace
1 x Rotor Housing
1 x Tail Pitch Control Link
1 x Tail Servo Housing

Lentoaika:  ~ 140 akullista

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #1 : 29 Kesäkuu, 2008, 01:30:27 »
main shaft x 1000 & upper main shaft bearing x 1000 blades x 1000
flybar x 100
landing gear x 100
main wheel x 100
lower frame and bottom plate x 10 ...
tail boom x 10
spindle shaft, thrust bearings, tail belt, servo gears, ball links, a servo that got toasted from a stuck tail pitch slider, an ESC that went for a swim ...
 ;D
oh, and two Align 430 XL motors where the shaft broke without warning in flight.
« Viimeksi muokattu: 29 Kesäkuu, 2008, 12:06:11 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #2 : 04 Heinäkuu, 2008, 01:30:12 »
Tuli sitten luovuttua harjoitusjalaksista ja heti kohta torpattua (tosin ei sen takia)
Saldo:
  • Blades
  • Flybar
  • Landing gear
  • 3 x Servo gears

Edit:
Päivitetty alkuperäiseen listaan

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #3 : 06 Heinäkuu, 2008, 22:27:02 »
Tänään oli vuorossa Idle Upin kokeilun vuoro ja pitihän sitä nyt sitten kokeilla looppiakin -> looppi sinänsä meni ihan ok mutta kopterin suoristus ei...Saldo:

  • Vertical Stabilizer
  • Tail Boom
  • Main Gear
  • Main Blades
  • Tail Servo Case
  • Flybar
  • Feathering Shaft

Poissa Ace

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #4 : 07 Heinäkuu, 2008, 10:35:33 »
Давай!
Ei muuta kun jatkamaan ja osaa vaihtoon...



Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #7 : 10 Heinäkuu, 2008, 21:14:46 »
Tuli sitten taas torpattua, tuulenpuuska 40 cm korkeudella laskeutuessa...Argh, ei silti anna lompakko periksi isommalle kopterille (ei olisi niin nuuka tuosta tuulesta) ;)

Alustava saldo:
  • Flybar
  • Blades
  • Tail Boom
  • Servo Gears
  • Linkage Rod

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #8 : 10 Heinäkuu, 2008, 21:26:55 »
Tää on hyvä threadi! Ota vielä kuvia torpin jälkeen ja laitat aina mukaan tuohon osalistaan niin näkee samalla miltä näytti ku ne tietyt osat hajos :).


Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #10 : 12 Heinäkuu, 2008, 22:55:02 »
Kopukka tuli kuntoon, kiitos Markuksen, ja ehti melkein olla kunnossa yhden akullisen...kun lakkasi tottelemasta ohjausta, lähti ensiksi etuvasemmalle kaartumaan josta sain juuri juuri kammettua takaisin kunnes jatkoi sukellusta takaoikealle eikä totellut enää korjausta, holdi päälle ja kivikkoon (0,5 metri heinikosta).

(Ilmeinen)Syy: Katkennut pehmopultti jolla nuppi oli kiinni pääakselissa
Opetus: käyttäkää ainoastaan kunnon ruuveja (mistä vaan löytäisi 12.9 lujuusluokan M2x12 kuusiokoloruuveja???)
(Alustava)Saldo:
  • Main Shaft
  • Flybar
  • Blades
  • Plastic Ball link

Edit: Meni siinä sitten Main Shaftikin

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #11 : 12 Heinäkuu, 2008, 23:24:39 »
Opetus: käyttäkää ainoastaan kunnon ruuveja (mistä vaan löytäisi 12.9 lujuusluokan M2x12 kuusiokoloruuveja???)
Katsopa tuota myydään palstan toista sticky topicia.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #12 : 13 Heinäkuu, 2008, 00:15:18 »
Tiedän, Sepolta minäkin olen ruuvini ostanut, mutta kun hänelläkään ei ole ollut kokoa M2x12 (ei ollut silloin kun omani ostin kuin pelkästään kokoa M2x8 noista kaksimillisistä), eli jostakin kun löytäisi kunnollisia M2x12 kuusiokoloruuveja...

Ps. Alla kuva vielä tällä kertaa hajonneista osista, erityisen hyvin näkyy tuo katkennut ruuvi.

Edit: Ruuveja löytyi sitten Saksasta, lisää aiheesta

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #13 : 13 Heinäkuu, 2008, 14:30:53 »
Taisi sitten selvitä tuo viimeisen torpin syy ->
Tutukimuslautakunta on alustavasti päätynyt siihen että pääakselin pultin hajoaminen ei ollut syy vaan seuraus ja onnettomuuden syyksi on paljastumassa servo, lisää aiheesta:


Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #15 : 15 Heinäkuu, 2008, 23:44:39 »
Sä oot kyl ihan uskomaton tuhoamaan tota.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #16 : 15 Heinäkuu, 2008, 23:51:27 »
Joo, ehkä se simu ois kannattanu ;)

No ainostaan tämä viimeinen oli selkeästi tekniikan piikkiin (tai mekaanikon), kaikki muut on ollu puhtaasti lentovirheitä, tai no se yksi oli ehkä enemmän asennoitumisvirhe eli kun oltiin pojan kanssa lennättämässä ja sillä kaatui Hydro ja minä sitten harhautin katseen siihen hetkeksi ja kun palasin katsomaan kopteria, niin se olikin jo kaukana mun selän takana ja eihän sitä enää siitä tällä kokemuksella pelastettu, eli eikun holdia. On muuten ekan torpin jälkeen tullut aika hyvin muistettua tuo Hold.

Ei voi mitään kun veri vetää lennättämään ja tosiaan ei ole sitä simua tullut pahemmin hakattua, niin arvaahan sen lopputuloksen, mutta oli se looppi kyllä muutne yhden torpin arvoinen kokemus ;)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #17 : 21 Heinäkuu, 2008, 00:45:24 »
Ei se looppi mennyt vieläkään, tai itse asiassa looppi meni muttei onnitunut vakaustus sen jälkeen, kenties se on jo pakko uskoa että pitäisi hallita tuo kopteri useammastakin suunnasta kuin pelkästään takaa ennen kuin lähtee looppeja tekemään...

Alustava saldo:

  • Flybar
  • Blades
  • Vertical Stabilizer
  • Tail Boom
  • Tail Servo Rod
  • Main Gear

Eli unohtui sitten se hold ihan sekunnin murto-osaksi ja niijn taas meni pääratas ainakin...

Ps. Kuvia tulee jahka jaksan upata kännykän yli ;)


Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #19 : 21 Heinäkuu, 2008, 17:10:39 »
Taidat tarvita uuden peräevän  ;D, no onneksi niitä on tuossa muutama varastossa ihan sinua varten. Luulin että tuo alumiininen pidennetty evä kestäisi melkein mitä vaan :o, ,,olin näköjään väärässä.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #20 : 21 Heinäkuu, 2008, 18:30:27 »
Määkin laskeuduin kopun peräedellä ruohikkoon (tarkoituksella tietysti köhköh..) ja vääntyi tuollanen peräevä 90 asteen kulmaan. Pihdeillä saa taivuteltua takasin, sen verran pehmeää matskua on.


Mikaelin pitäs muuten perustaa Costom Design Peräevä Shoppi kun näyttää olevan jo varastossakin tuotteita  ;)



-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #21 : 21 Heinäkuu, 2008, 23:28:37 »
Pitäisi varmaan tehdä hieman laskelmia ja katsoa mitkä osat on halvinta/helpointa korvata, oli meinaan tuo pidennetty aluevä kuitenkin sen verran kova että katkaisi sitten sen ruuvin jota en ole saanut poistettua täällä lapissa, en usko että hiilarievä olisi ruuvia katkaissut, ehkäpä tuollainen alu olisi sitten parempi kun nuo torppailut alkaisivat edes hieman vähentyä (koska, muka???  :o)

Tosin aika huippuversio voisi olla juuri tuollainen pidennetty, mutta hiilarista tai lasikuitulevystä tehtynä. Niin ja Alignin alusalkun omistavana täytyy todeta että tuo evän malli ei saisi kasvattaa yhtään tuota etäisyyttä kuvunnokasta evän perään vaan ainostaan tuo korkeuden kasvattaminen on hyvä (juuri kuten tuossa alumiinisessa oli).

ile1977

  • Vieras
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #22 : 26 Heinäkuu, 2008, 20:21:05 »
Leijutteluhatjoituksessa teki mieli kokeilla pyörittää akselin ympäri (rudder). No keräilin sitten palasia ja yllättävän vähällä selvisin:

-Flybar seesaw holder
-head stopper
-flybar control arm
-vertical stabilizer

Lavat säily ehjänä ja myös jalakset sekä flybar

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #23 : 26 Heinäkuu, 2008, 22:41:12 »
Lainaus
Leijutteluhatjoituksessa teki mieli kokeilla pyörittää akselin ympäri (rudder). No keräilin sitten palasia ja yllättävän vähällä selvisin:

-Flybar seesaw holder
-head stopper
-flybar control arm
-vertical stabilizer

Lavat säily ehjänä ja myös jalakset sekä flybar

Ei tainnu olla ihan kaikki aluosia?

ile1977

  • Vieras
Vs: TRex 450 SE V2: Crash kit / statistics
« Vastaus #24 : 28 Heinäkuu, 2008, 20:01:51 »
Ei ollut aluosia, muovia kaikki. Nyt hankin metallisen Flybar Control Systemin (HDX450-378). Varaosia kuluu, mutta toisaalta harjoittelussa on myös vauhti päällä...:) Pitää vaan lennätellä maltillisesti ja opetella noi asiat kunnolla (leijuttelu, eri suunnat jne) ja sitten alkaa vasta yrittää kikkailemaan. Säät on onneksi ollut pitkään hyviä lennätykselle.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3731 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Kesäkuu, 2008, 23:04:27
kirjoittanut Jyri
0 Vastauksia
1897 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Maaliskuu, 2009, 22:02:50
kirjoittanut mnentwig
0 Vastauksia
2005 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2009, 17:17:57
kirjoittanut mnentwig
2 Vastauksia
4516 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Lokakuu, 2012, 07:12:07
kirjoittanut SJo1
5 Vastauksia
3829 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Helmikuu, 2013, 12:09:05
kirjoittanut Naamis