Kirjoittaja Aihe: Hepton copterit  (Luettu 78716 kertaa)

Poissa heikkit

• Pro torppari
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #150 : 04 Heinäkuu, 2013, 21:10:57 »
http://www.align-trex.co.uk/gryphon-integrated-switch-hi-power-flux-led-pinflag-switch-gsb-1030p-4832.html tollasen tilasin. Onko oikeanlainen?

Mulla muuten pimeni Protoksessa tuommoinen BEC. Onneksi akkujen kiinnityksen yhteydessä eikä ilmassa.
Midland (https://www.modelhelicopters.co.uk/) lupasi korjata takuuna, mutta "yllättäen" posti kuulemma kadotti palautuslähetyksen. En ole ihan varma hukkasiko posti vai huijaako Midland.

Tuon kai pitäisi olla hyvä vehje. Kutenkin pimeni.

Poissa Heptocopter

• Pro torppari
« Vastaus #151 : 04 Heinäkuu, 2013, 21:32:15 »
Hyvä tietää. Toivottavasti oli vain huonoa tuuria. Ikävä lentää, jos ei voi luottaa vehkeisiin ja täytyy pelätä, että millon se rämähtää.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #152 : 04 Heinäkuu, 2013, 23:56:12 »
Jos nyt joku muu 450 kokoinen kopteri alkaa tosissaan poltella niin ainahan voi myydä entisen pois. Tässä tapauksessa tankolaitteena ja huippuosat irrotellaan ja pistetään sitä vähän edullisempaa pakettiin. Hyvät sähköt sitten siihen toiseen.  ;)

Mutta kyllähän tuossa kokonaisuutena on ollut huonoa tuuria noiden servojen kanssa, ei niitä nyt ihan noin pitäisi hajota. Tosin alkaa epäilyttää kun mulla meni mykäksi kun kopteri kippasi, holdihan oli ollut päällä jo kauan kun tultiin rotaatiolla alas. Kaapelilla meni meni kaikki jne. Tosin mun vanhat kesti todella kauan ja paljon lentoja. Nytkin hajonnut oli uusi, joka tuli potikkavikaisen tilalle.

Köyhäilin ja tilasin turnigyt.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Heptocopter

• Pro torppari
« Vastaus #153 : 05 Heinäkuu, 2013, 09:46:24 »
Onko täällä nyt kaikki sitä mieltä, että kannattais sijoittaa protokseen? :D onko se nyt sen arvonen sitten oikeasti?:) kattelin, että naked kitti oli vähän alle 300 €. Pärjääkö tolla? joshaluaisin protoksen, niin eikö 6s olisi kaikista järkevin? Silloinkin kyllä menis kaikki akut uusiksi yms.

Tarkoitushan mulla oli pikku hiljaa alkaa säästämään isompaan kopteriin ja pörrätä tällä trexillänyt aikansa :D

Mua ei ole vielä vakuutettu:D Mitä muuta siitä hyötyy kun ostaa protoksen? Mitä hyviä puolia siinä on?:)
-Gaui X3
-DX8

Poissa Xen

• Seniori torppari
« Vastaus #154 : 05 Heinäkuu, 2013, 10:22:29 »
Oma lehmä on tässä asiassa pahasti ojassa, mutta syitä miksi päädyin: torppikestävyys ja sulakeosien halpuus, huoltoystävällisyys ja eritoten TT:n puute ettei tarvi aina olla vaihtamassa perän rattaita kun pehmeältä nurmikolta lentää. Lento-ominaisuuksissa en oleta olevan mitään järisyttäviä eroja, tosin stretchi muuttanee asioita. Yhtä huonosti se luultavasti lentää kuin 450proki. Vika on kuiteski tikkujen takana  ::)

Eräs syy suosioon lienee myös tuossa sähkökitissä tuleva nopari. Järeä BEC, toimiva govi ja kunnon soft-start kun puuttuvat aika monesta. Jos sinulla on jo kunnollisia 3S-akkuja, niin aika turha lähteä heti päivittämään 6S-mottiin. Mini lentää kuiteski hienosti tuolla 3S-motillakin. Sitteku akut alkaa vaihtokunnossa, niin kannattaa miettiä 6S-settiä.

Juhon vinkki on varteenotettava etenki jos sulla on ton plussan edelliset kamat tallessa, servot tais uupua mutta äkkiäpä ne saa uudet. Siitä vaa paketti myyntiin jolloin saa hieman valuuttaa uusiin hankintoihin (harrastukseen käytetty rahamäärähän ei voi vähentyä  ;D). Toisaalta jos on tilava paikka lennättää, niin säästäisin ehkä siihen isompaan. Niillä on kuiteski aikalailla eri fiilis lentää. Joku 500-550 -kokoinen (esim logo 500 super combo, X5 tai venytetty protos) voisi olla sopiva jolloin pärjää vielä 6S-akulla. Tai sitten 600/700 ja 12S, mutta silloin vaaditaan jo päivitystä latauskalustoon ja akut maksavat enemmän.

Poissa Heptocopter

• Pro torppari
« Vastaus #155 : 05 Heinäkuu, 2013, 10:32:44 »
Plussasta mulla on kyllä sen verran enää jäljellä, että turha alkaa kokoomaan ainakaan tankonupilla. Räväytin sen kerran paskaksi ja sen jälkeen tanko on ollut kaapin perällä pölyyntymässä. Jos sen haluaisin myydä niin sitten dfc nupilla kenties.

Haaveissahan mulla on isompi kopteri aikanaan. 500 ehkä turhan pieni mutta 700 taas liian iso. 600 olis aika passeli aikanaan. Paikkoja mulla on ihan lähellä. Esim kivikko ja talosaari. Tällä hetkellä mä en oo rekkulalla viittinyt kentille mennä kun on tässä lähelläkin mahtunut. Onha se nyt muistakin tylsää kun mä flippailen 450 ja muut pro:t pyörittelee goblineita sun muita jumalattomalla osaamisella;)

Mun akut on aika heikossa hapessa tällä hetkellä. Kyllä niillä silti mun taidoilla vielä lentää.

Ehkä järkevintä tässä kohtaa olisi säästää isompaan, vaikka se protos nyt sit alkokin polttelemaan:D joka tapauksessa kaks 450 on aika turhaa ja rekkulan jos pois myisin niin ei olisi muuta kuin nopari ja mosa jotka lähtisivät. Ainiin ja tän hetkiset allu servot jotka on uudet.

Isompaa kopteria jatkoa ajattelen haluan tottakai. Goblinit on aina ollut ihan jumalattoman hienoja. Etenkin 630 on aika hieno. Mutta silloin akut, varaosat, laturit tulis maksamaan tosi paljon.

Täytyy nyt kattoa miten tää etenee. Onse kyllä kun just tilattu kamat rekkulaan niin porukat jo saa melkein ostamaan protoksen:D
« Viimeksi muokattu: 05 Heinäkuu, 2013, 10:40:20 kirjoittanut heptocopter »
-Gaui X3
-DX8

Poissa Xen

• Seniori torppari
« Vastaus #156 : 05 Heinäkuu, 2013, 11:03:56 »
En siitä protoksesta vielä huolestus, mutta sitteku alat katseleen "sillä silmällä" kanssaeläjän säästötiliä goblinia ostoa varten..  ;D

Laitetaampa tosta vähä tyrkylle, säästämisen motivoimiseksi  ;)  http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=21_134_109&products_id=23163  Tuossahan ei ole kuin laatuosia ja vbar on sulle jo tuttu. Eikä Mikadon osat maksa aivan mansikoita. Varaosien saatavuus lienee suurin miinus, menee ulkomailta tilailuksi.

Seuraavan isomman kopun kanssa kannattaa jo henkisesti valmistautua investoimaan ~200e latauskalustoon. Isojen 6S-akkujen kanssa on muuten helisemässä ja lataus kestää ikuisuuden.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #157 : 05 Heinäkuu, 2013, 11:10:36 »
Noita mikadojahan saa suomestakin jos ei ole kauhea hätä. Helistoresta nimittäin. Kannattaa kysyä tarjousta jos kiinostaa.

Poissa Xen

• Seniori torppari
« Vastaus #158 : 05 Heinäkuu, 2013, 11:14:37 »
Noita mikadojahan saa suomestakin jos ei ole kauhea hätä. Helistoresta nimittäin. Kannattaa kysyä tarjousta jos kiinostaa.
Saa toki, mutta tota YGE-comboa ei ole listoilla nii ei voinu sieltä linkittää  ;)

Poissa Heptocopter

• Pro torppari
« Vastaus #159 : 05 Heinäkuu, 2013, 11:18:53 »
tosi asiahan on se, että jos haluaa isompaa kopteria ja merkki on Mikado-Goblin.., niin varaosia täytyy tilata ulkomailta. Yhä edelleen en osaa sanoa, mikä siinä Goblinissa viehättää, se on vaan hieno!:D

Mutta joo... Ehkä on nyt parasta harjotella, säästää ja rauhottua. 

Latauskalustohan on siinä mielessä ok, että virtalähteinä on niitä serveripowereita, mutta sitte itse ilaturi on liian pieni elikkäs 106.
-Gaui X3
-DX8

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #160 : 05 Heinäkuu, 2013, 11:27:49 »
Viime viikonloppuna pääsin vertaamaan koko eroa 550 ja 600 kokoisen välillä. Kyllä se vaan kasvaa tuossakin kohdassa selvästi. Eli kentällä oli 600 outrage ja X5 vierekkäin.

Lentofiilis 500 ja 550 kokoisen välissä on mun mielestä selvästi hyppäys isompaan. Toistaiseksi ainakin X5 on täyttänyt fiiliksen isommasta kopterista eikä juuri tällä hetkellä isompi polttele. Omasta mielestä ei ole ollenkaan huono että tämä lentää 6S setupilla kunnolla, käytännössä siis riittää yksi akku eikä tarvi pareina lentää. Kuitenkin akku on vielä sen verran pieni että jää tuon maagisen 100 wh alle, tähän siis saa akkuja. Toki 600 kokoiseen saa myös hyvin kun yksi akku on pienempi kuin 550 kokoisen ainoa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Xen

• Seniori torppari
« Vastaus #161 : 05 Heinäkuu, 2013, 11:38:12 »
Selvyyden vuoksi: tarkoitin tuolla 500-550 koolla lapojen mittaa, en esim trexin 500:sta joka huiskii 425:lla lavoilla.

Latauskalustohan on siinä mielessä ok, että virtalähteinä on niitä serveripowereita, mutta sitte itse ilaturi on liian pieni elikkäs 106.
Nonih, tuostahan on helppo kasvattaa tehoja kun läpsii vaa lisää noita 106:sia.

Poissa Heptocopter

• Pro torppari
« Vastaus #162 : 05 Heinäkuu, 2013, 11:39:37 »
Tai 206 ;)
-Gaui X3
-DX8

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #163 : 05 Heinäkuu, 2013, 11:48:32 »
Itse asiassa tuo 206b ei lataa 6S akkuja juuri sen tehokkaammin kuin 106b. Ero on suurin piirtein pari amppeeria. Ero tuon 206b:n hyväksi tulee ennemminkin kun ladataan 3S akkuja rinnan, jollon voidaan puskea 20A virtaa vaikka neljään akkuun ja silti latausvirta pysyy pienenä yhtä akkua kohden.

6S akkujen kanssa tulee vastaan kokonaisteho, ei virranantokyky kuten 3S akkujen kanssa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #164 : 05 Heinäkuu, 2013, 12:07:41 »
Jos se Goblin 630 on se mistä tykkää nii sellane kannattaa sit pistää tavotteeks. Harrastuksissa on turha tyytyä ok toimivaan ja riittävään ratkaisuun. Se kuuluu arkielämään. Harrastuksissa ostetaan sitä mitä halutaan.

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #165 : 05 Heinäkuu, 2013, 15:38:11 »
Itse asiassa tuo 206b ei lataa 6S akkuja juuri sen tehokkaammin kuin 106b. Ero on suurin piirtein pari amppeeria. Ero tuon 206b:n hyväksi tulee ennemminkin kun ladataan 3S akkuja rinnan, jollon voidaan puskea 20A virtaa vaikka neljään akkuun ja silti latausvirta pysyy pienenä yhtä akkua kohden.

6S akkujen kanssa tulee vastaan kokonaisteho, ei virranantokyky kuten 3S akkujen kanssa.

Toinen hyöty on tuon 206:n sisääntulojännitteen kesto 26v asti. Kyllä noilla 106:lla pärjää hyvin kunhan niitä on vähintään kaksi. 206:lla voi ladata 6s akkua, semmoisella 12,5A virralla, kun 106:lla voi ladata 10A virralla, ei hirveää eroa ole.

Tosiaan nyt kun olet tuon plussan kanssa huomannut, että laatua ostamalla säästää, niin tosiaan kannattaa säästää johonkin hyvään kopteriin. Jos kunnon harjoituskopterin haluaa jolla voi räimiä, kannatta tutkaillla vaihtoehtoja, joihin saa varaosia Suomesta, nopeuttaa toimintaa, vaikkakin ulkomailtakin tulee kohtuu nopeasti. Jos tuo ilmaanpääseminen ei ole päivistä kiinni niin sitten vaan melkein mitä vaan.

Tosiaan noihin Goblineihin saa lentokuntoon saattamiseksi hurahtamaan sen pari tonnia aika kevyesti, kun ostaa kohtuu sähköt akut yms. Kannattaa myös muistaa torppikulut, isoissa menee satasia aika helposti kun vähänkin raapaisee, että on varaa sitten korjailla.

Poissa Heptocopter

• Pro torppari
« Vastaus #166 : 05 Heinäkuu, 2013, 17:37:42 »
Joo tuossa asiassa oot ihan oikeessa. Isoilla torppaus on kallista lystiä.

Tähän rekkulaan saa tosi hyvin varaosia suomesta, joten eikai mulla oikeesti ole mitään järkevää syytä vaihtaa (vai onko?), vaan säästää pikku hiljaa isompaan.

Nyt kun toi goblin tuli puheeksi, niin onko se jotenkin kalliimpi laittaa lento kuntoon, kuin joku muu vastaava? Toi 630 on kyllä ihan tosi vähän pienempi kuin goblin 700, ainakin kuvissa.
-Gaui X3
-DX8

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #167 : 05 Heinäkuu, 2013, 17:50:23 »
Ei se oikeastaan kauheasti kalliimpi ole kuin mikään muukaan kuussatku, jos siis ostaa kaiken itte niinku tossa goblinissa joutuu, ei komboa siis. 630 goblinihan on hieman isompi kuin rexin kuussatku.

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #168 : 05 Heinäkuu, 2013, 18:08:35 »
Joo tuossa asiassa oot ihan oikeessa. Isoilla torppaus on kallista lystiä.

Tähän rekkulaan saa tosi hyvin varaosia suomesta, joten eikai mulla oikeesti ole mitään järkevää syytä vaihtaa (vai onko?), vaan säästää pikku hiljaa isompaan.

Nyt kun toi goblin tuli puheeksi, niin onko se jotenkin kalliimpi laittaa lento kuntoon, kuin joku muu vastaava? Toi 630 on kyllä ihan tosi vähän pienempi kuin goblin 700, ainakin kuvissa.

700 dfc:n saa 1.3k€. Se on toimiva kitti jossa on kaikki paitsi vastari ja akku.
Omalla takana reilut 300 letoa. :) Mulla on vakio kitti paitsi peäsevo on vaihdettu punaseksi.
Niitä puutteita joiden takia olen vaihtanut peräservon et taatusti huomaa ihan heti.
Vara osia saa Suomesta suht. hyvin.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #169 : 05 Heinäkuu, 2013, 19:28:38 »
Rekkuloihin ei kannata noita hintoja vertailla. Align on ylivoimaisesti halvin ja saanu painettua nuo hinnat kyllä todella alas.

E: Goblin 630 jakaa paljon osia 700 kanssa. YouTubessa oli hyvä vertailuvideo rekkulan 700E:n kanssa. Ero ei oo niin suuri kun normi 600 vs 700. Toki nimikin kertoo että se on iso 600. Helifreakissa porukka tykkää ku sitä saa lentää kuitenki noilla pienemmillä akuilla.
« Viimeksi muokattu: 05 Heinäkuu, 2013, 19:36:20 kirjoittanut Toeh »

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #170 : 05 Heinäkuu, 2013, 19:46:34 »
Rekkuloihin ei kannata noita hintoja vertailla. Align on ylivoimaisesti halvin ja saanu painettua nuo hinnat kyllä todella alas.

E: Goblin 630 jakaa paljon osia 700 kanssa. YouTubessa oli hyvä vertailuvideo rekkulan 700E:n kanssa. Ero ei oo niin suuri kun normi 600 vs 700. Toki nimikin kertoo että se on iso 600. Helifreakissa porukka tykkää ku sitä saa lentää kuitenki noilla pienemmillä akuilla.
En minä vertaakkaan. Kunhan heitin vaihtoehdoksi.
Allu on toimiva paketti ja riittävä ominaisuuksiensa puolesta aika monelle.
Voihan sitä lentää 2.5 min lentoja pienillä akuilla.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #171 : 05 Heinäkuu, 2013, 20:00:29 »
En minä vertaakkaan. Kunhan heitin vaihtoehdoksi.
Allu on toimiva paketti ja riittävä ominaisuuksiensa puolesta aika monelle.
Voihan sitä lentää 2.5 min lentoja pienillä akuilla.
Eikun ihan aiheen aloittajalle vaan vinkkasin. Super comboon ku on samasta talosta osat brändättynä saatu pihalle niin saadaan kova paketti hyvään hintaan niistä. Muut koput joutuu keräämään oikestaan pala kerrallaan ja kaikkia merkkejä sekasi listahinnoin.

Poissa njs

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #65
« Vastaus #172 : 05 Heinäkuu, 2013, 21:41:46 »

7HV samoilla sähköillä kuin 700E PRO DFC maksaa 10€ vähemmän rc711.com:ssa, eli molemmat n. 1300€ posteineen ja alveineen. Eli ei se nyt mitenkään ylivoimaisesti halvin ole.

Poissa Heptocopter

• Pro torppari
« Vastaus #173 : 10 Heinäkuu, 2013, 17:25:55 »
täähän on kun uutta kopteria kasais... Postista pukkaa Beciä, Peräservoa, nuppiservoja, servosukkaa, akkuja.... :D

Nyt sitten asiaan, eli tosta Polariksen BECistä voi säätää jännitteen, joten mikä on se suositeltu/oikea jännite?

Toinen juttu on se, kun tuli tuo MKS ds95i perälle, niin siinä se servoarmi on aika järeä verrattuna rekkulan vastaavaan. Kannattaako se laittaa vai pitääkö laittaa trexin oma? Nopealla vilkaisulla rekkulan vastaava ei mene paikoilleen. En tosin viitti voimalla painaa, ettei mene puuroksi muovi kolot.

Nyt täytyy kyllä miettiä tuota johdotusta. Pitäis saada siististi menemään... Eihän mulla ole vielä edes puolia tavaroista kotona, mutta silti. Becin vastariin menevät johdot on aika pitkiä, mutta mä en sitten tiedä miten niitä viitsii alkaa lyhennellä, kun päässä on sellainen servo/vastari plugi. samalla vedän uusien servojen johdot servosukalla, jotta ei tuo hiilari ala hankaamaan johtoja puhki. tehään nyt kerralla kunnolla ;)

Nyt vain odotellaan ja toivotaan tosiaan, että posti saapuisi täksi viikoksi. Alkaa tekemään tiukkaa todenteolla, kun ei pääse edes simuttelemaan, koska ohjaimen akku on rikki!
-Gaui X3
-DX8

Poissa Räpeltäjä

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry, RC-Nummela Ry
« Vastaus #174 : 10 Heinäkuu, 2013, 18:57:07 »
täähän on kun uutta kopteria kasais... Postista pukkaa Beciä, Peräservoa, nuppiservoja, servosukkaa, akkuja.... :D

Nyt sitten asiaan, eli tosta Polariksen BECistä voi säätää jännitteen, joten mikä on se suositeltu/oikea jännite?

Toinen juttu on se, kun tuli tuo MKS ds95i perälle, niin siinä se servoarmi on aika järeä verrattuna rekkulan vastaavaan. Kannattaako se laittaa vai pitääkö laittaa trexin oma? Nopealla vilkaisulla rekkulan vastaava ei mene paikoilleen. En tosin viitti voimalla painaa, ettei mene puuroksi muovi kolot.

Nyt täytyy kyllä miettiä tuota johdotusta. Pitäis saada siististi menemään... Eihän mulla ole vielä edes puolia tavaroista kotona, mutta silti. Becin vastariin menevät johdot on aika pitkiä, mutta mä en sitten tiedä miten niitä viitsii alkaa lyhennellä, kun päässä on sellainen servo/vastari plugi. samalla vedän uusien servojen johdot servosukalla, jotta ei tuo hiilari ala hankaamaan johtoja puhki. tehään nyt kerralla kunnolla ;)

Nyt vain odotellaan ja toivotaan tosiaan, että posti saapuisi täksi viikoksi. Alkaa tekemään tiukkaa todenteolla, kun ei pääse edes simuttelemaan, koska ohjaimen akku on rikki!

Oikeen jännitteen löydät ku katot kaikkien sähköosien käyttöjännitteet (vbar, nuppiservot, peräservo & satelliitit yms.). Veikkaisin 6V olevan oikea, rajoittajana tuo MKS ds95i jonka max on tuo 6V. HK   HV nuppiservot ja vbar kestäis KAI enemmänkin.

Eipä noi armit käy kaikki läheskää keskenää, laita ne mitkä tuli servon mukana.
SAB Goblin 630 Competition (V-Bar Silverline)
SAB Goblin 630 (Spartan VX1e)
Futaba T8FGS