Kirjoittaja Aihe: Hepton copterit  (Luettu 78697 kertaa)

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #175 : 20 Heinäkuu, 2013, 14:02:59 »
Olipas hauska käydä pitkän tauon jälkeen lennättämässä. Totuttelua sehän oli, joten mitään uutta ei tullut mukaan.

Kokeiluna laitoin setupissa pienet kulmat collectiveen. Täytyy kyllä sanoa, että jopa 100% flatti käyrällä kopteri oli kuin valas! Ei poistunut ei sitten mihinkään. Osa syynä voi olla vanhat akut, mutta täytyy laittaa lisää kulmia. +11 lienee hyvä? Vai jopa +12?

Täytyy kyllä sanoa, että koskaan en ole yhtä hyvää perän toimintaa saanut, kuin tolla uudella MKS servolla!:)

Koitetaan nyt päästä päivittäin lentämään, niin tulisi varmuus takaisin.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #176 : 20 Heinäkuu, 2013, 16:31:57 »
mulla on alusta asti ollu kaikissa kopuissa t +/-12 aatetta, vähän aika sitten päätin seiskassa kokeilla 13 astetta ja itse tykkään kyllä tuosta 13, mutta pikkukopuihin ei kannata liikaa laittaa, kun perä tuntuu niissä pettävän. kokeile mikä tuntuu hyvältä :)

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #177 : 20 Heinäkuu, 2013, 16:41:53 »
joo mullakin on ollut ennen +/-12, mutta vanhalla setillä perä ei pitänyt, mutta tolla MKS varmaan pitää.

Toinen juttu on se, että tehoa pitää olla joten kyllä varmaan tolla kaasu käyrällä ja kulmilla alkaa myös äkäsemmäks muuttua  ;)

Nyt ei huvita enään upgradeilla kauheesti tota rekkulaa ::) Säästellään isompaan :) Tosin nyt kun sanoin näin, niin varmaan ensi viikolla tilauksessa on taas jotain...

Mukavasti jatkoa ajatellen alentunut esim. Goblinien hinnat. Oon miettinyt välillä myös sitä Goblin 500, etenkin kun tuli joku combo setti,  mutta päätynyt useasti siihen, että jos isompaa hankitaan, niin kerralla 630 ei mitään välikokoja.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #178 : 22 Heinäkuu, 2013, 20:55:13 »
Tuli mieleen jos alkaisi pikku hiljaa suurentelemaan latauskalustoa. Vielä ei ole tosin suurta tarvetta monille latureille, mutta jatkossa tulee olemaan.

Suoraan sanottuna mulla heräsi kysymys siitä, kun mulla on tällä hetkellä kaksi serveripoweria kytketty sarjaan ja pystyn valitsemaan 12V tai 24V ulos tulo jännitteen, niin pystyykö sillä lataamaan monia 106B latureita ja täydellä teholla? Ideana olisi siis jatkossa pystyä lataamaan 6s akkuja ja vanhoja 3s akkuja.

Montako noita kannattaa sillon olla, jotta lentäminen jatkuisi putkessa. Yhdelle 6s pakalle varmaan yksi, jolloin jo yhdelle akku pakalle tarvitsisi kaksi laturia. Sitten vielä yksi tai kaksi laturia jos pakkoja tulee useampi tai haluaa 3s akkuja latailla samalla. Riittääkö powerin, jonka specsit antavat tälläisiä lukemia: 12V 47A 575W, 25V 47A 1150W antamaan riittävästi tehoa. Silloinhan tosin laturien virtajohdot pitää jollakin tavalla juottaa samaan plugiin.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #179 : 24 Heinäkuu, 2013, 11:23:41 »
Vähän riippuu minkä kokoista kopteria tulee seuraavaksi, jos 12s niin vaihtoehtoina on yksi tehokkaampi laturi esim. iCharger 306b tai sitten pari pienempää esim. 2x iCharger 106b/206b. 12s koptereissa akkujen jännitteet on käytännössä lennon jälkeen niin lähellä toisiaan, että rinnakkainlataus onnistuu. Eli siinä mielessä tuollainen 306b ison kopterin akkuja varten 24V liitäntään ja sitten pienempiä akkuja varten 106b siinä 12V liitännässä. Tai vaihtoehtoisesti 2x 206b 24V liitäntään ja 106b 12V liitännässä.

Toinen vaihtoehto on sitten ottaa noi powerit eriilleen ja laittaa molempien perään 2 kpl 106b latureita 12V liitäntään. Jos sulla on esim. 2 akkupakettia isoon kopteriin niin tällä yhdistelmällä voit aloittaa myös sen toisen paketin latauksen vaikka toinen on vielä kesken. Mulla on 2 akkupakettia 7HV:hen ja latureina 3x 106b ja 1x 206b. Noilla saan kentällä ladattua akun valmiiksi n. 10min välein. Eli jos on yksin kentällä niin ei pysty koko aikaa pitämään tuota isoa ilmassa, mutta harvoihan siellä yksin ollaan.

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #180 : 24 Heinäkuu, 2013, 12:33:56 »
Kyllä jatkossa tarkotuiksena olisi 12s akkuihin siirtyä. Paras tapa olisi, että saisi hyödynnettyä tota nyt valmiina olevaa settiä eli 24V ja 12V eikä lähteä muuttamaan sitä. Olisiko silloin se 306 24V plugeihin ja sitten pari pienempää 106 12v plugeihin? Olisiko se silloin niin, että ison kopterin akkuja ladattaisiin 306 ja 3s akkuja 106? Voihan isompiakin ladata 106 mutta silloin 10A virralla se kyllä kestäisi jonkun aikaa. Optimi tilanne olisi se, että aika non stoppina voisi latailla noita. Tähän mennessä aina käynyt melkein yksin lentämässä kun on vielä toi 450 rääpäle, mutta sitten kun tulee isompia vehkeitä, niin kentälle olisi tarkoitus siirtyä.

Miten muuten olette tehneet sen että voi ladata monella ichargerilla samoista plugeista?

Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #181 : 24 Heinäkuu, 2013, 13:24:42 »
Itse ostaisin 4010B tai hyperion 0720 duon ja jättäisin pikku akuille tuon sun nykyisen.
Molemmilla latureilla voi lataa samaan aikaan kahta 700 akkua kun lataa niitä pareja rinnan. Sitten sillä pikkulaturilla saa ladattua samaan aikaan mahdolliset vastarin ja lähtettimen akut. Ne kun tuppaavat ainakin minulla loppumaan aina kentällä kun en jaksa/muista ladata niitä kotona.

Laturi juttu on vähän sama kuin lähetin. Ei kannatta ostaa moneen kertaan välttävää ja ajattella että ostan sitten tuleveisuudessa uuden kun tarve vaatii. Tulee pirun kalliiksi ostella niitä latureita moneen kertaan. Eikä tuo 4010b tarvitse välttämättä sitä 50v virtalähdettä. Se 1000w 24v riittää pitkälle.

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #182 : 24 Heinäkuu, 2013, 14:06:35 »
Paljonko tolla siis irtoaa specsejä tolla mahdollisella 24V? Tärkeintä olisi siis saada akut latautumaan mahdollisiman nopeasti nyt ja jatkossa kun akut kasvaa.  Nyt tällä hetkellä mulla on se, että tolla yhellä ei oikein pärjää non stoppina vaan tarvisi kaksi. Sitten taas isoilla akuilla toi 106 on ehkä snadi? 10A virralla 3700-5000mah kestää aika kauan. Mahollisuus olisi lätkiä noita normi ichargereita riviin jolloin isoille akuille järeämpi ja 3s akuille pienempi. Tosin tulisko tolla 4010 kaikki tarpeet kerralla? Tulisikohan se kuinka paljon kalliimmaksi tai halvemmaksi panostaa normi erikokoisiin ichargereihin?

Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #183 : 24 Heinäkuu, 2013, 14:52:52 »
 :o

Siis niistä sun serveri powereista saa hieman reilu 1000w ulos ( 24V x 47A = 1128W ). Sillä 106bllä voi ladata 250W teholla eli 6s akkua voi ladata noin 10 amppeerilla. Käytännössä se tarkoittaa sitä että tarvitse kaksi 106b laturia että saat yhden 600-700 kokoluokan kopterin akkuparin täyteen järkevässä ajassa. Akusta riippuen noin 20-30min. Nykyiset powerisi pystyvät siis ruokkimaan neljää 106b laturia, mutta vain sillä 12V eli kaksi laturia per virta lähde.

Jos ostat 206b laturin voit ladata akkuja max 20A virralla, mutta kuitenkin vain 300 watilla. eli 6s akkua voi ladata noin 12.5 amppeerilla ( 12.5A x 24V = 300W).
Hyöty 106b ja 206b välillä on aika pieni.

Jos ostat hyperionin 0720 duo laturin voit ladata max 500w teholla per portti eli yhteensä 1000w. Tämä tarkoittaa sitä että voit ladata 700 kopterin akkuja rinnan 20a virralla
jolloin lataus on jossain 2- 2.5C välillä. Rinnan lataus onnistuu hyvin akuissa joita käytetään pareina, silloin kennojännitteet ovat aika lähellä toisiaan molemmissa pakoissa.
Käytännössä voit ladata samaan aikaan kahta 600-700 kopterin akkuparia.

Sama pätee tuohon iChargerin 4010b laturiin, mutta tällä päästään vielä isompiin virtoihi. Perjaatteessa niistä isompia virta ei tartte kun 2-3c lataus riittää kentällä vallan mainiosti.
Tuo iChargeri päihittää hyperionin lataus nopeudessa vaikka akkuja ladattaisiin samalla teholla, koska iCharger 4010b:ssa on tehokkaampi kennojen tasaus.

Voit itse laskea mikä tulee kalliimaksi/helpommaksi. Kahta 700sen akkuparia ladattaessa neljä kappaletta 106b latureita vastaa Hyperionin 0720 duo laturia. Plus että sulla on aikamoinen johto härdelli jos sulla on neljä erillista laturia ja jokaista laturia saa olla kokoajan erikseen piipittämässä lataamaan. Itse en tykännyt tästä vaihtoehdosta.

Näistä voisi vääntää mailman tappiin asti kaikenlaisia comboja ja pyörittää päätä vähän lisää, mutta ei varmaan kannata. Google käteen ja vaikka exel auki. Listaa sinne hinnat, tehot yms yms plussat ja miinukset ja tee valintasi.
« Viimeksi muokattu: 24 Heinäkuu, 2013, 14:57:32 kirjoittanut zxiicci »

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #184 : 24 Heinäkuu, 2013, 15:00:16 »
Kyllä toi nyt vaikuttaa siltä, että kaikkein järkevin ehkä olisi hankkia se 4010 ja pitää samalla tuo 106. 4010 pitäisi silti irrota tehoa niin paljon mun virtalähteellä, että riittää 450-700 kopterin akkuihin. Nonstoppina noita 700 ei voisi kuitenkaan lentää, koska kentällä on muitakin, jolloin odottaessa akut lataantuu rivakasti. Taas jos yksin 450 lennättää niin noilla virroilla 3s akkuja saa ladattua tosi rivakasti pari kerrallaan.

Hobbykingillä toi laturi on jotain 250€ luokkaa plus postit ja tullit. Jos tollaiseen päätyy, niin toi pitäis vissiin olla sellanen, että laturipuolella asiat tapissa?
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #185 : 24 Heinäkuu, 2013, 16:56:15 »
juu, paras mahdollinen laturihan tuo on. Ei HK:lta kannata ostaa. laskeskelin tuota kerran ja tulin siihen tulokseen että tulee sieltä kalliimmaksi kuin euroopan sisältä, selaa se 4010 säie läpi, siellä ion muutamia hyviä ostolinkkejä, tulee halvemmaksi kuin HK:lta, kun tuio kuitenkin menee arvonsa ja kokonsa puolesta 90% todennäköisyydellä tulliin. Tulee muutenkin nopeammin euroopasta.

Mutta itse selvisin hyvin 2kpl 206B latureita yli vuoden ajan, kunnes toinen meni rikki, jolloin ajattelin että päivitetääs nytten tämä kalusto ja ostin tuon 4010:n, muuten olisin vain ostanut lisää noita samoja pari kappaletta. Nyt on siis pikkulatureita pienille akuille ja iso laturi X7:n akuille, toiki sillä kaikkea muutakin lataa. ;)

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #186 : 24 Heinäkuu, 2013, 18:16:51 »
Hobbykingillä toi laturi on jotain 250€ luokkaa plus postit ja tullit. Jos tollaiseen päätyy, niin toi pitäis vissiin olla sellanen, että laturipuolella asiat tapissa?

Takuuasiat on niin hankalia etten kyllä tuolta ostaisi. Mulla hajosi yksi HK:sta ostettu iCharger ja siinä meni 4kk että sain rahat takaisin. Enpä sen jälkeen sieltä ostanut latureita.

Itse en hankkinut isoa laturia koska sitten olisin sen yhden laturin varassa. Jos multa hajoo nyt yks niin on vielä kolme ja niilläkin lataa ihan mukavaa tahtia.

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #187 : 25 Heinäkuu, 2013, 12:37:38 »
Nyt on parina päivänä tullu käytyä lentämässä pari tuntia kerrallaan, kun on aggregaattikin.

Ahkerasta simutuksesta tuntuu olevan nyt tosi paljon hyötyä. Itse varmuus ja taidot on kasvaneet tosi paljon. Tänäänkin tuli treenattua piro flippiä ja selkälentoa. Alkaa myös taidot kehittyä siihen malliin, että orientaatiot on hallussa. Flipit ja muut voi heittää mistä asennosta tahansa. Ei tarvitse aina rauhoitella ja ottaa perää itseensä päin vaan temppua tempun perään :)

Piroflip treenit alkoi sujumaan lopuksi hyvin ja tein vikalla akulla vielä sellasen kunnollisen hallitun puoli piroflipin. Eli normi leijusta puolikas piroflippi selälleen, hetki inverted leijjuttelua ja samanlainen takas oikenpäin.

Tälläsellä tahdilla kun jatkaa, niin hyvä tulee :)

Viikonloppuna jatkuu.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #188 : 12 Elokuu, 2013, 15:25:06 »
Kentällä tuli puhuttua vielä noista latureista vähäsen ja samalla tuli nyt kuitenkin päädyttyä siihen, että ostaisikin monia pieniä latureita kuten 106 ja 206 tai 306, mielummin kuin yksi iso 4010. Isossa kaikki olisi samassa paketissa, mutta jos jotakin hajoaa, niin sitten ollaankin ilman laturia. Monella pienemmällä lataus onnistuu, vaikka yksi hajoaisikin.

Nyt enään on jäljellä se lopullinen päätös. Eli minkälaisia kannattaa nyt ostaa. Tarkotus olisi käyttää tuota tän hetkistä poweria, josta saa 12V sekä 24V. Tällöin tarvitsisi pari 106 ja pari 206. Esim. Monethan käyttää kahta 12V poweria, joissa molemmissa on 2 106b laturia. Se olisi ok vaihtoehto, mutta en viitsi alkaa hyvää poweria lähteä irrottelemaan.

Mikä on paras vaihtoehto noilla kriteereillä, jotta saisin nykyisellä powerilla monelle laturilla virtaa. Eli montako kappaletta ja minkälaista laturia kannattaisi hankkia? Tarkoituksena olisi siis ladata 3s akkuja ja jatkossa 6s akkuja.

Aikaisemmissa viesteissä annettiin hyviä neuvoja ja vaihtoehtoja, mutta en osaa valita mikä olisi paras vaihtoehto. Onko se 2x 106b ja 2x 206b vai jokin muu?

Tyhmiä kysymyksiä saattaa olla ja varmasti onkin, mutta kysymällä oppii.

Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #189 : 12 Elokuu, 2013, 15:39:24 »
mä ostaisin varmaan 3* 208B latureita. sun tapauksessa.

oletan että sulla on sellanen kahesta serveripowerista kyhätty 24v viritys jossa on vielä väliotto 12v:stä. toihan tekee sen että jos sä laitat 24v linjaan jotain latureita ja 12v linjaan jotain et pääse koskaan käyttämään powerin koko tehoa niin että kaikki laturit kuormittaa tota. se johtuu siitä että se 12v kuormittaa vaan tota "alempaa" poweria ja ne 24 linjassa olevat molempia yhtä paljon. näin ollen alemman speksit tulee vastaan jo ennen ku ylenpi antaa täyttä virtaa.

106B huolii max 18v eli käytännössä sen voi liittää vaan tohon 12v linjaan. sillon sulla jää puolet powerista käyttämättä. 206B taas huolii 24 eli saat laitettua niitä monta tohon 24v ulostuloon rinnakkain.

208B on 350W laite ja siitä saa 20A virtaakin ulos. 3x350W alkaa olla sellanen järkevä kuormitus noille powereille. ottasin siis 3 tollasta :)

monella erillisellä laturilla on myös se hyvä puoli että voi ladata montaa erilaista akkua samaan aikaan.

itselläni on 5x 106B joka on hyvä setuppi mun käyttöön.


208B on siitäkin hyvä että riittää 8S akkuihin asti jos joskus innostuu isoon kopteriin missä on isommat ku 6S pakat ;)
« Viimeksi muokattu: 12 Elokuu, 2013, 15:41:07 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #190 : 12 Elokuu, 2013, 15:58:08 »
Okei, kiitos vinkistä. Sun kanssa puhuttiinkin pari viikkoa sitten kentällä juuri latureista mun tapauksessa. Eli kolmella 208 pärjää jo hyvin pidemmällekkin? Tarkotuksena olisi ostaa kerralla hyvä. Eli kannattaa satsata mun powerilla 24V latureihin, jolloin pääsee käyttämään molempia powereita tehokkaasti.

Lisäys: toihan olisi siinäkin mielessä hyvä, jos lataisi niillä kahella 700 akkuja ja sitten yhellä 3s akkuja väliin:) aika rivakasti se laitaisi jo tollasella setupilla.
« Viimeksi muokattu: 12 Elokuu, 2013, 16:03:50 kirjoittanut heptocopter »
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #191 : 12 Elokuu, 2013, 18:39:02 »
Tuossa yllä on monta helkkarin hyvää pointtia useammaltakin kaverilta.

Tosiasia on että jos lentää yksin, tarvii useita latureita ja rutkasti lataustehoa kun vetää ihan non-stoppina. Tohtorin latauskalusto on hyvä esimerkki. zxiiccin latauskalusto taas on toisenlainen, mutta käyttäjä silti tyytyväinen.

Oma latauskalusto on tällä hetkellä varsin puutteellinen, ei ole kuin yksi icharger 208B ja kun sillä pitäisi ladata kahden kopterin akut täyteen, alkaa olla vähän tuskallista kotona. Varsinkin kun mulla on pienempään 3 hyvää akkua ja kaksi välttävää tietynlaiseen treeniin + X:ään 2 isoa akkua. Joudun lataamaan nuo kolmessa erässä kun en noita pienemmän huonoja viitsi pistää samaan lautaan kerralla hyvien kanssa. X:n akkujen kanssa taas ei päästä edes 2C lataukseen kun ladataan kahta 4400 mAh akkua kerralla.

Silti homma käyttää kentällä ihan kohtuudella jos paikalla on yksikin toinen lentäjä. Lataan kaikki akut kotona täyteen ja sitten kentällä X:n akkuja. Yleensä on riittänyt 5 akullista pienemmällä ja isommalla 4 - 6 akullista. Ei ole tarvinnut odotella akkujen täyttymistä. Yksin ei sitten rokaa enää, tarvii lisää lataustehoa tai pitää lentää enemmän pienemmällä. Sen akut kun saa kerralla täyteen vartissa.

Se 10 amppeeria loppuu heti kättelyssä 450 kokoisenkin kanssa jos lataa edes kolmea akkua kerralla. 2200 mAh:n akkuja 3 rinnan niin 3C lataus on jo lähes 20 amppeeria, tarkalleen 19,8 joten 208B:stä otetaan heti kaikki amppeerit käyttöön. 2C latauskin on 13,2 amppeeria. X:n akkujen kanssa on sitten vähän heikkoa, siitä kun irtoaa vähän alle 15A 6S akkuun.

Oma ratkaisu tulee todennäköisimmin olemaan 306 tai sitten 4010. Ekassa olis vääntöä 750 wattia, olis aika optimi tuolle virtalähteelle. Tosin mulla on hyllyssä vielä yksi poweri  avaamattomassa paketissa kärähtämisen varalle, mutta siitä sais lisää tehoa ja vaikka mitä kytkentävaihtoehtoja jos näyttää ettei muuten tehot riitä.

Tohtorin pointti tuosta 12 ja 24 voltin latureiden yhteiskäytöstä kannattaa ottaa tosissaan.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #192 : 12 Elokuu, 2013, 19:02:31 »
Hyviä pointteja.

Kentällä mulla on aggregaatti mukana, joten aina kun on lentänyt nii akkua lataamaan ja sitten katellaan muiden lennot ja sen jälkeen oma akku on täynnä, jolloin pääsee heti lentämään. Tämä olisi myös tarkoituksena, kun kamat kasvaa. Esim. ensiksi lentäisi akun kuvitteellisella 700, jonka jälkeen akku parit lataamaan. Seuraavalla vuorolla akullinen 450 kokosella ja akku lataamaan. Sitten onkin taas 700 iskussa ja sillä lentämään. Tuon tapaisella kuviolla esimerkiksi juuri nuo 208b pitäisi pelittää aika hyvin.

Tällä hetkellä mulla on 4 akkua 450 rekkulaan ja tän hetkinen 106b laturikin on pelittänyt kentällä mukavasti, kun laittaa heti latautumaan kun on lentänyt. Jos sattuu olemaan yksin, niin sitten ootellaankin hetki, mutta välillä on ihan mukava pitää pientä taukoakin lentojen välissä.

Latureita ja niiden käyttäjiä on niin monia ja erillaisia, että tuntuu kuin oman latauspaketin päätös olisi mahdoton. Aina pulpahtaa se "parempi" idea ja sitä sitten mietin, että laitanko rahat siihen vai miten. Tällä hetkellä kuitenkin nuo 208b tuntuu aiika hyvältä vaihtoehdolta. Sitten vain pamahtaa se 350e taas...  ::)

Tosta Hondan aggregaatistakin loppuu tehot varmasti. Onneksi se oli jo ennestään sentään.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #193 : 15 Elokuu, 2013, 20:54:26 »
Mini Vbarin kanssa on ilmennyt taas ongelmia. Ongelma 1: Toissa päivänä jo kentällä ilmennyt ongelma, joka toistui tänään taas testatessa. Eli Gyro ei meinaa tehdä initializingia, vaan vilkuttaa vaan valoa, kun kytkee akun kiinni. Tätä täytyy nyt tutkia onko johdoissa jotain häikkää tai onko satelliitti ok. Silloin kun Init ei onnistu, niin satelliitissa ei pala mitään valoja, vaikka normaalisti palaa oranssi valo.

Ongelma 2: Sitten kun sain gyron päälle, niin hetken kun olin renklannyt perän säätöjä, niin yhtäkkiä pelipoikki ja gyro lopettaa toimintansa. Logista selvisi, että "Danger, supply voltage dropped 3,5V". Eli jännite on valahtanut liian alas.

Akku tietysti täynnä ja muutenkin kaikki täysin samoin kuin ennen, mutta nyt vaan ei toimi.

Täytyy nyt avata noi virtajohdot ja katsoa, että kaikki juotokset on ok ja Bec on kunnossa. Samalla tulee vaihdettua EC3 liittimet. Saa nähdä olisiko paremmat, kuin nuo XT60 liittimet.

Helifreakista jo kysyin ongelmaa Vbariin, joten toivottavasti sieltä selviää.

Onhan tässä nyt tullut kuitenkin suht. koht paljon lennettyäkin välissä. Kentällä on tullut käytyä aina kun on kerennyt. Tuntuu myös, että lento on kehittynyt vähän parempaan suuntaan.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #194 : 20 Elokuu, 2013, 20:44:47 »
Samat ongelmat jatkuvat. Johdot vaihdettu ja tinattu uudelleen. Heti kun iskee sähköt kopteriin, niin vbarin logi ilmoittaa, että jännite on alle 3,5V, vaikka akku on täynnä. Onkohan tuo noin 2kk sitten ostettu BEC nyt rikki? Aina edes, kun laittaa akun kiinni, niin vbar ei ala tekemään inittiä vaan on mykkänä ja vilkuttelee valojaan. Tosin voihan toikin vaan tuon jännite ongelman takia.

Mitäköhän tässä nyt pitäisi koittaa? Uutta BECiä?
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #195 : 20 Elokuu, 2013, 20:49:38 »
Kokeile noparin becillä?

Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #196 : 20 Elokuu, 2013, 20:59:16 »
Mittaa yleismittarilla monta volttia bec antaa
2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #197 : 20 Elokuu, 2013, 21:03:37 »
Ota niitä servoja yksitellen pois ja koita toistaa vika. Ei olis eka kiinaservo joka kuormittaa suhteettoman paljon.

Tietty se yleismittarin käyttökin on suotavaa joskin ehkä vähä turhaa. Jos se v-bar logi sanoo että jännite tippuu niin kyllä se sitte mitä luultavimmin tippuu. Yleismittarilla ei nopeita piikkejä edes näe.

Vaihtoehdot on joko kuormaa jossain tai huono bec.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Heptocopter

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #198 : 20 Elokuu, 2013, 21:20:34 »
Jos sen saa toimimaan, niin sitten se jännite taas pysyykin 6V, vaikka kuinka koittaa servoja rasittaa. Eli ongelma on toistunut vaan tuossa initissä. Parilla kerralla heti kun laittaa akun niin sateliittiin tulee valo, gyro tekee initit ja kaikki on ok. Sen jälkeen koitin rasittaa servoja, niin jännite pysyy tasaisena, eikä tipu yhtään. Taas jollain kerralla inittiä ei tapahdu, sateliittissa ei pala valo ja sen jälkeen event logista on tullut mm. jännitteen putoamista, "ail channel missed" ja sen tapaista.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Hepton copterit
« Vastaus #199 : 20 Elokuu, 2013, 21:42:11 »
Mitkä servot, bec, esc? Vbar satelliiteilla?