Okei, hyvä tietää. Kai se on Ygeen päädyttävä. Jo pelkästään ton hintasessa kopterissa mielummin sitten panostaa laadukkaaseen tavaraan, joka palvelee hyvin. Hinta-ero ei kuitenkaan loppujen lopuksi ole aivan valtava.
Servoissa näyttää olevan valinnan varaa. RJX servot sai hyvää palautetta helifreakissa, eikä niiden hinta ole yhtä kova kuin Torqien. Futaban servoista en osaa sanoa kyllä myöskään paljoa. Täytyy koittaa lukea kokemuksia niistä myös.
Minkälaista Beciä kannattaisi katsoa?
Kiitoksia neuvoista
E: tosiaan latureista ei ollut puhetta, mutta ajatuksena olisi laittaa 208b latureita pari kolme kappaletta.
Joku maltillinen juttu kannattaa hakea, mutta kuitenkin satsata hyvälaatuiseen tavaraan. Yge on sitä.
Myös servot alkaa jo tuon kokoisessa vaatia voimaakin, se kuitenkin on jo iso kopteri, ei ihan 700 kokoinen, mutta kuitenkin. Kokonaisuutena sellainen ettei kannata huonoista osista rakentaa.
208 ei ehkä laturina ole järkevin valinta. Ero 206 malliin on pieni, hintaa vähän enemmän. Teho on kuitenkin aika rajallinen edelleen. En nyt tiedä minkä kokoiset akut tuo kopteri tarvii, ihan 5000 mAh:n akkuja ei taida tarvita kuitenkaan. Itse päätyisin ennemminkin 306 laturiin. Hintaa ei ole paljoa enempää, mutta tarvittaessa vääntöä on ihan eri lailla.
http://www.autopartner.se/icharger-306b-1000w-30a-p-14497-c-113.aspxTuolta tilasin omani, kotiin kannettuna noin 182€. Ruotsalainen firma, ei jää tulliin eikä muuta pelleilyä eikä sivukuluja yllättäen. Toki tuolla on laaja valikoima muitakin ichargereita.
Lisäys: Tuohan ei sitten ole kilowatin laturi lipojen kanssa vaan 750 wattinen todellisuudessa. Virta rajoittaa tehon kun tuo pystyy työntämään 30 amppeeria. 12 voltin syötölläkin lähtee vielä noin 500 wattia, mutta sulla tais olla 24 voltin virtalähde. Kuitenkin, jos kahdesta tuollaisesta loppuu teho virtalähten rajojen vuoksi, siihen voi työntää vielä yhden ja nostaa jännitteen 36 volttiin ja sitten lähtee molemmista taas 750 wattia.