Kirjoittaja Aihe: iCharger 4010Duo  (Luettu 115917 kertaa)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #75 : 12 Heinäkuu, 2014, 13:51:12 »
Olen kyllä 4010:llä purkanu nii lujaa ku irtoo, ainaki vielä uskaltaa kun suomi-takuu voimassa  ::)  Ja ainahan voi tx-warmerilla purkaa akkuja, auto-cutoff ja kaikkea  ;)

Ja buck&boost-ilmiötä voi lieventää laittamalla isoa konkkaa powerin jatkeeksi, saa ainakin sen genun pysymään käynnissä..

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #76 : 12 Heinäkuu, 2014, 14:01:35 »
Eikai 4010 tee nopeita tehonmuutoksia. Lataamaankin lähtee vähän turhankin hitaasti.
Ei luulis aggrelle olevan ongelma.
« Viimeksi muokattu: 12 Heinäkuu, 2014, 15:33:24 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #77 : 12 Heinäkuu, 2014, 14:46:53 »
Olen kyllä 4010:llä purkanu nii lujaa ku irtoo, ainaki vielä uskaltaa kun suomi-takuu voimassa  ::)  Ja ainahan voi tx-warmerilla purkaa akkuja, auto-cutoff ja kaikkea  ;)

Ja buck&boost-ilmiötä voi lieventää laittamalla isoa konkkaa powerin jatkeeksi, saa ainakin sen genun pysymään käynnissä..
Eli powerin ja laturin väliin?
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #78 : 12 Heinäkuu, 2014, 15:01:43 »
Jeps
 Tapatalk
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #79 : 12 Heinäkuu, 2014, 19:19:59 »
Eli powerin ja laturin väliin?
Juuri siihen. Powerlab6:n kanssa mulla oli 4x2200uF/35V-konkkia rinnan (eli 8800uF) ja tuolla sai estettyä ettei tuo hengetön 600w genu sammunu siinä latauksen tietyssä vaiheessa. Mutta ei ongelma kokonaan poistunut.

Eikai 4010 tee nopeita tehonmuutoksia. Lataamaankin lähtee vähän turhankin hitaasti.
Ei luulis aggrelle olevan ongelma.
Ei ole tuosta kyse vaa laturin sisäisten hakkureiden toiminnasta latauksen aikana. Siis niiden kilkkeiden jotka joko laskevat (buck) tai nostavat (boost) jännitettä powerilta akulle. Ja ongelma tulee sitten kun joudutaan vuorottelemaan noiden välissä, suurinpiirtein sillä hetkellä kun akun jännite = powerin jännite - 0.7v. Ja virtaa pitää kulkea reippaammin läpi jotta ongelma korostuu. Tämä ongelma siis koskee yleensä vain noita lähemmäs kilowatin teholla puskevia latureita ja kun ladataan 6S-akkua 22-26V virtalähteellä. Teoriassa sama vika pitäisi tulla esiin 3S/12V-combolla mutta käytännössä en tuota "ominaisuutta" esim powerlabilla saanut esiin. Töpselistä ladatessa ainoa haitta tuosta on powereiden tuulettimien humppaus (näin ainakin HP 575W:n powereissa joissa tuuletin on hiljennetty).

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #80 : 12 Heinäkuu, 2014, 21:02:35 »
Täytyypä koukata paikallisesta sähköliikkeestä maanantaina riittävän suuri konkka matkaan kun laturia menee hakemaan.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #81 : 12 Heinäkuu, 2014, 21:28:00 »
Hanki kolmas poweri tuohon niin se ongelma katoaa samalla eikä tarvi himmeleitä rakennela. Kuten näit livenä niin ei ole iso homma modata, mutta sen kolmannen jälkeen ei tarvi miettiä jännitteitä. Jos hinta epäilyttää niin se on halvempi kuin yksi torppi 450 kokoisella.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #82 : 12 Heinäkuu, 2014, 21:58:31 »
Ei se hinta kyllä hirvitä jos pari kymppiä kappaleelta maksaa. Mutta mä en kyllä ehtiny oikein nähdä sitä modausta kun se oli saman tien tehtynä. Joku ruuvi sieltä sisältä otettiin pois... :)

Ja onhan se laturi käyttöön saatava muutenkin saman tien. Turnigyn virtalähteestäkin lopetti virtakytkin eilen toimintansa. Onneks jäi kuitenkin ON asentoon. ;D
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #83 : 12 Heinäkuu, 2014, 22:07:25 »
Ei se hinta kyllä hirvitä jos pari kymppiä kappaleelta maksaa. Mutta mä en kyllä ehtiny oikein nähdä sitä modausta kun se oli saman tien tehtynä. Joku ruuvi sieltä sisältä otettiin pois... :)
Et kai vaan sammunut ennen tuota.  ;D

Pakko myöntään etten itsekkään uskaltaisi tuota tehdä ilman kuvaa että tämä irti ja takaisin paketti kiinni. Mutta kuten näit, aika selkeä homma se oli. Jos oikeasti lähdet tuohon niin eiköhän ohjeita löydy ja asian osaavat vastaile kysymyksiin niin että saat sen turvallisesti tehtyä.

Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #84 : 12 Heinäkuu, 2014, 22:23:29 »
Hanki kolmas poweri tuohon niin se ongelma katoaa samalla eikä tarvi himmeleitä rakennela. Kuten näit livenä niin ei ole iso homma modata, mutta sen kolmannen jälkeen ei tarvi miettiä jännitteitä.
Muuten hyvä ois hyvä ratkaisu mutta jinxx:lle tulee 308Duo-laturi jossa on max 30V.

Ja pitää sieltä muutaki tehdä ku ottaa se ruuvi pois  ;)  Se vain nyt sattuu olemaan se mitä jää pöydälle  ::)

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #85 : 12 Heinäkuu, 2014, 22:47:34 »
Omasta 308duosta oon ottanut jotain 800w seuduille kahden serveripowerin takaa (n.25V) ja en ole huomannut muuta humpaamista kuin tuulettimien ääni
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #86 : 12 Heinäkuu, 2014, 23:18:58 »
Et kai vaan sammunut ennen tuota.  ;D
Tais olla toinen olut menossa tuossa vaiheessa, vai peräti ensimmäinen. Mutta eihän siinä tarvinnu hairaantua asiasta kuin yhden huikan verran kun Xen oli jo homman hoitanu... ;D

Joo ja tosiaan se on 308duo, eli kolmas poweri ei ilmeisestikään ole ratkaisu. Eli konkkakauppaan mars! Onneks tuli ne kapistukset tutuksi jo veebaaria äksään viritellessä. ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #87 : 12 Heinäkuu, 2014, 23:26:03 »
Kun on tarvetta isommalle laturille niin jätin tuon 308 duon pois juuri tuon jänniterajoituksen vuoksi. Toki toisen serveripowerin kanssa se toimis, mutta kun mulla on noita hp:n powereita.

On  kyllä hölmöjä komponenttivalintoja ettei tämä kestä 36 voltin jännitettä kun 306 ja 3010 kestää. Tämä kuitenkin hyötyisi enemmän isommasta syöttöjännitteestä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #88 : 13 Heinäkuu, 2014, 08:56:37 »
Juuri siihen. Powerlab6:n kanssa mulla oli 4x2200uF/35V-konkkia rinnan (eli 8800uF) ja tuolla sai estettyä ettei tuo hengetön 600w genu sammunu siinä latauksen tietyssä vaiheessa. Mutta ei ongelma kokonaan poistunut.
Ei ole tuosta kyse vaa laturin sisäisten hakkureiden toiminnasta latauksen aikana. Siis niiden kilkkeiden jotka joko laskevat (buck) tai nostavat (boost) jännitettä powerilta akulle. Ja ongelma tulee sitten kun joudutaan vuorottelemaan noiden välissä, suurinpiirtein sillä hetkellä kun akun jännite = powerin jännite - 0.7v. Ja virtaa pitää kulkea reippaammin läpi jotta ongelma korostuu. Tämä ongelma siis koskee yleensä vain noita lähemmäs kilowatin teholla puskevia latureita ja kun ladataan 6S-akkua 22-26V virtalähteellä. Teoriassa sama vika pitäisi tulla esiin 3S/12V-combolla mutta käytännössä en tuota "ominaisuutta" esim powerlabilla saanut esiin. Töpselistä ladatessa ainoa haitta tuosta on powereiden tuulettimien humppaus (näin ainakin HP 575W:n powereissa joissa tuuletin on hiljennetty).

Minullahan on nyt ihan samanlainen konstruktio ollut käytössä viime talvesta asti. Jännä sinällänsä että jos 4x 6s akkuja lataa ja ottaa sen täydet 40A ulos niin humppausta ei esiinny lainkaan. Tuo on ihan genun perässä testattu ja kuunneltu ettei se kuorma siellä mihinkään muutu. Sitten 2x 6s akuilla kun lataa vain 20A virralla niin sitten alkaa aina humppaa tai kuole -moodi aina samassa kohti iskemään päälle.

En nyt sitten tiedä miten paljon tuo johtuu powereista ja miten paljon itse laturista. Powerihan sinällänsä ei mihinkään kyyki eikä tiedä missä tilassa akku on, niin eiköhän se laturi sitten tee huonoja valintoja buck ja boost tilojen väliltä. Tai sitten siinä on hakkurissa jännitteet niin erilaiset eri tiloissa että se ei vaan osaa valita oikein niiden väliltä kun buck antaa liian vähän ja boost liian paljon. Tuntus että tuon sais jotenkin softalla korjattua. Ite pitäs tehdä niin parempi tulis :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #89 : 24 Heinäkuu, 2014, 10:33:34 »
No nyt on salkku täynnä powerii. Mahtuu sinne 2 vielä jos tarvii. 4010 saa puskea nyt mitä se kestää. Eli 4 serverii ja kiitos vee73 kun kytki powerit lataus kuntoon. Ehkä ens viikolla testii ja nyt on 700 rexiin kans gensii että salkku saa kovaa kyytiä kentällä. Ei koput. Rentoo lentoo vaan.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Maranzi

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #90 : 29 Elokuu, 2014, 14:27:51 »
Moi,

olen ensimmäistä kenttälaturia miettimässä ja tämä iCharger lippulaiva on ehdottomasti yksi kandidaatti. Koska mä en toistaiseksi tarvi läheskään kaikkia sen tehoja, niin kysymys: Miten se toimii 12 V hupiakun perässä? Mun käytännön tarve on (tällä hetkellä) ladata 2 kpl 6S / 3 Ah -akkuja yhtäaikaa, ja sanotaan vaikka minimissään @2C, mutta miksei myös @3C - jos 12 Voltin 65Ah hupiakku antaa myöden?

Sitten kun ja jos ja kun harrastus etenee isompiin vispilöihin, niin sitten  pitää järkeillä virtalähdeasiat uuteen uskoon, mutta laturin vois ostaa kerrasta kuntoon.

Kiitoksii etukäteen vastauksista!
Kraken, Kraken 580, RAW 580, RAW 420, Logo 200, Vbar Control Touch.
"Joka tikkuihin tarttuu, se tikkuihin hukkuu”

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #91 : 29 Elokuu, 2014, 15:13:17 »
Mitäs se 4010 ottaa sisään ampeereita? Jonku 50A nyt ainakin? Sillä saat 12V inputista 24V outputtiin 25A virtaa, eli 2x3Ah 6S akkuun abouttiarallaa sen 25A/(2x3Ah) == 4C latauksen. Riittänee sulle? Käytännössä jää kuitenkin pienemmäksi, kun laturin hyötysuhde ei ole sataa prosenttia, lyijyakun napajännite on käytössä alle 12V ja täyden 6S lipon jännite on yli 25V, mutta kyllä se 3C sieltä irtoaa 3Ah 6S lipoonpariin.

Eri asia on sitten montako täyslatausta sieltä 65Ah akusta saat. Yks täys 3Ah 6S lipo ottaa 12V akusta sen 6Ah abouttiarallaa, eli kymmenen latausta niin on lyijyakku jo ihan finaalissa. Akkupariin se viis. Ja tällä mennään jo reilusti sen alle mitä lyijyakku kestää. Syväpurkausakkuakaan ei liene hyvä ajaa ihan tyhjiin jos haluaa että se kestää syklejä. Jos tuo on tavallinen auton akku niin jatkuva yli 50% purkaminen taitaa jo merkittävästi lyhentää elinikää.

Mutta sitten jos hommaat agren ja powerit tai lataat käynnissä olevasta autosta niin noille akuillehan tuo riittää iloisesti.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Maranzi

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #92 : 29 Elokuu, 2014, 19:52:03 »
Kiitoksii! Kun mulla nyt tuo deep cycle hupiakku on, niin olisko millainen edistysaskel ostaa toinen identtinen hupiakku ja kytkeä kaksi akkua sarjaan, nii sais 24 V laturille sisään? Kotoa löytyis valmiiksi pari Cteciäkin...
Kraken, Kraken 580, RAW 580, RAW 420, Logo 200, Vbar Control Touch.
"Joka tikkuihin tarttuu, se tikkuihin hukkuu”

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #93 : 29 Elokuu, 2014, 19:54:35 »
Ihan hyvä ajatus. Itse tein just niin. Kohta niitä on sitten 3kpl :) Ja neljäs onkin jo turha. Jännite menee just sen verran korkealle ettei 4010 huoli sitä :/
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #94 : 13 Syyskuu, 2014, 11:02:42 »
On tuo 4010 balansointi kyl nopea. Vanha n.400 sykliä käytetty 6S patteri latautuu n.5min.
Kun taas sama patteri latautuu ja tasaa kennot 206b laturilla yli tunnin :D
On petollinen vehes tuo nopea balansointi, kun ei siinä yhtään hoksaa onko akku heikossa hapessa vai ei.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #95 : 13 Syyskuu, 2014, 15:29:41 »
Voiko tolla ladata 2S akkuja pelkän balansointipiuhan kautta?


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #96 : 13 Syyskuu, 2014, 15:36:36 »
En usko
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Jussi Kanervo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #97 : 05 Lokakuu, 2014, 15:34:40 »
Miten olette kiinnittäneet 4010 duon salkkuun?

Minulla on kuvan mukainen setuppi... Pohdinnassa on miten saan Laurin tukevasti plexin pintaan kiinni. Vaihtoehtona tuntuu olevan 2-puoleinen teippi tai reiät plexiin jalkojen kohdalle.

Onko kokemuksia mikä toimii?
T-rex 450 sport FBL (Beast)
T-rex 500E FBL (Beast)
Spectrum dx6i
Phoenix

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #98 : 05 Lokakuu, 2014, 15:43:12 »
Voit ruuvata jalkoihin ruuvit pleksin toiselta puolelta.

Poissa Jussi Kanervo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: iCharger 4010Duo
« Vastaus #99 : 11 Lokakuu, 2014, 22:07:27 »
Ensimmäiset akut on nyt ladattu 4010:lla ja törmäsin seuraavaan...

6S akkujen lataaminen balancing boardin kautta toimii ilman ongelmia mutta, kun yritän ladata yhtä 3C akkua niin laite antaa "balancing board connection error" ilmoituksen. Virhe ilmoitus tulee molemmilla boardeilla, molemmissa kanavissa ja  jos kytken vanhan balancing boardin 6C liittimeen (minkä kautta 6C akun lataus onnistui)

Firmis on 2.15

Vastaavia ongelmia on ollut v2.02:lla

Onko ideoita mitä voisin yrittää?
T-rex 450 sport FBL (Beast)
T-rex 500E FBL (Beast)
Spectrum dx6i
Phoenix

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3237 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2009, 19:33:09
kirjoittanut IL
19 Vastauksia
10199 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Lokakuu, 2010, 22:59:34
kirjoittanut Spin
2 Vastauksia
2963 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Tammikuu, 2012, 14:35:39
kirjoittanut JCA
5 Vastauksia
3243 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Toukokuu, 2012, 14:51:57
kirjoittanut Dumle
13 Vastauksia
7889 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Huhtikuu, 2014, 21:34:01
kirjoittanut varis