Kirjoittaja Aihe: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate  (Luettu 7192 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« : 29 Maaliskuu, 2013, 18:48:10 »
allun mosalle ilmotetaan huomattavasti suurempi jatkuvan tehon kesto. ;D

tässä testataan molemmat noin 5 kilowatin jatkuvalla teholla...

eka scorppari


ja sitte allun tyylinäyte! on ne vaan hyviä!  :D


Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #1 : 29 Maaliskuu, 2013, 19:16:20 »
Allu on laatua  ;D
 moottorinhenki karkasi savuna ilmaan
2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #2 : 29 Maaliskuu, 2013, 19:33:19 »
Tuli tästä moottorihommasta mieleen tyhmä kysymys, kun en näistä mitään tiedä.
Olisikohan mitään  hyötyä, jos hopeoisi moottorin käämit? Vai lakkaisiko kokonaan toimimasta.

Tuli siksi mieleen, kun olen töissä yrityksessä, jossa hopeoidaan, ym pinnoitetaan.
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #3 : 29 Maaliskuu, 2013, 19:46:14 »
Tuli tästä moottorihommasta mieleen tyhmä kysymys, kun en näistä mitään tiedä.
Olisikohan mitään  hyötyä, jos hopeoisi moottorin käämit? Vai lakkaisiko kokonaan toimimasta.

Tuli siksi mieleen, kun olen töissä yrityksessä, jossa hopeoidaan, ym pinnoitetaan.
enpä mä juuri hyötyä näe. Lisäksi pitäis lakata sitte uudestaan ja lopputulos pitäis olla vielä taipusa ja lämmön kestävä ilman että lakat lohkeaa tms.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #4 : 29 Maaliskuu, 2013, 19:50:25 »
Ok. Tarkemmin ajateltuna, niin eiköhän ne olisi jo hopeoituja, jos siitä olisi hyötyä. :)
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #5 : 30 Maaliskuu, 2013, 20:44:08 »
Jommassa kummassa testissä on jotain mätää.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uMv09DAY8gk#!
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #6 : 30 Maaliskuu, 2013, 21:08:10 »
On se kovaa toi moottori sota.

Mitäs noi testit näyttää, no sitä mitä testaja haluaa niiden näyttävän.
Onko tollaisilla testeillä mitään tekemistä kopun lennättämisen kanssa. Mielestäni ei.
Tollaisia kuorman kestoja ei normi lennossa sada aikaiseksi. Moottorin kesto on kuitenkin terminen asia.
Jos lennetään 110 A virralla 5000 mAh akulla on 80% säännön mukaan lento aika on pikkasen päälle 2 min.
Kukaan ei taida moiseen päästä. Kopun kuorma on hyvin piikikästä ja kiekat motissa koko ajan vakiot ja suuret. Joten motti jäähtyy tehokkasti noiden kuorma monttujen aikana.
Tossa potkuri testissä ei taidettu kertoa millä kierroksilla mottia ajettiin. Samaten potkurin aiheuttama ilmavirta saattaa sotekea moottorin oman tuulettimen toiminta. Sen testi kertoin että niissä olosuhteissa Allun motti ei kestänny samaa kun Scorpparin motti.
Ja onhan toi Scorppari tehty paksummalla langalla joten, kuparia lienee urasa enemmän ja ainakin se jäähty paremmin mun se on käämity kuten kuvista näkee.
Sitä miten motti kopussa toimii ei testi milestäni kerro. Sitä miten motit toimisivat lennokissa testi kuitenkin referoi milestäni.
Tätä tietoa emme kuitenkaan kaipaa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #7 : 30 Maaliskuu, 2013, 21:13:42 »
On se kovaa toi moottori sota.

Mitäs noi testit näyttää, no sitä mitä testaja haluaa niiden näyttävän.
Onko tollaisilla testeillä mitään tekemistä kopun lennättämisen kanssa. Mielestäni ei.
Tollaisia kuorman kestoja ei normi lennossa sada aikaiseksi. Moottorin kesto on kuitenkin terminen asia.
Jos lennetään 110 A virralla 5000 mAh akulla on 80% säännön mukaan lento aika on pikkasen päälle 2 min.
Kukaan ei taida moiseen päästä. Kopun kuorma on hyvin piikikästä ja kiekat motissa koko ajan vakiot ja suuret. Joten motti jäähtyy tehokkasti noiden kuorma monttujen aikana.
Tossa potkuri testissä ei taidettu kertoa millä kierroksilla mottia ajettiin. Samaten potkurin aiheuttama ilmavirta saattaa sotekea moottorin oman tuulettimen toiminta. Sen testi kertoin että niissä olosuhteissa Allun motti ei kestänny samaa kun Scorpparin motti.
Ja onhan toi Scorppari tehty paksummalla langalla joten, kuparia lienee urasa enemmän ja ainakin se jäähty paremmin mun se on käämity kuten kuvista näkee.
Sitä miten motti kopussa toimii ei testi milestäni kerro. Sitä miten motit toimisivat lennokissa testi kuitenkin referoi milestäni.
Tätä tietoa emme kuitenkaan kaipaa.


Täysin samaa mieltä!!!! Yleensäkkin testit eivät pohjaudu mihinkään, esim. toi sota Lumia vs. Iluuri on aivan käsittämätöntä paskaa. Ne joilla on iluuri haukkuu testeissä tietenkin muut ja toisin päin. Sama taitaa päteä tässäkin asiassa, ja tolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, ihan ihme testejä! Amistyypit testaa sterkkoja samalla menetelmällä, huhu mitä sontaa.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #8 : 30 Maaliskuu, 2013, 21:19:28 »
On se kovaa toi moottori sota.

Mitäs noi testit näyttää, no sitä mitä testaja haluaa niiden näyttävän.
Onko tollaisilla testeillä mitään tekemistä kopun lennättämisen kanssa. Mielestäni ei.
Tollaisia kuorman kestoja ei normi lennossa sada aikaiseksi. Moottorin kesto on kuitenkin terminen asia.
Jos lennetään 110 A virralla 5000 mAh akulla on 80% säännön mukaan lento aika on pikkasen päälle 2 min.
Kukaan ei taida moiseen päästä. Kopun kuorma on hyvin piikikästä ja kiekat motissa koko ajan vakiot ja suuret. Joten motti jäähtyy tehokkasti noiden kuorma monttujen aikana.
Tossa potkuri testissä ei taidettu kertoa millä kierroksilla mottia ajettiin. Samaten potkurin aiheuttama ilmavirta saattaa sotekea moottorin oman tuulettimen toiminta. Sen testi kertoin että niissä olosuhteissa Allun motti ei kestänny samaa kun Scorpparin motti.
Ja onhan toi Scorppari tehty paksummalla langalla joten, kuparia lienee urasa enemmän ja ainakin se jäähty paremmin mun se on käämity kuten kuvista näkee.
Sitä miten motti kopussa toimii ei testi milestäni kerro. Sitä miten motit toimisivat lennokissa testi kuitenkin referoi milestäni.
Tätä tietoa emme kuitenkaan kaipaa.
tiedän että tässä on aikamoinen sota taustalla ja laitoin tän pikkasen pilke silmäkulmassa ;) kyllä mä silti uskon osan tosta. Mulla on 4525 goblinissa ja mä oon itseasiassa saanu 4400 akut alijännitteille alle kahdessa minuutissa ku ajelin nopeusvetoja peräperään. ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #9 : 30 Maaliskuu, 2013, 21:21:46 »
tiedän että tässä on aikamoinen sota taustalla ja laitoin tän pikkasen pilke silmäkulmassa ;) kyllä mä silti uskon osan tosta. Mulla on 4525 goblinissa ja mä oon itseasiassa saanu 4400 akut alijännitteille alle kahdessa minuutissa ku ajelin nopeusvetoja peräperään. ;)

Sulla on liikaa tehohäviöö, nopari kuumenee, moottori on hiilenä, piuhat ahistaa, sinne niitä maheja saa menemään, lämpö ei tuu ilmaiseksi ;)
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #10 : 30 Maaliskuu, 2013, 21:52:57 »
Öh, jäi vieläkin askarruttamaan hopeoinnin hyöty. Utelias kun olen.

Hopeoinnista kun otin puheeksi niin.
Ainakin se hopea johtaa paremmin sähköä. Luulisi jotain hyötyä olevan sähkövermeissä? Hintakin voi tietysti olla esteenä.

Jos joku käämijä haluaa kokeilla, onko mitää hyötyä, niin hopeoin ihan ilmaitteeksi.



Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #11 : 30 Maaliskuu, 2013, 21:57:14 »
Öh, jäi vieläkin askarruttamaan hopeoinnin hyöty. Utelias kun olen.

Hopeoinnista kun otin puheeksi niin.
Ainakin se hopea johtaa paremmin sähköä. Luulisi jotain hyötyä olevan sähkövermeissä? Hintakin voi tietysti olla esteenä.

Jos joku käämijä haluaa kokeilla, onko mitää hyötyä, niin hopeoin ihan ilmaitteeksi.

Joo olis hopeasta hyötyä sen käämilangan resitiivisen vastuksen kannalta. Supra joteesta olis vielä enemmän hyötyä ;)
Moottorissa on myös muita häviötekijöitä ja tulevat pää asiassa magneettipiirin äviöiden kautta.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #12 : 30 Maaliskuu, 2013, 22:02:29 »
tiedän että tässä on aikamoinen sota taustalla ja laitoin tän pikkasen pilke silmäkulmassa ;) kyllä mä silti uskon osan tosta. Mulla on 4525 goblinissa ja mä oon itseasiassa saanu 4400 akut alijännitteille alle kahdessa minuutissa ku ajelin nopeusvetoja peräperään. ;)

Niin minäki uskon että testin olosuhteissa tulos on tuo mitä testissä tuli esille.

Kovat on tehot/virrat noissa nopeus vedoissa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #13 : 30 Maaliskuu, 2013, 22:34:20 »
Ottamatta kantaa kummankaa puolesta, mutta herättää moinen testaus kyllä enimmäkseen kysymyksiä:
- miksi eri noparit? (oliko nopareiden mallia jossain?)
- miksi toinen nopari on irti pöydästä ts jäähdytys on selkeästi parempi?
- miksi scorpparin spool-up 100A:iin kestää yli 40sec vs allun 20sec?
- allulle tarjotaa yli 115A, scorpparille 105A? (toki lopussa scorppariki pääsee lähemmäs 110A arvoa)
- otantojen määrä on ilmeisesti yksi? Samalla perusteella voidaan todeta, että jos joku sattuu tukehtumaan testin aikana snöre-putkikarkkeihin, niin niiden tappavuus on 100%  ::)

Tää kuuluu sarjaan "tilastot", riippuu mitä halutaan vastaukseksi, se voidaan todistaa  ;)  Mutta pippurisia patoja kumpikin, nyrkin kokoinen murkula ja 5kW+ lähtee ulos  8)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #14 : 30 Maaliskuu, 2013, 23:48:53 »
Sulla on liikaa tehohäviöö, nopari kuumenee, moottori on hiilenä, piuhat ahistaa, sinne niitä maheja saa menemään, lämpö ei tuu ilmaiseksi ;)

moottoriin uskon että voi pari-kolme-neljäsataakin wattia mennä lämmöksi. siinä on kuitenkin kova ilmavirtaus ja sen on noiden lentojen jälkeen niin kuuma ettei kädellä kärsi koskea ollenkaan eli jotain 70-100c. piuhoihin ja nopariin menee huomattavasti vähemmän.

ei ton kokosiin kamppeisiin vaan voi ajaa lämpötehoa niin paljoa mitä tässä nyt haetaan. väitän että kyllä se akku aika hyvällä hyötysuhteella tyhjenee ihan ilman liikuttamiseen ei lämmittämiseen :)

ei toi moottori varmasti ole hyötysuhteeltaan parasta mutta eipä noista useimmista kilpailijoista saa sitä paukkuakaan sillä lailla mitä tosta :)


tää kyseinen testihän voi tosiaan olla mitä vaan. mistä sitä tietää kuinka kuuma toi allu on lähtötilanteessa :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #15 : 31 Maaliskuu, 2013, 01:11:56 »
Känniprovo: allu on paska, scorppari on hyvä ja nitro paras.  Eiku TÄ!?

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #16 : 31 Maaliskuu, 2013, 08:52:20 »
Ottamatta kantaa kummankaa puolesta, mutta herättää moinen testaus kyllä enimmäkseen kysymyksiä:
- miksi eri noparit? (oliko nopareiden mallia jossain?)
- miksi toinen nopari on irti pöydästä ts jäähdytys on selkeästi parempi?
- miksi scorpparin spool-up 100A:iin kestää yli 40sec vs allun 20sec?
- allulle tarjotaa yli 115A, scorpparille 105A? (toki lopussa scorppariki pääsee lähemmäs 110A arvoa)
- otantojen määrä on ilmeisesti yksi? Samalla perusteella voidaan todeta, että jos joku sattuu tukehtumaan testin aikana snöre-putkikarkkeihin, niin niiden tappavuus on 100%  ::)

Tää kuuluu sarjaan "tilastot", riippuu mitä halutaan vastaukseksi, se voidaan todistaa  ;)  Mutta pippurisia patoja kumpikin, nyrkin kokoinen murkula ja 5kW+ lähtee ulos  8)

Jep vaikka yleensäkkin näissä juutuupitesteissä on vain yksi otatanta niin silti muuttujia on aivan liikaa kyseisissä videoissa. Toki jos oikeasti haluttaisiin mitä tahansa selvittää niin tarvittaisiin paljon toistoja, jotta voitaisiin selvittää ensin keskihajonta ja laskea normaali vaihteluväli.

Mutta eipä ne missä lehtitesteissäkään noin tee. Ja kivaahan se on näitä katsella ja foorumeilla merkkiuskollisilla pyörii kalsarit jalassa olipa tulos mikä tahansa niin voi itse hyvillä mielillä syödä popparia ja lukee viihdettä :)
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Align MX800 vs Scorpion 4525-520 Ultimate
« Vastaus #17 : 31 Maaliskuu, 2013, 09:27:51 »
Siinä Alignin itsensä tekemä testi:


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
50 Vastauksia
54721 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Joulukuu, 2017, 17:00:05
kirjoittanut hukkapätkä
33 Vastauksia
12796 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2012, 07:08:03
kirjoittanut SJo1
6 Vastauksia
5764 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2013, 09:22:17
kirjoittanut njs
19 Vastauksia
6708 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Helmikuu, 2013, 15:12:53
kirjoittanut Tohtori R
5 Vastauksia
3977 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Elokuu, 2014, 09:41:28
kirjoittanut 338federal