Kirjoittaja Aihe: 600:sen stock ESC lämpenee paljon  (Luettu 2517 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
600:sen stock ESC lämpenee paljon
« : 03 Heinäkuu, 2008, 22:31:04 »
Tänään lensin käyrillä, jotka on lähellä "puoli-idleä" (se positiivinen puoli) eli kaasu oli 0-60-80-90-100 ja kulmat 42,5-42,5-50-75-100 (kulmia tulee noin -10 - 10). Moottorina siis vanhempi 600L ja 75A Align ESC. Mähän en vielä mene paljon leijuttelua kummempaa, vähän ajan kolmiota (tai siis yritän), piroja ja muutama pomputus. 6 min kohdalla otin alas. Akku oli vain jonkun verran kättä lämpimämpi (pitää ottaa lämpömittari mukaan ens kerralla), ESC oli niin kuuma, ettei sormea siinä pystyny pitämään. Nopeasti se jäähty, mutta oli kyllä aika kuuma. Moottori oli niin lämmin, että sormea siinä pystyi pitämään, mutta ei se miellyttäny. Pitää laittaa parempaa infoa kun ens kerralla saa mitattua lämmöt.

Miten kuumana tuon ESC:n pitäs käydä ja mitä se kestää? Entä tommonen 600L moottori? Niin ja tietty vielä miten kuuma sen akun ois hyvä maksimissaan olla?

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600:sen stock ESC lämpenee paljon
« Vastaus #1 : 04 Heinäkuu, 2008, 18:18:34 »
Moottorin pitää olla kosketuskelpoinen rankankin lennon jälkeen, pari kertaa kun käy liian kuumana niin magneetit on pilalla. Sormea pitää pystyä pitämään moottorilla pitkään. Akut toimii hyvin vaikka hieman lämmin olisikin, kädessä pitää pystyä pitämään. Säädin saa lämmetä, ei kuitenkaan polttavaksi koska silloin on jotain vialla.

Sun tapauksessa osat on oikein mitoitettu, 75A säädin riittaa tuolle motille hyvin.

Katso että pinionin ja päärattaan välissä on klappia, ja tarkista pinionin hammasluku, voi olla liian iso.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

tare

  • Vieras
Vs: 600:sen stock ESC lämpenee paljon
« Vastaus #2 : 04 Heinäkuu, 2008, 20:05:21 »
 "Säädin saa lämmetä, ei kuitenkaan polttavaksi koska silloin on jotain vialla. "

Minulla on MiniTitanissa CC Phoenix 45. Lämpeni ensilentojen jälkeen niin, että kutistemuovi suli .
Ei ylivirran takia,vaan Becin. täysin normaalia :D Toimii edelleen  kuin unelma.

Neljä digiservoa vatkaa yhtäaikaa+ G401 +PCM vastari .  silloin 3 Amppeeria on kovilla .


Tarmo

« Viimeksi muokattu: 04 Heinäkuu, 2008, 20:09:23 kirjoittanut tare »

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600:sen stock ESC lämpenee paljon
« Vastaus #3 : 04 Heinäkuu, 2008, 21:46:08 »
Jos säätimestä sulaa muovit niin eikös silloin ole jotain vialla?  ;D. Toivottavasti ei aiheuta mitään ongelmia jatkossa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

tare

  • Vieras
Vs: 600:sen stock ESC lämpenee paljon
« Vastaus #4 : 19 Kesäkuu, 2009, 20:14:43 »
Kyseessä oli ja on neljän Futaban digiservon kuormitus .  Phoenix 45 toimii edelleen loistavasti .

Samoin Minititan  :)

Tarmo

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5434 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Syyskuu, 2012, 08:07:14
kirjoittanut V-P Sutinen
0 Vastauksia
2724 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Heinäkuu, 2012, 23:01:05
kirjoittanut VERTICAL
1 Vastauksia
2046 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2013, 23:45:58
kirjoittanut Tucho
11 Vastauksia
4624 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Kesäkuu, 2014, 09:14:19
kirjoittanut Wilikki
0 Vastauksia
1770 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Toukokuu, 2019, 07:23:57
kirjoittanut HeliFlyFinland