^ Hyvää analyysiä. En älynnyt itse laskea vaatimuksia tuolla tavalla vaan luotin HK:n spekseihin, jotka tarkemmin listattuna näiltä osin ovat
- Max current: 21A
- Max Power: 200W @ 11.1V (3S) / 315W @ 15V (4S)
Max currentilla laskemalla noilla tulisi siis 84A max virta. Vastaavasti 3S:n max powerilla laskettuna tulisi noin 73A. Ilmoitetun tehon mukaan laskettuna tuo menee vieläkin hieman tuon 25C:n yli, mutta optimistina ajattelin, että se 50C piikkivirta kuittaisi tuon. Tämän akku/nopari/moottori-yhdistelmän bongailin jostain HK:n foorumeilta - ehkäpä liian sinisilmäisesti.
Nyt kun hieman märehdin tuota ilmoitetun tehon suhdetta jännitteeseen niin tulee mieleen, että eivätkös nämä moottorit käy vaihtovirralla? Silloin pitäisi tietää ainakin tehokerroin (cos fii), jotta tuon virran saisi laskettua kunnolla oikein. Tuon kertoimen määrittämisessä loppuu oma osaaminen kesken. Kuvittelisin, että se voi vieläpä vaihdella kun kierroslukua muutellaan.
Tätä omaa pakkaa sekoittaa toki vielä sekin, että mulla on toistaiseksi 2 kpl niitä vääriä moottoreita mukana eli
- NTM Prop Drive 28-30 750KV
- Max current: 20A
- Max Power: 120W @ 12v (3S) / 140W @ 15v (4S)
Noissa on huomattavasti vähemmän tehoa kuin aisapareissaan joten kuka tiettää miten paljon jengaa tietokone antaa niille kompensoidakseen työntövoimaa.
Kiitoksia rakentavasta ajatustenvaihdosta. Nuo luvut ovat olleet tuossa esillä alusta alkaen ja vaikka joskus tuon laskelman teinkin olin jo autuaasti unohtanut nämä asiat. Katsotaan mikä vaikutus sillä on kun ne oikeat moottorit joskus vihdoin saapuvat.