Käytännössä se 450 kokoinen tekee lähes yhtä pahaa jälkeä kuin 500 kokoinenkin. Suurin pointti on äänessä, joka on 500 kokoisessa selvästi isomman kopterin ääni. 550 kokoisessa se muuttuu vielä selvästi isomman ääneksi.
Toisaalta tuota pelkoa viljellään myös aktiivisesti ja ruokitaan vasta-alkajille. Se isompi pitää ottaa ihan samalla tavalla haltuun kuin pienempikin. Isompaa voi lennättää kauempana, jolloin se on suhteessa jopa kauempana kuin pienempi ja aikaa reagoida on enemmän. Kun kulmat on leijunnan tasolla lavoissa ja nupissa matalat kierrokset, se lähtee kuin lehmä makuulta. Voi kallistua rajusti, mutta ei liiku mihinkään, jotta se liikkuu, pitää käyttää collectivea myös reilusti.
Normilaturi on taas aika suhteellinen käsite. Hintaeroa ei ole hirveästi jos puhutaan vielä toimivista latureista 2200 - 2600 mAh:n 6S akuille vs. 2200 mAh 3S akuille.
En nyt lähtis tohon lentää kuin pieni kopteri. Onhan se pieni jos isoihin verrataan. Itse tykkään lentää isoja loppeja täysillä ja käyttää tilaa jos sitä on. Ja onhan toi 450 vakaa jos säädöt kohillaan.
Aloitin 500 kokoisella ja kyllä se 450 kokoinen aika kirppu on nyt kun isompana on 550 kokoinen. Tuokin on sitten kottarainen 700 kokoisen rinnalla. Mitä isommaksi kopteri kasvaa, sitä helpompi se on hahmottaa taivaalla, sitä vakaampi se on, sitä loogisemmin se käyttäytyy, sitä vähemmän tuulen puuskat sitä heiluttaa jne. Tosin huomasin kyllä itse että 550 kokoinen vaati alkuksi selvästi enemmän tilaa kuin tuttu 500 ja kulki IHAN HELVETIN PALJON LUJEMPAA.